ClickCease

1.11.21 שינוי במדיניות ההנחות, הקופונים ויוזמות השיווק של הסוחרים

מדיניות השיווק החדשה פורסמה לאחרונה בפורום המרכזי של אמזון לסוחרים. להפתעתם של סוחרים רבים, ב-2 בנובמבר 2021, אמזון סיפקה הנחיות מדויקות וקיצוניות לגבי מדיניות ההנחות, הקופונים ויוזמות שיווק אחרות שלה. 

עדכון זה, שסופק בפורום סוחרי שירותי אמזון תחת סעיף הכרזות בארה"ב, מגיע בעקבות הטלטלה של RebateKey כאשר לכלי המתנה למוצרים פופולריים הושעו הרשאות ה-API שלו.

פוסט זה, שפורסם על ידי מנחה קהילה בכיר שמורשה לתקשר ולהגיב מטעם אמזון, הגיע כהלם עבור רבים מאיתנו, וגם לנו הוא גרם לנוע לא בנוח בכיסא, מכיוון שזו הפעם הראשונה שקיבלנו הבהרה חד משמעית שמבהירה שמתנות, הנחות, הנחיית חיפוש-מצא-קנייה (SFB), שימוש בכתובות URL דו-שלביות הן הפרות של תנאי השירות של אמזון.

העניין סביב עדכון זה הוא שבדרך כלל הודעות המדיניות המשמעותיות הללו, מגיעות באמצעות דוא"ל כתזכיר חברה או כתבה חדשותית ישירות לסוחרים, במקום להגיע ממנהל פורומים. עם זאת, זהו הפורום הרשמי של אמזון, והפעם הם בחרו לעדכן את דווקא שם. 

מכיוון שהמדיניות של אמזון לרוב מעורפלת למדי, הסוחרים תמיד ביקשו הבהרות כבר שנים, ובכן, עכשיו הם קיבלו את זה בהפוך כמו שאומרים. 

קצת על העדכון שבוצע לקוד ההתנהגות של הסוחר: 

במקביל אמזון ביצעה כמה עדכונים באופן דיסקרטי לקוד ההתנהגות של הסוחר שלהם (על קוד זה כולנו חתומים), במיוחד בסעיף "פועלים בהגינות".

קוד ההתנהגות בעבר היה: "פעילויות שעלולות להיתפס כניסיון לתמרן את תוצאות החיפוש או דירוג המכירות של אמזון".

קוד ההתנהגות כעת: "מניפולציה של דירוג המכירות (כגון על ידי קבלת הזמנות מזויפות או הזמנות ששילמת עבורן) או הטלת טענות לגבי דירוג המכירות בכותרות או בתיאורי מוצרים."

אחת המסקנות העיקריות שלנו מקוד ההתנהגות הזה היא ההצהרה לפעול "בהגינות ובחוק" עם דוגמאות מאוד ספציפיות של מה שעלול להיתפס כשיטות שיווק מטעות – שאמזון בדקה אותם במהלך החודשים האחרונים.

מה זה אומר על המותגים?

בעבר נמתח קו דמיוני דיי דק, בין מה שנחשב כטקטיקות אפורות (שיטות לעקוף את "המערכת" מבלי להפר במפורש את תנאי השירות של אמזון) לבין טקטיקות שחורות (התנהגויות או טכניקות שמפרות בבירור את תנאי השירות של אמזון). אבל עם ההבהרה האחרונה הזו, אמזון מגדירה בצורה ברורה יותר את האסטרטגיות האפורות ומגדירה אותן כשחורות לגמרא.

המסר החזק שאמזון מבקשת להעביר הוא: 

אם אתם מפרים כל אחד ממדיניות אמזון שצוינה לעיל, הפסיקו מיד.

אם אתם משתמשים בטקטיקה אפורה, הזהרו מראש, יכול מאוד להיות שהיא תהיה הבאה ברשימה שאמזון תתקוף.

מה זה אומר על התחרות?

אם מותגים מתחרים מפרים אחד מהתחומים הללו (הטקטיקות הנזכרות נוטות להיות נפוצות במיוחד עבור מותגי "Private Label" ו-D2C מאתגרים של אמזון), אז גידול וחשיפה של מותג D2C/Amazon-Only הופכת מיד לקשה יותר. בכך שהם מאבדים חלק מהכלים המשמשים אותם לרוב לצמיחה, הדבר מחליש בכך את התחרות.

פרסום מאושר באמזון

כעת, לאחר שחלק מהכלים נלקחו מהשוק, זה מאלץ את המותגים להפנות את המשאבים שלהם לשיטות "מאושרות" של אמזון, כמו קופונים ומבצעים בפלטפורמה, אבל הכי חשוב, פרסום ממומן באמזון. ככל שיותר מותגים/סוחרים משנים את האסטרטגיות והתקציבים התואמים שלהם מאלה האסורים כעת במפורש על ידי אמזון לפרסום בתשלום באמזון, היינו מצפים שהעלות לקליק תמשיך לעלות עבור מותגים.

למרות שראינו הרבה מהמאמצים של אמזון הולכים לצמצום ביקורות מזויפות ומניעת מוצרים מזויפים, נותר עוד הרבה מה לבחון במאמצים של אמזון נגד מניפולציה של אלגוריתמי חיפוש. אנו צופים עוד גזרות כמו אלו במהלך השבועות או החודשים הקרובים ונמשיך לעקוב אחר המהלכים של אמזון.

*קרדיט לאתר retailbloom

אהבתם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

בואו נקדם אתכם - טכניקות להזנקת מכירות באמזון

FeedbackFive

חברים יקרים,  היום בחרתי להציג לכם פיצ'ר שהיישום שלו הופך תהליך של אינספור שעות לביצוע

המשך קריאה »

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח