ClickCease

אם אתם כבר סוחרים באמזון, המדריך הזה יעזור לכם להתמצא באתר שלנו.
אם אתם סוחרים מתחילים, אז אתם כנראה עדיין לא יודעים מה אתם לא יודעים.
הישארו איתנו.
מתחילים.

מבוא

תמיד אנחנו מתחילים בלהסביר שלמכור באמזון ולהקים חנות מצליחה זה לא משהו כל כך פשוט, לא פאסיבי ולא מתאים לכל אחד. אם תשאלו אותנו, נאמר שזה מתאים לאנשים קצת עקשנים, אוהבים להתעמק בבעיות ולרדת לשורש הבעיה, לשבת שעות על גבי שעות וללמוד, להישאר עם היד על הדופק ולא לקחת שום דבר בעסק כמובן מאליו ולשבת על זרי הדפנה.

אה, גם צריך לאהוב את זה ולהתעניין באמת. כאשר מגיעים אלינו ושואלים על ליווי, אנחנו מוודאים שהאדם מולנו מבין למה הוא נכנס, חרש את התכנים החינמיים ברשת והחליט שזה מה שהוא רוצה לעשות.

לבנות מותג פרטי ומצליח באמזון, להקדיש מזמנו ולהבין שזה העסק החדש שלו.

אז אם אתם מסוג האנשים שהזכרנו פה ועוד לא חרשתם את כל החומר החינמי, אתם במקום הנכון.

נשתדל ללוות אתכם צעד אחר צעד במדריך כדי שלא תלכו לאיבוד ותישארו ממוקדים עם תוכנית מסודרת עד לבניית מותג משלכם באמזון.

מושגים

Payoneer

Amazon Prime

Helium10

Trademark

יחס המרה

Keywords

FBA

Amazon Choise

PPC

Brand Registry

BSR

דרופשיפינג

מצופה מאיתנו להתחיל במילון מושגים, כי הרי כנראה לא תבינו את השפה במלואה.

אבל זה משעמם ואנחנו רוצים שתמשיכו ללמוד איתנו, כך שנצלול ישר אל התוכן החריף, הפרקטי, וכשניתקל במושגים לא ברורים, נשתדל להסביר ולפרש.

אם בכל זאת תיתקלו במשהו לא מובן, כתבו לנו ונשמח לעזור.

למכור בשיטת פרייבט לייבל

לפני שנכנסים לתחום שנקרא "אמזון" כדאי להבין את האפשרויות העומדות בפנינו ואת טכניקות המכירה השונות. הבולטות ביניהן הן: דרופ שיפינג, ארביטראז' ופרייבט לייבל. על היתרונות, חסרונות וההבדלים ביניהם תוכלו לקרוא בהרחבה במאמר "שיטות מכירה באמזון – דרופ שיפינג, ארביטראז' ופרייבט לייבל".

מהסיבות המפורטות במאמר, אנחנו דוגלים בטווח הרחוק בשיטת פרייבט לייבל – לבנות מותג משלך באמזון.

אנחנו מניחים שאת החנות אולי כבר פתחתם, ואם לא – תוכלו לפתוח עכשיו ולהעזר במדריך הזה: "איך לפתוח חשבון אמזון מוכר מבלי להסתבך." שימו לב – אנחנו שומעים הרבה על בעיות בפתיחת חשבון, ואלו לא אמורות לקרות אם תקראו את המדריך בריכוז רב ותגישו לאמזון את המסמכים המדוייקים שהם מבקשים לשם פתיחת החשבון.

אתם יכולים להתחיל עם תהליך פתיחת החשבון, זה כנראה יקח לכם כמה שעות או כמה ימים כי תצטרכו לפתוח גם חשבון פיוניר ולהכין את המסמכים הנדרשים. למזלכם, גם לזה כתבנו מדריך. עשו זאת ובין לבין המשיכו איתנו לשלב הבא. אל תיבהלו אם אתם לא מבינים מה קורה בתוך החנות לאחר שהיא נפתחת, יהיה לנו שיעור על זה בהמשך.

בינתיים, נדלג לחלק המעניין והמאוד מרכזי בעסק: בחירת מוצר ראשון לחנות באמזון.

בחירת מוצר ראשון לחנות באמזון

טוב, זאת אומנות בפני עצמה ואנשים שיודעים למצוא מוצרים מניבים באמת גובים על השירות הזה כמה אלפי דולרים. תצטרכו לחקור וללמוד, לפתח שיטה משלכם או לקבל השראה מאדם מנוסה יותר באיך למצוא את המוצר הנכון. זה שילוב של חיפוש רעיונות למוצר ששווה למכור באמזון ועמידה בכמה תנאים שכדאי שיתקיימו במוצר הראשון שלכם באמזון. למזלכם, הכנו לכם פרק שיחסוך לכם המון זמן וכסף, ותוכלו לצפות בו כאן.

בפרק למדתם:

  1. מה הקריטריונים שכדאי שיתקיימו במוצר הראשון שאתם מחפשים?
  2. איך מוודאים שעל המוצר שלכם אין פטנט קודם?
  3. קריטריונים בונוס למוצר שיעזרו לכם למכור יותר
  4. תחרות וביקוש – האם כדאי לי להיכנס לשוק הזה בכלל?
  5. אתרים לשוטט בהם ולקבל רעיונות למוצרים פוטנציאלים
  6. שימוש בתוכנת Helium10 לחיפוש מוצרים
  7. סקירה של מוצרים של מתחרים – מה ניתן ללמוד ממודעות של מתחרים?
 

לינק והטבה להליום 10 תוכלו למצוא במאמר הבא – "הליום 10 – סקירה".

אגב, יש עוד תוכנות מעולות, כל אחת והיתרון שלה. מבדיקה שלנו הסקנו שהכי נוח לנו לבצע את הבדיקות האלה דווקא בהליום 10. תוכלו למצוא סקירות נוספות על תוכנות לאמזון פה.

לאחר שמצאנו כמה מוצרים מעניינים עם פוטנציאל, נרצה לעבור על כל אחד מהמוצרים ולבחון את כדאיות המוצר. גם זו אומנות בפני עצמה, לדעת לקרוא ולנתח את השוק, ללמוד את המתחרים ולזהות פרצה שנוכל להיכנס בה ולתפוס נתח מהשוק.

2

מצאתי מוצר פוטנציאלי - האם כדאי לי למכור אותו באמזון?

כל מה שמוזכר בחלק זה שבמדריך ואף יותר, מופיע גם בוידאו תחת שיעור בדיקת כדאיות מוצר ושוק. אם זו הפעם הראשונה שלך באתר – המשך לקרוא, נגיע לוידאו בהמשך.

ניכנס עוד יותר פנימה לבחינת כדאיות המוצר, השאלה הראשונה שנשאל את עצמנו היא האם כדאי לנו להיכנס לשוק עם המוצר הזה? נבחן 2 פרמטרים:

  1. תחרות
  2. ביקורות 

תחרות 

ניכנס לאתר של אמזון לעמוד הראשון ונבדוק כמה מוצרים מתחרים זהים יש למוצר שאיתרנו. ניכנס לכל אחד מהמתחרים, ונבדוק באמצעות תוסף (אנחנו משתמשים וגם מדגימים על הליום 10 אבל זה יכול להיות כל תוסף אחר) את היסטוריית המכירות של המוצר. מומלץ להיכנס לממוצע שנתי בשביל לנטרל מכירות עונתיות או מבצעי קידום מכירות. 

ביקורות 

אולי שמעתם שיש להתמקד בראש ובראשונה בכמות הביקורות שיש למתחרים, ובמידה ויש כמות גבוהה של ביקורות, לרוב ממליצים לא להיכנס לשוק הזה.

אנחנו מאמינים שיש עוד אלמנטים שצריך לבדוק והם לא פחות בטוחים, וחבל לפספס הזדמנות רק בגלל כמות גבוהה של ביקורות.

הצלחנו לבלבל אתכם? אז תישארו איתנו ונמשיך להסביר. במידה והמשכתם לעמוד 2 של המתחרים ושם יש כבר פחות ביקורות זה אומר שאולי כן יש פה פוטנציאל להיכנס פנימה, ולכן אנחנו לא תמיד מתרגשים ממספר ביקורות גבוה. אגב, כמות ביקורות גבוה, יכולה להעיד על מוצר ותיק בשוק ולכן יש לו כל כך הרבה ביקורות, זה לא אומר שהליסט שלו טוב ושאין שם מקום לצמיחה לצידו פשוט….

עלויות 

ניתן לעשות השוואה בין מחירי המוצר של המתחרים, המטרה היא לבחון מה המחיר שהמוצר נמכר בו, ולהשוות למחיר העלות של הספקים השונים. בדיקת מחירי ספקים ניתן לבצע באתרים כמו עליבאבא או trade india לדוגמא, ויש עוד אתרים כמובן. בתוסף של הליום 10 ניתן לראות מהי עלות המוצר עצמו, וככה לבצע את ההשוואה. אם לדוגמא נצליח למצוא באתר הספקים שם ניתן לרכוש את המוצר בעלות שהיא נמוכה מהעלות שבו רכש המתחרה את המוצר, פה גלום למעשה הפוטנציאל. 

שיפור המוצר 

פה אין לנו יותר מדיי מה להרחיב, נבדוק האם יש לנו הזדמנות לשפר מוצר מבחינה ויזואלית (צבע, צורה וכו') ואולי גם קצת מבחינה פרקטית.

אופטימיזציה לליסט 

 איפה אפשר לשפר, מבחינה ויזואלית, שיפורי צילומי הוידאו, באם הגרפיקה בתמונות הקיימות פשוטה, האם יש או אין תמונות לייף סטייל שאלו תמונות שתורמות המון, כאלה שמדברות ופונות לרגש של הלקוח. סרטוני וידאו מאוד עוזרים להמיר למכירות. ניתן לשלב סרטוני וידאו רק במידה ויש בראנד רג'יסטרי למותג. 

בדיקת תיאור המוצר בליסט 

 האם התיאור עשיר מספיק, האם הוא מפורט, באפליקציה של אמזון דרכה מתקיימות רוב רכישות הלקוחות, רואים קודם כל את תיאור המוצר, מי שיש לו בראנד רג'יסטרי יכול להוסיף עוד תוכן, זה פיצ'ר שנקרה A+ CONTANT, הליסט משודרג ככה ודומה לדף נחיתה בתוך הפלטפורמה של אמזון. 

מלל 

 האם יש סיפור בתיאור המוצר? יש לדוגמא מוצרים שמצויין בליסט שלהם שבעת רכישת המוצר, חלק מההכנסות עוברות לתמיכה בארגון שעוזר לעובדים מקומיים לדוגמא. האמריקאים מאוד אוהבים לדעת שיש ערכים שהמותג עומד מאחוריהם. 

SEO מחקר מילות מפתח – האם מילות המפתח הרלוונטיות מאונדקסות נכון ככה שהאלגוריתם של אמזון ידע בדיוק היכן למקם אותנו בפלטפורמה? 

בידול 

 ניתן לעשות בידול באמצעות חיבור מוצר לעוד מוצר, לדוגמא, מאורת חתול עם משחק לחתולים, זה יכול למשוך לקוחות למוצר שלי לעומת המתחרים. בידול יכול לבוא לידי ביטוי גם כבידול באריזה החיצונית. 

עד עכשיו התעסקנו עם התאוריה, בשלב הזה בשיעור, אנחנו עוברים לחלק המעשי הפרקטי והחשוב יותר, המספרים. מה המספרים של המתחרים אומרים. 

נתחיל בבסיס: האלגוריתם של אמזון, הוא עובד בדומה לגוגל, על לקוח שנכנס מקיש ביטוי חיפוש, שמביא אותו לרשימת מוצרים רלוונטיים למה שהקיש. המטרה שלנו היא לבדוק את גודל העוגה, זאת אומרת, כמה ביטויים ממירים רלוונטיים יש בשוק, ואיך המתחרים החזקים שלנו מתפלגים בהם. 

מזה ביטוי ממיר? - ביטוי מחופש שמוביל למכירה

לדוגמא: אם בדקנו ומצאנו רק 20 ביטויים ממירים זאת אומרת שהשוק קטן מידי, יש למצוא מינימום 50 ביטויים כאלה.

העוגה שאנחנו בודקים מתחלקת לפי כמות החיפושים, 6% מהעוגה יכולים להעיד על 6,000 חיפושים בעוד 2% מעידים רק על 2,000 חיפושים.

מה שאנחנו רוצים למצוא זה בכמה מהביטויים הממירים המתחרים שלי נמצאים בחלקו העליון של כל ביטוי, קצת מסובך, תשארו איתנו… 

לדוגמא: אם הלקוח מקיש את ביטוי X, כמה מהמתחרים נמצאים בעמוד הראשון? מתחרה חזק, זה מתחרה שתמיד נמצא בעמוד הראשון, ברוב הביטויים, יש תמיד אחד או שניים כאלה (יותר מזה, יכול להיות שהשוק לא כדאי להיכנס אליו, נפרט בהמשך).

באם מצאנו שיש 5 מתחרים לכל הפחות שאינם בעמוד הראשון בביטוי מסוים זה מעיד למעשה שנוכל להיכנס לשם, לעקוף אותם ובכך להפוך לאחד מהמתחרים החזקים. יש מקום! 

כמו שציינו קודם אנחנו ממליצים להתמקד בשווקים עם 50 ביטויים ממירים ומעלה. מדובר על 50 ביטויים משורשים מגוונים ככה העוגה מתרחבת ויש יותר אופציות. 

כלל הביטויים האלה צריכים להמיר לכל הפחות ל 50,000 תוצאות חודשיות! הדרך להגיע לביטויים האלה היא באמצעות תוכנות התמיכה לניהול.

אנחנו משתמשים בהליום 10, בשיעור עצמו יש הרחבה לכיצד ניתן לבצע את החיפוש הזה מבחינה טכנית, שלב אחר שלב. 

חשוב לנו לאתר 10 מתחרים חזקים, את כל 10 המתחרים אנו מכניסים לכלי ה – CEREBRO בתוכנת הליום 10 נכניס עוד כמה סינונים לקובץ (מפורט בשיעור עצמו) ונייצא לנו קובץ אקסל של התוצאות (שימו לב – רק קובץ אקסל לא כל פורמט אחר). 

את הקובץ הזה אנחנו נכניס למודל ייחודי שפתחנו עבורכם, כדי לדעת מה גודל העוגה (העוגה עליה דיברנו מקודם שמשקפת לנו את התפלגות הביטויים לפי מתחרים) אותה עוגה תאפשר לנו לראות את מצב המתחרים בשוק, כמה חזקים, כמה בינוניים וכמה חלשים יש. כמה תחרותי השוק הזה והאם כדאי לנו להתברג בו. 

המודל מסייע לנו בקבלת ההחלטה הנכונה בנוגע למוצר, ומאפשר לתת לנו אור ירוק להמשיך עם המוצר הזה, או אור אדום שמחזיר אותנו אחורה בתהליך איתור המוצר האופטימלי עבורנו. 

באמצעות המודל תוכלו לקבל למעשה את ההחלטה הראשונה בדרך שלכם להיות סוחרים באמזון. 

קדימה, אתם מוכנים לצאת לדרך ולחפש את המוצר הראשון שלכם.

בשיעור בדיקת כדאיות מוצר ושוק תקבלו גם גישה חופשית, למשך שנה, לכלי העזר שפיתחנו שיעזור לכם לקבל אינדיקציה ממשית(!) האם אתם בכיוון טוב עם המוצר שמצאתם, על פי האסטרטגייה שלנו. תוכלו להשתמש בכלי אינספור פעמים, עד שתמצאו את המוצר המניב עבורכם.

איתור ספקים

בשל זה נעסוק באיתור ספקים למוצר הפוטנציאלי שלנו, לאחר שוידאנו בעזרת המודל שלנו שאכן כלכלי לנו להתקדם איתו.

ספקים ניתן למצוא בכל העולם, וכמובן שהשוק הגדול נמצא בסין. אנחנו נתחיל בסקירת הספקים הלא סיניים ובסוף נפרט ונתמקד בסינים עצמם. 

האתר הראשון עליו נדבר הינו indiamart.com אתר מאוד ידידותי, מתחת לכל מוצר ניתן למצוא מידע רלוונטי: סימון שמעיד על המוצר כרשום, ונותן לנו אינדיקציה לאמיתות של המוצר, מידע וסרטוני וידאו שמראים את המפעל עצמו – גם עוזר לנו בקבלת ההחלטה כי אכן מדובר במפעל אמיתי שאכן מייצר, ויש גם סימון המאשר שהפלטפורמה עצמה indiamart בדקה ומצאה את המפעל אותנטי. שימו לב מפעלים חדשים לא נראה את הסימון הזה, לא להיבהל, עם הזמן במידה והם יתחילו לקבל הזמנות, הם גם יקבלו אותו. 

לחיצה על התמונה תכניס אותנו פנימה ונוכל לפנות ישירות לספק, מבחינת תשלום כמו בשאר האתרים גם פה יש אופציה לשלם דרך הפלטפורמה מה שלמעשה מגן על הכסף שלנו. 

האתר הנוסף שאנו מדברים ומסבירים עליו בשיעור הוא tradeindia.com הוא עובד בגדול על אותו עיקרון, מה שכן מבדיל בינו לבין הקודם, הוא שכאן ניתן למצוא מוכרים שהם לא רק הודים, אלא משאר המדינות במזרח הרחוק, קרי, נפאל ועוד. 

כאשר מקישים כאן על מוצר מסויים ניתן לראות את המחירים שלו, ניתן גם להיכנס פנימה לאתר של החברה שמייצרת, ניתן למצוא שם עוד מוצרים של החברה, ואולי לקבל גם עוד רעיונות מה לייצר. שלוחצים על התמונה עצמה, ניתן לפנות ישירות לספק ולשאול אותו כל שאלה שיש לנו. גם פה ניתן לשלם דרך האתר עצמו ובכך להגן עלינו הלקוחות. יש פה אפשרות לשלם גם באמצעות paypal למי שזה יותר נוח, רוב הספקים פה מאפשרים את זה, וניתן לבדוק זאת מראש. 

האתר הבא עליו נרחיב הינו thomasnet.com מדובר באתר אמריקאי, בו ניתן למצוא גם מוצרים וגם מפעלים יצרניים בארצות הברית. היתרון פה הוא החיסכון בזמן ובכסף של שינוע הסחורה מהמזרח לארצות הברית. וזה יכול להיות משתלם, תלוי בנסיבות כמובן. 

מה שכן, המפעלים שמוצגים פה, הם מפעלים של חומרי גלם, היתרון הוא שאת הכל למעשה הם יכולים לייצר עבורנו, אבל ההזמנה צריכה להיות גדולה בשביל שזה יצא משתלם, מה שכן גילינו שבשנה האחרונה הם הורידו את הכמויות שהם מוכנים לייצר, כי הם התחילו לייצר מראש ולצבור מלאים ולכן זה הפך לכדאי עבורם, וכך זה גם יותר רלוונטי עבורנו ולכן מומלץ לנסות לחפש שם גם. האתר עצמו מאוד ידידותי, והמפעלים שם מצטיירים מאוד מקצועיים. 

טוב, הגענו לסינים – נתחיל עם מי אם לא האתר alibaba מדובר על האתר הפופולרי ביותר, כולם מכירים אותו, ואנחנו מתעכבים עליו יותר בשיעור עצמו. בתוך האתר הזה נוכל למצוא גם סוכנים וגם מפעלים. אנו ממליצים לעבוד עם המפעלים ישירות, ככה חוסכים למעשה את עמלת הסוכן שבדרך. למרות שיש מקרים שהעבודה מול סוכן יכולה להיות כדאית. 

לאתר עליבאבא יש מספר פרמטרים להערכת הספק שכדאי שתכירו:  

Gold supplier – מעיד על סטנדרט מסוים של מידע שקיים על הספק במערכת, כדאי שיהיה 

Verified – אומר שהספק מאומתת על ידי הפלטפורמה שבוצע עליו מחקר פנימי שלה – רלוונטי לספקים ותיקים יותר במערכת ולכן לא חייב להיות צעד בקבלת ההחלטה האם לעבוד עם הספק. 

trade assurance – שיטת התשלום דרך האתר עצמו, השיטה שמגנה עלינו הסוחרים ועל הכסף שלנו. 

תחת כל ספק ניתן למצוא את הביקורות עליו וחשוב לבדוק אותן. יש גם סעיף שמדבר על עובדות יבשות בנוגע לספק עצמו כמו: זמן מענה, כמה עסקאות ביצע הספק, מה ווליום המכירות השנתי שלו, ולינק לאתר הרשמי שלו, חשוב לוודא שאכן יש אתר כזה, ככה יש יותר וודאות לגבי רצינות הספק עליו אנחנו מסתכלים. 

מומלץ לפנות לבין 5 עד 10 ספקים שכאלה. המטרה היא – מיקוח, בשיעור עצמו הרחבנו בנוגע לטכניקות מיקוח מוצלחות שלאורך הדרך אספנו וגם ניסינו וראינו כי עובדות מוצלח. 

מה שעוד חשוב שנבדוק שקיים לספק זה אישורי בטיחות מוצרים, לצורך הכנסת מוצרים לארצות הברית יש צורך שהם ימדו במספר תקני בטיחות כמו למשל prop 65 במידה ולספק כבר יש את האישור הזה הוא בדרך כלל יציג אותו. 

טיפ נוסף שאנו יכולים לשתף מהניסיון שלנו, אנו ממליצים לחפש את השם של הספק בגוגל, האם יש לו אתר, דף פייסבוק או כל אמצעי רשתי אחר למציאה שלו. 

בשביל לדעת מה כדאי מבחינת המחיר, ואיך לבצע את המיקוח מול הספק, אנו מדגימים בשיעור כיצד לבצע שימוש במחשבונים, ניתן דרך תוכנת הליום 10 ויש גם מחשבון של אמזון עצמה שניתן להוריד בחינם. 

לצורך שימוש במחשבונים יש לדעת מהו מספר ה ASIN של המוצר. המחשבון של הליום 10 נותן הערכה לעלות המשלוח של המוצר. ברוח התקופה חשוב לציין, כי העלויות הניתנות הם לפני מגפת הקורונה, וכי בזמן המגפה העלויות הללו קפצו פי 2 ויותר לעיתים. ככה שהמחשבונים הללו נותנים לנו הערכה גסה לרווח הנקי הסופי. 

חשוב! המחירים שהספקים מציגים באתר הם ממש לא מחירים סופיים. זה לגמרא מחירים לפני כל מיקוח, והם מצפים למיקוח ומוכנים לו. 

עוד נקודות שחשוב שנשים לב אליהם: 

  1. כמה שוקל המוצר – למשקל יש השפעה גם על עלות המשלוח וגם על עלות האחסון
  2. מהו סוג האריזה שהספק מציע – בגלל שאנחנו במסלול של פרייבט לייבל חשוב שאריזה תהיה ממותגת 

 

בשיעור אנו משתפים במכתב מובנה שהכנו הכולל את כל הפרטים שיש לבדוק בפנייה ראשונה לספק כלשהו. בנוסף, אנו ממליצים להוריד לנייד את האפליקציה של עליבאבא ככה ניתן לתקשר עם הספקים בצורה שהיא נוחה יותר. אנו פחות ממליצים בשלב הראשוני להתחבר מול הספקים בוואטסאפ, כי הם עלולים לחפור קצת יותר מדי…

לאחר שאיתרתם 3 ספקים מתוך ה 10 שאיתם אתם רוצים להתקדם, אנו ממליצים לבקש מהם לשלוח לכם INVOICE לא רשמי, ככה שלמעשה כלל ההזמנה על כל פרטיה תצויין במסמך הזה. שעובדים מול הסינים חשוב שהכל יהיה כתוב. 

השלב הבא הוא כמובן קבלת דוגמית מהמוצר טרם התחלת הייצור שלו, אנו מזכירים לכם כי יש לעמוד בסטנדרט איכות הגבוהה של שאר המוצרים באמזון, זהו מדד חשוב מאוד להצלחה. 

את התשלום לספקים בפלטפורמה של עליבאבא ניתן לבצע בכמה דרכים: או דרך המערכת שלהם, ניתן לשלם ב PAYPAL וניתן גם דרך כרטיסי האשראי של PAYONEER . לכל אחת מהשיטות עמלות שונות, אנו מפרטים זאת בשיעור. אנו לא ממליצים להעביר כספים ישירות מחשבון הבנק, כי ההגנה פה נמוכה יותר, לפחות לא בשלב הראשוני, אמנם יש עמלות, אבל יש גם הגנה על הכסף שלכם. ברוב המקרים התשלום מראש הוא עבור 30% לפני הייצור והשאר עם שליחת הסחורה. 

ועכשיו, ניתן לכם טעימה קטנה לגבי אתר סיני (גם כתוב בסינית) לא מוכר בכלל בשם 1688. מדובר למעשה באתר בו הסוכנים מעליבאבא מחפשים את המפעלים, האתר דורש הרשמה מראש, כמובן שהכל ניתן לתרגם לאורך הדרך. המחירים שם יפתיעו אתכם… 

אנו שוב חוזרים ומדגישים, מי שלא רוצה להסתבך יותר מידי ומעדיף לתת את העבודה של איתור ספק לגורם שלישי, אנו מציגים בשיעור 2 סוכנויות מוכרות שניתן לפנות אליהם והם למעשה יעשו את כל התהליך הזה עבורכם, ויגישו לכם כמו שאומרים "מוצר מוגמר". 

לסיכום, בואו נדבר קצת על משלוחים, יש 3 סוגי משלוחים נפוצים: 

  1. משלוח אווירי – לוקח בין 10 ל 15 ימים, הוא יקר יותר מכל השאר. מבחינת מחיר, אנו מרחיבים בשיעור על השימוש ב DDP ככה שהעלות ידועה מראש.
  2. משלוח ימי – פה יש חלוקה לשני סוגי משלוחים: 
    1. סירה מהירה – 25-30 יום להגעה
    2. לחלוק מיקום בקונטיינר – 45 יום להגעה. מדובר על הזמן הארוך יותר, עם זאת העלות כאן נמוכה יותר. 

בשיעור תקבלו גישה לאתר בו ניתן לחשב ולעשות השוואה בין אופציות המשלוחים השונות. 

 

עבודה עם פרילנסרים - בונים צוות מנצח

כשבונים מותג פרייבט לייבל חשוב לעשות הכל כמו שצריך. וזה כולל בחירת אנשי מקצוע מתאימים לביצוע המשימה. אנו נוהגים להסתייע באנשי מקצוע בתחומים של: 

  • עריכת וידאו
  • צילום מוצר
  • קופרייטינג
  • קידום ושיווק
  • עיצוב גרפי

גרפיקה למוצר החדש

לפני שנתחיל לחפש מעצב/ת גרפי, נבין מה אנחנו צריכים לבקש ממנו:

1. לוגו למותג החדש

חשוב לעשות הכל נכון כבר מההתחלה, בשביל שלא תמצאו את עצמכם במקום בו אתם צריכים להחליף את שם המותג ואפילו את הדומיין שרכשתם לאורך הדרך, זה פחות נחמד… 

ולכן, לפני שמתקדמים חשוב לבדוק שאין ללוגו הרצוי טריידמארק. אנו ממליצים על 2 אתרים דרכם ניתן לבדוק זאת: 

https://www.trademarkengine.com/

http://tmsearch.uspto.gov/

שימו לב כי בשלב הראשוני ניתן להשתמש באופציות החינמיות ששני האתרים מציעים. העדיפות היא לאתר שמות שאין אזכור אפילו לא בתצורה קצת שונה לשם שאתם מצאתם. בכל מקרה אם נתקלתם במשהו שנראה כתפוס, ואתם סגורים עליו, אנו ממליצים להתייעץ עם עורך דין בהחלטה האם כדאי להמשיך עם הגשת הבקשה לטריידמארק. עוד דבר שחשוב לדעת, האתרים הללו רלוונטיים לבדיקה בארצות הברית בלבד, יש גם אתרים שניתן לבדוק לגבי זירות אחרות. 

ניתן גם להיעזר בפרילנסרים שזה מה שהם עושים, ויבדקו לנו בצורה מקיפה שאין שום טריידמארק בזירה בה אנו מחפשים את המוצר. 

דומיין פנוי ניתן ומומלץ לחפש באתר godaddy.com עדיף כי השם של הדומיין יהיה זהה לשם של האתר. וכי הוא יהיה בעל סיומת COM. 

2. עיצוב גרפי לאריזה של המוצר 

אנו נרצה עיצוב קופסא ייחודית למותג שלנו, או אפילו רק תווית להדביק על המוצר, גם תלוי בתקציב. 

3. מכתב תודה ללקוח

אנו ממליצים לצרף לכל מוצר שנמכר מכתב תודה, המטרה היא להביא את הלקוחות להיכנס לדף הנחיתה שלנו ואז גם לרשימת תפוצה, באמצעותה נוכל לבנות קהילה סביב המותג, אותה נוכל לעניין במוצרים חדשים שנשיק בהמשך. 

4. בניית ליסט (מודעה) של אמזון

עיצוב דף הנחיתה שלנו באמזון. בחרנו לפרט לכם מהם הדגשים לעבודה עם גרפיקאי על הליסט: 

כמות תמונות – חשוב שיהיו 7 תמונות לפחות בגדלים ורזולוציות המדויקות המתאימות לפלטפורמה של אמזון. 

עוד 2-3 תמונות של המוצר בזויות שונות כל רקע לבן ועל רקע שקוף, שמיועדות לדף הנחיתה ואתר. 

חשוב שתהיה תמונה ראשית אחת על רקע לבן, עם זום טוב על המוצר, זה בדרישות של אמזון. 

בנוסף, 5 תמונות לייפסטייל/אינפוגרפיות. שנוכל לשלב בליסט שלנו דרך הפיצ'ר A+ CONTANT .

אם תשכילו ותמצאו מעצב גרפי טוב שמכיר את אמזון, והוא יכול להראות לכם דוגמאות לעבודות שהוא עשה, זה מעולה, אם הוא לא מכיר ואנחנו צריכים להביא לגרפיקאי בדיוק את הגדלים של התמונות שאנחנו צריכים, נוכל להיעזר בחקירת המתחרים שלנו ובדיקה מה הם בדיוק הביאו. 

אחד המוצרים שאנו מציגים בשיעור, אפשר לראות שהגרפיקה כוללת אייקונים וזה מעולה, נוכל לבקש מהגרפיקאי איתו נחליט לעבוד לעשות את זה גם עבורנו. 

טיפ חשוב, על הגרפיקאי לשמור על שפה עיצובית אחידה כמובן. 

צילום המוצר  

אם אפשר לעשות פוטושופ לא חייבים הפקה מיוחדת של צילום המוצר. אם המוצרים מיוצרים בישראל אפשר לצלם אותם טרם השליחה שלהם, גם אם המוצר הוא מסין או הודו אין בעיה למצוא צלם מקומי, שיכול לצלם את המוצר במדינה בה הוא מיוצר.

חשוב לצלם את המוצר מכל הזוויות במטרה שלמעצב הגרפי יהיה מספיק חומר לעבוד איתו, אפשר גם לצלם וידאו של המוצר. 

כתיבת תוכן – קופירייטינג לאמזון

הכתיבה מאוד חשובה פה כי הרי התוכן הוא המלך, גם באמזון, תיאור מוצר שכתוב בצורה נכונה או לא, יכול להכריע באם הלקוח ירכוש את המוצר או שלא. 

חשוב שהליסט ייכתב בצורה שיווקית, שמשלבת את מילות המפתח הרלוונטיות עבור חיפוש המוצר, אותם נאתר לאחר מחקר מעמיק (אותו אנו מלמדים בשיעור 6). חשוב כי מבנה הטקסט יהיה בדיוק כמו שאמזון דורשת, כמות התווים בכותרות ובתוכן יהיו על פי ההנחיות, לדוגמא כותרת יכולה להיות מורכבת מ – 200 תווים בלבד. 

אתרים לאיתור פרילנסרים 

מאגר הספקים של האמזונים 

באתר שלנו אנו מציעים את אנשי המקצוע הטובים ביותר, האתר מאוד ידידותי ונוח להשתמש בו, הוא חלוק לפי תפקידי אנשי המקצוע, אתם מוזמנים להיכנס ולהתרשם! 

Fiverr 

אתר מעולה לחיפוש פרילנסרים, מאוד ידידותי למשתמש, ניתן לקבל את מירב המידע בנוגע לספק עוד טרם פנינו אליו, הכל שקוף, כולל ביקורות עליו, מה טווח המחירים שהוא לוקח ומהם ההתמחויות שלו. 

Upwork

אנו ממליצים בחום על האתר הזה, ניתן לאתר שם אנשי מקצוע המתמחים באמזון ספציפית. האתר הזה פחות פופולרי מקודמו שתואר, וגם שיטת העבודה בו שונה במקצת, יותר מדובר פה בהגשת הצעת עבודה, ניהול משא ומתן ישירות מול הספק ורק אז תחילת עבודה משותפת, וזה שונה ממה שקיים באתר הקודם שתואר. 

לצורך בניית ליסט לזירת ארצות הברית, נעדיף לאתר פרילנסרים שיודעים לכתוב באנגלית אמריקאית, כזאת שתדבר אל האוכלוסייה האמריקאית. 

בשיעור אנו משתפים בטקסט ייעודי שהכנו לפנייה ראשונה לספקים: הן לגרפיקאי והן לכותב תוכן. הטקסט המקדים מכיל את כל המידע שיש לקבל טרם ממשיכים תהליך עם אותו פרילנסר. בנינו את הטקסט הזה לאורך הדרך באמצעות הניסיון שלנו לעבודה עם בעלי מקצוע אלה. 

לסיכום, מציאת שם דומיין ושם לוגו, הם קריטיים לתחילת בניית המותג שלנו באמזון. עבודה עם אנשי המקצוע הנכונים שיתמכו לנו בהקמת חנות ברמה הגבוהה שאנו רוצים וצריכים לצורך התמודדות ודריסת המתחרים שלנו גם היא אקוטית להמשך ההצלחה שלנו כסוחרים באמזון. 

זהו עד כה. בקרוב נעלה את המשך המדריך.
בינתיים, אנו מזמינים אתכם להצטרף לקהילה תוססת של סוחרים באמזון, תוכלו לשאול, לשתף ולהצטרף לאירועים מרתקים.

תוכן עניינים

מתחילים אצל האמזונים
8

כל הכבוד, הגעתם עד לכאן. ממשיכים!

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח