ClickCease

התנהלות נכונה מול ספק במטרה לייצר את המוצר האיכותי ביותר שניתן

ייצור מוצר חדש יכול להיות תהליך מרגש ומרהיב, אך יש גם הרבה דברים שאתם צריכים לבצע נכון כדי לייצר מוצר באיכות גבוהה.

זה לא סוד שמוצר באיכות מעולה מביא יותר מכירות באמזון. אתם מקבלים ביקורות טובות יותר, יש פחות החזרות ובדרך כלל ניתן לזכות בתואר: אמזון צ'ויס בזמן מהיר יותר.

בפוסט הזה נעסוק בסוגיות העיקריות, המתרחשות בדרך כלל כאשר המוצרים שלכם מיוצרים על ידי יצרן מן הבסיס. 

הדרך הטובה ביותר להבטיח את איכות המוצר שלכם היא באמצעות בדיקה של כל משלוח גם אם עבדתם עם הספק מספר חודשים, שימו לב לא לחסוך את הצעד החשוב הזה בהבטחת איכות המוצרים. 

סוגייה 1: שריטות

שריטות קטנות, שקעים וסימנים במוצר הם הפגמים הנפוצים ביותר שיכולים להיות למוצרים.

עליכם להיות מינימום סובלניים לפגמים שכאלה, אם זה בגב המוצר זה לא כל כך קריטי אבל אם הלוגו ניזוק זה מורגש יותר.

הקפידו להשתמש ב- AQL (רמת איכות מקובלת) כסטנדרט לבדיקה ובקשו מהמפעל או ממי שמבצע עבורכם את בדיקות האיכות, לשלוח לכם מבעוד מועד רשימה של פגמים מכל הסוגים לאישור טרם המשלוח יוצא. מדובר על רשימה של בעיות במוצר וסיווג שלהן כמשמעותיות יותר או פחות במהלך בדיקה.

סוגייה 2: דבק

אתם תתפלאו, אבל רוב המוצרים מכילים דבק. יש קצת דבק כמעט בכל מוצר שיוצא ממפעל החל לדוגמא ממארזים לטלפונים ניידים לעד לתיקים יוקרתיים. כתוצאה מכך, לעיתים קרובות יש סימני דבק על מוצר ובמקרה הגרוע הם יכולים להיות גם בעלי ריח רע. פנו לאחראי בקרת האיכות שלכם שישים דגש על כך בעת בדיקת המוצרים.

סוגייה 3: אריזות

ספקו למפעל שלכם הוראות ברורות באמצעות תמונות שלב אחר שלב כיצד ברצונכם לארוז את המוצרים.

הנחו אותם לבדוק לדוגמא קרטון אחד ע"י ביצוע הדמיית הובלה כדי לוודא שהסחורה לא נפגעת במהלך המשלוח. מה שמקובל לבצע וזאת גם צריכה להיות הדרישה שלכם מהספק, הן 2 בדיקות עיקריות:  

  1. בדיקת רטט – מדובר על בדיקה במכונה מיוחדת שמטלטלת את הקרטון כחיקוי להובלת מטענים. 
  2. בדיקת ירידה – ממש השלכת קרטון מגובה מסוים כדי להתחקות על כיצד עובדי המחסן יזרקו אותו במהלך שלבי המשלוח. אמנם עבר הרבה זמן מאז שעלינו על איזה מטוס, אבל אפשר לדמות את המהלך הזה לזריקת מזוודות. 

בדרך כלל קרטון המשלוח נפגע במהלך הבדיקות הללו, אך גם אם הפינה שלו מכווצת פנימה אחרי עדיין יש לוודא כי התכולה לא נפגעת וזה מה שחשוב למעשה.

סוגייה 4: תיוג

כאשר מוסיפים מדבקות או תוויות למוצר, עליכם לוודא כי התווית הנכונה נוספה ושהיא מודבקת ישר. בדרך כלל מדבקות מודבקות ידנית ולכן עדיף להשתמש בתיבה מודפסת או להכניס כרטיס לאריזת המוצר, במקום או בנוסף.

סוגייה 5: הדפסה

ישנם סוגים רבים ושונים של פגמים שיכולים להתרחש במהלך הדפסת אריזות או הכנסת כרטיסים. בקשו מהמפעל לשלוח לכם או לממונה בקרת איכות שלכם, דוגמאות מהאריזה לפני שהם אורזים את הסחורה. 

סוגייה 6: צבע

עבור מפעלים רבים, כל מה שכחול הוא רק כחול והם פחות מקפידים על תקן הצבע. יכול להיות שהזמנתם תכלת אבל אם לא נתת להם מספר צבע ספציפי יכולים להיות שינויים עצומים בצבע המוצרים שלכם. ציינו תמיד צבעים באמצעות תקן הפונט הבינלאומי.

סוגייה 7: מועד אספקה

עקבו אחר מועד האספקה ​​המשוער מדי שבוע כדי לוודא שהסחורה מסופקת בזמן. עיכובים זה אתגר מאוד שכיח, אך ניתן לצמצם אותם באמצעות מעקב אחר המתרחש במפעל. על ידי ביצוע בדיקה באופן קבוע תוכלו לעלות על בעיות פוטנציאליות הרבה יותר מהר ולעיתים לפני שהתרחשו בפועל ובכך למנוע אותן.

אהבתם? שתפו...

אולי יעניין אותך גם...

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • בדיקות ואישורים למוצרים
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח