ClickCease

דברים שכדאי לכם ללמוד מהמתחרים שלכם

הרבה פעמים, כשאתם מתחילים כסוחרים באמזון, או כשאתם מציגים מוצר חדש, אתם חושבים שאתם ממציאים את הגלגל מחדש.

זה לא שאתם אילון מאסק והמצאתם משהו חדש לגמרי. אתם מוכרים משהו שכבר קיים – אולי יש לכם גרסה טובה יותר, עם יותר תכונות, אבל היא כבר קיימת. אז אתם לא צריכים לבזבז את הראש שלכם לגבי באיזו קטגוריה אתם צריכים למכור, המתחרים שלכם כבר עשו זאת עבורכם.

זו למעשה דוגמא טובה מאוד. אם יש לכם ספק באילו קטגוריות ומילות מפתח אתם צריכים להשתמש, מצאו מוצרים שנראים כמו שלכם (ונמכרים היטב) וגלו במה הם משתמשים. רוב הסיכויים שאתם צריכים להתמקד במילות מפתח דומות, אם לא בדיוק באותו הדבר.

בנוסף לזה, אתם יכולים ללמוד הרבה דברים נוספים מהתחרות. לדוגמה, בדקו את שאלות הלקוח. מהן השאלות שנשאלות כל הזמן? עבור חומרים מתכלים זה יהיה "לכמה זמן המילוי הזה תקף", למשל, אם לקוחות שואלים זאת, זה משהו שעולה בראשם כאשר הם קונים. כתבו על זה בדף המוצר שלכם ואתם עונים על השאלה לפני שהם צריכים לשאול.

ספק אחד הבחין בשאלה שחזרה על עצמה בנושא קולט לחות והיא היתה: מה יקרה אם הוא יתמלא? האם הוא ידלוף בכל החדר? הספק הדגיש את פונקציית האידוי הטבעית בתכונותיו של המוצר ונחשו מה … המכירות עלו!

בדקו את הביקורות של כוכב אחד על המוצר המתחרה. יתכן שישנה תלונה אמיתית שחוזרת לעתים קרובות למדי, למשל ערכת יצירה שאינה כוללת את כל הפריטים שצריכים במטרה להשתמש בה. או שתגלו שדף המוצר נותן ללקוחות ציפייה לא ריאלית למה שבעצם המוצר מספק. זוהי אזהרה עבורכם – היו ברורים באמת, שהיא מה שהלקוחות מקבלים בעצם. לדוגמה, אם המוצר שלכם מיועד רק לכלבים קטנים, ואינו מספיק חזק או גדול לגזעים כמו הדנים הגדולים או סנט ברנרדס, הבהירו זאת היטב בתיאור.

בנוסף, בעת בחינת ביקורות של כוכב אחד, תמצאו גם מה הלקוחות באמת אוהבים. האם זה סגנון, פונקציונאליות, מענה מהיר לשירות לקוחות? או שיש תוספת קטנה ומתחשבת למה שהלקוחות מעריכים, כמו בד פנים תואם עם מגבת נסיעות, או שקית אריזה שמשתמשת גם כסל? שוב, זה יכול לתת לכם רעיונות נהדרים לשיפור ההיצע שלכם, לעתים קרובות בעלות נמוכה יחסית, או רעיונות לאגד את המוצרים שלכם.

כמו כן, תסתכלו על התמונות. בדקו במיוחד את האריזה. איך היא בהשוואה לשלכם? האם יש תכונות מיוחדות להגנה על המוצר, כגון אריזה פנימית או שקיות סיליקון לבקרת לחות? איך היא ממותגת? (אם אתם רואים הרבה ביקורות שליליות על מוצרים שמגיעים פגומים, אגב, בדקו אם האריזה היא הסיבה לכך.)

האם התמונות איכותיות? לאילו היבטים ספציפיים התייחסו המתחרים שלכם? האם כולם הציגו בדיוק את אותן ציפיות מהמוצר? כעת, כאשר אתם צריכים לחשוב קצת, כמו למשל, אם כולם מציגים תצוגה של שלושת רבעים של המוצר, זה בגלל שזו הדרך הטובה ביותר לגרום לו להתאים לקופסה, או שמדובר בסיכוי עבורכם להיות קצת שונים.

לבסוף, אל תשכחו לבדוק את המחירים של המתחרים שלכם – ולהמשיך עם הבדיקות הללו באופן קבוע. מכיוון שהם יכולים לשנות את המחיר שלהם בתגובה למגמות השוק – ואתם צריכים לעמוד בקצב.

אתם יכולים אפילו ללמוד גם ממוצרים משלימים כיצד לאחד את המוצרים שלכם, או לקבל רעיון מצויין לעוד מוצר, חדש לגמרי. אז לכו עכשיו תסתכלו טוב על התחרות בעין סקרנית, ככה תגלו כל פעם משהו חדש. 

*קרדיט לאתר cashcowpro

אהבתם? שתפו...

אולי יעניין אותך גם...

לנהל נכון חנות באמזון- תוכנות ניהול כלים ופיצרים ייחודיים

תוכנת Helium 10 – סקירה

מהי תוכנת Helium 10? מדובר ב"פלטפורמת על" המשלבת מספר כלים איכותיים לניהול מנצח של חנויות

המשך קריאה »

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • בדיקות ואישורים למוצרים
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח