יצירת סרטונים טובים יכולה לשפר באופן דרמטי את המכירות שלכם. זה ברור כשחושבים על זה, בעוד שלקוחות בחנויות פיזיות יכולים ליצור אינטראקציה עם המוצר ישירות, באמזון הם לא יכולים לגעת בו או להרגיש אותו. אבל סרטון שמראה מישהו שמשתמש במוצר יכול לעזור להשלים את החסר ולגרום ללקוח להרגיש נוח יותר לקנות אותו.
הדבר החשוב ביותר עבור תוכן וידאו FBA הוא שאתם מביאים את המוצר שלכם לחיים. אל תנסו לעקוב אחר הדוגמה של פרסומות בטלוויזיה. במקום זאת, חשבו כיצד הייתם מדגימים את המוצר אם הייתם מראים אותו לחבר ומסבירים לו מדוע קניתם אותו. הראו כיצד ניתן ללבוש בגדים עם אביזרים שונים או בשילובים שונים (ז'קט עם ג'ינס, עם שמלה, עם חותלות). הראו כיצד משתמשים בציוד מטבח – איך מטגנים בווק כמו שצריך, למשל – או כמה כלבים שמחים לשחק עם צעצוע של כלב.
חשוב שתחשבו על הסביבה בה ישמש המוצר, ותראו זאת בסרטון. לדוגמה, אם אתם מוכרים ציוד טיולים, הראו זאת על שביל בחוץ, לא בסטודיו!
ישנם מספר סגנונות של וידאו שבהם אתם יכולים להשתמש:
- דגשים במוצר – התמקדו במוצר, הציגו כל תכונה עם מסר כתוב. תנו תובנות ברורות לגבי אופן השימוש במוצר – חיבורו, הדלקה, מוצרים משלימים או חומרים מתכלים וכן הלאה.
- Unboxing – מתחילים עד הסוף. זה שימושי במיוחד אם המוצר שלכם מועבר באריזה שטוחה או בחתיכות, הראו ללקוחות שלכם איך זה אמור להיראות וכיצד להגיע לשם.
- הציגו את היתרונות – למשל, אם אתם מוכרים חצובה לצילום וידאו, צלמו את 10 השניות הראשונות של הסרטון ביד, כולם רועדים ומתנודדים, וצלמו את שאר הסרטון באמצעות החצובה.
- בעלי המותג מדברים – למה הם אוהבים את המוצר, מה הוא עשה להם. זה מוכר יופי.
הסגנונות הללו יעזרו למכור את המוצר שלכם, והם גם יעזרו לכם להימנע מביקורות שליליות על ידי הצגת המוצר ללקוחות שלכם וניהול הציפיות שלהם בהתאם.
למרות שמה שאתם מראים יהיה כנראה עובדתי, אל תשכחו שהסרטון נותן לכם הזדמנות להתייחס גם לרגשות. לעתים קרובות, קונים מבצעים השוואה רציונלית בין מוצרים, אבל הם למעשה מקבלים את החלטת הקנייה כאשר הרגשות שלהם מעורבים. אז סרטון שמראה כלבים שמחים ובעלים מאושרים, עם מוסיקת ג'אז אופטימית כרקע, עשוי להיות בדיוק מה שאתם צריכים כדי להניע את המכירות שלכם.
חשוב להכיר את הלקוחות שלכם. אם המוצר שלכם מכוון לחנוני מחשבים, סרטון בסגנון Sex in the City לא יעשה את העבודה; אם אתם מוכרים רומנטיקה (לדוגמה, נרות ריחניים), הורידו את התאורה ושימרו על המיקוד רך. בסך הכל, אחד הדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לעשות לפני הצילומים הוא לחשוב על הטון של הסרטון בכללותו: עובדתי, חנון, רומנטי, מצמרר, היפ?
אתם גם צריכים לשמור את הסרטון שלכם קצר וקולע, דיחסו אותו ל-45 שניות או אפילו פחות ותשמרו על תשומת הלב של הצופים שלכם למה שבאמת חשוב.
טיפים נוספים לסרטון טוב של מוצר לאמזון כוללים:
- שימוש בתאורה טובה או באור טבעי, הימנעות מאזורים של צל גבוה או שמש חזקה
- שימוש בכיתובים במקום רק בקול (אם אנשים מנגנים את הסרטון בלי שהקול מוגבר, זה עדיין מעביר את המסר)
- חשוב לבצע שימוש במוזיקה או פסקול ללא תמלוגים
- השתמשו בתוכנה טובה לעריכת וידאו כדי לחתוך תמונות שונות יחד, במקום לנסות ליצור סרטון "חד פעמי"
- הסתכלו בסרטונים של שחקנים גדולים בזירת המוצר שלכם כדי לראות מה אנשי המקצוע עושים
- כדאי להפחית את עלות הסרטונים שלכם על ידי שימוש בהם גם במדיה החברתית ובאתר האינטרנט, כמו גם באמזון.
הפעילו סרטון טוב, ותשמרו על מעורבות הלקוחות באתר שלכם – מה שאומר ששיעורי ההמרה שלכם יתחילו להתחזק בזכות הסרטונים האיכותיים.
*קרדיט לאתר cashcowpro