אמזון כידוע, מייצגת את השוק הבינלאומי הנודע הגדול ביותר שמציע מיליוני סחורות אפשריות שונות. הפלטפורמה זמינה עבור לקוחות וסוחרים ברחבי העולם ומספקת הזדמנויות רווחיות באותה מידה לשני הצדדים.
לכן, המספר הכולל של אנשים שמתכוונים להיכנס לעולם המסחר או שכבר הפכו לסוחרים באמזון גדל כל הזמן. הסוחרים שהכירו את מערכת המכירה והקנייה באמזון עשויים לדעת שיש סוגים שונים של מכירות. החדשים שרק עושים את הצעדים הראשונים לבניית קריירה מצליחה בשוק, כדאי שיכירו ויבינו לעומק את השאלות: מהן מכירות אורגניות באמזון?, איך לזהות אותן?, ואיך להשיג אותן?. לאחר רכישת ידע מעמיק בנושאים אלו יתאפשר לכל סוחר לעמוד בוודאות בשלבים הראשונים של המכירה.
מהן מכירות אורגניות באמזון?
כאמור, ישנם שני סוגי מכירות באמזון: מכירות אורגניות ומכירות מבוססות מודעות. הם נכנסים לפעולה בנסיבות שונות לחלוטין ודורשות פעולות והשקעות ספציפיות.
מכירה אורגנית מתבצעת במידה והלקוחות מחפשים את המוצר הרצוי והמוצר אכן נראה המתאים ביותר עבורם. מערכת מכירות זו מבוססת על הרישומים שנצפו באמזון המותאמים לקידום אתרים. הרישומים המפורטים מופיעים כתוצאה של חיפוש המייצג את הסחורה המתאימה לשאילתת החיפוש של הלקוח, עבודה תחת אלגוריתם A10, טכניקה זו מיישמת מבחר טבעי של פריטים מתאימים.
מכירות ממודעות מופיעות לאחר החלת מודעות מוצר ממומנות. בהיותם שיטת הקידום הפופולרית ביותר, הם מייצגים מה שנקרא חיפוש בתשלום באמזון. Amazon PPC מושכת את תשומת הלב של הלקוחות ויוצרת פרסומות לקידום המוצרים שלכם בשוק. טכניקה זו מבוססת על שימוש במילות המפתח המדויקות ביותר. הם משמשים כתיאור מפורט של המוצר שלכם והופכים אותו לרלוונטי ביותר עבור הלקוחות.
האם חשובה ההבחנה בין מכירות אורגניות לממומנות?
גם מכירות אורגניות וגם מכירות מודעות מביאות רווח טוב לסוחרים. הדבר החשוב ביותר שיש לזכור כששמחים על הגידול במכירות הוא, איזה סוג של מכירות מביאות הכי הרבה רווח. מכירות אורגניות המבוססות על ליסטים מעוצבים בקפידה אינן דורשות השקעה כספית כלשהי כדי לקדם את הסחורה שלכם. יחד עם זאת, מכירות מודעות אינן זמינות בחינם; סוחרים צריכים לשלם כסף כדי ליישם תוכניות פרסום של אמזון. זה ההבדל העיקרי. במקרה שהמכירות האורגניות לא יתבררו כגבוהות, ההפסד מסתכם בכמות הזמן והמשאבים שהושקעו בבניית הליסט. אם מסע פרסום לא עובד כמו שאתם רוצים, אתם מפסידים כסף, נקודה.
מהמידע הנ"ל עולה, כי חשוב לנהל את המכירות האורגניות והמודעות בנפרד. ספירת הרווח ממכירות מודעות מאפשרת לעקוב אחר יעילות תוכנית ה-PPC המיושמת והשפעתה על הגידול במכירות האורגניות.
ועכשיו לשאלת השאלות, כיצד לזהות מכירות אורגניות?
מכירות אורגניות באמזון קשורות קשר הדוק למכירות מודעות. לכן, אין כלי או אפשרות בבסלר סנטרל שעוזר לזהות בנפרד את % המכירות. כל הסוחרים שנתקלים בבעיה הזו ומנסים לחפש את הפתרון מחוץ לפלטפורמה. קיים שירות יעיל ופופולרי ביותר שמספק את הנתונים הדרושים, והוא SageSeller. זוהי תוכנת צד שלישי שנועדה לקבוע את ההבחנות במכירות בצורה מהירה ופשוטה. על מנת להשתמש בה, סוחר צריך להירשם ל – SageSeller, לחבר את חשבון הסוחר שלו לפלטפורמה, לפתוח את הדאש בורד של הרווחים ולעיין במידע המובנה במדויק. יתר על כן, אתם יכולים לחקור את הפרטים של הזמנות אורגניות ופרסומות, עמלות אמזון ודוחות חודשיים.
ועוד שאלה חשובה, איך להגביר את המכירות האורגניות?
לאחר ניתוח הנתונים שסופקו על ידי SageSeller, תוכלו לקבוע את רמת המכירות האורגניות כמו גם את ההזדמנות לגידול שלהן. הגברת מכירות אורגנית אינה דורשת שום השקעת כסף, רק מעט זמן ומאמץ. הדרכים היעילות ביותר להעלות מכירות מסוג זה באמזון הן הבאות:
– אופטימיזציה של ליסטים בעזרת מילות מפתח. הוכח שלמוצרים עם שימוש ניכר במילות מפתח רלוונטיות יש ביקוש גבוה יותר מאלה עם משפטים קצרים.
– תיאורי מוצרים מפורטים. ציין צבע, צורה, חומר, צורה, מטרה או שיטת ניצול אם אתה רוצה שהמוצרים שלכם יהיו גלויים יותר.
– תמחור סביר ותחרותי. חקרו את אמזון עבור פריטים דומים וקבעו את המחיר המשתלם ביותר.
– זמינות של תמונות, סרטונים או ביקורות באיכות גבוהה. הוסיפו תמונות חיות, סרטונים לתיאור כדי להבהיר מה הלקוח הולך לקנות. אל תשתמשו בתמונות מהאינטרנט ואל תטעו את הלקוחות שלכם בשום דרך שהיא.
– התמקדות בשיעורי המרה. נתחו את הקריטריונים של החיפוש באמזון והשתמשו בהם.
לסיכום,
מכירות אורגניות באמזון יכולות להיות מדהימות וזה רווחי במידה רבה. כדי להקים חנות פוריה, סוחרים צריכים להכיר את הגישות תיאורטיות וליישם אותן במסחר שלהם בהצלחה.