ClickCease

ניהול מלאי באמזון: פתרונות לבעיות נפוצות

ניהול שרשרת אספקה ​​וניהול מלאי לא יעיל גורם לקמעונאים ברחבי העולם להפסיד יותר מ-1.8 טריליון דולר בשנה. למרות שהקמעונאות הלא מקוונת מהווה חלק גדול מהמספר הזה, הפסדי המסחר האלקטרוני עדיין מסתכמים במיליארדי דולרים.

ניהול עסק באמזון כרוך גם באתגרים של ניהול מלאי – הן אוניברסליות והן ייחודיות באופיים. בעוד שאתם צריכים להבטיח שרשרת אספקה ​​איתנה כמו בכל עסק מסורתי, זה גם חיוני לזהות ולנהל בעיות ייחודיות לפלטפורמה.

בעיות כמו אובדן מכירות עקב אי קבלת המלאי בזמן, הוצאת עלויות עקב עודף מלאי ושגיאות בתמחור ותיאורים של מוצרים נפוצות בעת מכירה באמזון. אי זיהוי ותיקון של בעיות אלו בזמן יכול להשפיע קשות על דירוג החיפוש והביקורות של המוצרים שלכם.

מה שמסבך את הדברים עוד יותר הוא הבחירה בין מצבי המשלוח Fulfilled by Amazon FBA

 ו- Fulfilled by Merchant FBM. הראשון עשוי לעזור לכם בהשגת משלוחי Prime, אבל FBM מציעה לכם יותר שליטה ואולי עלויות מופחתות.

ניהול לקוי של שרשרת אספקה

שרשרת האספקה ​​שלכם מתחילה אצל הספקים שלכם. למרות שהם מחוץ לתחום השליטה שלכם, הספקים חיוניים להצלחת העסק. אחרי הכל, העסק שלכם תלוי באיכות המוצרים שלכם. אם אתם לא מבצעים מחקר מעמיק ונכון בעת ​​בחירת ספקים, אתם עלולים לסיים עם מוצרים במחיר לא אטרקטיבי, עיכוב באספקה ​​או שניהם ביחד. 

הפתרון

צרו ערוץ תקשורת יעיל ושקוף עם הספקים והשותפים שלכם כדי למנף את עזרתם בזיהוי פערים קיימים בתהליך. כדי למנוע עיכובים באספקה, קבעו זמני אספקה ​​מציאותיים לאחר שתקחו בחשבון את כל הגורמים השולטים בתהליכי הייצור והמשלוח. ייתכן שתרצו אפילו לשקול לבדוק כלי אוטומציה המופעל על ידי בינה מלאכותית בעת הגדרת לוחות זמנים כדי למזער אי ודאות וטעויות אנוש.

נגמר המלאי

דו"ח משנת 2018 מראה שמחסור במלאי לעסקי אונליין, גורם לקמעונאים ברחבי העולם ל – 22 מיליארד דולר הפסד באובדן מכירות מדי שנה. כפי שציינתי קודם לכן, יציאה ממלאי מזיקה בצורה יוצא דופן לעסק שלכם, ואובדן הכנסות הוא רק היבט אחד שלו.

ישנן סיבות מרובות ליציאה ממלאי:

  • אי מעקב אחר מהירות המכירה שלכם: מהירות המכירה היא מספר היחידות שאתם מוכרים במהלך תקופת זמן נתונה. אם אינכם עוקבים אחר מספרי המכירות שלכם, קל מאוד להגיע למחסור במלאי.
  • תחזית גרועה: המוצרים שלכם לא נמכרים באופן אחיד לאורך כל השנה, בגלל עונות החגים ומכירות תקופתיות כמו אמזון פריים דיי. אי התחשבות בעליות פוטנציאליות במכירות יכול להוביל להפסד של העסק שלכם מהכנסות נוספות.
  • היעדר פיקוח על נקודות מכירה: אם תתנו לערוצי מכירה נוספים לחמוק מתחת לרדאר שלכם ולא תהיה בפיקוח עליהם, אתם עומדים בסיכון של דלדול מלאי בלתי צפוי ואז חוסר מלאי.

הפתרון

ככל שהמוצרים שלכם לא יישארו במלאי זמן רב יותר, כך נגרם לעסק שלכם נזק רב יותר. הצעד הראשון להתמודדות עם בעיה זו הוא לקבל שליטה על מהירות המכירות שלכם על ידי השהיית מודעות ומסעות שיווק אקטיביים.

כדי להתמודד עם בעיה זו טוב יותר, עדיף לעבור מחיזוי ידני ומבוסס על Excel לכלי חיזוי מלאי חכם שיכול לזהות בצורה חכמה את מגמות השוק כדי לעזור לכם להתכונן להזרמת הזמנות פתאומית.

עודף מלאי

זה יותר גרוע להתמודד עם מצב שבו המלאי שלכם לא זז ואתם עדיין משלמים עלויות אחסון, במיוחד אם אתם במסלול FBA. גם אם אתם שולחים הזמנות במסלול FBM, ההון שלכם עדיין יכול להיות קשור לאחסון מלאי שנע לאט. מחקרים מראים כי קמעונאים ברחבי העולם הפסידו כ-626 מיליארד דולר בשנה בגלל עודף מלאי.

עודף מלאי לא רק גורם לכם לשאת בעלות הזדמנות – בגלל שהכסף החסום אינו זמין עבור פעילויות מניבות הכנסות ישירות אחרות – אלא גם משפיע על ציון ה-IPI Inventory Performance Index שלכם עם אמזון. ציון ה-IPI שלכם הוא ממוצע מתגלגל של 12 שבועות המשמש את אמזון כדי לקבוע את ביצועי המלאי שלכם. ציון IPI גרוע יוביל לכך שאמזון תפחית את מגבלות אחסון המלאי שלכם ותגבה מכם עמלות אחסון לטווח ארוך.

הפתרון

פתרון אחד לעודף מלאי מתחיל בהפחתת התמחור שלכם בטווח הקצר, יחד עם קידום מכירות. תוכלו גם להגדיל את הצעות המחיר למילות מפתח במודעות הפעילות שלכם ולרכוש לקוחות חדשים. עם זאת, היו אסטרטגיים לגבי הצעות המחיר בהתבסס על העלויות.

שנית, כדי להימנע מדמי האחסון הגבוהים ביותר של אמזון, אתם יכולים להסיר מלאי עודף מהמחסנים של אמזון למתקן האחסון החיצוני שלכם, באמצעות הוראת הסרה. אבל שמרו על זה כמוצא אחרון כדי להימנע מסיבוך נוסף של העניין.

בעיות תמחור ותיאור

זו עשויה להיות הפתעה, אבל הזנה לא נכונה של מחיר ומידע על המוצר יכולה למעשה להוביל להפסדים עצומים בהכנסות מהמסחר האלקטרוני שלכם. תמחור המוצרים שלכם נמוך מדי או גבוה מדי יפגע בהכנסות שלכם בכל מקרה. עם תיאור מוצר שגוי או לא אופטימלי, אתם יכולים בסופו של דבר לאבד תנועה עקב SEO גרוע או גרוע מכך, ביקורות שליליות של משתמשים.

הפתרון

דרך קלה לצמצם אסונות כאלה היא על ידי מקור אמת אחד לכל מידע התמחור והתיאור שלכם, מניעת שגיאות עקב נתונים שגויים או מיושנים. אם אתם עדיין לא מוכנים לעבור לכלי למטרה זו, הקפידו לשמור על קובץ מרכזי שנותן לכם מבט ממעוף הציפור על הנתונים שלכם.

אוטומציה להצלה

מעקב אחר הבעיות הפוטנציאליות שיכולות להשפיע על ניהול המלאי שלכם הוא בעל ערך רב. יחד עם זאת, היא גוזלת זמן רב, מה שיכול להפוך את מיקור המשימות למומחה חיצוני, למשתלם ביותר.

למרבה המזל, ישנן גם אפשרויות להורדת המשימות הכבדות של מעקב אחר כל דבר, לאוטומציה וכלי AI שעוזרים בצורה חלקה בכל שלבי התהליך – מרכש וחיזוי מלאי ועד לניתוח נתונים. התעלמות מניהול מלאי של אמזון היא כבר לא אופציה, אבל זה גם לא צריך להיות מסובך.

*קרדיט לאתר forbes

אהבתם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

הערך המוסף לסוחר באמזון - את זה לא כדאי לכם לפספס

Click Up מערכת ניהול

בעולמנו הרחב יותר, בתור מנהלי חנויות באמזון, מי שגדול יותר ומי שגדול פחות, וכמו בכל

המשך קריאה »

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח