ClickCease

המדריך לתכנון מלאי לסוחרים באמזון- רבעון אחרון – 2022

שלום ותודה שרכשת את המדריך שלנו. לכניסה חוזרת למדריך זה, כדאי להוסיף את המדריך למועדפים על מנת שתוכלו לגשת אליו במהירות בהמשך. המדריך נשלח אליך גם למייל יחד עם לוח תאריכים חשובים שכדאי לסוחרים באמזון להכיר.

ברוכים הבאים!

במדריך הנוכחי נחלוק כמה אסטרטגיות קריטיות להכנת המלאי שלכם לאירועי קניות מרכזיים כמו בלאק פריידי וחג המולד, חישוב זמני אספקה כדי לקבוע מועדי משלוח, הימנעות מעודפי מלאי, שילוב מגמות בתוכנית שלכם, שיפור מגבלות המלאי שלכם לרבעון 4 שיתוף בשיטות הפנימיות בהם אנחנו משתמשים ועוד.

שניה לפני שמתחילים, מלבד לוח השנה שקיבלתם במייל, החבאנו במדריך זה מתנה ענקית נוספת, שרק מי שתומך בתכנים שלנו יוכל להנות ממנה. אנו מעניקים לכל אחד שקורא מדריך זה, שיעור מוקלט בכל נושא שתבחרו מתוך הקורס שלנו, ותראו איך אנחנו עושים אמזון: https://course.amazonim.co.il/

כנסו ללינק, בחרו שיעור ושלחו לנו מייל עם הבחירה שלכם – שימו לב, אפשר לבחור בכל שיעור שהוא בכל שווי.

המייל שלנו: info@amazonim.co.il

במדריך זה של מלאי החגים של אמזון, נסתכל בגדול על: 

  • מכירות לחגים ולמה לצפות העונה
  • כיצד להתכונן לאמזון Q4 
  • 3 מגמות שכדאי לקחת בחשבון בעת התכנון

עם כל העיכובים בשרשרת האספקה, המחסור בכוח אדם במחסנים ומגבלות המלאי, כנראה שכבר התחלתם לתכנן את מה שעתיד לבוא ברבעון הרביעי. אבל כפי שאולי שמתם לב, התכנון הוא מאתגר במיוחד זאת השנה השלישית בגלל אי הוודאות הזאת, אפילו עכשיו, שזה נראה שהקורונה כבר מאחורינו, אבל לא מעט אתגרים חדשים לפנינו, שגם הן יכולים להשפיע במידה (אולי אפילו ניכרת) על המכירות שלכם, כמו לדוגמא מלחמה באוקראינה, שאולי מבשרת מיתון במשק בקרוב. 

המידע הזה אמנם רלוונטי לתקופה בה נכתב המדריך הזה, אבל החיים דינמיים, ואתגרים כמו שיש עכשיו יכולים להיות גם בעתיד, ולכן אנו מגדירים את המדריך עצמו, גם כמדריך על זמני. 

אז אם אתם מתקשים לבחור אילו פעולות לתעדף ואתם זקוקים למישהו שיכוון אותכם לכיוון הנכון, הגעתם למקום הנכון.

עונת החגים של השנה צפויה להיות סוג של תמונת המראה של השנים שקדמו לה. צרכנים עדיין להוטים להחזיר קצת את תחושת הנורמליות, אך במקביל, המגיפה שינתה לצמיתות את הדרך בה הם מגלים, גולשים וקונים מוצרים. בהתבסס על תחזיות קניות לחגים לשנים שעברו, התנהגות הקניות והמגמה הזו ימשיכו להימשך.

מחקר שבוצע בשנת 2021 העריך, שסך כל מכירות המסחר האלקטרוני בארה”ב דרך פלטפורמות קמעונאות מקוונות בסביבות הרבעון הרביעי יגדל ב- 11.3%, לעומת קודמיו, מה שאומר שכנראה יהיה לנו עוד רבעון שובר שיא. שימו לב מדובר בסכום כולל של 206.88 מיליארד דולר אשר יהווה 18.9% מסך המכירות הקמעונאיות לחגים.

בסך הכל, קונים רבים עדיין יעדיפו לקנות באינטרנט על פני חנויות במהלך תקופת המבצעים של החגים. ואתם לא רוצים לאכזב אותם עם מלאי חסר או משלוח שמתארך.

זו הסיבה שאתם חייבים להבטיח שיש לכם מספיק מלאי בזמן הנכון כדי לנצל את ההזדמנויות שלאחר המגפה במהלך עונת החגים הזו, במיוחד אם יש לכם מגבלת מלאי נמוכה או שיש ברשותכם מלאי ישן שאתם צריך להכניס מחדש לשוק. אלו הם 3 חודשי מכירות אשר בהם נמצאת ההזדמנות המושלמת להעביר מלאי עודף ולשפר את היקף המכירה שלכם.

מוכנים לשלוט ברבעון הרביעי? להלן המדריך שלנו, שיעזור לכם לתכנון מלאי החגים של אמזון על כלל שלביו שיאפשר לכם לרכוב על גל הגידול במכירות לפחות ב – 11% ברבעון הרביעי של שנת 2022: 

נתחיל בתאריכי חג שחשוב לשים לב אליהם ולהוסיף ליומנים (שינויים מינוריים בתאריכים המדויקים בין השנים):

  • שבוע הזהב הסיני (Blackout) 
  • ליל כל הקדושים – Halloween
  • TBD – פסגת סוחרים של אמזון (בדרך כלל סוף אוקטובר)
  • יום הרווקים הסיני 
  • תאריך אחרון לקבל מלאי למחסני FBA עבור בלאק פריידי, סייבר מאנדיי ושאר עונת החגים (אמזון מפרסמת מראש לסוחרים שלה, לרוב בהודעה במייל)
  • חג ההודיה האמריקאי – Thanksgiving 
  • יום שישי השחור – Black Friday
  • סייבר מאנדיי
  • חנוכה
  • ערב חג המולד (תמיד 24 בדצמבר) 
  • חג המולד (תמיד 25 בדצמבר)
  • ערב ראש השנה (31 בדצמבר)

אנו ממליצים שמידי שנה תסמנו את התאריכים האלה בלוח השנה שלכם יחד עם מועדי המשלוח שלכם כדי לוודא שהמשלוחים שלכם מגיעים לאמזון בזמן.

להלן, דוגמא למועדי משלוח של אמזון בכפי שהיו בשנת 2021: 

  • 6 בנובמבר – המלאי של בלאק פריידי וסייבר מאנדיי צריך להיות במחסני ה-FBA של אמזון עד לתאריך זה.
  • 1 בדצמבר – מלאי למכירות חג המולד צריך להיות במרכזים של אמזון לא יאוחר מתאריך זה.
  • 17 בדצמבר – על המלאי עבור מכירות ינואר להגיע למחסנים אחרי התאריך 17 בדצמבר.

כדאי להימנע משליחה של מלאי ינואר למרכזי מילוי מוקדם מדי, משום שאמזון מעלה את דמי האחסון מחודש אוקטובר עד דצמבר פי 3 בממוצע ממה שהם גובים בשאר השנה, כך ששליחת מלאי שלא עומד להימכר בפרק הזמן הזה, עלול לא רק לסתום מחסני FBA ולהקטין את היקף המכירה שלכם, אלא זה גם די יקר במונחים של דמי אחסון של אמזון, ובכך עלול להקטין את הרווחים שלכם.

קבלו טיפ למקצוענים: השתמשו בחישוב כלל הזמנים הקשורים למשלוחים שלכם, כדי לקבוע מועדי משלוח ומתי צריך לשלוח את המלאי שלכם כדי למנוע יציאה ממלאי או הגעה מוקדמת מדי של סחורה. נרחיב יותר מאוחר על השיטה בה אנחנו משתמשים. 

קבלו דוגמא: אם אתם מוכרים מוצר שרלוונטי ל'האלווין' ונניח יש זמן אספקה של 30 יום, אתם לא רוצים להזמין בדיוק 30 יום לפני ה-31 באוקטובר. עליכם לקחת בחשבון גם את הזמן שלוקח להעברת המלאי שלכם מהמחסן שלכם (או המפעל) למרכזי ההגשמה של אמזון. הכרתם במדוייק של זמני ההעברה שלכם היא חלק מההבנה המלאה של זמני ההובלה שלכם ותעזור לכם להימנע מהגעה מאוחרת מידי של הסחורה, במוצרים עונתיים זה קריטי, אבל לא רק במוצרים שכאלה.

קבעו אילו מוצרים תשווקו באופן מסיבי יותר מבעוד מועד 

עיינו בקטלוג הנוכחי שלכם וקיבעו אילו מסעות מכירות להפעיל מראש. כשאתם מחליטים איזה מלאי לחגים באמזון למכור, שקלו את המדדים הבאים:

מגמות הקנייה של השנה שעברה: 

אילו קטגוריות מוצרים או וריאציות נמכרו היטב במהלך הרבעון המקביל של השנה הקודמת? האם אותם מוצרים נמכרים אפילו טוב יותר השנה? הקפידו לקחת בחשבון גם את זה.

טרנדים ומבצעים לא עונתיים השנה:

אילו טרנדים חדשים אתם יכולים ליישם על מסחר מלאי החגים שלכם? אולי עברתם לאחרונה לאריזה ידידותית לסביבה למשל…

מה עוד יכול לעזור להגביר את המכירות עבור המותג שלכם? 

  • שליחת ניוזלטרים מותאמים אישית ללקוחות 
  • שילוב של טרנדים ומבצעים חדשים באסטרטגיית הקמעונאות המקוונת שלכם שתסייע לכם להתבלט מהמתחרים ולהניב יותר מכירות.
  • תכננו את הקמפיינים שלכם גם על ידי שימוש ברשימות תפוצה שאספתם, מבצעים של אמזון ומבצעי חגים מוקדמים והיו מוכנים לביצוע מראש. 
  • חשוב לדעת מראש את המועדים לתזמון עסקאות Lightning שלכם ועסקאות אחרות של אמזון כדי שלא תפספסו שום הזדמנויות קידום מכירות חשובות.
  • משפיענים – שיתופי פעולה עם משפיענים ברשת, למשל בתמונה למוצר מתנה ואחוז מסויים מהרווחים,  ניתן לחפש חשבונות מתאימים ולפנות אל המשפיענ/ית באינסטגרם/ טיקטוק/ יוטיוב ועוד

נקו את נתוני המוצר והתחזית שלכם להזמנה מדויקת

בדקו שוב את כל הנתונים שלכם לפני שתחברו את המספרים לתכנית חיזוי המלאי שלכם.

לנתוני מוצרים, הקפידו:

  • לעדכן עלויות.
  • הסירו פריטים שהופסק השיווק שלהם מדפי החיזוי שלכם.
  • עדכנו את זמני ההובלה וזמני ההעברה.
  • כללו תוכניות שיווק בתוכניות המלאי.

לתחזית מדויקת, שיקלו:

  • התחשבות בעונתיות, מגבלות מלאי מחדש וצמיחה עתידית.
  • הסרת חריגות כמו עליות מכירות לא חוזרות וימי אספקת מלאי.
  • הגדרת ברירת המחדל של זמן אספקה, זמן אספקה אקספרס, לוח זמנים להזמנות, מהירות מכירה. 

החליטו מראש מתי להזמין ולשלוח לאמזון

למשל: מתי אתם צריכים לשלוח את מלאי הבלאק פריידי שלכם? 

ההחלטה מתי להזמין תלויה בדרך כלל ב – 2 גורמים:

  • מאיפה מגיע המלאי שלכם: האם אתם מייצאים מחו”ל או מקומי?
  • סוג המודל העסקי של המוצרים שלכם באמזון: האם אתם מחפשים מותג פרטי או סיטונאי?

מחו”ל בדרך כלל לוקח זמן רב, במיוחד אם אתם משתמשים בהובלה ימית, במיוחד מאז 2020, ובמיוחד במהלך הרבעון הרביעי. לכן, אם אתם מייצאים מסין, סביר להניח שתוציאו את ההזמנות לים כבר בחודש יולי.

אם אתם מוצאים את עצמכם במצב שעדיין יש לכם הזמנות לבצע, נסו לקבל את ההזמנות שלכם לפני אמצע ספטמבר. אם כי בשלב זה, תצטרכו לפתח תוכנית מגרה למשלוח אווירי של המטען שלכם לחו”ל. המשלוח האווירי מהיר יותר מגדיל את הסיכויים שלכם להביא את המלאי שלכם לאמזון בזמן, אך צפו לשלם עבורו מחיר גבוה יותר.

בנוסף, יש לבדוק את המלאי במחסני אמזון בסביבות אמצע דצמבר. אז כדאי לכלול את זה גם בתכנון סוף השנה שלכם.

דברו עם ספקי המשלחים שלכם

צרו קשר עם ספקי והמשלחים שלכם כדי להבטיח שהם אתכם ומבינים את צרכי המלאי שלכם לחגים באמזון. הנושאים שעליהם יש לדון כוללים:

  • הנחות או מחירי מבצע. 
  • מועדים להגשת ההזמנות שלכם לרבעון הראשון של השנה לפני ראש השנה הסיני, כדי שלא ישכחו אותן בכל הכאוס של הרבעון הרביעי.
  • שאלו אותם לגבי שינויים אפשריים בזמני אספקה, כגון עיכובים בייצור או בעיות בהזמנה לאחור, במיוחד לפני ואחרי שבוע הזהב הסיני. אם כן, שאלו אם יש צורך או אפשרי למהר בחלקים מסוימים של ההזמנה.
  • בקשו מהמשלחים שלכם לקבל הערכת זמן משלוח עבור הובלה ימית לעומת הובלה אווירית וכן עבור שילוח ימי אקספרס לחוף המזרחי ולחוף המערבי ולדון באפשרויות הטובות ביותר בהתבסס על עומס נמל חזוי.
  • הבהירו תאריכי סגירה בחגים. האם הספקים המקומיים שלכם סגורים בבלאק פריידי/סייבר מאנדיי? השבוע בין חג המולד ל-NYE? באיזו תקופה הספקים שלכם סגורים לרגל ראש השנה הסיני? 

מימון בטוח עבור הזמנות הרכש שלכם

לאחר שקבעתם אילו פריטים אתם צריכים ומתי לבצע הזמנות, השלב הבא הוא להחליט מתי לשלם לספקים שלכם.

שאלו על תנאי התשלום, מכיוון שזה יעזור לכם לנהל טוב יותר את תזרים המזומנים שלכם. ודאו שיש לכם מספיק מימון להזמנות מלאי החגים על ידי בחינת ההכנסה המשוערת שלכם: הכנסות צפויות. הוסיפו את הרווחים של השנה שעברה וקצב הצמיחה השנתי שלכם כדי לקבוע את ההכנסות הצפויות שלכם.

קחו בחשבון גם הוצאות עונתיות. הוצאות אלו מורכבות מעבודה, שכירות מחסן, משלוח ועלויות תקורה אחרות.

אם חסר לכם מזומן, שקלו להבטיח מימון נוסף מלווים המתמחים במימון לסוחרי מסחר אלקטרוני. חברות המימון הללו יכולות בדרך כלל לגשת לנתוני המכירות שלכם באמזון דרך ה-API שלכם ולהבין טוב יותר את המודל העסקי שלכם. אתם יכולים גם לנצל את אפשרויות המימון של אמזון עבור סוחרי FBA.

חשוב לנהל משא ומתן על זמן אספקה טוב יותר

נסו לצמצם זמני אספקה ארוכים כדי למנוע עיכובים בביצוע הצ’ק-אין במחסנים, מה שעלול להוביל למחסור ויציאה מלאי, מה שאומר בסופו של דבר הפסד ממכירות פוטנציאליות לחג.

זמני אספקה ארוכים יותר פירושם יותר מלאי שתצטרכו להחזיק במחסן שלכם כדי למנוע יציאה ממלאי. בנוסף, זמני אספקה נרחבים הופכים את תזמון המשלוח לבלתי צפוי יותר, בשל נסיבות שאינן בשליטתנו, כמו תאונות שרשרת אספקה ואסונות טבע או כל עיכוב אחר בהגעת האוניה.

לכן, חשוב לא לרדת נמוך מדי לפני ההזמנה מחדש. זו גם הסיבה שעדיף להפריש מעט מלאי נוסף כדי לקחת בחשבון עיכובים בלתי צפויים במשלוח.

לאחר שחישבתם את זמן האספקה שלכם, אם אתם מוצאים שהוא ארוך ממה שרציתם, שאלו את הספק שלכם אם אפשר לזרז את ההזמנה שלכם בכל דרך שהיא. הספק עשוי לגבות מכם תשלום נוסף עבור זמני ייצור מהירים יותר, אז הקפידו להפריש תקציב מסוים לכך. אתם יכולים גם להעריך מחדש את אפשרויות המשלוח שלכם כדי לקצר את זמני ההובלה.

בצעו הזמנות לפי זמן אספקה ועקבו אחריהם בקפידה

לבסוף, בצעו את הזמנות הרכש שלכם לפי זמן ההובלה כדי להניע דברים. אבל זכרו שמעקב אחר המשלוחים שלכם חשוב לא פחות.

כלי מעקב מלאי של אמזון מאפשר לכם לצפות במלאי שלכם כשהוא עובר ברשת שרשרת האספקה – מסין לארה”ב. זה עוזר לכם לחזות מתי המלאי שלכם אמור להיות מוכן למשלוח מהספק שלכם, מתי הוא אמור להגיע ל-3PL (מחסן חיסוצי) שלכם ומתי הוא אמור להיות זמין באמזון אם הכל הולך לפי התכנון. יש לכלול גם פרטים כגון אילו הזמנות עדיין בייצור, בדרך, מאיפה מגיעה והולכת כל הזמנה, כמו גם כיצד הן יגיעו (בקרקע, בים או אוויר).

הגדירו את נקודת ההזמנה מחדש שלכם (ROP)

רוצים לדעת כמה מלאי יש לכם ומתי לשלוח את מלאי החגים הבא שלך באמזון? חשבו והגדירו נקודת הזמנה מחדש או העברה. ברגע שרמת המלאי שלכם מתקרבת לנקודת ההזמנה מחדש או ההעברה, זה אומר שעליכם להזמין או להעביר את המשלוח הבא שלכם באופן מיידי כדי להפחית את הסיכון למלאי.

נוסחת ROP:

ביקוש בזמן אספקה + מלאי מאגר = נקודת הזמנה מחדש

כפי שאתם יכולים לראות, ישנם כמה משתנים שנכנסים לחישוב נקודות הזמנה מחדש. 

להלן הסבר משמעות המשתנים האלה:

  • דרישת זמן אספקה הביקוש מתייחס למהירות המכירות היומית הממוצעת שלכם וזמן אספקה פירושו הימים שלוקח לספק לייצר, לארוז ולשלוח את הזמנת הרכש שלכם ממקום המוצא אל היעד הסופי. אז בעצם, אתם יכולים לחשב את הביקוש לזמן אספקה על ידי:

זמן אספקה של ספק x מהירות מכירה ממוצעת = דרישה לזמן אספקה

  • מלאי מאגר הוא משמש ככר למקרה של עליות מכירות פתאומיות ואירועים בלתי צפויים המובילים לזמני אספקה ארוכים יותר. אתם יכול לקבוע את רמת מלאי המאגר שלכם על ידי:

(מקסימום הזמנות יומיות x זמן אספקה מקסימלי) – (הזמנות יומיות ממוצעות x זמן אספקה ממוצע) = דרישה לזמן אספקה

והנה לכם; השלבים לחישוב ה-ROP שלכם. 

זכרו להגדיר נקודת הזמנה מחדש עבור כל מוצר, מכיוון שלכל מוצר יהיו זמני אספקה, מהירויות מכירה ורמות מלאי חיץ שונים. לכן, אם אתם עושים דברים באופן ידני, סביר להניח שזה ייקח לכם הרבה זמן.

השתמשו ב-3PL (מחסן חיצוני) כגיבוי עבור אמזון

מחסן גיבוי לא רק יעזור לכם להישאר במלאי אלא גם למנוע בעיות הקשורות למדיניות החידוש המלאי המשתנה של אמזון. 

מדיניות המלאי המשתנה של אמזון: הנה תקציר מהיר של מה שקרה בשנים האחרונות למי שלא מכיר:

אביב 2020: הוצגו מגבלות כמות ברמת ASIN. לכל מוצרי ה-FBA החדשים הייתה מגבלה של 200 יחידות, בעוד שלמוצרים קיימים הגבלות מלאי המבוססות על מהירות וכמות המכירה האישית של כל מק”ט.

אפריל 2021: אמזון החליפה את מגבלות הכמות שלה ברמת ה-ASIN במגבלות מלאי מחדש ברמת האחסון. אמזון עשויה להקטין או להגדיל את מגבלת המלאי שלכם בהתבסס על סוג האחסון (מידות יתר, מידה סטנדרטית, הנעלה והלבשה) ומכירות עבר ותחזיות. הם גם ידועים שיכולים להפחית את זה מעת לעת מחוץ לפרמטרים האלה לפי שיקול דעתם, סיבות לא ידועות.

אם תחרגו ממגבלות המלאי, לא תוכלו ליצור תוכניות משלוח חדשות. גרוע מכך, אם יש גם משלוחים בדרך ולפתע מיציתם את קיבולת המלאי שלכם בגלל שאמזון הטילה אתם, עלולים לשלם תוספת עבור ההחזרה אם המשלוחים שלכם בוטלו או נדחו, אם כי ידוע כי אמזון מקבלת גם מלאי גם כאשר לפעמים מגבילים.

אם אין לכם מחסן גיבוי שבו תוכלו להעביר ולאחסן את המשלוחים שנדחו מיד, אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב כאוטי. לכן, שקלו להסדיר הסכם עם מחסן 3PL לפני שאתם מכניסים את עצמכם למצב כאוטי כזה, במיוחד בעונת המכירות הגבוהה. תחשבו על 3PL כשטח האחסון שלכם לגיבוי עבור כל מלאי של FBA שאמזון מסרבת לקבל עקב מגבלות על חידוש מלאי. ההגבלות לחידוש המלאי גרמו כמעט כל הסוחרים להזדקק לגיבוי של מחסן 3PL, במיוחד אם אתם מוכרים פרייבט לייבל באמצעות ספקים בחו”ל.

ברגע שאחוז הניצול שלכם ב-FBA יחזור לטווח של מגבלות המלאי הנוכחיות שלכם ותתאפשר לכם היכולת לשלוח שוב מלאי נוסף לאמזון, תוכלו לשלוח חלק מהמחסן 3PL שלכם במהירות. לא מומלץ לשלוח כמויות גדולות של מלאי ל-FBA מיד כי זה יפעל נגדכם, מה שמשפיע ישירות על המכירות שלכם. מכירה נמוכה פירושה מגבלות נמוכות יותר של מלאי מחדש.

למרות שבשנה האחרונה נראה שיש שיפור ברמת המגבלות, עדיין, אמזון סיגלה לעצמה שיטה בה היא מגבילה מלאי בהתאם לכמות המכירות, קרי, כמות מכירות גדלה מאפשרת להקטין את מגבלת המלאי, לעומת זאת כמות מכירות שקטנה, אמזון יכולה ללא התרעה מוקדמת להגדיל את המגבלה. נדגיש שוב שאמזון נוטה להטיל מגבלות חדשות על מלאי חדש ללא אזהרה מוקדמת, ולפעמים מורידה אותן במפתיע נמוך באופן דרסטי. לכן, יש צורך בפעולה מיידית כדי להבטיח שבעיות מגבלת המלאי שלכם לא יזרמו למחסור מלאי או לבעיות אחרות שעלולות להוביל למכירות נמוכות בעונת החגים. בדיקה של אפשרויות למחסנים 3PL היא די חובה כעת עבור סוחרי אמזון, כשכולם עומדים בפני מגבלות על מלאי מחדש.

הוסיפו גם מרכזי הגשמה צד ג’ לתוכנית הגיבוי שלכם

אל תתנו למגבלות על חידוש מלאי למנוע מכם לנצל את הזדמנויות שלאחר המגפה!

אם אינכם יכולים לשלוח מלאי נוסף, שקלו לעבור ל-FBM ולהשתמש במרכז מילוי של צד ג’ שיעבד, יארוז וישלח הזמנות ישירות ללקוחות בשמכם.

למרות ששולי הרווח לרוב קלים יותר מ -FBA בגלל כוח הקנייה של אמזון לנהל משא ומתן על תעריפים נמוכים בטירוף עם ספקים, זה יאפשר לכם להמשיך למכור גם אם אתם מתקשים להישאר במלאי בגלל מגבלות מלאי מחדש. מעבר לכך וחשוב לא פחות, מכירות ה-FBM שתבצעו יעזרו לכם למנוע התרסקות מגבלות מלאי מחדש במהלך אספקת המלאי. מכיוון שבכל פעם שאתם מבצעים מכירה, זה תורם למהירות המכירה שלכם, מה שעוזר להגביר את המכירות שלכם. השורה התחתונה היא, במקום להפוך לקורבן של מגבלות על חידוש מלאי, קחו שליטה באמצעות תכנון נכון והתאמתו עם חלופות על ידי שימוש ביכולות מימוש באמצעות צד ג’ כדי להמשיך למלא הזמנות ולהניע מכירות.

מימוש צד שלישי הוא אידיאלי לסוחרים שאין להם את שטח האחסון והזמן למלא הזמנות בעצמם. מכיוון שספק לוגיסטי מבצע הגשמה, הסוחרים יכולים להתמקד בדברים חשובים אחרים כמו שיווק.

עדכנו וצחצחו את הליסטים שלכם

סיימתם ליצור את תוכניות המשלוח שלכם? השלב הבא הוא לעבור על כל הליסטים מוצרי החג שלכם ולוודא שאתם מוסיפים מילות מפתח עונתיות, כגון “חג המולד”, “בלאק פריידי”, “חג ההודיה” וכן הלאה, כדי למקד את מילות המפתח הנכונות.

ככל שאנו מתקרבים לעונת החגים, עדכנו את הליסטים שלכם עם תיאורים ותמונות נוספות בנושא חגים כדי להתחיל לבדל אותם מהמתחרים. כמובן, הפעילו בדיקות A/B כדי לקבוע איזו גרסת ליסט מתאימה לכם ביותר (ניתן לבצע על תוכן איי פלוס ו/או תמונות הליסט). 

אל תשכחו להשתמש ברכיבי עיצוב HTML העדכניים ביותר כדי להבטיח שהטקסט יופיע כראוי באמזון. ענקית המסחר האלקטרוני אסרה לאחרונה את השימוש בתגי HTML בדפי פרטי מוצר לצורך אבטחה ותאימות משופרת למכשירים שאינם תומכים HTML, אז שימו לב לזה.

עיצרו רגע: האם הליסט שלכם הוא ליסט מנצח? האם הוא מכיל את כל מה שליסט צריך להכיל, בשביל להתעלות על מתחריו? אנו מזמינים אתכם לשיעור הקורס שלנו בנושא בניית ליסט למופת. השיעור המקיף, בעלות אטרקטיבית של 150 ש”ח בלבד. אם תכניסו את הקוד קופון FRIEND15 תהנו מעוד 15% הנחה. כניסה לשיעור בקישור הבא: 

הכינו מבצעים מראש

תכננו מבצעים לאירועי המכירות הגדולים, זוהי הדרך הטובה ביותר לוודא שאתם מנצלים את עומס החגים עם גידול מצוין בהכנסות בסוף השנה. בעת יצירת המבצעים שלכם, עליכם לזכור את השוליים שלכם. חשבו בצורה יצירתית כמו יצירת חבילות חג וירטואליות באמצעות חבילה וירטואלית של אמזון, הנחות קופונים ועוד.

שילוב בין מוצרים שמוכרים באופן איטי עם מוצרים מובילים היא דרך נוספת להפוך את העודף שלכם למכירות ובכך להגביר את המכירות, בסופו של דבר. אבל אל תחכו לרגע האחרון כדי להשיק את החבילות שלכם. תכננו ושחררו את עסקאות החבילות שלכם כמה שבועות לפני מועדי המכירה הקריטיים בחג כדי לתת להם זמן לצבור קצת תאוצה.

היכונו לתקופת הקנייה שלאחר החג

ישנם 3 סוגים של לקוחות במהלך תקופת הקנייה שלאחר מכירות החגים. והם:

  • אנשים שקונים אחרי חג המולד דברים שהם לא קיבלו בסופו של דבר כמתנה.
  • אנשים שקיבלו כרטיסי מתנה (Gift Cards) ואז מממשים אותם אחרי חג המולד.
  • בשל השנה החדשה, לקוחות נוהגים להתמקד בשיפור משהו בחייהם. לעתים קרובות זה מתורגם לעלייה טובה במכירות בתחום הבריאות בינואר, אבל זה יכול להופיע גם בדרכים אחרות, כגון תחביב חדש שמישהו החליט להתחיל לרגל השנה החדשה. 

לכן, חיוני להתכונן גם לתקופת הקנייה הספציפית הזו כדי לשמור על מכירות גבוהות לאחר חג המולד. שקלו להתחיל מכירה נוספת כדי להעביר את כל המלאי החורפי שנותרו מהמחסן של אמזון, במיוחד אם הוא נוטה להיות עונתי במיוחד.

3 מגמות שכדאי לקחת בחשבון בעת ​​התכנון

מגמות מובילות שכדאי לשקול לשלב בתוכנית שלכם – הפיקו את המרב מהרבעון הרביעי על ידי בחינת שלושת המגמות הללו עם פוטנציאל צמיחה מעולה. הבנת המגמות הללו גם תהפוך את התכנון לעתיד לטוב וקל יותר עבורכם.

מגמה 1: עוד עונה שולטת למסחר אלקטרוני

הכל התחיל להתגבש בשנת 2020 זאת היתה תקופה של אי ודאות עבור קמעונאים ורשתות אספקה. הסגרים ברחבי העולם אילצו קמעונאים להתחיל לפרסם מבצעים מקוונים כבר באוקטובר, מה שגרם לצרכנים רבים לקנות לפני הבלאק פריידי.

מגמה זו שנמשכה עד דצמבר, במיוחד באמזון, והביאה לעלייה עצומה של 47% במכירות הקמעונאיות המקוונות במהלך עונת החגים המסורתית. רבות מההזמנות המקוונות הללו התרחשו בנייד, יותר מ-50% ממכירות חג המולד המקוונות בשנה שעברה הגיעו מסמארטפונים.

ללא שום סימני האטה, גם בשנת 2021 המשיכה תקופת מכירת חג ממושכת בעולמו של מסחר אלקטרוני. הצטברות הביקוש לסחורות עשויה היתה להוביל גם לפעילות קניות מוקדמת יותר, כך שסוחרים צריכים להתכונן כעת להתחלה מוקדמת יותר מאמצי החגים באמזון ובערוצי מכירה מקוונים אחרים.

מגמה 2: פתרונות קניות היברידיים מקוונים ולא מקוונים

מכיוון שהמגיפה הגבילה את היכולת של הלקוחות לעשות קניות באופן אישי, הקניות בחנות הפכו יותר עסקאות ומבוססות כוונות. קמעונאים רבים פנו לאיסוף משולש ולקנות פתרונות איסוף מקוונים בחנות כדי לספק ללקוחות חלופה נוחה יותר (ובטוחה יותר) לקניות בחנות.

מצד שני, קניות באינטרנט התפתחו לחוויה מרתקת ואינטראקטיבית יותר עם לקוחות המעוניינים לשכפל חלק גדול מחוויית הקנייה בקניון בבית. לדוגמא נראתה עלייה של פייסבוק שופינג בשידור חי, תצוגות אופנה חיות ומשודרות אונליין, התכתבות ישירה עם צוות החנות והמלצות מותאמות אישית מונעות בינה מלאכותית.

המציאות ההיברידית החדשה הזו אומרת לנו שעכשיו זה הזמן המתאים ליצור הצעות חלקות, נוחות ורבות-ערוצים, כדי למצוא דרכים חדשות להביא את החוויה בחנות לאינטרנט. שקלו לבחון את השימוש ב-Amazon Posts וב-Amazon Lives כדי ליצור דרכים חדשות ללקוחות פוטנציאליים לגלות ולתקשר עם המותג והמוצרים שלכם, וכמובן בשיווק באמצעות משפיענים. 

מגמה 3: מסחר חברתי הוא הדרך החדשה לגלות ולקנות מוצרים

מחקר בנושא גילה כי 50% מכלל הקונים שהם סקרו מתקשים להבין מה לקנות לאנשים אחרים. סקר זה מראה שיש צורך גדול בעוזרי גילוי, במיוחד בתקופת החגים.

גילוי מקוון נמצא כאן כבר זמן מה, אבל האופן שבו הוא מתפתח משתנה – ממודעות תצוגה של גוגל להמלצות שנאספו והשראה מותאמת אישית באפליקציות חברתיות כמו פינטרסט ופייסבוק. עוד דווח במחקר שכמעט 8 מכל 10 אנשים השתמשו לפחות בשירות או אפליקציה אחת של פייסבוק לצורך גילוי מוצר בחג האחרון.

מלבד גילוי מוצרים, צרכנים משתמשים גם באפליקציות חברתיות כדי לקנות מוצרים. מחקר אחר שבוצע בנושא חזה שהמסחר חברתי מהווה 11% ממכירות המסחר האלקטרוני בעולם בשנה שעברה, והניב 474 מיליארד דולר. הפופולריות ההולכת וגוברת של מסחר חברתי בוודאי תועיל למובילים המוקדמים בתחום זה.

קבלו דוגמא מהשטח:  

Snapchat התחברה במהלך התקופה הזוהרת הזאת לאמזון כדי להפוך כל מוצר לחיפוש עם תמונה אחת בלבד. תכונה זו, הנקראת “חיפוש חזותי”, “סריקה” או “Screenshop”, מאפשרת למשתמשי Snapchat לכוון את מצלמת הטלפון שלהם אל הבגדים של חבריהם, והיא תמצא אוטומטית מוצרים דומים למה שהם לובשים.

לאחר מכן יופיע כרטיס קופץ בתוך Snapchat, המציג את מידע המוצר שהוא שלף מאמזון. משתמשים יכולים ללחוץ על הכרטיס כדי לקנות את הפריט או לחפש יותר.

עם מגמת המסחר החברתי החדש הזה, זה עשוי להיות הזמן המתאים לשקול להגדיל את השיווק שלכם במדיה החברתית כדי להפוך את המוצרים שלכם לגלויים יותר באופן אורגני וקלים לקנייה מפלטפורמות המדיה החברתיות הפופולריות ביותר כגון פייסבוק, פינטרסט ואינסטגרם.

עד כה הסקירה הכללית של השוק שלפני החגים, בשנים האחרונות, ועל ניהול מלאי נכון. 

ועכשיו, כאשר אנחנו לפני סיום המדריך, הגיע הזמן לשתף אתכם בטכניקות שלנו לתכנון המלאי לחגים: 

איי שם בסוף חודש מרץ, אנו מתחילים לעבוד על 2 טבלאות: 

  1. ניתוח מכירות נטו (לא כולל חלוקות באם היו). בנוסף, באם קיים הנתון אז מחשבים את % העלייה בכמות המכירות שהיתה בחודשי החגים – לרוב העלייה הגדולה נראית בחודש דצמבר, אבל יכול להראות גם לפני ואחריץ 
  2. טבלת זמני אספקה – הכוללים את כל הפרמטרים ברמת הימים שמובילים אותנו בסופו של דבר למספר כולל – בימים, מדלת לדלת – של המוצר 

לוקחים למעשה את הנתונים מ – 2 הטבלאות הללו, וככה מחשבים את כמות המלאי שיש להזמין, ואת הפעימות שיש להזמין אותו בהם. 

החישוב הזה הוא למעשה לא רק לתקופת החגים, אנו לוקחים בחשבון את חופשת השנה החדשה של הסינים, שבה למעשה כמעט ואין ייצור. ולכן החישוב הוא למלאי עד לסוף מרץ של אותה השנה. 

להלן סעיפי טבלת התכנון: 

כמות מלאי קיימת (נכון ל XX/XX/XX)

ממוצע מכירות חודשי

צפי לסיום המלאי הנוכחי

צפי לכמות מכירות בחגים

צפי לסיום מלאי נוכחי בחודשים

כמות מלאי שיש להזמין

זמן אספקה בימים

זמן אספקה בחודשים

תאריך אחרון להזמנה 1

כמות להזמנה 1

תאריך אחרון להזמנה 2

כמות להזמנה 2

2 פרמטרים העומדים לנגד עינינו: 

והנה סעיפי טבלת חישוב זמן אספקה: 

זמן העברת וקבלת הכסף

זמן ייצור מפעל משוערך

זמן אינספקטיון

זמן משלוח ימי

זמן פריקה באמזון

סה”כ

הפרמטרים = ימים 

לסיכום, 

נזכיר, כי יש הבדלים משמעותיים בין מוצרים קיימים, ובין מוצרים שבדיוק נכנסים לשלבי השקה, ויש לקחת בחשבון את הפרמטרים הללו בהתאם. בנוסף, המטרה העיקרית שצריכה לעמוד לנגד עיננו היא: איך לא לצאת מהמלאי בתקופת החגים. 

מקווים שהמדריך סייע ויסייע לכם להתארגן למכירות בעונת החגים הזוהרת והרבעון הרביעי של שנת 2022 ומאחלים לכם שהמכירות רק יגדלו ויגדלו וכל זאת, בלי שתצאו מהמלאי (-: 

שלכם תמיד, 

האמזונים 

אולי יעניין אותך גם - הבלוג שלנו בחינם!

הערך המוסף לסוחר באמזון - את זה לא כדאי לכם לפספס

Amazon launchpad

באמצעות השירות הזה אמזון מציעה לבעלי מותגים להיות חשופים לרעיונות גדולים ומתייחסת בעיקר למותגים בעלי

המשך קריאה »

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • בדיקות ואישורים למוצרים
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח