מדיה חברתית יכולה להיות המקום הרועש ביותר באינטרנט כיום. אבל אם מסתכלים על זה מנקודת מבט שיווקית, זו הזדמנות אדירה להמרות למכירות.
מאז המגיפה בשנה שעברה, מספר המשתמשים ברשתות החברתיות גדל פי אלפים אם לא יותר. על פי דו"ח שפורסם לאחרונה כ – 4.66 מיליארד אנשים ברחבי העולם משתמשים כעת באינטרנט, בעוד ש – 316 מיליון מהם מוגדרים משתמשים חדשים.
המדיה החברתית היא ללא ספק אחד התחומים החיוניים שכדאי לכם להתמקד בהם. יותר ממחצית מאנשי המכירות מצליחים להשיג תוצאות באמצעות מדיה חברתית. נניח שאתם רוצים להגדיל את העסק שלכם באמזון בשוק של היום. במקרה כזה, כדאי לכם לכלול אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית בתוכנית שלכם.
אם אינכם מעוניינים או מסוגלים לעשות את זה לבד, עבודה עם סוכנות אמזון עשויה להיות בחירה טובה עבורכם. להלן סקירה כללית של שיווק במדיה חברתית.
היתרונות של שיווק במדיה חברתית
באמצעות שיווק במדיה חברתית, אתם משתמשים במדיה חברתית כדי לשווק ולמכור את המותג שלכם באופן מקוון. להלן היתרונות שתוכלו להשיג משיווק ברשתות חברתיות.
יחסי צרכנים-מותגים
הרשתות החברתיות כולן קשורות למעורבות, סיבה מדוע זו פלטפורמה "רועשת". מותגים רבים משתמשים בתכנים שונים כדי לתקשר באופן אינטימי עם הלקוחות. משתמשים חשופים ליותר מידע על מוצר או שירות באמצעות הודעות טריוויה, תכנים מהנים או חינוכיים, תמונות חברה, עדכוני חדשות ועוד.
מודעות למותג
עם משתמשים רבים בפלטפורמות מדיה חברתית שונות, נפתח בפניכם מסלול חדש להציג תוכנית המותג שלכם. זו אחת הדרכים הקלות ביותר להפיץ את הידיעה על העסק שלכם באמזון.
שביעות רצון של לקוחות
ככל שמתקרבים ללקוחות כך האמון שלהם יכול להתחזק. הלקוחות מתרגלים לזה שהם יקבלו יתייחסות בכל תגובה שלהם, בהודעה ישירה מהדף שלכם, וככה הנאמנות שלהם תגדל עוד יותר.
רשות המותג
סמכות המותג נבנית באמצעות שביעות רצון לקוחות, נאמנות מותג ותקשורת. אם החברה שלכם מפרסמת באופן קבוע תוכן מקורי ולוקח זמן להגיב, זה גורם לכם להיראות אמינים. פעולה זו יכולה לגרום ללקוחות להרחיב את תמיכתם על ידי קידום המותג שלכם באמצעות חשבונות המדיה החברתית שלהם. רק כמה לחיצות פה ושם יכולות להביא לשיעורי המרה גבוהים יותר, אז נצלו את המיטב
תובנות יקרות ערך
המדיה החברתית מציעה כלים שנותנים לכם דוחות מפורטים שתוכלו לפקח עליהם כדי לשפר את שיטות השיווק שלכם באופן רציף. חלק מצוין נוסף בכך הוא שאם תוכלו להשיג מעקב גדול, ישנם כלים נוספים בדרך, כלים אלה עוקבים אחר ההתקדמות שלכם ובונים אסטרטגיות שיווק יעילות יותר.
אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית: טיפים וטריקים
בניית אסטרטגיה היא חלק מכריע בשיווק ברשתות החברתיות. להלן מספר נקודות חיוניות שכדאי לשקול כדי ליצור וליישם.
בחירת פלטפורמה
בחרו פלטפורמות מדיה חברתית שברצונכם לשווק. מרבית העסקים משתמשים ביותר מפלטפורמת מדיה חברתית אחת כדי למקסם את מאמצי השיווק שלהם. להלן כמה מפלטפורמות המדיה החברתית הבולטות השנה ומספרן המשוערך (במיליוני) משתמשים והתחייבויות.
- פייסבוק – 2,740
- יוטיוב – 2,291
- ווטסאפ – 2,000
- אינסטגרם – 1,221
- TikTok – 689
להלן, פלטפורמות מדיה חברתית אשר מומלצות למשווקים בשנת 2021:
- פייסבוק
- טוויטר
- לינקדאין
- יוטיוב
- פינטרסט
- אינסטגרם
בניית יחסי לקוח – מותג
צרו קשר עם משתמשים שמעולם לא נתקלו במותג שלכם לפני כן ובנו מודעות למותג. לשם כך, תצטרכו לחקור היטב את התנהגות הלקוחות הפוטנציאליים שלכם וללמוד מקרוב. הפיקו תוכן שיהיה שימושי עבורם ולא רק כוונו לרכישה.
מיקוד מחדש
דוחות הפלטפורמות יכולות לסמן לכם משתמשים שבדרך כלשהי צפו במותג שלכם ולא נקטו בפעולות נוספות. מהתנהגות זו של הלקוחות, ניתן רק ללמוד, יתכן שתזדקקו לשיפורים בדפי הנחיתה והאתר שלכם או להוסיף משהו מושך ומרתק יותר למשתמשים שמבקרים בפלטפורמות שלכם.
המרות
האם אתם רוצים להתמקד בהמרת משתמשים ושכנועם לנקוט בפעולה? תוכלו לעשות זאת על ידי משיכה להצטרף לרשימת תפוצה, הורדת מסמכי מידע (ניירות עבודה, מחקרי מקרה ועוד) ומילוי טפסים ועוד.
מגמות הנוכחיות
להיות מעודכנים פירושו התאמה למגמות הנוכחיות מכיוון שרוב האסטרטגיות לא נשארות זהות לנצח. כדי לעמוד בקצב השיווק, יש לבצע שינויים. היזהרו מטרנדים, שימרו על מהלכי שיווק איכותיים.
שיווק בין אדם לאדם
בין אם אתם בקטגוריית B2B או B2C, עליכם לתקשר כמו בן אנוש עם הלקוחות שלכם, בכדי לבסס אישיות מותגית. מכיוון שמשתמשים רבים מבלים את זמנם בפלטפורמות אלו, חשוב לשמור על קשר איתם מבחינה חברתית.
מסחר חברתי
פייסבוק ואינסטגרם משמשים גם הם כפלטפורמת מכירות כמו אמזון. לקוחות יכולים כעת לקנות פריטים מבלי לעזוב את פלטפורמות המדיה החברתית שלהם, ועליכם לנצל זאת לטובתכם.
תוכן וידאו
סרטונים עדיין רלוונטיים כתמיד, יותר אנשים מבלים זמן בצפייה בסרטונים מכל תוכן אחר. אנשים רוצים מידע, בידור וקלות צפייה. יותר ממחצית המותגים כבר משתמשים בזה ברשתות החברתיות, ובהמשך, הסטטיסטיקה עשויה לגדול.
מיקרו-משפיעים
מיקרו-משפיעים מוגדרים למעשה כמומחים בנישה ספציפית. יש להם סיפורים אמיתיים וניתנים לשייכות שעושים בחירה אידיאלית לשיווק. אתם יכולים לשתף פעולה עם מיקרו-משפיע למען שותפויות, פוסטים ממומנים, מתנות, סקרים ועוד.
הכללה
הצרכן רוצה מותג המביע באופן פעיל תמיכה אמיתית בנושאים חברתיים. בנו קשר עמוק יותר עם קהל היעד שלכם.
עבודה עם סוכנות שיווק באמזון
בעוד שמידע שיווקי ברשתות החברתיות נראה די מבטיח, אתם עלולים לדאוג שלא תוכלו להתמודד עם כל זה בעצמכם. סוכנות ייעוץ של אמזון עשויה להיות רק היד המסייעת לכם כדי ליישם את מסעות הפרסום שלכם ברשתות החברתיות בצורה יעילה.
הנה מה שסוכנות מאמזון יכולה לעשות לשיווק ברשתות החברתיות שלכם:
- ליצור תוכנית שיווק יעילה ברשתות החברתיות
- לקחת אחריות על בחירת הפלטפורמה המתאימה למודעות שלכם
- להתחבר למשפיעים ברשתות החברתיות כדי לעזור לכם לשווק את המוצרים שלכם
- לפקח ולאסוף נתונים כדי להבין את השוק ולבנות יעדים מדידים
- לוודא כי מאמצי המדיה החברתית שלכם רלוונטיים להמרות שלכם באמזון
אני ממליצים לבדוק כי הסוכנות אליה אתם פונים, האי אכן אמינה, מה הופך סוכנות לאמינה?
בין אם מדובר בסוכנות FBA של אמזון או חברת ייעוץ, עליכם לדעת מה הופך סוכנות לטובה לפני שתתחילו לעבוד איתה באופן רשמי. להלן צ'ק ליסט באמצעותה תוכלו לבדוק אם השותף הפוטנציאלי שלכם באמזון עומד בכל מאפיין נדרש:
- מומחיות מוכחת בשוק
- שְׁקִיפוּת. זהו אחד מערכי הליבה שצריך לחפש. בסוכנות אמינה יעדכנו אתכם בכל דבר ויתיעצו איתכם לפני שיינקטו בפעולות כלשהן.
- ידע מובהק כיצד אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) פועלת וכיצד היא מתבצעת. ל- SEO של אמזון יש הבדלים ביחס ל- SEO בגוגל, והסוכנות צריכה לדעת להסביר לכם את זה.
- המלצות אמיתיות ומרשימות של לקוחות בפועל
לסיכום,
אין ספק שהרשתות החברתיות הפכו להיות סטנדרט שיווקי לא רק בשוק של אמזון, עם זאת, סוחרים שלא ימקמו את עצמם נכונה גם שם, צפויים שלא להתגבר על אתגרי התחרות, באם אתם לא מסוגלים או לא מעוניינים לבצע זאת לבד, פנו לסוכנות מתאימה לסיוע, זה ישתלם לכם.