אם אתם מותג גדול או קטן, המטרה שלכם היא להגיע לקונים פוטנציאליים בכל מקום ולא רק באמזון. אתם בטח תוהים לעיתים קרובות איך אתם יכולים להביא תנועה חיצונית לתוך אמזון, והאם יש דרכים לגיטימיות לעשות זאת, אם כן, אז איך, אז כדי להגיע ליתרון הנוסף הזה, נספר לכם במאמר הקרוב על כמה דרכים לגיטימיות להביא תנועה לדף המוצרים שלכם.
אבל לפני כן, הנה כמה נתונים סטטיסטיים חשובים שכדאי לשים לב אליהם:
על פי הדוחות האחרונים שפורסמו ב- Amazon.com היו כ -2.4 מיליארד מבקרים באפריל 2019 (הן לנייד והן למחשב שולחני), אשר ירד מ-0.3 מיליארד בפברואר 2018. ועדיין, אמזון הוא אתר המסחר האלקטרוני הפופולרי ביותר בארה"ב.
הגדלת הצפיות בדפים בדפי הליסטים של אמזון:
קצת היסטוריה: העסק הקמעונאי המקוון בארה"ב צומח במהירות. כבר במהלך הרבעון הראשון של 2019, סך מכירות המסחר האלקטרוני היו 10.2%, וזו כנראה הפעם הראשונה ששוק הקניות המקוון עובר מחסום דו ספרתי.
ברבעון הראשון, מכירות המסחר האלקטרוני בארה"ב הסתכמו ביותר מ-137.7 מיליארד דולר. בעוד שכמה קטגוריות מוצרים קמעונאיות עדיין מציגות ביצועים חזקים יותר מאחרות: במיוחד בחטיבת האביזרים וההלבשה, 26.1% מההכנסה הכוללת של הקמעונאות נוצרות באינטרנט.
ההשפעה של אמזון על התנהגות הקניות של הלקוחות התרחבה מעבר לפלטפורמה שלה. על פי דוח הסקר האחרון, 66% מהמשיבים (שהיו משתמשי אמזון בארה"ב) אמרו שהם התחילו את מחקר המוצרים שלהם ישירות באמזון.
הגורמים העיקריים שמניעים משתמשים לקנות דרך אמזון הם עלויות משלוח נמוכות ותמחור:
להלן ניתוח של תעבורה חיצונית לפי מדינות:
7.35% מהתנועה מגיעה דרך הפניות, 6.01% דרך מדיה חברתית, 3.56% דרך מיילים ו-0.55% מפרסום לתצוגה.
מקורות תנועה חיצוניים של אמזון
הפניות למוצרי אמזון מתחומים שונים, מראה בבירור שגם לתעבורה חיצונית יש תפקיד מרכזי בהגדלת המכירות באמזון. אז, בואו נבין כיצד ניתן להשיג זאת בדרך הנכונה.
אז בואו נתחיל במדריך מהיר במהלכו נדבר על:
- היתרונות של העברת תנועה חיצונית לליסטים באמזון
- סוגי מקורות תנועה באמזון
- דברים שכדאי לעשות לפני שאתם מקדמים את המוצרים שלכם חיצונית לאמזון
- כיצד להניע תנועה חיצונית לרשימות אמזון
- מאילו טעויות להימנע
נתחיל: מהם היתרונות של העברת תנועה חיצונית לתוך באמזון?
ובכן, ראשית, לכידת והבאת תנועה חיצונית לרשימות המוצרים שלכם היא אחת הדרכים הטובות ביותר להוביל על פני המתחרים. שנית, זה עוזר לכם להרחיב את העסק שלכם מעבר לחנות אמזון ולקבל נוכחות מותג ונראות על פני פלטפורמות.
מלבד תנועה אורגנית, ישנן סיבות שונות לכך שהתנועה חיצונית נחוצה, בואו נעשה הצצה לתוכן:
- חשוב להישאר לפני המתחרים – אין ספק, אופטימיזציה של הליסטים באמזון למכירות אורגניות היא תמיד בראש סדר העדיפויות שלכם. עם זאת, הבעיה היא שגם כל מתחרה שלכם עושה את זה. בכל יום בזמן שאנחנו פה, מספר המתחרים שלכם גדל, השאלה שאולי יש נשאלת באופן שוטף היא איך אתם יכולים להתבלט בתחרות הזו. אתם לא רק במאבק מתמיד כדי לדרוג גבוה יותר בדף תוצאות מנועי חיפוש של אמזון אלא שהמתחרים שלכם גם נוטים להציע הצעות גבוהות יותר עבור מודעות ממומנות רק כדי לוודא שהליסטים שלהם מובילים גם הם. החיסרון הגדול ביותר – הם יכולים לקנות מודעות ממומנות אפילו ברשימת המוצר שלכם! כדי לעזור למוצרים שלכם להישאר במוחו של הלקוח או אולי להשאיר רושם כזה לצורך העניין, על הלקוח לראות אותם תחילה כדי להיזכר.
אחת הדרכים היעילות ביותר לגרום למוצרים שלכם להראות ולהיות מוכרים על ידי לקוחות פוטנציאליים היא באמצעות פלטפורמות חשיפה חיצוניות כמו בלוגים, מדיה חברתית, סרטונים וכו.
חשיפה חיצונית מסייעת לעקוף את כל מודעות המוצרים הממומנות באמזון שמנסות לגנוב את הנראות שלכם באמזון.
- הגברת המודעות למותג – דרך יעילה נוספת של סוחרים לשגשג ולשרוד באמזון היא עם המותג החזק והמובחן שלהם. משהו שמפריד ומבדל אותם מאחרים. עם זאת, הבעיה כאן היא שאמזון נותנת פחות הזדמנויות להשיג זאת. ברור, כי הם רוצים לקדם את המותג שלהם קודם כל ללקוחות.
עליכם להבין שלליסטים אמזון שלכם יש מגבלות קפדניות. לפיכך, פריצת גבולות אלה עלולה להיות מסוכנת. בכל פעם שאתם מפרסמים מחוץ לאמזון, אתם יכולים להיות הרבה יותר יצירתיים. צרו קול בלעדי של המותג, והפכו אותו לזיכרון שאנשים יכולים לזכור. כשאתם בונים מותג, זה עוזר לכם להבחין בין המוצרים שלכם לבין מה שקיים רק באמזון.
- הגדילו תנועה ומכירות – הגדלת תנועה חיצונית היא אחת הדרכים האידיאליות להגביר את המכירות שלכם באמזון, והיא עוזרת לכם לבנות תדמית מותג עוצמתית. אם אתם לא נמצאים בדירוג גבוה ב-באמזון, אז תנועת תנועה חיצונית מאפשרת לכם להגביר את הדירוג שלכם כמו גם את מהירות המכירות. לא פלא שהאסטרטגיה הזו היא בעלת ערך מדהים, במיוחד עבור כל השקה של מוצר חדש.
עם זאת, אם אתם כבר מדורגים בראש עבור מילות מפתח פוטנציאליות בתוך הפלטפורמה של אמזון, אנו עדיין ממליצים לכם למנף תנועה חיצונית כדי להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים.
במקום להיות תלוי באמזון בלבד, תעבורה חיצונית סוללת לכם את הדרך להשתלט. על ידי שליטה בדרכים השונות להניע תנועה לליסטים אמזון, תקבלו השקות מוצלחות, תגבירו את המכירות שלכם ותהיה לכם מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות שלכם
- שפרו את דירוג מילות המפתח ואת ה-BSR שלכם – אז הנה נוסחה פשוטה. תנועה גבוהה = עלייה במכירות. מכיוון שמהירות המכירות היא אחד הגורמים המכריעים באלגוריתם של אמזון, הוא ממיר לעתים קרובות לדירוג גבוה יותר. זה בתורו גם מגביר את דירוג המוכרים שלכם במערכת של אמזון.
תעבורה חיצונית היא כמו השלמה לתנועה האורגנית של אמזון. כל מה שתוסיפו כדי לקדם את הליסטים שלכם הוא בונוס. במקום להסתמך על קונים פוטנציאליים שיחפשו את המוצרים שלכם, אתם יכולים למצוא אותם בעצמכם ולפנות אליהם כדי לייצר מכירות.
- תנועה חיצונית עוזרת לכם לגוון את בסיס הלקוחות שלכם – יישום אסטרטגיות SEO הנכונות של אמזון והנעת מכירות דרכן זה הגיוני, אבל, דעו שכאשר הלקוחות רוכשים את המוצר שלכם באמזון, הם לא הלקוחות שלכם אלא, במקום זאת, הם הלקוחות של אמזון! כדי להצליח, חיוני שיהיה מודל עסקי בר קיימא. אתם לא שם רק כדי למכור מוצרים – אלא אתם שם כדי ליצור מותג רב עוצמה. זה יכול להיות אפשרי רק אם אתם ממנפים את המותג בפלטפורמות חיצוניות.
- אמזון עשויה לתגמל אתכם – רוב הסוחרים טוענים שאמזון מתגמלת אותם על כך שאהם מביאים כמות טובה של תנועה חיצונית לליסטים המוצרים. למרות שהאמירה הזו לא הוכחה או אושרה, היא הגיונית. כאשר סוחר מפנה תנועה חיצונית לאמזון, זה גם עוזר לחברה להשיג יותר לקוחות, ועוזר למוכרים לצמוח וגם להכנסות החברה.
- דילוג על התחרות הפנימית – מכירה בשוק כמו אמזון מתבררת כתחרותית אפילו יותר ממה שהייתה אי פעם. כשאתם שולחים תנועה מבחוץ לליסטים של אמזון, בהחלט יש לכם יתרון עצום על פני המתחרים שלכם. כאשר זה מבוצע בצורה הנכונה, אינכם צריכים להתחרות עם מוצרים אחרים ב- של אמזון. במקום זאת, אתם שולחים מבקרים ישר לתוך הליסטים שלכם.
סוגי מקורות תנועה בתוך אמזון
כשמדובר ברשימות מוצרים של אמזון, ניתן לסווג מקורות תנועה לשני סוגים עיקריים, הכוללים:
- מקור תנועה פנימי
- מקור תעבורה חיצוני
- מקור תעבורה פנימי
כפי שהשם מרמז, "מקורות תנועה פנימיים" הם מדיומים בתוך ערוץ אמזון שהמוכר יכול להשתמש בו כדי לשפר את הדירוג של ליסטים המוצרים שלהם ב-SERPs (דף תוצאות מנוע החיפוש) של אמזון.
כעת, שימו לב שאלו מקורות שכל סוחר חייב לבצע אופטימיזציה לפני שהוא מחפש תנועה חיצונית או תנועה מחוץ לאמזון. אז זה מגיע בעדיפות ראשונה.
תנועה פנימית מדגישה 3 היבטים או גורמים חיוניים:
- SEO של אמזון
- סקירות מוצרים של אמזון
- מוצרים ממומנים של אמזון
SEO של אמזון
דירוג אורגני תמיד תופס מקום מיוחד. הם ממלאים תפקיד חשוב בגרימת קונים פוטנציאליים להגיע אליכם. לכן, אופטימיזציה של רשימות המוצרים שלכם עם התוכן ומילות המפתח הנכונות היא חיונית. זה משפיע ישירות על הדירוג ועוזר להגדיל את המכירות והתנועה כאחד.
הנה מה שאתם יכולים לעשות כדי לשפר את ליסטים המוצרים שלכם (לפני שאתם ממשיכים לכיוון של תנועה חיצונית לתוך אמזון ):
כותרת מרשימה ועם זאת מותאמת: למרות שזה נשמע פשוט, להמציא כותרת מושכת את העין ועם זאת אופטימלית זה מסובך. עם זאת, אתם תבינו את זה ברגע שאתם עושים את זה עבור כמה ליסטים. כשאנו אומרים "כותרת מותאמת", אנו מציינים כאן את מילת המפתח העיקרית. כדי להביא את מילות המפתח הנכונות ולדעת מה בעצם משתמשי אמזון מחפשים, אתם יכולים לנסות את הכלי הזה. כותרת מותאמת סוללת את הדרך לדירוג גבוה יותר.
תמונות מוצר באיכות גבוהה: כל תמונת מוצר שתעלה צריכה להיות באיכות מעולה ובאופן אידיאלי על רקע לבן. אל תכללו כל פריט או אביזר אחר שאינכם מתכוונים לספק עם המוצר בפועל. הציגו את המוצרים שלכם בזוויות שונות באור הנכון.
נקודות תבליט מדויקות: לאחר שקונה בודק את הכותרת והתמונות, החלק הבא שהוא או היא מחפשים הוא "קטע נקודות תבליט". זהו קטע חשוב, שכן הוא מתאר כמה תכונות של המוצר שלכם. אלא אם כן החלק הזה נכון, אתם תפסידו על המרות מכירה. לכן, שמרו על זה מדויק, מרשים ואופטימלי עם כמה וריאציות אחרות של מילות מפתח הקשורות למוצר שלכם.
תיאור מוצר ברור: כמו כותרת, תמונות וקטע נקודות תבליט, גם לתיאור המוצר יש תפקיד מפתח. שִׂיא
ה-USP שלכם (נקודת מכירה ייחודית) כאן וודאו שהוא משכנע מספיק עבור קונים לבצע רכישה.
לטיפים מפורטים כיצד לבצע את SEO של אמזון עבור רשימות המוצרים שלכם, לחצו כאן.
- ביקורות מוצרים של אמזון
קונה פוטנציאלי תמיד מסתכל על הדירוגים והביקורות של המוצר לפני ביצוע הרכישה. אין ספק שביקורות על מוצרים הן אחד הגורמים החשובים להגדלת המכירות והנראות באמזון.
ביקורות טובות משפרות את הדירוג שלכם ועוד יותר, מוסיפות אמינות חברתית, ועוזרות לקונים פוטנציאליים לסמוך על מה שהם עומדים לשלם עליו.
עם זאת, להשיג אותם יכול להיות קצת ערמומי, במיוחד אם המוצר שלכם חדש בשוק. בשלב כזה, אתרי סוחרי סקירת אמזון יכולים להיות לעזר רב. עם זאת, ודאו שאתם מצייתים להנחיות של אמזון וקראו את מדיניות הביקורת שלהם.
אז הנה מה שההנחיות של אמזון אומרות:
- אינך יכול לבקש ישירות או בעקיפין מהלקוחות שלך להשאיר ביקורת.
- אינך יכול לבקש ישירות או בעקיפין שהלקוחות שלך ישאירו רק ביקורת חיובית.
- אתה לא יכול לשלם שוחד ללקוחות שלך כדי להשאיר ביקורת.
- לא ניתן לבקש משוב בתמורה לקופון הנחה.
- אינך יכול לבקש מלקוח להסיר או לערוך ביקורת שלילית.
- אתה יכול רק לבקש משוב כנה.
- אמזון לא מקדמת ביקורות מעודדות. זה דבר טוב כי זה סולל את הדרך לתחרות בריאה.
הכינו תבנית אימייל טובה וגם אימייל המשך, פרסמו שההזמנה נמסרה.
כשזה מגיע לשליחת אימיילים, חיוני לעקוב אחר השיטות המומלצות. עם זאת, אנו ממליצים לכם לשלוח רק 2 אימיילים לכל היותר. פעם אחת לאישור ההזמנה והשנייה לאחר קבלת המוצר. הימנעו מלהישמע 'ידידותי' או 'ספאמי'.
- מוצרים ממומנים של אמזון
אמזון מציגה פלטפורמת שיווק ופרסומות מדהימה כדי לעזור לסוחרים להגדיל את נראות המוצרים שלהם.
מוצרים ממומנים הם דרך מצוינת לקדם את ליסטים המוצרים שלכם באמצעות מודעות ממוקדות מילות מפתח. הם מציגים אותם על גבי, בצדדים או בתוך תוצאות החיפוש, ובדפי פירוט המוצר.
Amazon PPC (תשלום לקליק) או מוצרים ממומנים משתמשת במודל מבוסס מכירה פומבית לתמחור. זוהי תוכנית שבה אתם מגדירים את הסכום המקסימלי שאתם רוצים להוציא עבור קליקים על מודעות. כעת, האידיאולוגיה פשוטה – ככל שההצעה גבוהה יותר, כך גדלים הסיכויים שהמודעה שלכם תוצג.
מכיוון שמדובר בכסף, תחילה עליכם להפעיל כמה מסעות פרסום קטנים לניסיון. זה יעזור לכם לחדד או לכוונן אותם. השליטה בזה לוקחת כמה שבועות או כמה חודשים.
לאחר שאספתם נתונים נאותים ממסעות הפרסום שלכם לניסיון, התחילו להעריך את מסעות הפרסום שלכם כדי ללמוד אילו מילות מפתח עבדו טוב עבורכם. כוונו את מסעות הפרסום שלכם על סמך הנתונים שאתם מנתחים.
המשיכו לבצע בדיקות מודעות אלא אם כן אתם קובעים מה הכי מתאים לעסק שלכם.
דברים שכדאי לעשות לפני שאתם מקדמים את המוצרים שלכם:
כדי להבטיח שהמוצרים שלכם יקבלו תגובה טובה מקונים פוטנציאליים, הנה כמה טיפים שכדאי לשים לב אליהם:
- הפכו את ליסט המוצר שלכם לתחרותי יותר לפני שאתם ממשיכים לכיוון תנועה חיצונית לתוך אמזון
בין אם זה פנימי או חיצוני, מודעות תמיד היו דרך מצוינת להגדיל את מכירות המוצרים שלכם. מוצרים ייחודיים מושכים יותר תשומת לב מאלה שלא. כתוצאה מכך, אם אתם מוכרים מוצרים דומים בדיוק כמו שמוכרים אחרים עושים, נסו להיות שונה מהם. איך יכולים לעשות את זה? ובכן, מי לא אוהב הנחה או כמה אפשרויות צבע? בסופו של דבר, שיטה זו אמורה לעזור לכם להשיג כמה המרות.
- התמקדו יותר בAmazon SEO
כפי שנאמר לעיל, SEO של אמזון חשוב כדי לעזור לשפר את הדירוג האורגני שלכם. זה גורם לליסטים שלכם להגיע לקהל הנכון שמחפש מוצר ספציפי. באופן דומה, זה עוזר בעת נהיגה בתנועה חיצונית. הליסט שלכם צריך להיראות מושלם בכל דרך כדי למשוך את תשומת הלב של קונה פוטנציאלי.
- אל תחמיצו ללמוד על Amazon Buy Box(למי שזה רלוונטי לעסק שלו)
Amazon Buy Box הוא גם מה שכדאי לכם ללמוד עליו. למדו את ההנחיות ואת הטריקים כדי לזכות בו בעזרת כמה כלים לתמחור מחדש.
זה הכל לחלק א' של המאמר בנושא תנועה חיצונית והחשיבות שלה לשנת 2022.
*קדריט www.sellerapp.com