ClickCease

כל מה שצריך לדעת כל תוכנית Amazon Renewed

Amazon Renewed הינה הזדמנות עסקית בתוך הפלטפורמה של אמזון, שיש סוחרים שאינם מודעים לקיומה, במאמר הבא נסקור מהי תוכנית Amazon Renewed, אילו מוצרים זכאים להשתתף בה, ואת הצעדים שתוכלו לנקוט כדי להפוך לסוחרים מצליחים של Amazon Renewed.

מהי תוכנית Amazon Renewed? 

מדובר בתוכנית של אמזון למכירת מוצרים מחודשים במצב של "כמו חדשים". כדי להיות חלק Amazon Renewed, המוצרים חייבים להיות שייכים לאחת משלוש הקטגוריות הבאות:

  1. מוצרים ששופצו: כלומר נעשה שימוש במוצרים אלה, אך הלקוח החזיר אותו מכיוון שהם לא עובדים כמו שצריך או שהוא החליט שהוא לא רוצה אותם יותר.
  2. מוצרים שהיו בבעלות קודמת: כמו בסעיף הקודם, כמו מוצרים משופצים, גם במוצרים אלה נעשה שימוש, אך בדרך כלל הם מוחזרים במצב טוב יותר מאשר מוצרים משופצים.
  3. מוצרי קופסה פתוחה: מוצרים אלה נפתחו והוצאו מהאריזה שלהם, אך הלקוח מעולם לא השתמש בהם. 

ללא קשר למצבם, כל המוצרים של אמזון Renewed נבדקים, מנוקים ומתוקנים (במידת הצורך) כך שהם נמצאים במצב של כמו חדשים בעת מכירתם.

המוצרים המחודשים של אמזון עשויים להיות בעלי פגמים פיזיים קלים (כמו שריטה קטנה או שקע), והם בדרך כלל לא מגיעים באריזה המקורית שלהם. מלבד זאת, אין דרך להבחין בהבדל בין מוצר מחודש למוצר חדש.

סוחרי אמזון המצטרפים לתוכנית Amazon Renewed אחראים לבדיקה מקצועית, ניקיון, תיקון ואריזה מחדש של מוצרים אלה לפני רישומם למכירה. אמזון עצמה גם מוכרת מוצרים באמצעות התוכנית.

המוצרים מגובים באחריות מוגבלת המבטיחה ללקוח כי המוצר אמור לעבוד כמצופה עד 90 יום לאחר הרכישה; אחרת, הלקוח זכאי להחזר כספי או להחלפה בחינם.

אילו מוצרים תוכלו למכור במסגרת התוכנית Amazon Renewed?

להלן כלל הקטגוריות הרלוונטיות: 

  • חלקי רכב
  • מצלמות
  • אוזניות ואודיו
  • מכשירי חשמל לבית
  • כלים לבית ולתעשייה
  • מוצרי חשמל למטבח
  • מחשבים ניידים ומחשבים נייחים
  • כלי נגינה
  • מוצרי ספורט
  • ציוד משרדי
  • סמארטפונים
  • טאבלטים
  • ערכות טלוויזיה
  • קונסולות משחקי וידאו
  • שעונים

כיצד ניתן למכור באמזון במסגרת תכנית Amazon Renewed

כדי להתחיל למכור ב- Amazon Renewed יש לבצע את הצעדים הבאים:  

שלב 1: הכרת הדרישות

לא כל סוחר יכול להשתתף בתכנית. עליכם להגיש מועמדות ולהתקבל. במסגרת הגשת הבקשה עליכם להוכיח לאמזון שאתם מסוגלים למכור מוצרים משופצים באופן אמין במצב "כמו חדש". כל סוחר שמצטרף לתוכנית מחויב לעשות מספר דברים:

  1. לספק חשבוניות שרכשתם מספר מספיק של פריטים כאלה. 
  2. על החשבוניות להיות בעלות ערך כולל של מינימום 50,000 דולר. 
  3. תאריך החשבוניות צריך להיות מתישהו ב – 180 הימים האחרונים, עבור מוצרים בקטגוריות בית, שיפוץ בית, כלים, מדשאה וגן, בחוץ, מטבח, ספורט, צעצועים או רכב או 90 יום, לכל הקטגוריות האחרות. 
  4. עבור סוחרים שרוצים למכור מוצרי אפל, החשבוניות חייבות להסתכם ב -2.5 מיליון דולר לפחות. 
  5. חובה להשחיר את סכום רכישת היחידה.
  6. יש להציע אחריות של 90 יום לכל המוצרים.
  7. יש להקפיד על שיעור פגמים בהזמנה (ODR) של 0.8% או פחות במהלך 90 הימים, במידה ומדובר בסוחר קיים. 
  8. אם רוצים למכור פריטים משופצים במפעל שאין להם אחריות יצרן, יש להגיש לפחות 8 תמונות של המוצר דוגמא לבדיקה של אמזון. על התמונות להציג גם את חוץ האריזה, את פנים האריזה ואת המוצר מכל 4 הצדדים שלו, וגם מלמעלה ומלמטה.

שלב 2: קבלת החלטה מה למכור

אם אתם בטוחים שתוכלו לעמוד בדרישות אלה, הצעד הבא שלכם הוא לקבוע מה אתם עומדים למכור. בתור סוחרים של מוצרים מחודשים באמזון, אתם יכולים למכור מוצרים מוסמכים משופצים, בבעלות מראש או בקופסה פתוחה מכל קטגוריות המוצרים המפורטות לעיל.

כדי להגדיל את הרווחיות שלכם, אנו ממליצים על הדברים הבאים:

  1. בחרו מוצרים מבוקשים מאוד, אך עם תחרות נמוכה. מכירות בנפח גבוה יכולות להגביר את השורה התחתונה שלכם – במיוחד אם אינכם מתחרים מול סוחרים אחרים.
  2. הימנעו ממוצרים שנמכרים על ידי אמזון.
  3. שמרו על מחירים תחרותיים. כברירת מחדל, יש להוזיל את מחיר המוצרים המחודשים לפחות ב-  5% מהמחיר המקורי. לקבלת התוצאות הטובות ביותר, חשוב שהתמחור שלכם יישאר בטווח של 2% ממחיר ה- Buy Box הנוכחי "המשומש", אך לפחות 20% מהמחיר "החדש".
  4. הפעילו חשבון כזה עם לפחות 15 ברקודים שונים.
  5. השתמשו בכלי הקידום של אמזון, כמו מודעות ממומנות.

שלב 3: מקור למוצרים שלכם

ברגע שהחלטתם איזה מוצרים למכור, כדי למכור, אתם צריכים למצוא את את אותם מוצרים. אנו ממליצים לפנות לחברות פירוק, ליצרנים ואפילו לעליבאבא.

לעיתים קרובות יש ליצרנים סחורה עודפת שהם מוכרים לחברות פירוק, שם משפצים את המוצרים ומוכרים אותם מחדש לסוחרי צד שלישי. היצרנים עשויים למכור את המוצרים העודפים או המשופצים שלהם ישירות למפיצים.

זה גם זמן טוב לפתח את תהליכי הבדיקה שלכם. אם תעבדו עם יצרן או משווק מהימן, ייתכן שתוכלו לסמוך עליהם שיטפלו בזה עבורכם. אחרת, יהיה עליכם לבצע תהליך ברור שלב אחר שלב לאבחון בעיות תפקודיות, מציאת ליקויים ופגמים ושיפוץ לפי הצורך.

שלב 4: מי שעדיין לא רשום, הרשמו כסוחרים באמזון

על מנת למכור בתוכנית Amazon Renewed, עליכם להיות בעל חשבון סוחר רשום באמזון. אם אתם כבר סוחרים באמזון, מעולה. אם אתם לא, אל דאגה, תוכלו להירשם לחשבון הסוחר שלכם באמזון במקביל להשלמת כלל התהליך. אמזון תענה לבקשתכם תוך 10 ימי עסקים.

לאחר ההרשמה ידרשו גם סוחרים חדשים וגם ותיקים לענות על כמה שאלות נוספות, למשל אם אתם קמעונאים או יצרנים. האם אתם יכולים לעמוד בדרישות האיכות, ותתבקשו לשתף את כתובת האתר שלכם ולתאר את המותגים שתמכרו. בשלב השלישי תדרשו להעלות תמונות של המוצרים ואת החשבוניות שלהם. וכל מה שנשאר כעת הוא להקיש על "הגש בקשה".

שלב 5 ואחרון: התחילו למכור!

לאחר שאמזון תאשר את בקשתכם, תוכלו להתחיל להעלות את המוצרים לחנות באמזון!

לסיכום, 

אמזון Renewed מציעה לעסקי מסחר אלקטרוני הזדמנות חשובה למכור יותר באמזון. מכיוון שמוצרים המחודשים עומדים בהנחיות האיכות המחמירות של אמזון, לקוחות סומכים על כך שהמוצרים שנמכרים דרך אמזון Renewed הם לגיטימיים בדיוק כמו מוצרים חדשים מסורתיים באמזון. לא רק שאתם יכולים ליהנות מהיתרונות של אותו אמון לקוחות חזק, אלא שאתם גם יכולים להשתמש באותה טכנולוגיית מכירה חזקה הקיימת רק באמזון – מסלול FBA. 

אהבתם? שתפו...

אולי יעניין אותך גם...

הערך המוסף לסוחר באמזון - את זה לא כדאי לכם לפספס

Amazon launchpad

באמצעות השירות הזה אמזון מציעה לבעלי מותגים להיות חשופים לרעיונות גדולים ומתייחסת בעיקר למותגים בעלי

המשך קריאה »

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • בדיקות ואישורים למוצרים
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח