תוכנית המשפיעים של אמזון היא כלי רב עוצמה לסוחרים. פרסום מפה לאוזן (או בעולם של היום, המלצות על גבי לוח מקשים) נחוצים מאוד כדי להניע מכירות ולדחוף יותר תנועה לאמזון. בעידן הדיגיטלי בזמן אמת זה, עבודה עם משפיענים היא דרך פופולרית יותר ויותר לשווק את המותג שלכם. בלי האנשים המפורסמים באינסטגרם, בטוויטר או בפייסבוק, חסר לכם מרכיב קריטי באסטרטגיה השיווקית שלכם.
מהי תוכנית המשפיענים של אמזון לסוחרים?
תוכנית המשפיענים של אמזון, שהחלה בשנת 2017, היא דרך אחרת למשפיענים בתעשייה לקדם את מוצרי אמזון שהם אוהבים.
בתור התחלה, חשוב לציין שתוכנית המשפיענים של אמזון שונה מתוכנית Amazon Associates המוכרת.
תוכנית המשפיענים:
– מיועדת למשפיענים עם קהל עצום בפלטפורמות המדיה החברתית.
– המועמדים לא בהכרח צריכים להיות בעלי אתר אינטרנט, מספיקה נוכחות חזקה ביוטיוב, אינסטגרם, טוויטר וכו'.
אלה שאושרו כ"משפיעני אמזון" מקבלים כתובת URL ייחודית לקידום מוצרים שהם אוהבים. זה כמו שהם זוכים ליצור חלון ראווה משלהם עבור העוקבים שלהם.
ניתן לקבץ מוצרים לפי קטגוריות כמו ב- What's Up Moms או על ידי משפיענים בודדים ברשתות החברתיות, כמו הדף של מארק קובאן לדוגמא. זה יתרון למשפיענים בפלטפורמות כמו אינסטגרם מכיוון שיש להם רק מקום אחד עבור כתובת אתר, בפרופיל שלהם.
מי זכאי להיות משפיען על אמזון?
אף על פי שהפרטים להתקבל לתוכנית אינם זמינים, ישנם כמה נושאים נפוצים למשפיענים ולשותפי אמזון, והם כוללים:
-
תוכן איכותי בשפע
-
מעורבות ודיאלוג קהילתי מגיב
-
נוכחות משמעותית ברשתות החברתיות (כמות עוקבים מכובדת, זה תלוי קטגוריה)
-
רלוונטיות הדדית
וכן, אמזון היא אכן מלכת הנתונים, ולכן תהליך האישור אכן כרוך באישור אלגוריתמי. אם אתם ועוצמת המדיה החברתית שבחרתם עוברים את המספר הלא ידוע, אתם ממשיכים הלאה לפרמטרים האיכותיים יותר.
פרו טיפ:
כשם שאלגוריתם אמזון אוהב רלוונטיות, כך גם תוכנית המשפיענים. חשוב ליצור חיבור בין המשפיען לבין המוצר שלכם ולנצל על הדרך את הכוח המשפיע הגדול של אמזון.
איזה יתרון נותנת תוכנית המשפיענים לסוחרי אמזון?
היתרון העיקרי של תוכנית המשפיענים של אמזון הוא שאולי אפילו לא תצטרכו ליצור קשר עם המשפיענים שלכם כדי לגרום להם לשווק את המוצר שלכם. אם יצרתם מוצר איכותי שאנשים אוהבים, ייתכן שמשפיענים יכללו את המוצר שלכם בחנות שלהם ללא כל בקשה. כמו שיוטיוברים מפורסמים מציינים שהם לא עובדים עם מותגים ישירות, ובמקום זאת בוחרים את הפריטים שמושכים אותם אישית, או את העוקבים שלהם.
הנה דוגמא: בשנת 2016 כינתה אופרה רמקולי Bluetooth לחיות מחמד, כאחד "הדברים האהובים עליה". ההצהרה הזאת כבר עשתה את כל העבודה, זה מה שמכנים שיווק זהב.
יתרון עצום הוא שהקישורים לחלונות הראווה של משפיעני אמזון יכולים להיות משותפים במקומות אחרים מלבד אתר האינטרנט של המשפיען, שלא כמו בתוכנית Amazon Associates. הם יכולים לשתף קישורים ברשתות חברתיות, בדוא"ל ועוד. גם לדף המשפיען יש משמעות. כל החשיפה הזאת מגבירה את הנראות שלכם ואת העמלות של המשפיענים כמובן.
כיצד תוכלו למצוא משפיענים של אמזון?
סביר להניח שהרבה מחשבונות הטוויטר או הפייסבוק הגדולים כבר הם משפיעני אמזון. אם המותג שלכם ממש כוכב יכול להיות שהוא יאותר על ידי המשפיענים באופן אורגני. אם אתם מחפשים הזדמנויות להתחבר למשפיעני אמזון, יש כמה תוכניות שמאפשרות לכם לחפש אותם, כמו לדוגמא Influence.co
פרו טיפ:
התוכנית במקור הייתה הזמנה רק למשפיענים. אמזון לא מציעה את התוכנית לסוחרים, כך שתצטרכו לעבוד עם המשפיען.
מילים אחרונות:
אם אתם מעוניינים בערוץ השיווק הזה, עליכם מראש לשלב משפיענים באסטרטגיית השיווק שלכם כדי להרוויח כסף ולהגדיל את המותג שלכם. עבור אלה שמוכרים באמזון, תוכנית המשפיעים של אמזון יוצרת אפקט אדווה על פני אלפי קונים פוטנציאליים.
כפי שציינו קודם, הם עשויים אפילו לאסוף אתכם ואת המותג שלכם ואת המוצר שלכם באופן אורגני. אבל אם לא, שקלו לפנות באופן יזום.
* קרדיט לאתר sellerlabs