הכלי החדש של אמזון – הבנדל מאפשר לסוחרים במסלול FBA ליצור חבילות המורכבות מפריטים שונים הנרכשים יחד מליסט אחד.
נתחיל בסקירה של מה שאני יודע עד היום על הכלי הזה, בהמשך הפוסט נדריך אתכם צעד אחר צעד כיצד להגדיר את הבנדל הראשון שלכם, ככה שכדאי להמשיך לקרוא.
Amazon Virtual Product Bundle Tool מזה?
הכלי הזה שהושק לסוחרים בסוף שנת 2020, מאפשר לבעלי מותגים ליצור חבילות וירטואליות המורכבות מ – 2 עד 5 מוצרים משלימים שנרכשים יחד בליסט אחד. הבנדל מאפשר לבעלי מותגים להציע חבילות בלי לארוז פריטים יחד או לשנות המלאי בכל צורה שהיא.
לדוגמא, נניח שסוחר מסוים באמזון מוכר מגש לאוכל, ובמקביל גם קערת סלט עץ כמוצר אחר. הכלי זה מאפשר לו ליצור ASIN נפרד שהוא בעצם עסקת חבילה של 2 אותם פריטים נפרדים. אם לקוח הגיע לדף הזה ורוכש את הבנדל, אמזון שולחת את 2 הפריטים האלה מהמלאי של הסוחר. בעבר, אם הייתם רוצים למכור את 2 מוצרים באותו ASIN, דרישת המערכת היתה שיהיה לכם מוצר נפרד עם שניהם ארוזים יחד.
יתרונות הבנדל
- ראשית, כאמור לעיל, הבנדל של אמזון מאפשר לכם ליצור שילובים של המוצרים שלכם מבלי שתצטרכו לשלוח מלאי נפרד וארוז מראש לאמזון. שלא לדבר על כך שאתם לא צריכים ליצור UPC חדש עבור החבילות.
- הבנדל, מאפשר לכם לקדם את מלאי ה- FBA שלכם בצורה מפתה ללקוחות עוד יותר ממה שהציעה אמזון עד היום באמצעות התיבה – קונים לעתים קרובות יחד frequently bought together. ברגע שהמוצר הוא חלק מחבילה, המוצר הראשי בחבילה מקבל דגש בולט בעמוד ממש מתחת לתמונה הראשית שמפנה אנשים לחבילה, והוא נמצא מעל הסעיף – נרכש לעתים קרובות.
- הנה יתרון נוסף: בעבר, אם סוחר היה רוצה לקדם מכירות של מספר מוצרים, הוא היה נדרש קודם ליצור מבצע. ואז בדף המוצר, העותק המתאר את הפריט, היה בטקסט זעיר וקשה לקריאה, ומדי פעם הלקוח היה צריך להזין קודים מסובכים כדי לגשת לליסט לרכישה. עם חבילת המוצרים הווירטואלית של אמזון, כל זה נעלם.
- מילות מפתח – כעת, יש פוטנציאל להשיג יותר מקום נדל"ן חשוב עבור מילות המפתח שלכם. מכיוון שהחבילה החדשה בעלת ASIN עצמאי, תוכלו להריץ מבצעים למוצר באמצעות Search Find Buy, או טקטיקות אחרות. גיליתי עוד, שלעתים סוחרים מקודמים אצל הענקית אמזון בדירוג שלהם ברגע שאחד המרכיבים הנפרדים מתקדם באמצעות מילת מפתח מסוימת. לדוגמא: נניח ויצרנו בנדל, והמוצר העיקרי בחבילה, מקודם באמצעות מילת מפתח עם 1,200 חיפושים משוערים, והוא בעמוד הראשון, במיקום השני. ברגע שאנו מעלים את הבנדל, מעקב אחר מילות המפתח של הליום 10 מראה שהוא נמצא בעמוד הראשון! מיקום 20, וכעבור שעה הוא טיפס כבר למקום 17!
מידע נוסף שחשוב להכיר לגבי הבנדל:
- קודם כל, אתם צריכים שיהיה לכם ברנד רג'יסטרי כדי להיות זכאים, ולא כל החשבונות הוזמנו להשתתף עדיין.
- בנוסף, נכון ליום כתיבת פוסט זה, לא ניתן להפעיל קמפיין PPC רגיל ל- ASIN של הבנדל. עם זאת, מה שכן ניתן לעשות זה להפעיל מודעות מותג ממומנות.
- עדיין לא קיים דיווח לגבי מכירות המיוחסות ל ASIN של הבנדל. המכירות עדיין מדווחות רק בנוגע לרכיבי ה- ASIN.
- אין דמי FBA או הנחת משלוח עבור הבנדל ועל הסוחרים לשלם כאילו כל מוצר נשלח בנפרד, למרות שהלקוח קונה את המוצרים יחד.
- הפיצ'ר "הפוך אותו לחבילה" זמין כעת רק כעת דרך מחשב ולא דרך אפליקציה בנייד.
- הבנדל יופיע גם בדף המוצר שנבחר לעיקרי, ולא בדפי המוצר האחרים שבחבילה.
- לא ניתן לתמחר את החבילה מהסך הכולל של מי שקונה את המוצרים בנפרד.
- חבילות עדיין לא יכולות להיות חלק ממשפחות וריאציות.
- כל פריט בבנדל חייב להיות ניתן לרכישה גם בפני עצמו. עקב כך, לא ניתן ליצור בעזרת הבנדל, חבילות מרובות חבילות.
- לבנדל יש סקירה ודירוג נפרדים ממרכיביה.
- פריטים בודדים מהבנדל יכולים להיות מוחזרים בנפרד על ידי הלקוח.
- הכמות הזמינה של הבנדל שתוצג מבוססת על המלאי הנוכחי הנמוך ביותר של אחד ממרכיביה.
- אין מונחי חיפוש אחוריים לבנדל, מה שכן תוכלו להזין כותרת משלכם, בולטים ותיאור. בנוסף לזה כל פריט יירש אוטומטית את מילות המפתח לחיפוש מהדף הראשי שלו.
- כרגע, שירות הבנדל זמין רק עבור אמזון ארה"ב.
הפוטנציאל של הבנדל הוא עצום
לכלי הזה פוטנציאל עצום להגדיל את העסק שלכם באמזון. עם הזמן, סביר שגם חלק מהמגבלות שתוארו לעיל יוסרו, מה שיהפוך את הכלי הזה למושך עוד יותר. כמו שזה נראה עכשיו, הכלי הוא כדרך נטולת סיכונים להשיג יותר חשיפה למוצרים שלכם. מי מכם שעומד בקריטריונים מומלץ לו לנסות. להלן הקישור לסלר סנטר דרכו תוכלו להגדיר את הבנדל הראשון שלכם וגם את הבאים אחריו:
https://sellercentral.amazon.com/bundles/create
איך עושים את זה טכנית:
- כדי להתחיל, בחרו מתוך המוצרים שלכם, 2 עד 5 פריטים שברצונכם להרכיב בחבילה הזאת.
- כעת יש להעלות עד 9 תמונות לליסט. המוצרים שהזנתם בשלב 1 יעלו באופן אוטומטית עם התמונות מהליסט המקורי, כך שתוכלו לבחור עוד 8 תמונות נוספות. מומלץ להעלות תמונה מקורית לתמונה הראשית, אחת שתציג את כל הבנדל ביחד.
- לאחר מכן, יש להזין את הכותרת, המחיר והתיאור של הבנדל. שדה הכותרת כולל לכל היותר 200 תווים. כזכור, המחיר צריך להיות שווה או פחות ממה שהלקוח היה משלם אם היה קונה הכל בנפרד. כשאתם מזינים את מחיר הבנדל, בחלק הימני תוכלו לראות אם יש התאמה למחיר המקורי של כל מוצר בנפרד.
- שלב אחרון, פירוט בולטים בליסט והגדרת מספר הסוחר שלך עבור החבילה. מכיוון שיש לכם רק את החלק הרשמי של הליסט לעבוד איתו ולא ניתן להוסיף מילות מפתח נוספות מאחורי הקלעים, ואתם מנסים הרי לדחוס פה מילות המפתח מ 4 או 5 ליסטים שונים, מומלץ להשתמש בכלי עזר (למשל Frankenstein בהליום 10, כדי לאתר את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר לבנדל).
לסיכום,
במהלך השנתיים האחרונות אמזון באמת עשתה מאמץ גדול לספק לסוחרים כלים חדשים שיכולים לעזור לקדם את המוצרים שלהם וליצור יותר חשיפה מול הלקוחות וגם השקיעה בכלי ניתוח נוספים ומגוונים. הבנדל הוא פיצ'ר שהיה נחשק מאוד בקרב סוחרים רבים כבר זמן רב.
Virtual being actually such in almost every respect More (Definitions, Synonyms, Translation)