ClickCease

שימוש ב-ClickUp להגדרת יעדים ב-2022

בעולם של היום, הפכנו עסוקים יותר מאי פעם. זה לא נדיר להרגיש שיש יותר עבודה ממה שאנחנו יכולים להתמודד איתו, אבל זה גם מה שגורם להקצאת זמן ליצירת מטרות לאקסטרווגנטי, כמו בזבוז של מעט הזמן היקר שיש לנו. 😌

למרבה המזל, יש דרך לשנות את נקודת המבט שלנו על יעדים!

בעוד שהגדרת יעדים יכולה להרגיש מייגעת בהתחלה, הוכח שהיא הופכת אנשים לפרודוקטיביים יותר בטווח הארוך, קיום מטרות ספציפיות ומובנות זה כמו להשקיע בעצמכם; זוהי השקעה לחיסכון בזמן, באנרגיה וכסף, ואתם שולטים בהחזר ה-ROI. 😉

אם אתם מנהלים עובדים (אפילו VA), הצלחת העסק שלכם מסתמכת על קביעת כיוון ברור לעובדים שלכם.

אז על מה אנחנו הולכים לדבר: 

  1. למה כדאי להגדיר יעדים
  2. איך מגדירים יעדים אפקטיביים
  3. כיצד להשתמש ב-ClickUp כדי להגדיר יעדים ולעקוב אחר התקדמות
  4. איך לעקוב אחר התקדמות ולערב את חברי הצוות ביעדי ה-ClickUp שלכם

נתחיל: 

  1. למה כדאי לי להגדיר יעדים

כמה סיבות ליצור מטרות:

  • יוצר מיקוד (על מה לעשות ומה לא לעשות)
  • מניע להשיג מטרה קשה
  • נותן את הסיפוק מההישג

כמה סיבות ליצור יעדים עבור צוות:

  • יוצר מיקוד משותף על מטרה משותפת
  • מניע ומעצים את הצוות
  • נותן תחושה של הישג משותף

אז בואו נמשיך את הקו הזה ולא נדבר בסיסמאות: תארו לעצמכם שאתם יוצאים למסע ליעד מרוחק. סביר להניח שהייתם מגיעים לשם מהר יותר אם הייתם לוקחים את הזמן לתכנן את המסלול שלכם מראש – להגדרת יעדים עסקיים ואישיים יש את אותה השפעה בדיוק. 

  1. איך להגדיר יעדים אפקטיביים? איך מציבים יעדים ומה מבדיל בין מטרה טובה למטרה לא אפקטיבית?

התחילו על ידי שימוש בדמיון שלכם. היו שאפתניים! האם יש משהו שהייתם רוצים להשיג שמרגיש כמעט מחוץ להישג ידיכם? תכוונו לשם! ודאו שזה שאפתני, אבל בר השגה ואפשרי.

ההבדל בין מטרה שאפתנית למטרה לא מציאותית הוא הציפייה שהצבתם לעצמכם.

נניח שהמטרה של מישהו היא להקים עסק משלו ולהרוויח $10,000 בחודש הראשון. הם מספרים לאנשים על הרעיון העסקי שלהם, אבל הם מתקשים להשיג לקוחות. הם מרגישים מדוכאים לאחר 3 הדחיות הראשונות ומוותרים, התוצאה אחרי זה היא שהם הופכים קשים עם עצמם כי הם רואים שאנשים אחרים כן מצליחים.

אבל מה שהם לא רואים זה, שמי שמצליחים הם לא "סתם ברי מזל", הם חכמים (לא, תרתי משמע).

כאן נכנסים לתמונה יעדי SMART: 

הכלי לקביעת יעדי SMART הוא כלי שיעזור לכם לבדוק את היעדים שלכם, כדי לוודא שהם מציבים אתכם על המסלול הטוב ביותר עבורכם. 

להלן הקווים המנחים לקביעת יעדי SMART נכונים: 

  • יש לקבוע יעד ספציפי (לא מעורפל או גנרי מדי)
  • יש לקבוע יעד ניתן למדידה (האם אתם יכולים להשתמש במספרים כדי להעריך הצלחה?)
  • יש לקבוע יעד בר השגה (שאפתני, אך בהישג יד)
  • יש לקבוע יעד רלוונטי (לא אקראי)
  • יש לקבוע יעד מוגבל בזמן (צריך להיות מועד אחרון לביצוע), קביעת מועד היא חלק חשוב בהגדרת יעד. אחרת, קל מדי לדחות את זה (למשל, אני אהיה כוכב ברודווי… מתישהו…)

הנה כמה דוגמאות ליעדים SMART מוצלחים: 

  • עד סוף השנה, אני אתאמן לריצת 10K וגם אשלים אותה
  • אנחנו הולכים להשיג 10 לקוחות חדשים עד ה-31 במאי

והנה כמה דוגמאות למטרות SMART שנכתבו בצורה לא אפקטיבית: 

  • אני רוצה להוריד במשקל
  • יום אחד אני אגיע לירח
  • השנה, אני הולך לראיין את ג'ורג' וושינגטון (הזוי…) 

הצהרות אלו אינן SMART כי הן אינן נותנות לכם דין וחשבון. היעדר מבנה וציר זמן נותן להם סיכוי גבוה יותר להיכשל.

כשאתם מציבים מטרות, אל תשכחו להיות SMART!

  1. כיצד תוכלו להשתמש ב – ClickUp כדי להגדיר יעדים ולעקוב אחר התקדמות?

אנו ממליצים להשתמש בסוג מסוים של הגדרת תתי יעדים הנקראים OKRs (יעדים ותוצאות מפתח). 

הנה כמה דוגמאות לאיך מגדירים תתי יעדים: 

דוגמא 1: הצבנו לנו יעד SMART להשיג 10,000 עוקבים בדף הלינקדאין שלנו עד סוף הרבעון השני.

רשמנו את היעד ב-ClickUp, וכעת ברצוננו להגדיר תתי יעדים תוך שימוש במערכת ה – ClickUp, עלינו לחשוב על יעדי המשנה האלה, כעל סימנים או אבני דרך במסע להשלמת היעד שלנו:

כדי להשיג את היעד של 10,000 עוקבים בדף הלינקדאין שלנו עד סוף הרבעון, אנו מתכננים:

  • לפרסם 15 קטעי תוכן בחודש אפריל
  • לקבל 100 RSVPs עבור סמינר מקוון בחודש מאי
  • לקיים שיתוף פעולה עם 3 יוצרי תוכן עד סוף הרבעון השני

לאחר שהשלמנו אחד מהיעדים הללו, אנו מקבלים את הסיפוק של סימון יעד 'הושלם' ב-ClickUp שזה החלק הכי טוב! 🎯

שימוש בתכונת היעדים ב-ClickUp כדי להגדיר יעדים ולמדוד התקדמות

אולי לא ידעתם אבל דרך המערכת אתם יכולים לעקוב אחר התקדמות ולערב את חברי הצוות ביעדי ה-ClickUp שלכם. עבור יעדים מורכבים ו/או ארגונים עם מספר חברים לצוות, חיוני שתהיה תוכנית מוצקה למעקב ושיתוף פעולה.

באיזו תדירות תרצו לבצע צ'ק-אין על מטרות? בואו נתחיל בהגדרת תזכורת, לדוגמא בחינת ההתקדמות אחת לחודש.

עקבו אחר ההתקדמות ושתפו אותה בין חברי הצוות שלכם

בנוסף, זה יכול להיות מועיל לשתף במהירות התקדמות לקראת יעד, אתם יכולים לשקול לשתף את ההתקדמות עם:

  • המנהל שלכם
  • חברי צוות
  • שותף באחריות

לבסוף, זה יכול להיות מועיל לחלק את העומס על ידי הקצאת יעד למישהו אחר. 

דברי סיכום

הגדרת יעדים יכולה לעזור לכם להיות יותר שאפתניים ויצרניים הרבה יותר. זה אפילו יכול לעזור לכוון ולמקד צוותים למטרה המשותפת.

ClickUp הוא כלי שימושי מאוד לשמירה על מעקב אחר המטרות האישיות והמקצועיות שלכם. זה אולי נראה כאילו מטרה מופרכת מדי, אבל לפעמים כל מה שאתם צריכים זה קצת עזרה ארגונית. השימוש בפלטפורמה של ClickUp מאפשר לכם לקבל מבט ממעוף הציפור על כל המשימות שלכם במקום אחד. זה ישאיר אתכם אחראיים ויזכיר לכם אילו צעדים לנקוט כדי להשיג מטרה זו.

אז מה אתכם אמזונים, מוכנים להתחיל להגדיר יעדים? 🙋יאללה הצטרפו למערכת דרך הקישור הזה: https://bit.ly/3fVzZQx

מילים אחרונות, 

מי שמכיר את המערכת, כבר מכיר את המתנה הזאת, אבל מי שלא: כאשר מסיימים לטפל בכל התזכורות הנוכחיות במערכת ClickUp ומצליחים "לנקות את המסך", מתקבל כל פעם משפט השראה אחר המלווה בקונפטי וירטואלי, החלטנו לחלוק אתכם את המשפט האחרון שקיבלנו: 

"אל תהיו לכודים בתוך מסגרת – שהיא לחיות עם תוצאות החשיבה של אנשים אחרים. אל תתנו לרעש דעות של אחרים להטביע את הקול הפנימי שלכם. והכי חשוב, אזרו את האומץ ללכת בעקבות הלב והאינטואיציה שלכם." 

סטיב ג'ובס

  • קרדיט לאתר clickup

אהבתם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

להצליח ובגדול - טיפים לסוחרים מתחילים באמזון

One – Tap Product Review

נכון ליום כתיבת מאמר זה, עורכת אמזון ניסוי של מערכת המאפשרת ללקוחות להשאיר משוב על

המשך קריאה »

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • בדיקות ואישורים למוצרים
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח