ClickCease

A to z Guarantee program

כאשר אמזון הודיעה כי היא מרחיבה את דרישותיה כלפי הסוחרים ומחייבת אותם לרכוש פוליסת ביטוח אחריות מוצר, תגובות הסוחרים נעו בין סקפטיות לעוינות בעליל.

"האם אני מבין את זה נכון? אני נאלץ לרכוש ביטוח כלשהו, ​​או שאסתבך?" כתב אחד הסוחרים בתגובה לפוסט בסלר סנטרל.

והוא המשיך "זה לגמרי נשמע כמו מה שמאפיה עושה, הם פשוט קראו לזה 'כספי הגנה'", כתב הסוחר. "הם אילצו את בעלי החנויות לשלם להם את הכסף הזה, כך שהבניינים שלהם לא נשרפו 'בטעות'".

לפי מכתב שקיבלו הסוחרים, החל מה -1 בספטמבר, אמזון דורשת מהסוחרים להיות בעלים של פוליסת ביטוח אחריות על מוצר ברגע שיגיעו למכירות של 10,000 דולר בחודש אחד ב- Amazon.com. בעבר, הדרישה חלה רק על סוחרים שעמדו ברף זה במשך 3 חודשים רצופים.

אז הדרישה היא לא לגמרי חדשה, עם זאת לאחרונה הקימה אמזון מיזם חדש בשם A to z Guarantee program  שתסייע לסוחרים להצטרף לביטוח.

אמזון לא הגיבה מיד להערה של הסוחר, אך גורם רשמי מטעם סוכנות הביטוח המסייעת לאמזון לממש את הבקשה, הסביר כיצד פועלת התוכנית: המטרה לפשט וכמעט לנטרל את תהליך הביטוח, אמר אותו נציג. 

הסוכנות עבדה עם אמזון במשך כמה חודשים כדי להקים את המיזם החדש לקראת ההכרזה בחודש שעבר. הם עבדו על לסדר את כיסוי אחריות המוצר באמצעות ספקי הביטוח החיצוניים, חברות מן השורה. 

תנאי הפוליסות האלה משתנים בפרטים, אך כל אחד מהם יספק לסוחרים כיסוי דומה.

כל הפוליסות נועדו לעמוד בקריטריונים של אמזון לתכנית ביטוח מוסמכת, הכוללת דרישות למגבלות אחריות מינימלית ומדד ליציבות הפיננסית של המבטח.

בסוכנות מציינים, כי חלק מהמטרה שלהם בנושא זה היא לוודא שהספקים הזמינים באמצעות התכנית יהיו יציבים מבחינה כלכלית ועל כן על הספקים להיות בעלי דירוג פיננסי מינימלי.

אמזון כן מאפשרת לסוחרים להשתייך לביטוח באמצעות ספק מחוץ לרשת הזאת, ואינה מגבילה אותם, אך בפועל יהיה זה אתגר עבור הסוחר הטיפוסי להבטיח שהפוליסה תעמוד בכל הקריטריונים של אמזון ותבטיח שיעור תחרותי.

התעריפים הם חלק מרכזי במגרש עבור הסוכנויות הללו. כל פוליסה משתנה, אך הרוב המכריע של הסוחרים שיצטרפו לביטוח באמצעות התוכנית משלמים פרמיות של פחות מ – 1,000 דולר בשנה, בדרך כלל בסביבות 500 עד 750 דולר. 

כמובן שחלק מהסוחרים רוטנים על כך שאמזון מטילה בכלל את מנדט הביטוח, למרות שרבים מהם לא יודעים שהדרישה הזאת לא חדשה וכבר קיימת לסוחרים מעל הסף של 10,000$ ל – 3 חודשים רצופים, או שפשוט בחרו שלא לרכוש ביטוח או שהצטרפו לתוכנית באיכות נמוכה עם כיסוי מוגבל.

אמזון מצידה מבטיחה לשלם תביעות לגיטימיות למוצר עד לסכום של 1,000$ המוגשות נגד סוחרים שיש להם פוליסת ביטוח מוסמכת באמצעות תוכנית האחריות שלה. אמזון אומרת כי 80% מתביעות אחריות המוצר שהיא רואה הן מתחת ל  – 1,000 דולר.

מצבים אלה יכולים להתעורר כאשר אמזון מגישה תלונות של לקוחות ולאחר מכן מודיעה לסוחר אם תוגש תביעה לאחריות המוצר. 

אם סוחר לא מגיב לטענה, אמזון תתייחס ישירות לדאגת הלקוח המיידית, תישא בעלות בעצמה ותמשיך טיפול בנפרד מול הסוחר. 

דרישת הביטוח של אמזון חלה ברחבי העולם על כל הסוחרים שעומדים בסף החודשי של 10,000$ במכירות בחודש. עם השקתו, הביטוח זמין רק לסוחרים בארצות הברית ובסין, אם כי הוא צפוי להתרחב למדינות אחרות.

סוחרים שיבחרו שלא לרכוש ביטוח אך עומדים בסימן המכירה של 10,000$ בחודש עשויים להיות בבעיה, אמזון מתייחסת ברצינות לנושא הזה, הכל במטרה להבטיח שסוחרים בכמויות גדולות יותר יהיו מבוטחים במידה מספקת.

*קרדיט לאתר ecommercebytes

אהבתם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

להצליח ובגדול - טיפים לסוחרים מתחילים באמזון

פרייבט לייבל

שיטה 3  #פרייבטלייבל מהם מוצרי הפרייבט לייבל באמזון?  מדובר במוצרים המיוצרים ע"י יצרן מסוים, לאחר

המשך קריאה »

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח