עצות אופטימיזציה אלה יעזרו לשפר את המכירות שלכם באופן דרמטי. ישנם 2.4 מיליון סוחרי אמזון פעילים ברחבי העולם. זו תחרות רבה, וזה יכול להקשות על התבלטות באחד מהשווקים הצפופים ביותר בעולם. מרכיב מרכזי אחד בליסטים באמזון הוא התמונות. וכשזה מגיע לאופטימיזציה של תמונות המוצר, יש צורך לחשוב על ההקשר שבו הם נצפות. לא רק שתמונות מוצר של אמזון מוצגות בדף המוצר הראשי שלכם, אלא שהן גם מופיעות בתוצאות החיפוש, כתמונות ממוזערות.
למדו כיצד לבצע אופטימיזציה של תמונות המוצר שלכם באמזון כדי להניב המרות על ידי הקפדה על ההנחיות הטכניות ושימוש במעט כישרון יצירתי.
טיפים לאופטימיזציה של תמונות המוצר באמזון, על מה נדבר:
- מעקב אחר הדרישות הטכניות של תמונות באמזון
- הקצאת עדיפות לתמונה בדף המוצר
- היצמדות לסטנדרטים של אמזון לתמונות באיכות גבוהה
- דגש על תמונות ברמת ההצעה
- שימוש במגוון תמונות מוצר
- תשומת לב למסגרת
- אספקת מידע חשוב
-
מעקב אחר הדרישות הטכניות של תמונות באמזון
בעת הגדרת דפי מוצר חדשים או עדכון רישומים קיימים, תצטרכו לעמוד בהנחיות התמונות של אמזון ובדרישות טכניות קשורות. אם לא, אמזון לא תקבל את והתמונות שלכם, גם אם יש לכם את תמונות המוצר הטובות ביותר, זה לא משנה.
ולכן חשוב לבדוק את דרישות תמונת המוצר של אמזון, הדרך הטובה ביותר היא באתר שלהם שם תמצאו את המידע העדכני ביותר ואת מדיניות אמזון.
להלן דרישות תמונה של אמזון, נכון ליום כתיבת מאמר זה:
גודל תמונה: גדלי התמונות באמזון צריכים להיות ברוחב או גובה של 1,000 פיקסלים לפחות, ו-1,600 פיקסלים בצד הארוך ביותר. יש לוודא שהתמונות לא גדולות מ-10,000 פיקסלים בצד הארוך ביותר.
מסגרת תמונה: המוצר צריך למלא 85% או יותר מהמסגרת.
צבע רקע: כל תמונות המוצר צריכות להיות עם רקע לבן טהור.
פורמט קובץ: ניתן להעלות קבצי JPEG, PNG, GIF או TIFF. אמזון מעדיפה JPEG.
מצב הצבע: מתקבלים גם sRGB וגם CMYK.
גודל: גודל התמונה באמזון צריך להיות לפחות 1,000 פיקסלים גובה או רוחב על גובה או רוחב של 1,600 פיקסלים לפחות. לא ניתן לחרוג מ-10,000 פיקסלים. אם התמונות גדולות מדי, ניתן לשנות את גודלן מבלי לוותר על האיכות.
המלצות נוספות לתמונת מוצר אמזון מוצלחת:
שמות קבצים: שם הקובץ מומלץ שיכלול את מזהה המוצר (זהו ה-ASIN של Amazon, JAN, EAN, 13 ספרות ISBN או UPC). לאחר מכן, נקודה וסיומת קובץ. לדוגמה, 1234567890123.tif או A987654321.jpg. אסור לכלול מקפים, רווחים או תווים אחרים בשם הקובץ.
עיצוב: לא מומלץ לכלול כל טקסט, גבולות, סמלי לוגו, בובות תצוגה, תמונות משובצות, אביזרים שלא נכללים במוצר או סימני מים בתמונות.
כמה תמונות אפשר להעלות לאמזון?
ניתן להעלות תמונת מוצר ראשית אחת ועד 8 תמונות מוצר תומכות ברשימות של אמזון, אבל שימו לב במידה ויש לכם גם סרטון שאתם מעוניינים להעלות לליסט, ויש לכם יותר מ – 6 תמונות, הסרטון לא יהיה חלק מהקרוסלה, אלא ירד למתחת לסעיף הבולטים, עליכם לקחת את זה בחשבון.
דרישות הצילום של אמזון לתמונות לתמונה הראשית?
לאמזון יש אותן דרישות לתמונות ראשיות כמו לתמונות הנוספות. עם זאת, יש להשתמש בתמונות הנוספות כדי להציג את המוצר מזוויות שונות, בהקשר ובדרכים שונות ממה שמופיע בתמונה הראשית.
-
הקצאת עדיפות לתמונה בדף המוצר
אמזון נותנת לכם תמונת מוצר ראשית אחת ועד 8 מקומות נוספים, אבל זה תלוי בכם לתעדף את התמונות לפי הסדר שבו אתם רוצים להציג אותן. מומלץ להשתמש בכל המשבצות הזמינות במקום רק 2 או 3 תמונות (קחו בחשבון את ההסתייגות שצוינה בסעיף הקודם). פעולה זו עוזרת להתגבר על חיסרון אחד שעומד בפני כל קמעונאי מקוון: אי היכולת להעביר את מסר המוצר עצמו לידי הלקוח.
שחקו עם הזוויות של תמונות המוצר שלכם, הציגו כמה שיותר זוויות. נסו לדמיין אילו זוויות היו בודקים הלקוחות באופן אישי ואז שחזרו זאת.
לאחר שהעליתם את התמונות שלכם, תרצו לתעדף ולהקצות כיצד כל תמונה מופיעה בדף. תהליך זה קובע את סדר התמונות שלכם, כך שהן מופיעות ברצף הנכון בתוצאות החיפוש של מוצרי אמזון כמו גם בדפי המוצר שלכם. שקלו לסדר את התמונות כך שהלקוחות יחוו את המוצר (דרך תמונות) בצורה הגיונית והיררכית מבחינה מחשבתית.
-
היצמדות לסטנדרטים של אמזון לתמונות באיכות גבוהה
שימוש בתמונות באיכות גבוהה עבור תמונות ראשיות ונוספות חשוב במיוחד להמרת מכירות וקבלת קליקים נוספים, אך הן גם חלק מהסטנדרטים הלא טכניים של אמזון. דרישות תמונות המוצר של אמזון הן:
שמרו על פשטות: כל דבר בפריים שאינו קשור ישירות למוצר עלול להסיח את דעתו של הקונה הפוטנציאלי. הסירו את אלה מתמונות המוצר שלכם באמזון.
שאפו לאיכות: רזולוציית תמונת המוצר שלכם באמזון צריכה להיות ברזולוציה גבוהה. השתמשו בתמונות מוצר חדות ומוארות שנראות מציאותיות. שימו לב במיוחד לאופן שבו הצבעים נראים לאחר הצילום, מכיוון שאתם לא רוצים לקוחות שמופתעים בצורה לא נעימה.
היו מתאימים: הודעות פורנוגרפיות או פוגעניות אסורות באמזון, יש להסיר כל דבר שעלול להיות מסוכן מהצילומים.
מעבר לעמידה בדרישות צילום מוצרים של אמזון, תמונות באיכות גבוהה גם יגרמו למוצרים שלכם להתעורר לחיים עבור לקוחות שיכולים לצפות בהם רק דרך מסך, לכן יש ערך בשכירת צלם מוצר מקצועי. תמונת המוצר שלכם היא הדבר מספר 1 שקובע אם מישהו ילחץ על הליסט, אז צריך תמונות נהדרות, לא פחות מזה.
אם התמונות שלכם דורשות עריכה, כדאי לשקול גם לשכור עורך תמונות מקצועי, מה שיכול לעשות את ההבדל בין תמונות מפורטות להפליא לבין כאלה שלא.
חשוב שהתמונות שלכם יהיו כנות: במילים אחרות, אל תשנו את החיוניות או הרוויה, כי ברגע שהמוצר שלכם יגיע ללקוחות, הם יידעו שהצגתם מצג שווא של התמונות והתיאור. הגדרת ציפיות ריאליות חשובה מאוד, אפילו קריטית, בעת מכירה באינטרנט כדי שהלקוחות שלכם ידעו למה לצפות.
באופן דומה, אם אתם צריכים לייצג קנה מידה בתמונות שלכם, וודאו שהכל מציאותי בעת ביצוע הפוטושופ. עדיף, במידת האפשר, לשים סרגל ליד הפריט או פשוט להכניס את המידות בפועל.
-
דגש על תמונות ברמת ההצעה
אם אתה סוחרים של מוצרים משומשים או מחודשים, "רמת הצעה" או "תמונת הליסט" מותרת גם בדפי המוצרים שלכם. תמונה זו מוצגת בדף רישום ההצעות של אמזון, מה שעוזר ללקוחות להבדיל את ההצעה שלכם מאחרות. כדי להוסיף את התמונה שלכם, גשו לתבנית המשותפת של אמזון. מפו את השדה המכונה "תמונת הצעה ראשית" ו"תמונות הצעה".
-
שימוש במגוון תמונות מוצר
השתמשו בזה לטובתכם, וכדי לעזור ללקוח לקבל החלטה מושכלת. תנו ללקוחות תצוגה מפורטת של הפריט/ים מכל נקודות המבט. אי הצגת היבטים של המוצר בפירוט יכולה לעלות לכם בלקוח פוטנציאלי וחבל.
אולי תרצו גם לצלם את המוצר שלכם מזוויות שונות. אם אינכם בטוחים אילו זוויות הלקוחות שלכם רוצים לראות לגבי המוצר הספציפי שלכם, אם מתאפשר לכם, פנו לחנות קמעונאית פיזית ותראו כיצד לקוחות מתקשרים עם סחורה, אם לא מתאפשר לכם, בצעו הדמייה: על מה הייתם מסתכלים או מחפשים? השתמשו גם בשילוב של תמונות עם דמויות. זה יכול לתת למוצרים שלכם קנה מידה ולעזור לקונים פוטנציאליים לדמיין את עצמם במקום של הדמות.
אתם גם רוצים לשים לב לתאורת הצילום שלכם וכיצד זה משפיע על צבעי התמונות שלכם, במיוחד בגלל שהן צריכות להיראות באותו אופן בתמונות כפי שהם נראים בעין בלתי מזוינת. השתמשו במקור אור נוסף, וערכו את התמונה לאחר מכן, כדי לגרום לה באמת לקפוץ, קצת עיבוד והיא יכולה להגיע רחוק.
אם התקציב שלכם מאפשר, שקלו לשכור צלם מוצר. איש מקצוע מנוסה מתמחה בענף ובסוג המוצרים שלכם צריך לדעת אילו זוויות לתפוס.
-
תשומת לב למסגרת
חשוב שיהיה קל להתמקד בנושא התמונה שלכם ולא לאבד את הראייה של כל הפריים. ולכן יש לשים לב לקצוות ולפינות של התמונות שלכם זאת נקודה סופר חשובה. אתם רוצים למלא את המסגרת אבל גם להימנע מלחתוך את נושא התמונה שלכם. ודאו שהמוצר תופס מקום רב ככל האפשר, לאנשים רבים יהיה יותר מדי שטח לבן בתמונה שלהם, מה שגורם למוצר שלהם להיראות קטן בתוצאות החיפוש. אתם רוצים שהמוצר שלכם יהיה כמה שיותר גדול כדי שיהיה קל יותר לשים לב אליו.
-
אספקת מידע חשוב
בנוסף להצגת המוצר שלכם, אתם יכולים להשתמש בתמונות המוצר של אמזון כדי לשתף מידע חשוב על הפריט. תמונה אחת שווה 1,000 מילים, לעולם אל תזלזלו בערכם של תמונות מוצר מותאמות. למרות שאלגוריתם החיפוש שם משקל מסוים מאחורי שם המותג, כותרת המוצר והתיאור, אופטימיזציה של התמונות שלכם בהחלט יכולה לעזור להגביר את הצפיות בהם ואת המכירות.
לסיכום,
מכיוון שתמונה אחת באמת שווה אלף מילים, ודאו שתמונות המוצר שלכם עוזרות ללקוחות שלכם לראות את עצמם עם המוצר שלכם ובמקביל גם עוזרות להם לקבל החלטות מושכלות.
*קרדיט לאתר pathedits