תג מקור הוא פרמטר של כתובת אתר, ?channel=tag-name, שאתם יכולים להוסיף לכל כתובת אתר של דף חנות כאשר אתם משתמשים בו כדף הנחיתה לפעילויות הפרסום והשיווק שלכם. כאשר לקוח מבקר בחנות שלכם באמצעות כתובת אתר המכילה את התג, אמזון מזהים באופן אוטומטי שהתג נמצא בכתובת האתר ומייחסים את הביקור ואת כל המדדים הנובעים ממנו לתג זה. לאחר מכן, מידע זה מסווג עבורכם לפי שם התג ב- Stores insights, ומעניק לכם פירוט רב יותר של מדדים לפי מקור.
לדוגמה, אם ברצונכם להזרים תנועה לחנות שלכם באמצעות קמפיין אימייל לחגים, ייתכן שתרצו לעקוב אחריו כמקור תנועה ב- Stores insights. אתם יכולים להוסיף תג לכתובת ה-URL של דף החנות שהצבתם בדוא"ל, ולראות את כל המדדים שנובעים ממנו ב- Stores insights. באופן דומה, אתם יכולים להשתמש בתגים כדי לעקוב אחר מדדים שנוצרו על ידי תנועה שאתם מובילים ממודעות, מדיה חברתית, פוסטים בבלוגים ומאתר משלכם.
הגבלות Amazon Tagged sources
אין הגבלה למספר התגים שאתם יכולים ליצור, והתגים אינם פוקעים. כל עוד Stores insights מזהה תג בכתובת האתר המשמשת את המבקר, ייאספו מדדים כלפי התג.
עם זאת, יש מגבלה לגבי מתי מקורות מתויגים מוצגים באמצעות תג בודד ב- Stores insights:
רק 100 התגים המובילים של מבקרים עבור טווח הזמן שנצפה יפוענחו לתובנות.
רק תגים העונים למספר מינימלי של ביקורים בטווח הזמן שנצפה יפוענחו ב-Insights.
נתונים שנאספו מתגים שאינם עומדים בקריטריונים שלעיל יצטברו תחת "תגים אחרים".
יצירת תג Amazon Tagged sources
כדי לוודא שאתם מוסיפים תגים בצורה נכונה, אנו ממליצים להשתמש בכלי יצירת התגים הזמין ב- Stores insights. נווטו אל תובנות חנויות ולחץ על "צור תג מקור" כדי ליצור את התגים שלכם.
אם ברצונכם ליצור את התג מבלי שתצטרכו לנווט אל תובנות החנויות, הנה שיטות עבודה מומלצות כיצד לעשות זאת בהצלחה:
העתיקו את כתובת האתר של החנות שבה תרצו להשתמש והדביקו אותה במיקום שבו תוכלו לערוך אותה. לחנות יכולה להיות יותר מסוג אחד של כתובת URL שניתן להשתמש בה כדי לנווט אליה, אבל רק כתובות האתרים הבאות נתמכות עם תגים:
כתובת אתר הבסיס, למשל. https://www.amazon.com/<שם החנות שלכם>
כתובת אתר שמתחילה ב-https://www.amazon.com/stores/page
כתובת אתר שמתחילה ב-https://www.amazon.com/stores/<שם החנות שלכם>
אם כתובת ה-URL של החנות שהעתקתם מכילה "?", משהו מהכתובת "?" יש למחוק מילים. לדוגמה, אם כתובת האתר של הדף היא https://www.amazon.com/stores/page/C11111-1111-1111-B111-222222D?ingress=2&visitID=11232342 יש למחוק כל דבר מסומן באדום. כתובת האתר להוספת התג תהיה https://www.amazon.com/stores/page/C11111-1111-1111-B111-222222D
הגדירו את שם התג שברצונכם להוסיף:
- השתמשו רק במספרים, אותיות, מקפים, רווחים וקווים תחתונים בשם התג שלכם. אל תשתמשו באף תווים מיוחדים אחרים.
- הגבילו את שם התג ל-20 תווים.
- צרו את התג channel=tag-name. אם שם התג הוא SummerDresses, התג יהיה ?channel=SummerDresses
- השתמשו רק ב"ערוץ" באותיות קטנות עבור הפרמטר. אותיות גדולות, למשל. "ערוץ", אינו נתמך.
- הוסיפו את התג לסוף כתובת האתר של החנות ללא רווחים. בדוגמה שלנו התג "SummerDresses" יתווסף באופן הבא: https://www.amazon.com/stores/page/C11111-1111-1111-B111-222222D?channel=SummerDresses
- השתמשו בכתובת האתר הסופית כיעד הקליק עבור מסע הפרסום או השיווק הרלוונטי. אם אתם יוצרים מסע פרסום עם מקור של צד שלישי, הקפידו להזין את תג המקור באופן שבו הם מבקשים. לדוגמה, הם עשויים לבקש ממך להזין ?channel=SummerSummerSresses (כולל "?") או Channel=SummerSummerSresses (לא כולל "?"). בידקו את כתובת האתר שהם יוצרים כדי לוודא שהיא בפורמט הבא: https://www.amazon.com/stores/page/C11111-1111-1111-B111-222222D?channel=SummerDresses
עוד כלי נפלא מבית אמזון, בעיקר עכשיו שהבאת תנועה מבחוץ הפכה לכל כך רלוונטית וחשובה.
*קרדיט /m.media-amazon.com