ClickCease

מדוע סוחרי אמזון מרוויחים מאסטרטגיה של שיווק בדוא"ל

שיווק בדוא"ל של מוצרים שנמכרים באמזון פותח דלתות רבות עבור סוחרי מסחר אלקטרוני. בתור סוחרים באמזון אתם יכולים לנצל את הפלטפורמה של החברה כדי להגיע למספר עצום של קונים פוטנציאליים.

לטכניקות שימוש בספקית הלוגיסטית אמזון יש יתרונות רבים. לדוגמה, הפחת עלויות וסיכונים בכך שאינכם זקוקים למחסן מלאי משלכם.

אך מצד שני, אתם מתחרים עם סוחרים אחרים, שגם הם עושים שימוש גם בפלטפורמה של אמזון.

כמו כל בעל עסק למסחר אלקטרוני, סוחרי אמזון צריכים ליישם אסטרטגיה שיווקית. כזו שמגבירה את הנראות שלהם, מגבירה את המכירות ומעודדת לקוחות חוזרים.

אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת היא באמצעות אסטרטגיית שיווק בדוא"ל. בפוסט הזה נבחן כיצד סוחרים יכולים להשתמש באחד מהם לטובתם.

מהם היתרונות של שיווק בדוא"ל?

החיסרון ברכישה עסקית הוא שאין לכם שליטה על התקשורת עם הלקוח שוב. אתם תלויים לחלוטין בכך שהם יזכרו אתכם ויחזרו בעתיד – ולא ייחטפו ע"י מהמתחרים בדרך.

שיווק בדוא"ל משנה זאת. על ידי איסוף פרטי ההתקשרות שלהם, תוכלו לשמור על קשר עם לקוחותיכם ולהודיע ​​להם על:

  • מכירות והנחות
  • קופונים ליום הולדת
  • מוצרים חדשים

הסוחרים יכולים גם לבקש מהלקוחות ביקורות על החנות שלהם, או לבקש משוב בסקר. רכישת ביקורות נוספות יכולה לעזור לחנות שלכם להיות חשופה יותר בפלטפורמה של אמזון, וכתוצאה מכך תגדילו מכירות. 

זה אפילו נותן לכם את ההזדמנות להפנות את הלקוחות לאתר שלכם. במקרה זה, פאנל המכירות שלכם יכול להיות מורכב מרכישת לקוחות חדשים באמזון.

עקבו אחר זה באמצעות שליחת מיילים שמניעים  את הלקוחות להיכנס לדפי מוצרים באתר שלכם.

כתוצאה מכך תהיה לכם תנועה גבוהה יותר ותוכלו לשמור על % גבוה יותר מההכנסות ללא הקיצוץ של אמזון. סוגריים מתבקשים פה בסעיף זה, שימו לב שאינכם עוברים על המדיניות של אמזון בנושא. 

תחילת העבודה עם שיווק הדוא"ל של אמזון

אמזון עצמה אינה מציעה שירותי שיווק בדוא"ל לסוחרים. כמובן שאמזון שולחת מייל ישירות ללקוחות – כדי לאשר הזמנות חדשות ועדכוני משלוח.

בהיעדר פתרון שיווק בדוא"ל מקורי, עליכם להשתמש בספק אחר.

כצעד ראשון, עליכם להחליט מהי מטרת שליחת מיילים. עבור סוחרים רבים, זה להפוך לקוחות חדשים לקונים חוזרים כדי להגדיל את ההכנסות.

בואו נסתכל על השלבים להפעלת מערכת שיווק בדוא"ל של אמזון:

שלב 1: בנו רשימת מיילים

זה יכול להיות מרתיע אם אתם בונים את הרשימה שלכם מאפס, אבל החדשות הטובות הן שאתם יכולים לבנות רשימות במהירות יחסית.

הדבר הראשון הוא להקל על אנשים להירשם. דרך יעילה לעשות זאת היא להדגיש יתרון מובהק בהיותו ברשימה. לדוגמה, הנחה על ההזמנה הבאה שלהם, כניסה להגרלת פרסים או בונוס בלעדי.

כאשר לקוח חדש קונה מחנות אמזון שלכם, הודיעו לו על רשימת הדוא"ל שלכם. שלחו להם מיילים לאישור הזמנה ושלחו הודעות דוא"ל והוסיפו תמריץ להצטרף.

שלב 2: סוגי מיילים

ישנם סוגים רבים של הודעות דוא"ל שתוכלו לשלוח לרוכשים ולמנויים שלכם, ולכל אחד מהם יש מטרה משלו.

על ידי שימוש בקמפיין טכניקת טפטוף, המיילים ישלחו בדואר אלקטרוני באופן אוטומטי על סמך טריגרים כגון שעות, תאריכים והתנהגויות. על הגדרה זו להתרחש באופן אוטומטי פירושו שהכל קורה ברקע בזמן שאתם מתמקדים במשימות אחרות.

סוג 1: הודעות אימייל בברכה

המהירות חיונית בשיווק בדוא"ל. כאשר מישהו הופך למנוי חדש הוא מגלה עניין בעסק שלכם, אך ההתעניינות הזאת עלולה לרדת במהירות.

חשוב שתיצרו איתם קשר בהקדם האפשרי – לשם כך נועד אימייל קבלת פנים.

דוא"ל זה מקבל לעתים קרובות את שיעור הפתיחה הגבוה ביותר, אז נצלו את ההזדמנות להציג בקצרה את המותג שלכם ועל מה תשלחו הודעות דוא"ל. כפי שהם קנו מכם באמזון, העברת הודעות יכולה לשקף זאת על ידי הדגשת פריטים אחרים בחנות שלכם.

הודעת האימייל לקבלת הפנים היא גם מקום טוב להציג ציפיות. ספרו למנויים שלכם באיזו תדירות הם ישמעו מכם ומה יכילו הודעות האימייל שלכם. לדוגמה, חדשות על הנחות, מוצרים חדשים או תצוגות מקדימות בלעדיות.

בדרך זו, סביר יותר שיפתחו הודעות דוא"ל עתידיות כשיגיעו.

סוג 2: ביקורות

ביקורות טובות יכולות להועיל להפליא לחנויות מסחר אלקטרוני. לקוחות פוטנציאליים חדשים עשויים לאהוב את הפריטים שלכם, אך אינם בטוחים אם ללחוץ על כפתור "קנה עכשיו" – מה אם האיכות נמוכה או שהפריט לא מגיע?

כולנו אוהבים הבטחות לפני שאנחנו עומדים לקבל החלטה, וביקורות חיוביות יכולות לספק אותן.

לקוחות מרוצים יכולים לאשר מספר נקודות חשובות, כמו:

  • תמורה לכסף
  • כמה מהר הפריט הגיע
  • יעילות התקשורת עם הסוחר
  • האם הם צפויים לקנות מהסוחר שוב
  • איכות הפריט ומצב האריזה

כל אלה יכולים להפוך לקוח מתעניין ללקוח משלם חדש. קמפיין בטכניקת הטפטוף שלכם יכול לכלול הודעת דוא"ל המבקשת בדיקה, כך שהתהליך יופעל על אוטומטית לכל הלקוחות החדשים.

סוג 3: ימי הולדת

כולנו אוהבים להרגיש מיוחדים, ככה שבימי ההולדת שלנו וייתכן שנבחר לפנק את עצמנו במתנה קטנה לציון האירוע. מייל ליום הולדת למנויים שלכם יכול להציע מוצרים שאתם חושבים שהם יאהבו, ואז לכלול קוד הנחה בלעדי ליום אחד בלבד. 

דוא"ל זה הוא דרך מצוינת להעמיד את עצמכם מול הלקוחות ולעודד אותם לחזור לחנות שלכם מבלי להיות דוחפים מדי. רק אל תשכחו לקבל מהם בעת ההרשמה את תאריך הלידה שלהם. 

סוג 4: תודה

כל הלקוחות מצפים ל'הודעת תודה" של אמזון כשהם קונים משהו. ההודעה הזאת מאשרת את ההזמנה שלהם וכוללת מידע נוסף, כמו תאריך המסירה המשוער.

עבור סוחרים קטנים יותר, הודעת הדוא"ל היא מקום אידיאלי להודיע ​​לקונים על הסיפור שלהם והיכן עוד הם יכולים למצוא אותם. זה נהוג לצפות במה שאמזון שולחת לאנשים בדוא"ל ולאחר מכן לשחזר כמה מההודעות האלה בקמפיין טכניקת טפטוף.

שלב 3: בצעו אופטימיזציה של הודעות דוא"ל

שיווק בדוא"ל הוא שילוב של אמנות ומדע. עליכם לתקשר את מה שאתם רוצים לומר בצורה שהלקוחות שלכם יעריכו.

הדוא"ל שלכם יכול להכיל את ההודעות המדהימות שהקוראים שלכם יאהבו, אך ללא שורת נושא טובה, הם לעולם לא יקראו אותה.

לכן בדיקת A/B כל כך חשובה. מבחן A/B הוא המקום בו אתם יוצרים וריאציות שונות של מייל, שולחים אותן לפלחי הקהל שלכם וקובעים איזו מהן היעילה ביותר.

שורת הנושא היא קריטית לבדיקה מכיוון שהיא קובעת כמה נמענים יפתחו את המייל. אתם יכולים גם לבדוק אלמנטים בתוך גוף ההודעה, כגון תמונות, הודעות CTA ומיקום, והמהלכים הרחבים של ההודעות שלכם.

אם אתם תקועים, צפייה בהודעות של אמזון יכולה להיות נקודת התחלה טובה, ללמוד ממנה. 

שלב 4: מיקוד מחדש של המבקרים שלכם

לא כל מי שימצא את החנות שלכם יהיה מוכן לקנות מיד. יש לכם 2 אפשרויות לטיפול בזה:

  1. לא לעשות דבר, בתקווה שהם יחזרו אחר כך
  2. יישום אסטרטגיית מיקוד מחדש כדי לעודד אותם לחזור לחנות שלכם (רימרקטינג) 

למיקוד מחדש של אמזון יש עיקרון פשוט. זאת אומרת שאם מישהו צופה בפריט אחד או יותר בחנות שלכם, הוא יראה מודעות עבור פריטים אלה בזמן שהם גולשים באתרים אחרים.

אם אי פעם הסתכלתם על מוצרים באתר וראיתם אותם במקומות אחרים ברחבי האינטרנט, זה מיקוד מחדש בפעולה.

זו טקטיקה שיווקית אפקטיבית ליצירת יותר מכירות מכיוון שאנשים כבר גילו עניין. שיווק מחדש משמש כתזכורת עדינה לפריטים.

יתרה מכך, אפשר אפילו להציע קודי קופון או הטבות בלעדיות אחרות בתוך המודעות האלה כדי לעודד אותן לחזור לחנות שלכם.

מהי הפלטפורמה הטובה ביותר לשיווק דוא"ל באמזון?

ישנם הרבה כלי שיווק, אך לא לכולם יש פונקציונליות דוא"ל. לדוגמא Omnisend מציעה כלי דוא"ל מקיפים המסייעים לסוחרי אמזון במספר דרכים.

באמצעותה אתם יכולים:

  • לשלוח הודעות דוא"ל אוטומטיות בברכה ללקוחות חדשים
  • להדגיש מוצרים דומים למה שהם צפו
  • להציג מודעות למיקוד מחדש
  • כפלטפורמה של כל הערוצים, אפשר אפילו לשלוח SMS ללקוחות הללו ולהגיע אליהם מחוץ לתיבת הדואר הנכנס שלהם.

לסיכום, 

הדוא"לים חשובים במסגרת הרצון שלנו ליצור קהל לקוחות נאמנים ולמותג שלנו ולמוצרים שלנו, ככה שנוכל להמשיך ולמכור ולמכור ולמכור. 

אהבתם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח