ClickCease

7 מהלכים עיקריים שהשפיעו על סוחרי אמזון בשנת 2021

בדיוק עכשיו שאפשר להגיד ששנת 2021 הסתיימה, הגיע הזמן לחקור את מה שהשתנה בנוף המסחר האלקטרוני השנה.
במאמר זה, נסקור כמה מהעדכונים החשובים ביותר המשפיעים על סוחרים, ספקים ומפרסמים של אמזון בשנת 2021 – בדיוק בזמן בו אנו נכנסים לשנת ל-2022:

עלייה בעלות לקליק 

בשנת 2021, עלות לקליק פרסום (CPC) באמזון הפכה ליקרה ותחרותי יותר. העלויות לקליק עלו בכל סוגי המודעות, כולל מודעות ממומנות, מוצר ממומן, מותגים ממומנים ותצוגה ממומנת. אנו צופים שהמחירים לקליק אלה ימשיכו לעלות ב – 2022.
מה זה אומר עבור מותגים ומפרסמים?
במקביל לעלייה במחירים גם הערך של הפרסום באמזון עולה. כדי לנצל את העליות הללו, מותגים חייבים להבין את יחסי הגומלין בין מדיה בתשלום למדיה שהביאה תוצאות במכירות. הדינמיקה בין מדיה בתשלום לרווחים – זה בדיוק מה שצריך לעשות מעכשיו הלאה.

מיתוג מחדש של Amazon Ads 

מוקדם יותר ב 2021, אמזון ביצעה מיתוג מחדש של מוצרי הפרסום שלה באמזון, הנקראים כעת Amazon Ads. האתר והאריזה החדשים של Amazon Ads מציגים שתי קטגוריות:
הראשונה: מוצרי מודעות: מוצרים ממומנים, מותגים ממומנים, תצוגה ממומנת, מודעות וידאו, מודעות אודיו ופתרונות פרסום מותאמים אישית.
השנייה: חוויות קניות של מותג: חנויות, פוסטים ואמזון לייב. לפי אמזון, ההצעות בקטגוריות הללו עובדות יחד כשותף הפרסום המקיף של המותגים.

כלי חדש: ניהול מעורבות הלקוחות 

בתחילת 2021, אמזון הודיעה על השקת כלי חדש, ניהול מעורבות הלקוחות. כלי זה מאפשר למותגים לשלוח קמפיינים שיווקיים במייל ישירות ללקוחות ולעוקבים קיימים.
לפי אמזון, Manage Your Customer Engagement מאפשר לסוחרים:
  • שיווק ישירות ללקוחות אמזון שעוקבים אחר המותג שלהם
  • עוזר לבנות קשרים נאמנים עם לקוחות אמזון
  • הגדלת הנראות של מוצרים חדשים באמצעות דואר אלקטרוני
הכלי החדש של אמזון ליצירת קשרים עם לקוחות הוא מנוף נוסף שמותגים צריכים לנצל כדי לעודד מעורבות עם לקוחות קיימים כדי לבנות מערכת יחסים ולהגדיל את השימור.
הדרך ליצור מסע פרסום בדוא"ל עם הכלי החדש הזה:
  1. העלו לוגו אופקי של המותג.
  2. הוסיפו מוצר חדש. מוצר זה חייב להיות כזה שהושק באמזון ב – 6 החודשים האחרונים, כדי להיות זכאי.
  3. בחרו תמונה תומכת המציגה את המוצר בשימוש או מסבירה את התועלת שלו.
  4. תזמנו את הקמפיין שלכם.
לאחר שתיצרו את מסע הפרסום שלכם, הצוות המנחה של אמזון יבחן במשך לפחות 72 שעות את התמונה שלכם. הכלי ניתן רק למותגים רשומים לתוכנית ברנד רגי'סטרי שיש להם דף פעיל של חנות אמזון למותג וגם עוקבים בפועל.

השקת Amazon Posts 

כמו הכלי שהוצג קודם, Amazon Posts הוא כלי המיועד לבניית מותג ומעורבות לקוחות.
מבחינה היסטורית היה קשה למותגים לבנות נאמנות באמזון, שם המחיר ומהירות המשלוח מקבלים תקדים. הקונים עשויים לקנות פריט אחד מהמותג שלכם מבלי להבין שיש לכם קטלוג מוצרים מלא זמין לרכישה. פוסטים הם הגרסה של אמזון לאינסטגרם, מה שהשתפר בפוסטים ומה שיכול להפוך אותם לבעלי ערך בהמשך הוא שכעת ניתן לתזמן אותם לתמוך גם בתהליך השקת מוצרים, קמפיינים של מותגים ויוזמות חברתיות אחרות. אז, במקום להגדיר פוסט ולהשיק אותו מיידית, אתם יכולים לבנות פוסטים ולהגדיר אותם לפעול בעתיד.
מותגים יכולים כעת לתזמן ולפרסם זרם של פוסטים שיוצר ונשלט על ידי המותג עצמו. משתמשים יכולים לעקוב אחר מותגים ולגלות מוצרים באמצעות הפוסטים שלהם.
אמזון המשיכה להשקיע במוצרי חנות המותג שלה, כולל יכולת הלקוחות לעקוב אחר מותגים, הרחבת אמזון פוסטים, והיכולת למקד מחדש את הצופים והרוכשים בחנויות כדי ליצור קשר עם הלקוחות בכל שלבי המשפך.
הכלי הזה עדיין בשלביו הראשונים. מותגים שינצלו את היתרון ויתחילו לשלב את אמזון פוסטים באסטרטגיית השיווק שלהם באמזון בתחילת 2022, ייהנו מהובלה בכל הנוגע למעורבות לקוחות ונאמנות למותג.

פרסום אמזון OTT – Over-the-top media service צובר תאוצה

פרסום OTT מתייחס למודעות המוצגות ישירות לצופים דרך האינטרנט באמצעות שירותי וידאו או מכשירי סטרימינג, כגון טלוויזיות חכמות או מחוברות.

המונח OTT מגיע מהיכולת לעקוף את לוחות השידורים, הפצת המדיה וההגבלות הגיאוגרפיות של פרסום באמצעות ספקי טלוויזיה מסורתיים. עם OTT, מפרסמים יכולים להגיע לקהלי היעד שלהם בצורה ישירה יותר ובמחיר סביר.

OTT הוא אחד הערוצים הטובים ביותר לשיקול ראשוני, טוענים מומחים בתחום, זה משפיע מאוד, היות שהוא ממוקד באמצעות קנייה פרוגרמטית מאפשרת למפרסם להגיע לצרכן שלו בזמן הנכון. המקום הנכון, והזמן הנכון, הוא הסיפור של פרוגרמטי ו-OTT לוקח את זה לטלוויזיה של הצרכן.

פרסום OTT של אמזון, שהושק ב-2019, מתייחס למיקומי פרסום בווידאו בסטרימינג של טלוויזיה וסרטים דרך רשת ה-DSP של אמזון.

המודעות במסך מלא שאינן ניתנות לדילוג המוצגות באמצעות Amazon OTT מאפשרות למפרסמים להגיע למיליוני אנשים בקצב הלקוחות ההולך וגדל של Fire TV. מפרסמים יכולים למקד לקהלים ספציפיים של אמזון, עם זאת, מודעות OTT אינן ניתנות ללחיצה, ולכן הן צריכות להיות כלי למודעות למותג ולא להמרות ישירות.

מודעות OTT משכנעות, מושכות את העין, והן מאפשרות למפרסמים את היכולת להרחיב את טווח ההגעה שלהם, ולהציג באמת את המותג שלהם. מודעות OTT הן במסך מלא עם צליל, לא ניתנות לדילוג, ובעלות שיעור השלמה ממוצע של 97%.

פרסום אמזון OTT גם מאפשר למפרסמים למנף את תכונות הפרסום הפרוגרמטי ומיקוד קהלים של Amazon DSP – עם מודעות וידאו במסך מלא.

אמזון OTT המשיכה לצבור תשומת לב ולתפוס תאוצה לאורך 2021, וככל שאני עוברים לשנת 2022, הזדמנויות הסטרימינג מתרחבות עוד יותר, מה שיגדיל את מספר מיקומי המודעות הזמינים ובתקווה יעזור לסגור את הפער עם ייחוס, ויאפשר לנתונים לחיות על אותה פלטפורמה. 

עם שילובים עם אלקסה, גדל הפוטנציאל להתרחבות לפרסום בסטרימינג אודיו, ומאפשר גישת פרסום משולבת יותר במשפך מלא.

שיבוש בשרשרת האספקה ​​העולמית

למרבה הצער, לא כל השינויים בשנת 2021 היו חיוביים. עוד לפני עומס החגים, השנה הייתה נגועה בבעיות שרשרת האספקה, מאוניות מכולות שנתקעו בנמלים ועד סגירת מפעלים שנגרמו כתוצאה מהתפרצויות COVID-19. אמריקה גם מתמודדת עם מחסור בנהגי משאיות, מה שמקשה על מוצרים שהוזמנו להגיע לידי הלקוחות. בעיות שרשרת האספקה ​​הללו השפיעו על היכולות של המותגים לשווק את המוצרים שלהם במגוון דרכים: 

  • מוצרים שדורשים שבבים, כמו מכשירי חשמל ביתיים, נתקלו במחסור. 
  • חלק מחברות CPG ממתינות לאריזת מוצרים שנתקעו בנמלים, ומעכבות את היכולת שלהן לשלוח SKUs חדשים.
  • בעולם מותגי ההלבשה אוזלים מהמידות והמוצרים העיקריים, מכיוון שהשבתות מפעלים עיכבו את הייצור.

ברבעון הרביעי, ההפרעה הגלובלית הזו בשרשרת האספקה ​​משפיעה על תוכניות המפרסמים, כאשר כמה מותגים מתאמים מודעות כדי לשקף את העובדה שלא יהיה להם מספיק מלאי כדי לתמוך במבצעי עונת השיא.

מפרסמים שחווים חששות לגבי מלאי מוגבל הגיבו בכמה דרכים שונות. במקרים נדירים, מותגים תכננו הפסקת פרסום מלאה לאחר שפריטי מפתח נמכרו. אחרים לא עצרו לחלוטין, אלא הפחיתו את ההוצאות באזורים מסוימים, ו/או החליטו להמשיך לפרסם למען נראות, אבל ללא קידום מכירות, ללא הפחתת מחירים או מכירות משמעותיות.

עבור סוחרי אמזון, קשיים אלה דורשים התמקדות רבה יותר בניהול מלאי. אם אתם משתמשים רק בערוץ אחד לניהול מלאי, אתם בפיגור. עם אילוצי קיבולת מחסנים, מחסור בכוח אדם ופרוטוקולי COVID, ציר הזמן לקבלת מלאי גדל באופן משמעותי. עבור חלק מהסוחרים באמזון, ציר הזמן של הקבלה קפץ מ-7 ל-21 ימים לפחות! זה חיוני להשתמש בגישה רב-ערוצית כדי להבטיח כיסוי מלאי מספיק.

אמזון unboxed

בסוף אוקטובר 2021, אמזון אירחה את UnBoxed 20 האירוע הוירטואלי השנתי הראשון שלהם שהיה פתוח לעסקים מכל הגדלים ולמשווקים בכל רמת מומחיות המעוניינים ללמוד כיצד אמזון עוזרת למותגים להצמיח את העסק שלהם באמצעות יצירתיות וחדשנות.

האירוע כלל הרצאות של יותר מ – 40 דוברים. אמזון גם נתנה למפרסמים מבט ראשון על מוצרים חדשים ותובנות מותאמות אישית כדי להפיק את המרב מאסטרטגיות הפרסום שלהם באמזון.

הנה כמה מהנושאים שנסקרו ב-unBoxed של השנה:

  • מעורבות לקוחות עם מודעות OTT ושמע אינטראקטיביות
  • טכניקות מדידה ואופטימיזציה של קמפיין
  • הפקת המרב ממוצרי תצוגה ממומנים ומוצרים ממומנים
  • חיבור ללקוחות באמצעות פתרונות תוכן למותג ופרסום מותג

 

כמו כל כך הרבה ממה שדנו במאמר זה – Amazon Posts, הכלי "Manage Your Customer Engagement" והמיתוג מחדש של Amazon Ads – רבים מהפתרונות שנדונו ב-unBoxed 2021 התמקדו בסיוע למותגים להתחבר ללקוחות שלהם ולעודד מעורבות לאורך מסע הלקוח. אם לא הספקתם לקחת חלק מהכנס, תוכלו לקחת חלק בכנס שיהיה בוודאי בשנת 2022. 

*קרדיט לאתר tinuiti

אהבתם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח