ClickCease

הגדרות חופשה – מדריך סוחרים לשנת 2021

הקיץ התחיל, הקורונה כמעט מאחורינו וזה הזמן לקחת קצת זמן לעצמכם ולמשפחה ולצאת לחופשה! 

חופשות היו פשוטות מאוד למי שהיה שכיר בעולם הארגוני. היינו מקבלים אישור מראש לחופשה, נהנים ללא כל אשמה וחוזרים אחרי שבוע עד 10 ימים להר של מיילים. אבל כאשר אתם סוחרים באמזון, לצאת לחופשה כמו כל עצמאי בעל עסק, זה לא כל כך פשוט. 

עכשיו אתם אחראים על הכל ואחראים לוודא שהכל פועל בצורה חלקה בזמן שאתם לא נמצאים. למרבה המזל, עם קצת עזרה וכמה אפשרויות שאמזון מאפשרת, אתם יכולים לחזור לקחת קצת חופש ראוי וכמעט לא לפספס כלום בדרך.

המפתח לחופשה מוצלחת הוא תכנון מראש

כפי שאמרנו קודם, הזמנת חופשה קלה יותר כשאתם שכירים עם זאת כל הציר הזה לא צריך להתפרק עכשיו שאתם סוחרים באמזון. כל מה שנדרש הוא להיות מתודתי יותר עם התכנון שלכם מבעוד מועד.

אם אתם סוחרים במסלול FBM, יהיה עליכם להפעיל את הפונקציה מצב החופשה בליסטים שלכם, אך אם אתם סוחרים במסלול FBA, ההזמנות שלכם ימשיכו כרגיל ותצטרכו רק לתכנן מראש את ניהול מלאי במהלך החופשה ואת ניהול שירות הלקוחות גם כן (יש לוודא מראש שאתם משתמשים בכלים הנכונים לניהול מלאי כדי לשמור על העניינים בצורה חלקה).

לפני שתשנו את הגדרות החופשה שלכם באמזון בליסטים שלכם, עברו תחילה את השלבים הבאים: 

  1. וודאו כי כל ההזמנות בהמתנה מתקיימות ומבוצעות טרם יציאתכם לחופשה – ללקוחות לא אכפת שאתם נמצאים בחופשה ולא ימצאו זאת כסיבה מקובלת להמתין עד שתחזרו, לכן וודאו כי כל ההזמנות הממתינות מתקיימות תחילה. ברגע שתעשו זאת, יהיה לכם פשוט יותר להשבית את הליסט זמנית. 
  2. הכינו מענה אוטומטי להודעות – אי תגובה לשאלות הלקוחות עלולה לפגוע במדדי הסוחר שלכם, ולכן עדיף שיהיה מענה בתבנית שתצא באופן אוטומטי כשאתם לא נמצאים. זה לא צריך להיות שום דבר ארוך או נורא מפורט, רק מסר פשוט שמאפשר ללקוחות לדעת שאתם לא נמצאים ולכמה זמן כדי שהם יוכלו להבין מתי הם יוכלו לבצע הזמנות שוב.
  3. הפיכת הליסט ללא פעילה זמנית – השלב האחרון בתהליך הוא שינוי הליסט ללא פעילה כך שלקוחות לא יוכלו לבצע הזמנות. אתם רוצים לתת לעצמכם לפחות יומיים לעשות זאת. אם תשנו אותם תוך פחות מ- 48 שעות לפני החזרה מהחופשה, אתם מסתכנים בקבלת הזמנות שתצטרכו לממש שעשויות לפגוע בזמן החופשה שלכם.

העבודה לא ממש נעצרת כשאתם בעצם בחופשה

למרבה הצער, יהיה עליכם לבדוק את חשבונכם בזמן שאתם לא נמצאים או להקצות את המשימה למישהו אמין שיעשה זאת עבורכם.

המשימה הכי חשובה תהיה לענות לשאלות ופניות לקוחות תוך 24 שעות כדי שתוכלו לשמור על מדדי חשבון סוחרים טוב, מכיוון שאמזון דורשת מכם לספק להם תשובה בפרק הזמן הזה.

אם בחרתם לעשות זאת בעצמכם, ודאו שהצוות שלכם יודע על כך. אמזון יכולה להשעות את חשבונכם אם היא רואה יותר מדי כניסות ממספר מכשירים, כך שהצוות שלכם צריך לשמור על כניסה למחשבי העבודה שלהם או לוודא שאתם משתמשים באותו טלפון או מחשב נייד באותה כתובת IP.

לאיזו החלטה שתקבלו, לחזור ללקוחות בתוך אותו חלון של 24 שעות, זאת הדרך הטובה ביותר להגן על המוניטין של המותג שלכם כפעיל ושומרת על ערכו גם תוך אי קבלת הזמנות.

הפחתת כמות העבודה בחופשה על ידי אוטומציה של תהליכים

למרות שהגדרתם את הליסטים שלכם כלא פעילים, עדיין יש לכם אפשרות להמשיך ולבצע דברים על ידי אוטומציה.

אחת מהן היא יצירה ועריכה של ליסטים, שייכנסו לתוקף לאחר שהוגדרו לפעילות כשתחליטו שהן מוכנות.

לדוגמא, תגובה אוטומטית לטענות או תלונות. אתם יכולים לעשות זאת עם ההודעות האוטומטיות שהזכרנו קודם, או שאתם יכולים – ואנחנו ממליצים יותר על האפשרות הזאת – להשתמש באפליקציית משוב אוטומטית כדי לשלוח הודעות בתנאים מסוימים.

השלב האחרון: שינוי הגדרות החופשה שלכם בסלר סנטר

החופשה שלכם הייתה נהדרת ואתם מרגישים רעננים ונמרצים ומוכנים לחזור לתנופה של הדברים. הדבר היחיד שנותר הוא לחזור לעבודה וזה ממש קל באמזון.

במקום לעדכן הכל מחדש, כל שעליכם לעשות הוא לבטל את מצב החופשה והליסטים שלכם יהיו אוטומטיים פעילים וגלויים שוב.

כיצד להפעיל את מצב החופשה בסלר סנטר (3 שלבים פשוטים)

  1. היכנסו לחשבון הסוחר שלכם. בחרו פרטי חשבון מהכרטיסייה הגדרות בפינה השמאלית העליונה 
  2. ביחרו סטטוס רישום ואז לחצו על יוצא לחופשה
  3. שנו את הזירות שאתם לא רוצים למכור בהם לסטטוס לא פעילים.

לסיכום, 

לכל אחד מגיע שיהיה לו קצת חופש בעיקר לנשמה. ולמרות שאתם הקפטן של הספינה כעת באמזון, אתם עדיין יכולים לעשות זאת כל עוד אתם מתכוננים בקפידה ומראש.

אהבתם? שתפו...

אולי יעניין אותך גם...

בואו נקדם אתכם - טכניקות להזנקת מכירות באמזון

PRIME DAY 2021

הגענו לאותה התקופה בשנה: אנחנו ממש ממש לפני הפריים דיי. בשנה שעברה, שהמגפה העולמית היתה עוד

המשך קריאה »

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • בדיקות ואישורים למוצרים
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח