ClickCease

מעבר לפלטפורמת המסחר האלקטרוני: משימות השיווק של השנה

בעבר היו משימות רבות שהייתם צריכים לבצע באמזון כדי להתעלות מעל התחרות הקשה. הייתם צריכים שירות SEO של אמזון, מחקר שוק, ניתוח מתחרים, ניהול מלאי, בחירת מסלולים, החזרות והחזרים והרבה יותר. עם זאת, אם אתם איתנו, קוראים את השורות הללו, למרות המשימות הרבות, הצלחתם לשרוד ולשגשג! אתם עדיין כאן ומבינים כיצד להגדיל את מכירותיכם באמזון. עבודה טובה!

בשביל שתוכלו לייעל את החנות שלכם לאלגוריתם של אמזון, השינויים שחלו בשנתיים שלוש האחרונות הביאו מנה כפולה של פעולות שיש לבצע מחוץ לפלטפורמה. אז מהן המשימות הללו? בוא נבדוק!

מעבר לפלטפורמת אמזון: שיווק דיגיטלי מחוץ לאתר המסחר האלקטרוני

כאשר האלגוריתם השתנה, משימות השיווק התרחבו גם ממוצר ממומן, מודעות לתצוגה וממותג ממומן בתוך הפלטפורמה, לאתגרים נוספים כמו מדיה חברתית ואתרים חיצוניים. אלגוריתם אמזון מודד כעת את הקליקים וההופעות מקמפיינים שיווקיים מחוץ לפלטפורמה. הסיבה מאחורי זה היא להבטיח שלקוחות נוספים ייכנסו לפלטפורמה. אסטרטגיה זו גם מסייעת ללקוחות למצוא תוכן רלוונטי אודות המוצר שהם מתכוונים לקנות כאשר הם חוקרים מחוץ לאמזון.

האתר שלכם

הדבר הראשון שעליכם לבצע כדי להבטיח שתעמדו בקריטריונים של האלגוריתם החדש מבחינת קליקים והופעות של קישורים חיצוניים הוא בניית האתר שלכם. לפני כן, היתה מספיקה חנות של אמזון בשביל לספק מידע נוסף ללקוחות על המותג שלכם, אבל נכון לעכשיו, אתר אינטרנט הוא מקום מושלם לקישורים שותפים.

אתם יכולים ליצור את האתר שלכם או לשתף פעולה עם בוני אתרים מומחים. ובכל זאת, הדבר החשוב ביותר הוא לתכנן איזה תוכן אתם תפיקו וכיצד תוכלו להכניס בצורה חלקה את הקישורים המובילים לחנות אמזון או לליסט אמזון שלכם.

טיפים להגדלת תעבורת האתר

כדי לעזור לכם להצליח, הנה כמה טיפים שיש לזכור בבניית וניהול האתר. עליכם להיות רגילים לבקר באתרים שונים לצורך מחקר, אך זה הופך להיות שונה כאשר אתם מפעילים אחד משלכם. משתלם להיות בעל ידע בסיסי, כך שקהל היעד שלכם יגיע בסופו של דבר לאתר שלכם ויקרא את התוכן שם.

  1. SEO עדיין בעדיפות – 

SEO של אמזון הוא החבר הכי טוב שלכם שמוודא שמילות המפתח שלכם מדורגות לפי שם המוצר שלכם, בולטים, תיאור המוצר, מודעות אמזון, ניהול PPC של אמזון ומילות מפתח backend, בתנאי שתעשו את העבודה הנכונה. SEO עדיין ממלא תפקיד חיוני בהבטחת הופעתכם בדפים הראשונים של תוצאת החיפוש. רק הפעם תבדקו את SEO של Google. להלן כלי מחקר מילות מפתח בהן תוכלו להשתמש:

  • Google Keyword Planner
  • Keywordtool.io
  • Ahrefs
  • Wordstream
  • Wordtracker
  • Semrush

באותו אופן שבו אתם שמים את מילות המפתח בצורה חלקה באמזון לצורך קריאות, עשו את אותו הדבר עבור תוכן האתר שלכם.

  1. צרו תוכן מושך ורלוונטי בעקביות – 

לאחר שתחקרו את מילות המפתח שלכם, יהיו לכם מילות מפתח רבות בהן תוכלו להשתמש עבור התוכן שלכם. הם יספיקו לכם לפרסם לפחות תוכן בלוג 1 ביום. להלן חלק מהתכנים שאתם יכולים לייצר:

  • מאמרים אינפורמטיביים
  • ביקורות בודדות
  • סקירות מדורגות
  • ראיונות מומחים
  • הדרכה או תוכן שלב אחר שלב
  • החדשות האחרונות על המוצרים שלכם
  • תוכן מלא נתונים
  • סיפורים אישיים של לקוחות
  • נושאים שנויים במחלוקת
  • מאמרי דעה
  • חקר מקרה
  • שאלות נפוצות
  • חידונים וטריוויה
  • מדריכים מלאים

אל תשכחו להוסיף את קריאת הפעולה וקישורי השותפים שלכם בכל הפוסטים כדי להבטיח שהקוראים והמבקרים יובלו לחנות אמזון שלכם.

  1. גרמו לקוראים שלכם להירשם לעדכונים שוטפים.

הפכו את התוכן שלכם לאינפורמטיבי, מעניין ופורה לקריאה, כך שלא יהיה לכם קשה לגרום לקוראים שלכם להירשם להודעה קבועה על התוכן החדש שלכם. מדוע ההרשמה היא צעד חשוב שהקוראים צריכים לנקוט?

אתם תודיעו להם בכל פעם שיש לכם תוכן חדש, אשר יכלול קישורים לדף המוצר שלכם.

ככל שהם קוראים יותר על המותג והמוצרים שלכם, הסיכוי של הקוראים שלכם יקנו יהיה גבוה יותר.

שמירה על הערך וההצעות של המוצרים שלכם טובה יותר כשהם קוראים קבועים ומבקרים באתר.

  1. חשבונות מדיה חברתית שונים

לאחר מכן או במקביל או אפילו לפני, עליכם גם להיות בעלי חשבונות המדיה החברתית של המותג שלכם. ככל שאתם מוכרים יותר בפלטפורמות שונות, כך הסיכוי שתגיעו לקהל היעד שלכם גבוה יותר. כמה מפלטפורמות המדיה החברתית שאנו ממליצים לכם לפתוח אליהם חשבון הן כדלקמן:

  • פייסבוק
  • טוויטר
  • אינסטגרם
  • לינקדאין
  • פלורק
  • טיק טוק
  • יוטיוב
  • סנאפצ'ט
  • פינטרסט
  • WeChat
  • ווטסאפ
  • QQ
  • Reddit
  • Viber

יש עוד כמובן הרבה פלטפורמות מדיה חברתית, ואתם צריכים לבחור כמה מהן בהן אתם יודעים שקהל היעד שלכם הוא הפעיל ביותר. לאחר מכן, פתחו שם חשבונות, כדי תוכלו להתחיל לפרסם כתבות מרתקות

ולהגדיל את כמות העוקבים שלכם.

ניהול חשבונות המדיה החברתית שלכם

פלטפורמות מדיה חברתית הן מקום עמוס, בכל פעם שמשתמש מרענן את הדף, מופיעים פוסטים חדשים. התחרות אמיתית, ולכן עליכם מוטלת המשימה ליצירת תוכן מושך שימשוך את תשומת לב הצופים שלכם ויעסיק אותם. להלן 3 הדרכים הבטוחות לגרום לצופים שלכם לזכור אתכם ולשקוע דווקא בתוכן שלכם.

  1. השתמשו בהאשטגס ובנושאים טרנדיים.

במדיה החברתית צריך גם לפקוח עין על מילות מפתח, רק שהפעם מילות המפתח מגיעות בצורה של האשטאגים. קל להכיר את האשטאגים האלה מכיוון שפלטפורמות המדיה החברתית מספקות ומראות למשתמשים מה הם המגמות. אתם יכולים להשתמש בזה או להשתמש במעקב אחר האשטאגים הבאים:

  • Hastagslab.com
  • Hashtagify.me
  • Brandmentions.com
  • Keywordtool.io
  • SproutSocial
  • מותג 24
  • הכל האשטאג
  • טוקווקר

בהתאם לפלטפורמה שאתם מפרסמים בה, משתנה כמות ה – hashtags שאתם צריכים לכלול לכל פוסט. עם זאת, הקפידו לכלול האשטאגים רלוונטיים למותג שלכם, לפוסט שלכם ולמוצרים שלכם.

  1. שיתוף פעולה עם משפיענים לאזכורים והמלצות.

מלבד השימוש בהאשטאגים הנכונים, אתם יכולים גם לשתף פעולה עם משפיעי מדיה חברתית. הקפידו למצוא את המשפיעים שעוקביהם הם בעלי בסיס דמוגרפי דומה לקהל היעד שלכם.

משפיענים אלה יכולים לעשות עבורך את הדברים הבאים:

  • ליצור קטעי וידאו באמצעות המוצרים שלכם
  • פרסום תמונת המלצה או סרטון כיצד הם הושפעו לטובה מהמוצרים, כולל CTA ללחיצה על הקישור המוביל לדף המוצר שלכם באמזון

חשוב שהמשפיעים האלה לא ימכרו את המוצרים שלכם, יש מצב שהלקוחות יאבדו עניין במסגרת אסטרטגיה כזאת.

  1. ערכו אירועים, הדרכות וסמינרים מקוונים.

הלקוחות הנוכחיים הפוטנציאליים שלכם משתמשים בפלטפורמות מדיה חברתית כדי להירגע בזמנם הפנוי. בזמן שהם נרגעים, הם עדיין יכולים ללמוד מידע רב ערך מתוכן פשוט. אתם יכולים לספק להם מידע זה באמצעות התוכן שלכם.

אתם יכולים לערוך אירועים מהנים כמו משחקים בהם תמסרו דוגמאות של המוצרים שלכם או כמה קופוני הנחה כדי לפתות אותם לבדוק את דף המוצר שלכם ולהשתמש בהנחה. תוכלו גם לקיים הדרכה אינפורמטיבית וסמינרים מקוונים, במיוחד אם השימוש במוצרים שלכם זקוק להכשרה כדי להשתמש בהם נכון.

אירועים אלה יפגעו בשתי ציפורים במכה אחת – אתם וגם הלקוחות שלכם לומדים ונהנים יחד.

שיווק בוידאו

שיווק בוידאו זוכה למקום מיוחד בין התכנים השונים שאתם צריכים לייצר בתוך אמזון ומחוצה לה בגלל תשואת ההשקעה המוכחת שלה. משתמשי המדיה החברתית צופים לפחות ב – 100 דקות של סרטונים מקוונים מדי יום. הצופים מעדיפים גם לצפות בסרטונים בפלטפורמות מדיה חברתית שונות, כגון פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר או לינקדאין. כשזה מגיע להחלטה אם לקנות, 55% מהחלטות הצרכנים מושפעות מסרטונים.

בדקו אם אתם מעדיפים תמונות או סרטונים כדי ללמוד על מוצר, כיצד הוא פועל ולאחר מכן בדקו מה יש ללקוחות לומר. אבל כמובן, סרטונים מושכים יותר, לא?

מתכוננים להפקת וידאו

עם זמינותן של מצלמות באיכות גבוהה בימים אלה, הפקת סרטונים קלה יותר מתמיד. למרות שזה עוזר להיות בעל ידע מקצועי, הכרת היסודות של תאורה נכונה ותפעול מצלמת וידאו יכולה להיות דרך ארוכה הכלולה בהשקעת משאבים רבים. מיומנויות אלה יכולות לסייע לכם במכירת ווידאו חי שלכם. עם זאת, האתגר מגיע במהלך הפוסט – ייצור. הרשמה לקורס מזורז על עריכת וידאו תעזור מאוד.

  1. דעו אילו סוגי וידאו להפיק.

בכל הנוגע לסוגי וידאו, יש לכם הרבה אפשרויות שונות, אך אנו ממליצים לא להתנסות באמצעות סוג אחד לאחר. עדיף להיצמד לסוגי הוידאו הטובים מאוד והמועדפים על ידי העוקבים שלכם.

למשל, אם העוקבים שלכם אוהבים את נושאים שמציגים את חיי היומיום שלכם, היצמדו לזה ושלבו את המוצר המשמש בחיים האמיתיים. מצד שני, חלק מהמוצרים זקוקים לביקורות יסודיות כמו איפור, טיפוח העור, סבונים ושמפו. לאחר מכן תוכלו להפיק סרטוני סקירת מוצרים אודות מוצרי יופי ובריאות.

  1. אל תשכחו להוסיף לתוכן שלכם  – אישיות.

מה שיגרום לתוכן שלכם להתבלט בין כל הסרטונים האחרים המופקים מדי יום הוא האישיות והסיפור שאתם מוסיפים לו. 

אז איך מראים אישיות?

אתם יכולים לצלם סרטונים שקורים בחיי היומיום שלכם. זה בוודאות ימשוך תשומת לב. שימו לב, להפקת תוכן שמדבר על הנושאים רלוונטיים, זה הרבה יותר אותנטי ומושך. לדוגמה, אם אתם מוכרים מטהר אוויר, אתם יכולים לדבר על המגיפה האחרונה וכיצד המוצר יכול לסייע בניקוי האוויר בבית. עם זאת, חלק מהנושאים רגישים, לכן היזהרו מאוד בעת יצירת תוכן בנושא. אם אתם מוכרים חומרי בישול ואפייה, אתם יכולים לצלם מופעי בישול או אפייה.

ישנן דרכים יצירתיות ומהנות רבות מלבד אישור מוצרים פשוטים.

  1. שיתוף פעולה עם יוצרי וידאו אחרים.

דרך מהנה נוספת להקליט סרטונים היא על ידי שיתוף פעולה עם יוצרים אחרים. בכך תוכלו לחשוף את 

עצמכם לקהלים חדשים שהם כעת העוקבים הפוטנציאליים שלכם. בעת בחירת שותפים איתם לשתף פעולה, ודאו שהם קשורים למוצרים שאתם מוכרים. לדוגמה, אם אתם מוכרים מוצרי יופי, חפשו שותף לגורו אופנה ובריאות. נניח שאתם מוכרים ספרים, אמנות ומוזיקה, אז שותפים שמייצרים את אותו התוכן ויש להם עוקבים המתעניינים בנושאים אלה רלוונטיים עבורכם. שוב, הציגו אישיות ותהנו בסרטונים שלכם. 

לסיכום, 

מילים אחרונות, סוחרי אמזון מן השורה יודעים כמה נפח פעילות לוקחות המשימות השיווקיות מכלל הסקופ של העבודה. במאמר בוצעה סקירה מפורטת של שלל פעילויות שיווקיות שמטרתן לסייע לכם להרחיב את כלל הלקוחות הנאמנים שלכם וליצור קהל איכותי ורוכש. 

*קרדיט לאתר sellerinteractive

אהבתם? שתפו...

אולי יעניין אותך גם...

להצליח ובגדול - טיפים לסוחרים מתחילים באמזון

תוכנת KEEPA 

מהי Keepa מדובר בכלי שידוע בעיקר בשל יכולתו לבצע מעקב אחר היסטוריית מחירי פריטים באמזון

המשך קריאה »
בואו נקדם אתכם - טכניקות להזנקת מכירות באמזון

Amazon IPI Score

למי שלא מכיר קצת היסטוריה:  אמזון יישמה את ציון מדדי ביצועי המלאי (IPI Score) בשנת

המשך קריאה »

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • בדיקות ואישורים למוצרים
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח