ClickCease

Inserts: מה מותר וכיצד להשתמש בהם

סוחרי אמזון רבים מוסיפים Inserts לאריזות המוצרים שלהם כדי לבנות את המותג שלהם או לבקש ביקורות, אך לעתים קרובות הם מפרים את המדיניות של אמזון.

זה נהפך לנוהל סטנדרטי עבור מותגים באמזון וסוחרי פיירבט לייבל לכלול Inserts באריזת המוצרים שלהם. זה בדרך כלל מגיע בכרטיסים מודפסים אשר יציעו לעתים קרובות תמיכה, יבקשו ביקורות ויספקו קודי הנחה.

אך רבים מהסוחרים המשתמשים ב – Inserts אינם מודעים לאופן שבו המדיניות של אמזון חלה עליהם. לעתים קרובות הם מאמינים שניתן להתעלם מהכללים בכל מקרה. הכרטיסים נמצאים בתוך אריזת המוצרים שלהם, אז איך הם יכולים להיתפס אם הם מפרים את המדיניות?

נכון שלאמזון אין מדיניות ספציפית לגבי הנושא, אך ישנה מדיניות החלה על כל צורת תקשורת עם הלקוחות – כולל תוכן אריזות המוצרים. נכון גם שאמזון לא יכולה לנטר תוספות למוצרים בקלות. אך קיים תמיד האיום של בדיקת רכישות, יחד עם תלונות לקוחות ומתחרים המחפשים הפרות, כלומר אין מדובר באזור סיכון אפס.

אחרי שאמרנו את כל זה, כאשר משתמשים ב Inserts, ובהתאם למדיניות של אמזון, זאת יכולה להיות דרך עוצמתית לבנות את המוניטין שלכם ולהגדיל את העסק שלכם. הנה מה שאתה צריך לדעת.

במאמר הבא נעסוק בנושאים הללו: 

  • מהם היתרונות הפוטנציאליים בהוספת Inserts?
  • מה המדיניות של אמזון בנושא Inserts?
  • אם סוחר מבצע משלוח בעצמו, האם הוא יכול להכניס איזה Inserts שהוא רוצה?
  • כיצד לבקש ביקורות באמצעות Inserts?
  • כיצד לגרום ללקוחות להירשם לרשימת תפוצה באמצעות Inserts?
  • מהן כמה דוגמאות ל – Inserts איכותיים?
  • ממה להימנע שמוסיפים Inserts?
  • מהם היתרונות הפוטנציאליים בהוספת Inserts להזמנות אמזון?

להוספת Inserts יש כמה יתרונות פוטנציאליים עיקריים:

  1. אתם יכולים לבדל את המותג שלכם מאמזון, ולעזור ללקוחות לזהות את העסק והמוצרים שלכם באופן עצמאי.
  2. יש לכם הזדמנות לבקש משוב וביקורות, לבנות את המוניטין שלכם באמזון.
  3. אתם יכולים להציע תמיכת לקוחות, כך שתוכלו לענות על שאלות או להתמודד עם בעיות ולהימנע מתלונות.

מותגים בודדים יכולים לפרוח באמזון בדרכים שלא היו מסוגלים בעבר בזכות תכונות כמו בראנד רג'יסטרי ,A+content וחנויות אמזון. אך גם אם אתם משתמשים בכל התכונות הללו, לקוחות שלא יחפשו ואז השתמשו ב- Buy Box לצורך ביצוע רכישה לא יראו אותם.

לקוחות רבים של אמזון אפילו לא מבינים שקיימים מוכרי צד ג'. הם פשוט חושבים שהם קונים מוצר מאמזון ועוסקים בשירות הלקוחות של אמזון. הוספה יכולה לבסס את המותג שלכם כישות ייחודית משלו.

שימוש ב – Inserts יכול גם לעזור ליצור ביקורות על מוצרים או משוב סוחר. חלק מהסוחרים מציעים תמריצים כמו מתנה חינם או הנחה על הרכישה הבאה של הקונה בתמורה לבדיקת מוצר. כמובן שזה לא מותר, אבל זו לא הדרך היחידה. אפשר לבקש ביקורות על גבי Inserts באופן שלא עובר על כללים.

גם מבלי לבקש במפורש ביקורת, Inserts יכולים לסייע במניעת ביקורות שליליות על ידי הסבר כיצד ליצור קשר עם הסוחר אם יש בעיות במוצר. זה גורם ללקוחות לפנות לסוחר לעזרה במקום להתלונן בפני אמזון או להשאיר מיד ביקורת שלילית.

מה המדיניות של אמזון לגבי Inserts?

לאמזון אין מדיניות ספציפית המכסה התנהלות לגבי Inserts – כך שהם בוודאי לא אוסרים זאת על הסף כפי שסוחרים מסוימים מאמינים. 

עם זאת, הכל קשור לאופן השימוש שלכם בכלי, יש מדיניות של אמזון החלה על התנהגות הסוחר, בין אם אתם משתמשים בהודעות לקוח-סוחר, הוספות מוצרים או כל צורה אחרת של תקשורת.

2 המגבלות החשובות ביותר שעל סוחרי אמזון להיות מודעים אליהן:

  1. אינכם יכולים לבקש מהלקוחות לכתוב ביקורת חיובית, לספק תמריץ לכתוב ביקורת או לנסות להסיט ביקורות שליליות מאמזון. זה מכוסה במדיניות סקירת מוצרי הלקוח.
  2. אינכם יכול לקדם באופן גלוי את לקוחות אמזון לאתר שלכם או לנסות לעקוף אחרת את תהליך המכירה של אמזון. זה מכוסה במדיניות המכירה של אמזון ובקוד ההתנהגות של הסוחר.

המשמעות של זה היא שסוחרים רשאים לבקש ביקורות, אך לא עם תנאים כלשהם, או ניסיונות לתמרן את מה שהלקוח כותב. הסוחרים אינם רשאים לכלול אתר מכירותי חיצוני לאמזון, כמו לדוגמא חנות מקוונת משלהם.

אמזון מנסה לאכוף כללים אלה כדי להבטיח שהביקורות יהיו כמה שיותר כנות ואותנטיות וכי הלקוחות לא יעזבו את הפלטפורמה, עם זאת קשה להם לאכוף זאת בפועל.

Inserts שאינן מצייתות למדיניות של אמזון יכולים לא להתגלות חודשים ואף שנים. אך סוחרים שאינם מקפידים על מדיניות אמזון באמצעות Inserts צריכים להבין את הסיכונים. 

הלקוחות עצמם עשויים לדווח על הפרות, או שמתחרים עשויים לחפש אותם במכוון. וכמו שאנחנו יודעים, שיטות האיתור של אמזון עשויות להשתנות גם בעתיד.

אם סוחר מבצע משלוח בעצמו, האם הוא יכול להכניס איזה Inserts שהוא רוצה?

לא, גם במקרה הזה, אתם לא יכולים להתעלם מהחוקים של אמזון רק בשל העובדה שאתם לא משתמשים במסלול FBA. כל הסוחרים נדרשים לעמוד בתנאי השירות של אמזון בכל עת, ללא קשר לאריזה ולשיטות השילוח שלהם.

סוחרים שאורזים ושולחים מוצרים משלהם, ומטפלים בהחזר עבור מוצרים אלה, אכן נוטים פחות להיתפס אם הם מוסיפים Inserts שאינם תואמים מדיניות לחבילות שלהם, בהשוואה לסוחרים המשתמשים במסלול FBA. אך גם סוחרים אלה חייבים בכל זאת לשקול את הסיכונים. כאמור, לקוחות או מתחרים יכולים לדווח עליהם לאמזון, ואמזון צריכה בסך הכל לבצע בדיקת קנייה כדי לראות את ההפרה בעצמה.

כיצד לבקש ביקורות על הוספות מוצרים?

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לזכור כשאתם מבקשים ביקורות על Inserts מוצר הוא שאתם לא יכולים לבקש במפורש ביקורות חיוביות או לנסות לתפעל את הביקורת בשום צורה שהיא.

אז במקום לכתוב משהו כמו "אנא השאירו לנו ביקורת חיובית", אתם יכולים לכתוב "אנו מעריכים את המשוב שלך ונשמח לשמוע מה דעתך על המוצר שלנו, אנא השאר לנו ביקורת".

אינכם רשאים לעודד לקוחות לנקוט בפעולות שונות בהתאם למידת שביעות הרצון שלהם מהמוצר. פירוש הדבר שאתם לא יכולים לכתוב "אם אתם מרוצים מהמוצר שלנו, השאירו לנו ביקורת, אם אינכם מרוצים מהמוצר שלנו, פנו אלינו".

ניסוח מסוג זה נפוץ מאוד ב – Inserts, אך בהחלט אינו מותר. אמזון התייחסה לכך בהודעה לסוחרים, בחודש נובמבר 2019:

"אנו רוצים להזכיר לכם שמדיניות אמזון אוסרת על הכנסת Inserts למוצרים אשר מנחים את הלקוחות לכתוב ביקורת חיובית, גם אם לא מוצע תמריץ לבדיקה. באופן דומה, אסור גם להורות ללקוחות ליצור איתכם קשר במקום להשאיר ביקורת שלילית באמזון.

כיצד בכל זאת תוכלו להציע תמיכה מבלי להפר את המדיניות? התשובה היא להפריד בין שני הסעיפים. 

אל תבקשו סקירת מוצרים באותו משפט כמו הצעת שירות הלקוחות שלכם. זה אולי נראה כמו הבדל עדין, אבל זה משאיר את הכדור בשדה של הלקוח לפנות אליכם, כדרך טובה יותר לפתור בעיות מאשר להשאיר משוב שלילי. אם תיצרו עבורם את החיבור הזה, תפרו את הכללים של אמזון.

כיצד לגרום ללקוחות להירשם לרשימת התפוצה שלכם?

סוחרים רבים רוצים לבנות בסיס לקוחות שדרכו יוכלו ליצור קשר איתם מחוץ לאמזון. עם זאת, בקשה להירשם לניוזלטר במסגרת Inserts לא תמיד תביא להמרה גבוה, והיא עשויה להפר את מדיניותה של אמזון להפניית מכירות.

במקום זאת, היו יצירתיים וחשבו כיצד ליצור קשר עם לקוחות בצורה קלה עבורם תוך התחלת בניית קשר ישיר עבורכם. להלן מספר רעיונות:

  1. קשרו את הלקוחות לערוצי הסושיאל מדיה שלכם. המדיניות של אמזון אינה מאפשרת לכם להפנות לקוחות לאתר אחר כדי לקנות את המוצר שלכם, אבל לשתף את ערוצי הסושיאל מדיה שלכם זה בהחלט בסדר. ללקוחות הפעילים ברשתות החברתיות, כמו אנשים רבים, יהיה להם הרבה יותר קל לחבב אתכם בפייסבוק מאשר למסור את כתובת הדוא"ל שלהם. אם הם נהנים מהנוכחות שלכם ברשתות החברתיות, אתם יכול לפרסם שם הודעות לקידום מכירות, כולל בקשה להירשם לניוזלטר שלכם.
  2. הטמעת קישורים בקודי QR. ישנם שפע מחוללי קוד QR בחינם וקלים לתפעול, שייצרו קוד סריקה עבורכם. קודי QR מקודדים יוצרים קישור אינטרנט לתמונה שניתן לסרוק באמצעות טלפון חכם או טאבלט. על ידי הוספת קוד QR ל – Inserts תקלו על הלקוחות שלכם לפתוח את הקישורים שלכם מבלי שהם יצטרכו להקליד כתובת URL באופן ידני.

Insert מוצר טוב של אמזון צריך להודות ללקוח על רכישתו, לכלול מידע שימושי, לבקש ביקורת (במסגרת הכללים) ולכלול את שם המותג שלכם ואת פרטי ערוצי הסושיאל מדיה של המותג.

להלן כמה דוגמאות לתוכן Inserts טוב:

  • תודה רבה שבחרתם [שם מותג]. אנו שואפים להציע מוצרים מעולים ושירות לקוחות לכל לקוחותינו. אנא שקלו להשאיר לנו ביקורת באמזון לאחר שניסיתם את [סוג המוצר] החדש, נשמח לשמוע מה דעתך! לכל [סוג המוצר] שלנו יש אחריות [משך זמן]. אם יש לכם שאלות או בעיות עם המוצר, אל תהססו לפנות אלינו ישירות באמזון. אנו נחזור אליכם עם תשובה או פתרון במהירות האפשרית. תודה שוב על שרכשתם את  [שם מותג] ! אתם מוזמנים להיכנס ל [ערוץ סושיאל מדיה]  שלנו [להוסיף קישורי סושיאל מדיה]
  • תודה שרכשת אצלנו את [שם המוצר]. כדי להראות את הערכתנו, כללנו קוד פרומו בכדי שתוכלו ליהנות מ- 25% הנחה על המוצר הבא שלכם [שם המותג]! השתמשו בקוד קידום מכירות 1234 ברכישה הבאה שלכם בחנות אמזון שלנו כדי לממש הצעה זו. נשמח לעדכן אתכם בקווי המוצרים ובמבצעים שלנו! [להוסיף קישורי סושיאל מדיה]. יהיה נהדר לקבל את המשוב שלכם על [שם המוצר]. ביקורות מוצרים עוזרות ללקוחות אחרים באמזון לקבל החלטות קנייה חכמות ועוזרות לנו להבטיח את שביעות רצונכם. אנא השאירו ביקורת אם יש לכם זמן.

אנו מזכירים שוב, כי עליהם להיזהר אם אתם מציעים כל סוג של קוד קופון או הנחה, ואתה מוכרים את אותו מוצר באתר שלכם או בזירה אונליינית אחרת. ההודעות צריכות להיות זהות לחלוטין ב – Inserts שבהם אתם משתמשים באמזון כמו באתרים האחרים. אמזון ידועה בביצוע ביקורות בכדי לבדוק עקביות, ועשויה לנקוט בפעולה אם היא חושבת שאתם מנסים להפנות מכירות.

מה להימנע תמיד מלהכניס Inserts?

תנאי השירות של אמזון אינם מאפשרים לסוחרים:

  • לבקש ביקורות חיוביות
  • להציע תמריצים לביקורות
  • להרתיע בפני השארת ביקורות שליליות
  • להסיט לקוחות מאמזון

יש סוחרים שמנסים לעבוד בתחום האפור של עידוד הלקוחות לספק משוב חיובי מבלי לבקש זאת ישירות. דוגמאות כוללות הצהרות כמו: "אנחנו עסק קטן וסומכים על התמיכה שלכם כדי להתחרות עם המותגים הגדולים, כך שהביקורת שלכם תעזור לנו מאוד." אתם יכולים להחליט בעצמכם כמה קרוב אתם רוצה ללכת עם הקו הזה.

דבר אחד שעליכם בהחלט להימנע ממנו הוא להתעלם מכל וכל מהמדיניות של אמזון. סוחרים רבים עושים זאת כשמדובר ב- Inserts , וזה הופך אותם לפגיעים.

לדוגמה, אתם עלולים להיענש בחומרה אם אמזון תגלה שה – Inserts שלכם מנוסחות בצורה כזאת: "אנו נאלצים למכור את המוצרים שלנו במחיר גבוה יותר באמזון כדי לשלם את העמלות שלהם; בפעם הבאה, בואו ישר לאתר שלנו לקבלת עסקה טובה יותר." זהו ניסיון ברור להסיט את הלקוחות מאמזון.

למרות הבהירות סביב הביקורות, אנו עדיין רואים Inserts מנוסחות בצורה כזאת: "השאירו ביקורת חיובית למוצר שלנו וניתן לכם כרטיס מתנה של אמזון בסך 15 דולר." ההצעה של תמריץ לא יכולה להיות ברורה יותר, והראיות נמצאות ממש שם בתוך האריזה של המוצר שלכם במחסן של אמזון.

באופן דומה, אתם עלולים להסתבך אם Inserts מנוסח באופן הבא: "אנא פנו אלינו אם יש לכם בעיות עם מוצר זה. אחרת, השאירו לנו ביקורת באמזון”. זו דוגמה לניסיון לתפעל את תהליך הבדיקה, על ידי בקשה מהלקוח לעשות דברים שונים, תלוי אם היה להם חוויה חיובית או שלילית.

לסיכום,

חשוב שתלמדו את הכללים ותשתמשו בשיקול הדעת שלכם, במקום להתייחס ל – Inserts כמקום לכתוב כל מה שתרצו, כפי שעושים סוחרים רבים.

אם אתם עוברים על הכללים בכוונה ובצורה חמורה, אתם חשופים לתגובה קשה מצד הענקית אמזון עד למצב של השעיית ה- ASIN שלכם מהפלטפורמה, ותצטרכו לשלם עלויות נוספות כדי לפתוח את כל המלאי שלכם בשביל להסיר את ה – Inserts. ראו הוזהרתם. 

אהבתם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

בואו נקדם אתכם - טכניקות להזנקת מכירות באמזון

בחירת שם מותג

אנו דוגלים מאוד בשיטת מכירה בפרייבט לייבל, על כל המשתמע מזה.  ניסיון אישי שלנו, ולא

המשך קריאה »
להצליח ובגדול - טיפים לסוחרים מתחילים באמזון

One – Tap Product Review

נכון ליום כתיבת מאמר זה, עורכת אמזון ניסוי של מערכת המאפשרת ללקוחות להשאיר משוב על

המשך קריאה »

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח