שיטה 3 #פרייבטלייבל
מהם מוצרי הפרייבט לייבל באמזון?
מה שכן, אין פה שום צורך להיות בעל יכולת טכנית יצרנית, או להפוך את הבית למפעל ייצור, מדובר פשוט בביצוע מחקר מקדים ומקיף על מנת לאתר מוצר שכבר מיוצר ומשווק ויש פוטנציאל לעוד מוצרים כאלה דומים, עם בידול כמובן.
יתרונות שיטת פרייבט לייבל
לעיתים רווחת ההנחה שדווקא מכירות של מותגים מוכרים בשוק תפיק יותר רווחים וכי עדיף להסתמך על שיטות המכירה הקודמות שסקרנו #דרופשיפינג ו #ארביטראז'. עם זאת, אל לנו לשכוח את התחרות הרבה שיש בעולם המותגים המוכרים יותר מה שעלול להשפיע על הרווחים בסופו של דבר. ייצור מוצרים, מיתוג שלהם ומכירתם תחת המיתוג הספציפי הזה, גם אם אינו מוכר, זאת דרך טובה להתמודד עם העולם התחרותי באמזון.
להלן סקירת היתרונות:
- הגדלת הרווחים – מוצרים גנריים ללא מיתוג נוטים להימכר במחירים נמוכים יותר בכל נישה, ואילו מוצרים ממותגים גורמים ללקוחות לשלם עליהם יותר בשל היותם ממותגים. לכן, על ידי יצירת מוצר ממותג פרטי משלכם, תזכו בחופש ובגמישות למצב את המוצר שלכם באופן מדויק בשוק. לקוחות שנתקלים במוצר ממותג בעל רישומים, מרגישים ביטחון לרכוש אותו והופכים ללקוחות נאמנים
- אמינות – תמיכה במותג עם אתר חיצוני שיכול לסייע ללקוח לקבל את ההחלטה לבצע את הרכישה, תיצור עוד יותר מהערכה שלו למותג ועוד יותר נאמנות, ומגדילה גם את הסיכוי לרכישות חוזרות
- הגברת החשיפה – ברגע שיש מיתוג אישי, ניתן להגדיל את רמת החשיפה למוצר באופן משמעותי, אני אסביר, כאשר יש קו אחיד של מיתוג – אריזות, שם, לוגו, צבעים, זה יקל על לקוחות לאתר את המוצר שלכם מבין שאר המוצרים הזהים/דומים באמזון
טיפ: רכישת שם דומיין והקמת אתר שיתקשר את המיתוג שלכם, גם אם זה רק לשם הפניית לקוחות לדף המוצר באמזון ולא אתר מוכר בפני עצמו עדיין (למרות שזה כמובן מומלץ גם כן) הנוכחות שלכם באמזון תעזור לכם להרחיב את העסק עוד יותר
6 צעדים למכירה בשיטת #פרייבטלייבל באמזון:
צעד 1: מחקר מוצרים פוטנציאליים – המתאימים למיתוג אישי: מי שיש לו קצת ניסיון במחקר מוצר יודע שאסור לנו ליפול למלכודת של מוצר שנראה לנו טוב, מוצר שאנחנו אוהבים, או אפילו מוצר שאנחנו חושבים שיימכר טוב. המחקר חייב להתבסס על עובדות בשטח, המוצר חייב להיות כזה שמוכר טוב נקודה. לכן חשוב לבחור במוצר מבוקש על פי מחקר שוק ולא רק כזה שאוהבים.
4 תכונות MUST למוצר ממותג:
- קטן וקל משקל > עדיף שמשקלו של המוצר לא יעלה על 1 ק"ג. זה יעזור לכם לחסוך עלויות משלוח מהיצרן ועלויות ההשלמה של אמזון ללקוחות שלך.
- מוצר שהוא לא עונתי > הימנעו ממוצרים עונתיים (אורות חג המולד, מתנות ליום האהבה ובגדים עונתיים) בשל העובדה שחשוב שהמוצר יימכר בעקביות. בשלב מאוחר יותר מה שכן ניתן לעשות הוא להוסיף מוצרים עונתיים למוצרי הליבה לאחר שהקמתם את המותג הפרטי שלכם, אבל מלכתחילה, היצמדו למה שמוכר בכל ימות השנה.
- מוצר שקל למכור > מוצרים מסוימים כגון צעצועים ועוד, מצריכים לרוב שימוש בסוללות ויכולים להיות מסובכים למכירה, ולכן עדיף להימנע ממוצרים כאלו שגם דורשים אישורים מראש של אמזון, תאימות חוקית או כל דבר אחר שנדרש על פי המדיניות של אמזון.
- מוצר לא מסובך > מה הכוונה? אמנם מכירת פריטי אלקטרוניקה יכולה להיות מאוד משתלמת, אך גם יכולה לגרום לבעיות בשירות הלקוחות אם הם מאתגרים להתקנה או לשימוש. זה חל גם על מוצרי ביגוד בשל המורכבות של החזקת מידות וצבעים מרובים, שעלול לגרור יותר החזרות והחלפות.
לסיכום: קל וקטן, לא עונתי, קל למכור, לא מסובך
טיפ: המקום הטוב ביותר להתחיל לחקור מוצרים פוטנציאליים התואמים את קריטריוני המיתוג הפרטי שלכם הוא אמזון עצמה. השתמשו ברשימות רבי המכר שלה פשוט. אלה חשובים מאין כמוהם כדי לאפשר לכם לחקור את סוגי המוצרים הפופולריים כרגע, כמובן שהמשך המחקר הוא באמצעות כלים נוספים, ולא חסר כאלה, אם חינמיים ואם בתשלום.
צעד 2: מקור הרכישה – התקשרות ישירה עם יצרן היא הדרך האולטימטיבית להבטחת מוצר מוצלח בשיטה. השלב הזה מרתיע עבור חלק מהמוכרים באמזון (בעיקר החדשים), אך הוא חלק חיוני בתהליך. אתר עליבאבא הסיני הוא לא היחיד אבל יכול להיות מקור אידיאלי עבורכם לאתר את היצרן שמתאים לכם.
מסלול קצת פחות מרתיע למתחילים הוא אתר המכירות של עליבאבא: AliExpress, בו תוכלו לבצע הזמנות חד פעמיות במטרה לבחון מוצרים ובלי שום תהליך ישיר מול היצרן, קחו בחשבון שהעלויות פה יכולות להיות גבוהות יותר כמובן. זוהי דרך יעילה לרכוש דוגמאות לפני שאתם צוללים להזמנה מלאה והתקשרות עם יצרן.
טיפ: בדרך כלל, כאשר אתם מתמודדים ישירות עם יצרנים, עליכם לפנות לבין 3 ל – 5 ספקים כדי לבצע השוואות, וכמובן האפשרות לנהל משא ומתן בין היצרנים.
צעד 3: דוגמאות – קבלת דוגמאות ממספר יצרנים שבחרתם היא קריטית. על ידי קבלת דוגמאות פיזיות, יש לכם אפשרות לראות ולהשתמש במוצר שאתם שוקלים לייצר במיתוג הפרטי שלכם,ככה תוכלו להיחשף לתקן והאיכות של היצרן.
שימו לב, דוגמאות אינן בחינם, יצרנים לעיתים יגבו את המחיר המלא של המוצר בתוספת משלוח, לעתים קרובות יגבו משלוח בלבד בשביל לקדם את העסקה. רבים מהם יורידו את עלויות הדגם מההזמנה הראשונה שלכם אם תחליטו לעבוד יחד.
לאחר שקיבלתם את דוגמאות המוצרים ואתם מרוצים מהאיכות, יש לבדוק את אישורי הספק ואז להתחיל במשא ומתן עימו. נכון, חוזרים על התהליך הזה שוב אבל שימו לב, ,היצרנים כן מצפים ממך לנהל משא ומתן מבחינתם חלק מהתהליך, אז למה לא למעשה? משא ומתן מבטיח לכם לשמור על עלויות נמוכות ורווחים גבוהים, עם זאת עליכם להיות מודעים לכך שהמחיר הנמוך ביותר הוא לא תמיד האופציה שאתם צריכים ללכת עליה, אלא אם כן איכות, מימוש ותקשורת הם גם ברמה הגבוהה ביותר בנוסף לכך. בשלב זה, עליכם לשוחח עם הספק הנבחר גם על הכוונה שלכם למתג את המוצרים באופן פרטי. אמנם זה יכול להיות פשוט כמו שבית דפוס מייצר כמה תוויות שמוסיפים לאריזות המוצרים (כן, זה עדיין מסווג כמותג פרטי), אך האסטרטגיה האולטימטיבית היא להוסיף את המיתוג באופן מקצועי למוצר עוד בתהליך בייצור. חשוב לציין, כי המיתוג הפרטי כולל עלויות נלוות נוספות, ולכן חשוב לבדוק את זה מול היצרן טרם סגירת העסקה, היצרנים מכירים את הנושא של מיתוג אישי, ככה שגם התהליך והדרישה הזאת מוכרת להם.
צעד 5: עיצוב המותג – הגעתם לחלק הכייפי בכל התהליך שהוא ליצור ולעצב את התווית הפרטית שלכם: לוגו ואריזות, יש הטוענים כי זה צריך להיות הצעד הראשון בתהליך המיתוג הפרטי. עם זאת, אני אומר שזה יותר פרקטי לביצוע ברגע שיש לכם מושג איזה המוצר אתם הולכים לייצר. מומחי מיתוג יגידו לכם שמיתוג הוא הרבה יותר מסתם לוגו, וזה נכון, הלוגו שלכם וצבע הצבעים שלכם הם חלק בלתי נפרד מהמותג הפרטי שלכם. לאחר שתדעו איזה סוג מוצר תרצו למכור, יהיה לכם מושג טוב יותר לגבי זהות המותג שלכם.
לא כולנו מוכשרים אומנותית, אז כדאי שתשקיעו במעצבים גרפיים שיעזור לכם. ניתן לאתר מעצבים זמינים באתר הפרילנסרים Upwork שיעזרו לכם במחיר סביר. חשוב לדייק מראש מי הם הלקוחות הפוטנציאליים למותג כדי להתאים את העיצוב גם לסוג האוכלוסייה.
צעד 6: Trademark ו – Brand Registry במטרה להימנע מהסיכון שהמותג שלכם יועתק וזה יכול לקרות אפילו עוד לפני שהתחלתם לשווק אותו, וגם בשביל להגן מחיקויים, ברגע החלטתם על המוצר ועל הספק ואתם מתחילים תהליכי ייצור, חשוב במקביל להתחיל את תהליכי הרישום וההגנה, גם פה אני ממליץ להשתמש בשירותים חיצוניים שיכולים לקדם את השגת אישור ה trademark כמה שיותר מהר. באתר אמזונים תוכלו למצוא גם ספקים כאלה. בגדול אפשר להגיש את המסמכים ואת הבקשה באופן עצמאי ובכך לחסוך את עלות עורך הדין, אולם עדיף שלו.
צעד 7: צרו ליסט – צרו דף מכירה למוצר באמזון. לאחר שסיימתם את המשא ומתן עם הספק הנבחר שלכם, הזמנתם את עיצובי המיתוג שלך ותהליך ייצור מוצר המותג הפרטי שלכם בעיצומו, זה הזמן האידיאלי עבורכם ליצור את הדף שלכם באמזון במטרה להציג אותו לקהל של יותר מ- 197 מיליון לקוחות פוטנציאליים!
חפשו מילות מפתח לכותרת המוצר שלכם, וודאו שיש לכם תמונות באיכות גבוהה וכתבו את נקודות תבליט מפוצצות לתיאור שלו במסגרת כתיבת הליסט, וגם פה מומלץ להיעזר במומחים בנושא.
יש לשים דגש כפול על שלב כתיבת הכותרת ונקודות התבליט מכיוון שהם חיוניים ליכולת לאתר את המוצר בתוצאות החיפוש של אמזון. הכותרת היא אחד האלמנטים הקריטיים ביותר בתיאור באמזון, ומילות המפתח חייבות להיות רלוונטיות למוצר.
הצבו את מילות המפתח לפי סדר הרלוונטיות – כך שמילות המפתח העיקריות יבואו במקום הראשון. אלה ככל הנראה מילות המפתח המתייחסות במפורש למוצר ומתארות אותו, אחרי אלה יבואו מילות המפתח המשניות. נקודות התבליט צריכות לשקף גם את מילות המפתח, להיות תמציתיות ולכלול את התכונות והיתרונות החזקים ביותר של המוצרים. התמונות צריכות להיות רלוונטיות, חדות ולהראות את המוצר מכמה שיותר זוויות. כל הדברים הללו יעזרו ללקוחות בהחלטתם לרכוש את המוצר.
צעד 8 ואחרון: השקת המוצר באמזון בשיטת FBA – אז הזמנתם מלאי ושלחתם אותו למחסנים של אמזון, עם הגעת המוצר למחסנים והיותו מוכן למכירה התחלתם לפרסם ולשווק אותו במטרה לחשוף אותו ללקוחות. ברגע שהמוצר שלכם מתחיל להימכר, יהיה עליכם להתחיל לתזמן עוד משלוחים בשביל לעמוד בקצב ההזמנות ואני מאחל לכם שיהיה קצב טוב. כנהוג בשיטת FBA תמורת מחיר סמלי (לא כל כך) אמזון תטפל עבורכם בכל ההחזרים.
לסיכום,
אינכם זקוקים לשום הכשרה מיוחדת למכירה בשיטת #פרייבטלייבל באמזון אלא רק כישורי מחקר ומשא ומתן טובים לצד הנחישות להצליח.