ככל שהלקוחות הגדילו את כמות הזמן שהשקיעו על הספות שלהם בקניות, ביקורות הפכו למרכיב חשוב עוד יותר בהחלטות הרכישה של הלקוחות.
אנחנו יודעים שביקורות חיוביות יכולות להיות בעלות ערך רב לסוחרים, אז החלטנו לתאר לכם את הדרכים היעילות ביותר שמצאנו לקבל ביקורות תקפות על מוצרים באמזון מבלי להפר את תנאי השירות של אמזון.
מדיניות סקירת המוצרים של אמזון
לפני שניכנס לכלים ליצירת ביקורות, בואו נסקור את מדיניות ביקורות המוצרים של אמזון.
- סוחרים לא יכולים לבקש ביקורות חיוביות
- חל איסור על הסוחרים להשתמש בניסוח המציע ליצור קשר עם צוות התמיכה של הסוחר לפני שהלקוח כותב ביקורת/שלח דירוג (מניפולציה של סקירה – בין אם בצורה של דפי מידע, או אימיילים של לקוחות באמצעות הודעות קונה/מוכר).
מה נחשב מניפולציה של סקירה
מכיוון שאמזון ממוקדת בלקוח ולכן יוצרת את המדיניות שלה סביב חווית הלקוח, הם יצרו מדיניות נגד מניפולציות כדי למנוע ביקורות כוזבות. אם אמזון מחשיבה פעולות של סוחר כהפרת מדיניות, הם יכולים למשוך מיד את הרשאות המכירה ולמנוע כספים, להסיר את כל ביקורות המוצרים ולמנוע ביקורות עתידיות, להסיר את המוצר לצמיתות, ובמקרים קיצוניים, לנקוט בצעדים משפטיים נגד הסוחר ולחשוף את שמו של הסוחר, ומידע אחר בפומבי.
שליחת מוצרים בחינם או מוזלים למשפחה, חברים או עובדים כדי לכתוב ביקורות חיוביות ו/או דירוגים בדפי פרטי המוצר נחשבת למניפולציה. בנוסף, לבקש ביקורות ו/או דירוגים חיוביים אסור בתכלית האיסור.
הצעת החזרים, הנחות, מוצרים בחינם או כרטיסי מתנה בתמורה לביקורות, מנוגדת למדיניות של אמזון. יכול להיות קצת בלבול לגבי ההבדל בין משוב לסוחר לבין לביקורות. משוב הסוחר הוא החוויה הישירה של הלקוח עם הסוחר של המוצר מאשר החוויה עם המוצר עצמו.
ניתן למצוא משוב מהמפיץ תחת ביצועים > משוב. אמזון מספקת פירוט של ביצועי הסוחר בדף זה במשך 30, 60 ו-90 הימים האחרונים, בתוספת ציון החיים של הסוחר. כדי לנטר את משוב הסוחר, הוא מאפשר סינון לפי ביקורות חיוביות, ניטרליות ושליליות. סוחרים יכולים להגיב על ידי פרסום תשובה פומבית, או לבקש הסרה של ביקורת שלילית ישירות בדף.
סוחרים יכולים לבקש הסרה של ביקורת שלילית מהסיבות הבאות:
- המשוב כולל שפה מגונה
- המשוב כולל מידע אישי מזהה לסוחר
- כל תגובת המשוב היא סקירת מוצר
- סמון משוב אם מדובר במילוי או שירות לקוחות עבור הזמנה שבוצעה על ידי אמזון
בדף המשוב של הסוחר, ניתן ללחוץ על "ראה כיצד המשוב שלך מוצג לקונים באמזון", מה שמעביר לחזית המשוב על המפיץ של Amazon.com.
קבלת ביקורות אמיתיות תוך כדי שמירה על הכללים
ישנן מספר דרכים נהדרות לקבל משוב לגיטימי מלקוחות:
- השתמשו בתכונת "בקש סקירה"
- תוכנות צד שלישי
- תוכנית Vine של אמזון
בואו נצלול קצת יותר לעומק כל אחת מהאפשרויות הללו:
בקשת ביקורת
אמזון פרסמה את הכלי הזה לסוחרים כלחצן בדפי הזמנה. כסוחר אתה יכול פשוט ללחוץ על הכפתור, וללקוח נשלח מייל המבקש דירוג כוכבים הן למוצר והן לסוחר. זה מומלץ בדוא"ל או בהודעות קונה-סוחר הן עבור ביקורות על מוצרים והן עבור משוב על המוכר.
אמזון Vine
השתתפות בתוכנית Vine של אמזון מאפשרת לסוחרים לרשום ASINs שרוצים לקבל עליהם עוד ביקורות. זה מאפשר לשלוח מוצר בחינם בתמורה לביקורות כנות על מוצרים – תוך שמירה על המדיניות של אמזון.
הרשמות של Amazon Vine שנוצרו ב-12 באוקטובר 2021 או אחריו כפופות לדמי הרשמה של 200$ לכל ASIN אב.
הדרישות של Amazon Vine כוללות:
להיות מותג רשום ב- Amazon Brand Registry
יש פחות מ-30 ביקורות בדף פרטי המוצר
מוצר במסלול FBA שניתן לקנות במצב 'חדש'
לא להיות מוצר למבוגרים
הושקו כבר בזמן ההרשמה
יש מלאי זמין
יש תמונה ותיאור
Vine Voices (כפי שמכוונים סוקרים אלה) הם סוקרים ישרים ידועים לשמצה, ולכן זה קריטי שהסוחרים יהיו בטוחים במוצרים שלהם ובתגובת הלקוח למוצר שלהם.
תוכנת צד שלישי
שימוש בכלי תוכנה של צד שלישי כמו Feedbackwhiz או הליום 10, מאפשר למשתמשים לשלוח מיילים אוטומטיים ללקוחות בהתבסס על המוצר. כלים אלו מאפשרים התאמה אישית של משך הזמן בין קבלת מוצר לבקשת ביקורת על סמך סוג המוצר.
למרות שישנם כמה כלים מעולים, אתם תמיד תרצו לוודא שהתוכנה שתבחרו תואמת למדיניות הביקורת ולהנחיות הקהילה של אמזון.
שימוש באסטרטגיות אלה שאושרו על ידי אמזון יכולות לספק לסוחרים את ההזדמנות לאסוף ביקורות לגיטימיות וחוקיות כדי לעזור להגדיל את המודעות והוכחת המותג שלהם.
ולסיכום, שימו לב שיש כלים שניתן לבקש בהם ביקורת במקהיל ויש כאלה שלא, לדוגמא: את תוכנית Vine ניתן להפעיל על כל צורה אחרת של בקשת ביקורת, אבל את תוכנות הצד השלישי לא ניתן להפעיל במקביל לכלי הפנימי למערכת של בקשת ביקורת. פעולה כזאת עלולה לגרום פעולת "הענשה" מצד אמזון שלא תאפשר בקשת ביקורות באמצעות תכונת צד שלישי יותר.
*קרדיט retailbloom