ClickCease

פייסבוק – על מה שהיא מורידה בניוז פיד

רבים מאיתנו משתמשים בפייסבוק ככלי להביא תנועה חיצונית לחנות שלנו, לפרסם את המותג שלנו וליצור קהילה של לקוחות נאמנים. באמאר זה נרחיב במידע חיוני שפייסבוק מתחילה לשתף יותר לאחרונה והוא: על מה שהיא מורידה בניוז פיד

הדרך שבה פייסבוק שולטת בפיד החדשות שלה היא לעתים קרובות שנויה במחלוקת ובעיקר אטומה לעולם החיצון.

לאחרונה הרשת החברתית מנסה להאיר יותר מהו התוכן שהיא מדכאת אך לא מסירה לגמרי, ופרסמה את "הנחיות הפצת התוכן" שלה בה מפורטים בערך כ – 30 סוגי פוסטים שהיא מורידה מסיבות שונות בפיד, כמו clickbait ופוסטים של עברייני מדיניות חוזרים ועוד. תהליך זה, הנשען במידה רבה על טכנולוגיית למידה מלאכותית לאיתור אוטומטי של תוכן בעייתי, מצמצם ביעילות את טווח ההודעות וההערות הפוגעות מבלי שהמחבר יודע זאת.

עם זאת, יש עדיין הנחיות שפייסבוק אישרה שהיא עושה בהם שימוש, בעיקר בדיווחים שונים במהלך השנים, ואינן כלולות בפרסום האחרון. לדוגמא, הם לא מפרטים כיצד בדיוק עובדת הורדה ובאיזו מידה היא מפחיתה את טווח ההגעה של התוכן. או עד כמה קשר יש לסוג מסוים של פוסטים, כמו קישור לדואר זבל, בחדשות הפיד ביחס לפוסט בנושא מידע מוטעה על בריאות, למשל.

בפייסבוק טוענים, כי הם רוצים לתת תחושה ברורה יותר של מה שהם חושבים שהוא בעייתי, אבל לא כדאי להסיר אותו, בעולם שלהם, או יותר נכון הם רוצים לתת תחושה ברורה יותר של מה שהם חושבים שהוא בעייתי אבל לא כדאי להסיר אותו. בנוסף, החברה מקווה להוסיף מידע נוסף להנחיות לאורך זמן, כולל האופן שבו ההורדות מצמצמות סוגים מסוימים של תוכן ביחס לאחרים. עם זאת, סביר להניח שפייסבוק לא תדרג את חומרת ההורדות. 

פירוט ההנחיות שבוצע לאחרונה עשוי לסייע לפייסבוק להימנע ממחלוקות בפעם הבאה שהיא תסכל פוסט בעל פרופיל גבוה, מלהיות ויראלי, כמו כשעכבה את הפוסט על בנו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, האנטר. ההנחיות מציינות כי המדיניות של פייסבוק היא לדכא סיפורים שנערכו על ידי משתמשים כבלתי מדויקים – כפי שהיה במקרה של הדיווח המפוקפק של הפוסט – וזאת עד להשלמת סקירה על ידי רשת בודקי העובדות שלה. מדיניות זו נודעה כקיימת בכלל רק לפני כשנה, לאחר שהמבקרים האשימו את החברה בהטיה פוליטית על צנזורה של פוסטים. 

על פי הנחיות ההפצה, סוגים אחרים של תוכן שמורידה פייסבוק כוללים קישורים לאתרי דואר זבל, הערות באיכות נמוכה שהן ארוכות מאוד עם טקסט מועתק או שאינן מכילות מילים כלל, פוסטים בקבוצות מחשבונות שמשתפים בתדירות גבוהה או מאמרים חדשותיים ללא קו דיווח ברור.

פרסום הנחיות אלה, הוא חלק ממאמץ גדול יותר של פייסבוק, לגלות יותר על אופן הפעולה של חדשות הפיד לציבור. זה לא סוד שכלי תקשורת ופוליטיקאים בוחנים יותר ויותר את ההשפעות השליליות של פייסבוק על העולם, ומחוקקים בארה"ב ובמקומות אחרים מחפשים דרכים לפקח על הדרך בה חברות המדיה החברתית יוצרות את המדיניות בפלטפורמות שלהן.

*קרדיט לאתר theverge

אהבתם? שתפו...

אולי יעניין אותך גם...

לנהל נכון חנות באמזון- תוכנות ניהול כלים ופיצרים ייחודיים

פלטפורמת RebateKey

מדובר על פלטפורמה המעניקה לקונים דרכה החזרים כספיים בגין רכישה של מותגים ומוצרים נחשקים. המשמעות

המשך קריאה »

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • בדיקות ואישורים למוצרים
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח