ClickCease

PRIME DAY 2021

הגענו לאותה התקופה בשנה: אנחנו ממש ממש לפני הפריים דיי. בשנה שעברה, שהמגפה העולמית היתה עוד בעיצומה, פריים דיי, האירוע השנתי החשוב ביותר של אמזון נדחה. למרות שיש מקומות בעולם שהמגפה עוד נמשכת בהם וממש לא הסתיימה לה, השנה פריים דיי יתקיים בתאריכים הקבועים שלו בסוף יוני או באמצע יולי. המשמעות היא מבחינתכם הסוחרים שעכשיו זה הזמן הנכון להתחיל להתארגן לקראתו, אם לא התחלתם כבר. כדי לעזור לכם, אנו משתפים פה מספר טיפים כך שתוכלו להשיג את חלקכם בעוגת השוקולד הזאת. אבל לפני זה, מי יודע מהו התאריך המדויק של האירוע? 

מתי בדיוק מתקיים הפריים דיי? 

בשביל המסתוריות, דמעט ואף פעם אין ממש הודעה רשמית מאמזון על האירוע. עם זאת, הענקית פרסמה, כי האירוע יתקיים לאחר הרבעון השני של השנה, אבל עד לעצם כתיבת המאמר הזה, אמזון עדיין לא הודיעה על התאריך המדויק. מה שכן, ממקורות לא רשמיים הבנו שהתאריכים הולכים להיות 21-22 ליוני בזירת ארצות הברית. 

סיבוב פריים דיי נוסף השנה? האם זאת רק שמועה? 

היו דיבורים כי יתקיים יום פריים נוסף השנה שיצא לדרך באותה תקופה כמו בשנת 2020. אם זה נכון, זו תהיה השנה הראשונה בה אמזון תחגוג 2 פריים דיי באותה שנה.  אבל שום דבר עדיין לא אושר.  ואני אמשיך לעדכן אתכם במידה ויהיו עוד פרטים בנושא. 

שנת 2020, קצת נתונים שיעיפו אתכם מהכיסא: 

למרות שפריים דיי נדחה לאוקטובר בשנה שעברה והתערבב קצת עם אירועי בלאק פריידיי וחג ההודייה, פריים דיי 2020 היה הצלחה מסחררת. המבצעים סימנו את הימים הגדולים ביותר אי פעם עבור עסקים קטנים ובינוניים ומוכרי צד ג' עצמאיים שגרפו מכירות של 3.5 מיליארד דולר – עלייה של 60% לעומת השנה שלפני. סך המכירות העולמיות הגיע לכ -10 מיליארד דולר, גידול של 43%. 

זאת שטות לא לרצות ליהנות מהמספרים הללו ולקחת חלק מאירועי הפריים דיי. 

מתי הזמן הנכון להתחיל להיערך?

אם אתם רוצים שהפריים דיי שלכם יהיה רווחי ועם כמה שפחות בלת"מים, יש להתחיל בהכנות לפחות חודשיים קודם לכן, להלן ההצעה שלנו מה עליכם לעשות: 

הכנות חודשיים לפני: 

  • ניתוח נתונים היסטוריים – אם אתה סוחרים זה זמן מה, ייתכן שיהיו לכם תובנות לגבי מה עבד ומה לא בשנים שהיו. מידע זה זה יעזור לכם להתכונן, הרי שאין חכם כבעל ניסיון. שכפלו אסטרטגיות מנצחות, למדו מהטעויות שעשיתם והימנעו מכל מה שלא הניב תוצאות. אם אתם סוחרים חדשים באמזון, תצטרכו להתחיל מאפס, או ללמוד מניסיונם של אחרים בנישה שלכם.
  • התחילו את תכנון המלאי שלכם – זהו תהליך בן 3 שלבים. ראשית, חזו מה הוא המלאי שאתם זקוקים לשנה זו, ואז בצעו את ההזמנה מול הספק ולבסוף, שלחו לאמזון מלאי מספיק זמן לפני תאריכי הפסקת המלאי.

והנה 3 השלבים: 

שלב 1: לימדו את מספרי המכירות מהחודש שעבר, של המוצרים הנמכרים ביותר ומגמות נוכחיות כדי לחזות במדויק את המכירות השנה.

שלב 2: צרו קשר עם הספקים שלכם והזמינו מלאי לפריים דיי. 

שלב 3: שלחו מלאי לפני תאריכי הקיצוץ במסלול FBA.  אמזון פרסמה את תאריכי הפסקת המלאי של FBA לשנה זו, וכדי להימנע מעודפי מלאי ותשלומים מיותרים, עליכם לוודא שהמלאי שלכם יגיע בזמן למרכזי FBA.

ואלו התאריכים שפורסמו: 

    • ארה"ב וקנדה 31 במאי 
    • אוסטרליה ומקסיקו 1 ביוני
    • בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, הולנד וטורקיה 6 ביוני
  • בחרו אלו מהמוצרים אתם רוצים לקדם – יתכן שתיתפתו לקדם את כל המוצרים שלכם, אך בפריים דיי כדאי לשחק בטוח אחרת אתם עלולים להפסיד כסף וחבל. במקום לבזבז את תקציב הפרסום על קידום כל המוצרים בבת אחת, התמקדו בקידום המוצרים הנמכרים ביותר או בעלי פוטנציאל. אתם גם רוצים לוודא שהמוצרים שאתם בוחרים מותאמים באופן מלא למבצעים של הפריים דיי, ואין לכם בעיה של מלאי והכי חשוב, יש למוצרים הנבחרים לפחות 15 ביקורות חיוביות בליסט שישמשו כהוכחה חברתית להצדקת הרכישה שלהם ע"י לקוחות אחרים.  
  • הגדרת תקציב ויצירת תכנית פעולה – קבעו תקציב שיווקי וצרו תוכנית פעולה על פי המוצרים שתבחרו, תכננו כך גם את תקציב השיווק. זה הזמן הנכון לשאול את עצמכם את השאלות הבאות: 
    • אילו מבצעים והנחות להפעיל?
    • כמה הנחה להציע? 
    • באילו סוגי מודעות לעשות שימוש?  
    • האם להשתמש במבצעים מחוץ לאמזון או לא? 
  • תוכנית הפעולה צריכה לכלול את תקציב השיווק של פריים דיי – סוגי מודעות שאתם רוצים למנף והנחות שאתם עומדים להציע (קופונים של אמזון או מבצעי לייטנינג).  אם אתם סוחרים בשיטת פרייבט לייבל, אל תשכחו לכלול בתוכנית הפעולה מודעות וידאו ממותגות ממומנות ומודעות רשת ממומנות. נ.ב: רק קחו בחשבון שלקוחותיכם קרוב לוודאי יבצעו שימוש בקופונים עם מבצעי לייטנינג.
  • מעבר נוסף על הליסט – כדי למנוע הפתעות של הרגע האחרון, עברו על תוכן הליסט, התמונות, מילות המפתח ונתוני backend וודאו שכל פריט מותאם כהלכה.  אם לא – עכשיו זה הזמן המושלם לתקן את זה.  כל מה שצריך לדאוג לו הוא:
    • שתוכן הרישום או התמונות שלכם לא צריכים לכלול מילים שיכולות לגרום לאמזון לחסום את המוצר שלכם. 
    • תוכן הרישום ונתוני backend שלכם צריכים לכלול מילות מפתח הקשורות לפריים דיי 
    • בתוכן ובתמונות הליסט שלכם אמור להיות מספיק מידע שיעזור ללקוחות לקבל החלטת רכישה טובות.  
    • התמונות האינפוגרפיות של המוצרים צריכות להציג מידע מדויק, זה יעזור להגדיל ביקורות חיוביות.
    • הקפדו לענות על כל השאלות בסעיף "שאלה ותשובה ללקוח" זאת עוד דרך לשווק את המוצר ללקוחות פוטנציאליים. 
    • בנוסף, עליכם להסתכל גם על תוכן ועיצוב דפי הנחיתה שלכם, מסעות פרסום של ברשתות החברתיות וקמפיינים שיווקיים במייל ולוודא שהכל מותאם לעלייה פוטנציאלית בתנועה עקב הפריים דיי. 
    • לסיכום, בידקו שוב את מדיניות ההחזר שלכם והאם היא אופטימלית ומתאימה ללקוחות

שנייה לפני תחילת המבצע, כלומר בשבוע שלפני והלאה ומה אנחנו ממליצים לעשות: 

  • התחלת קמפיינים לשיווק והנחות – הגדילו את תקציב ה- PPC של אמזון שבוע לפני היום הגדול. כמו כן, זה הזמן המושלם להתחיל את הקמפיינים לשיווק, מיילים וסושיאל מדיה באמזון. כדי להבטיח שהלקוחות שלכם יחשפו למוצרים שלכם בפריים דיי, עליכם להתחיל את מסעות הפרסום שלכם ב- PPC שבוע לפני כן. להלן מספר טיפים:
  • בדקו את מסעות הפרסום שלכם ב- PPC – הגדילו את תקציב המודעות ושקלו לדחוף באגרסיביות מילות מפתח חשובות
    • זה הזמן המושלם להתחיל קמפיינים מיוחדים של PPC וקמפיינים שיווקיים של פריים דיי. 
    • נסו למנף את יכולות המיקוד המתוחכמות של מודעת פייסבוק ואינסטגרם בשביל להפיץ מדוייק יותר מודעות לגבי ההנחות שאתם מציעים.  
    • אל תשכחו לסמן את הקהל שלכם באמצעות דף נחיתה
    • התחילו לפרסם בערוצי הסושיאל מדיה שלכם, והודיעו ​​על כל המוצרים שלכם כזמינים במחיר מעולה אך ורק ביום הפריים. תוכלו גם לעשות שימוש חוזר בחלק מתוכן ערוצי הסושיאל מדיה שלכם ב- Amazon Posts
  • הפחיתו את המחירים – הלקוחות מצפים מכם שתורידו את המחירים במסגרת מבצעי הפריים די, אחרת הם לא יחשבו פעמיים לפני שיקפצו לליסט המתחרה שלכם. על פי סקר שבוצע בנושא בשנת 2020, כ -76% מהקונים בפועל טענו כי המחיר היה הגורם מכריע לרכישה שלהם. חוץ מזה, מחיר נמוך מבטיח גם לכם את ה- BuyBox.
  • הכנות של הרגע האחרון – בידקו שוב את הליסט, התמונות והקמפיינים שלכם ב – PPC. צרו סדרי עדיפויות בהם המוצרים הנמכרים ביותר שלכם מקבלים את זכות הראשונים.

מה לעשות ביום הפריים דיי עצמו 

סוף סוף הגענו ליום הגדול. העסקאות שלכם כעת בשידור חי, התנועה גוברת והמכירות גדלות.  אבל זה לא הזמן רק לשבת ולהסתכל. עליכם לעקוב כל הזמן אחר מסעות הפרסום שלכם ב- PPC, לכבות שריפות במהירות באם יש ולעקוב אחרי התנהגות המתחרים ואולי להתאים את התוכנית ולשנות קצת מהלכים עקב כך. 

מה עושים יום אחרי שהכל נגמר?  

  1. אל תפסיקו – אחת הטעויות הגדולות ביותר שעושים סוחרים באמזון היא להאט את מאמצי וקצב השיווק שלהם כבר ביום שלאחר סיום האירוע. כאן הם משבשים את המכירות וחבל. הלקוחות עדיין שם, עדיין מקשיבים, עדיין שומרים על הנחות, עדיין קונים, זה הוכח לאורך השנים. כניסה למצב של תרדמת בשלב זה פירושה שאתם מפסידים הזדמנויות מכירה קלות וקלילות ללא תחרות כמעט.  המפתח כאן הוא להיות חזקים כאשר כולם שקטים. אם תמשיכו להציע הנחות, ייתכן שתוכלו לזכות בלקוחות שלכם בסיבוב השני הזה.
  2. למדוד את ההצלחה – הגיע הזמן לרגע האמת. אחרי כל מה שעשיתם בחודשיים האחרונים, הגיע הזמן לדעת אם זה היה שווה את זה או לא. העריכו את מסעות הפרסום שלכם וקבעו מי הם המוצרים שהניבו ביצועים טובים יותר מאחרים, מילות המפתח שהתבררו כרווחיות, הקמפיינים שהביאו את מירב התוצאות, נתחו באם המלאי ששלחתם למרכזי ה- FBA היה מספיק או לא. ואלו ממצאים מכריעים יעזרו לכם להתכונן לשנה שלאחר מכן. כדאי גם לבחון את המדדים החדשים למותג כדי לזהות את הלקוחות שקנו מכם בפעם הראשונה בשביל לקיים מולם מהלכים שיהפכו אותם ללקוחות נאמנים וחוזרים. 
  3. התכוננו למסלול החזרות והחזרים כספיים – יותר מכירות = יותר החזרות והחזרים. על פי מחקר, כ – 10% עד 15% ממכירות פריים דיי מוחזרות ולמרות שזה עשוי להיראות כמספר סביר, ניהול של זה יכול לקחת הרבה משאבים. להלן מספר טיפים שיכולים לסייע לעם:
    • עודדו לקוחות להחליף את המוצר במקום להחזיר אותו
    • לא משנה עד כמה לקוח לא צודק לדעתכם, אל תשכחו שהוא תמיד הלקוח ונסו למנוע ביקורת שלילית ממנו שהאפקט שלה יכול להיות הרסני וחבל. 
    • החזרות/החזרים אינם מסתיימים פשוט לאחר שהקונה מחזיר את המוצר. מה לגבי המלאי המוחזר שישב במרכזי המלאי שלכם ויעלה לכם כסף? באפשרותכם למכור את המלאי במחיר מוזל וכדאי לעשות את זה. 

לסיכום, בין אם אתם טירונים או סוחרים מנוסים, קל ללכת לאיבוד בטירוף של הפריים דיי. באם תנקטו בצעדים הבאים שפורטו לעיל, תלמדו לשחות בנהר הזה בבטחה. 

אהבתם? שתפו...

אולי יעניין אותך גם...

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • בדיקות ואישורים למוצרים
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח