חוויות, המלצות ודירוגים מותאמים אישית בהתבסס על העדפותינו וההתקשרויות שלנו בעבר הם הצעדים החשובים שמביאים לקוחות לכל אינטראקציה אונליין שהיא. התאמה אישית מניעה את עולמנו, מדי יום אנו מתעוררים לחדשות חדשות ומדיה חברתית בפיד שלנו, דובר חכם מקבל את פנינו בלוח הזמנים היומי ובמזג האוויר המקומי, אנו מקבלים הצעות לארוחת בוקר באפליקציית המזון האהובה עלינו, ואנו בוחרים פריטים מומלצים לנו כביכול בזמן הקניות באינטרנט.
בעוד ההתאמה האישית קיימת מזה זמן רב ראינו מהפך משמעותי במניעי ההתאמה האישית ובטכנולוגיות המאפשרות זאת. המגיפה הפכה את ההתאמה האישית לבולטת יותר, ככל שאנו מבלים יותר זמן בבית ובאינטרנט. כולנו יודעים כבר כי המגיפה האיצה התנהגות צרכנים חדשנית שהיתה אמורה להתרחש רק עוד מספר שנים וקרתה תוך מספר חודשים. בדיוק בשנה האחרונה צרכנים אימצו בלב שלם ערוצים אונליין בכל היבט בחייהם. חוויות אישיות, אינדיבידואליות ומושכלות הפכו לחשובות מאי פעם. חשבו על המותגים שבלטו בשנה האחרונה – Peloton, Grubhub, Disney + ו- Amazon.
אלו שסיפקו חוויות טרנספורמציה ראו יותר הצלחה ונאמנות גבוהה יותר ללקוחות בהשוואה לעמיתיהם. על פי מחקר של מקינזי, ארגונים שיישמו המלצות אישיות והפעילו תקשורת ראו גידול של 5 עד 10 אחוזים בהכנסות וגידול של 10 עד 30 אחוזים ביעילות ההוצאות השיווקיות שלהם. חדשות טובות הן שקיימים 4 כללים מרכזיים שארגונים יכולים לנקוט בהם כדי ליצור אובססיה של הלקוחות שלהם למוצרים שהם מוכרים באמצעות התאמה אישית.
כלל 1: הסטנדרטים הגבוהים של ההתאמה האישית
בין אם מדובר בבחירת צינור גינה, תוכנית לפלאפון, יעד חופשה או הסרט הבא לצפייה, הצרכנים מצפים ממותגים שיגישו להם את האפשרויות שלהם על מגש של כסף. כשמדובר בחוויות מקוונות, הצרכנים לא משווים מותגים עם אחרים באותה קטגוריה. במקום זאת, מותגים מושווים מול החוויה הטובה והמתאימה ביותר של הצרכנים עצמם. לא משנה באיזה סוג עסק אתם נמצאים, כעת אתם מתחרים במסגרת חלוצי חוויית הלקוח כמו אמזון, אפל ונייק. לא משנה באיזה תחום אתם, עליכם להציע חוויות אונליין העומדות בסטנדרטים גבוהים שהצרכנים שלכם מאומנים לצפות להם.
לדוגמא אפשר לספר לכם על חברת Intuit, חברת תוכנה עסקית ופיננסית המפתחת ומוכרת תוכנה פיננסית, חשבונאית והכנת דוחות מס, המציעה שירות המלצות המסייע בהעברת ההצעה הכספית הנכונה ללקוח הנכון בזמן הנכון, על בסיס הרגלי ההוצאה, אורח חייהם ומטרותיהם.
כלל 2: ניתוח מסעות לקוחות מכל ערוצים
הקווים בין מסחר מקוון או לא מקוון או מסחר אישי הולכים ומטשטשים. הצרכנים מצפים לאותה רמת ניסיון והכוונה בין אם הם מסתכלים במותג בחנות או ברשת. נוסף על כך, היקף ההתקשרות המקוונת הולך ומתרחב מיום ליום. צרכנים יכולים כעת לקיים אינטראקציה עם מותג מהאינטרנט, המובייל, המדיה החברתית ואפילו באמצעות רמקול חכם. חנות העתיד תהיה כל ערוץ ועשירה בחוויה. על הסוחרים ליצור חוויה חלקה ומותאמת אישית בערוצים צרכניים מרובים ונקודות מגע ולחשוב על מעורבות לקוחות מבחינת נסיעות במקום על נקודת זמן אחת. הסברה מותאמת אישית לפני הביקור, במהלך האינטראקציה ואחריה רק תעמיק את המעורבות ותגביר את הנאמנות. בעזרת הטכנולוגיה הנכונה, תוכלו להתאים אישית כל דבר, החל ממודעות שיווק ורימרקטינג וכלה במראה האתר שלכם למבקרים חוזרים.
מקרה לדוגמא: MECCA, קמעונאית יופי באוסטרליה, תרגמה בהצלחה את שירותי ייעוץ היופי שלה בחנויות למכשירים הדיגיטליים שלה כדי לחלחל לתקשורת השיווקית שלה באמצעות המלצות המותאמות באופן אישי. גישה מותאמת אישית זו הובילה לעלייה בשיעור הקליקים בדוא"ל ב -65%, ולעלייה במכירות המוצרים המומלצים.
כלל 3: חשבו על יחידים
מידה אחת שמתאימה לכולם לא עובדת כשמדובר בעיצוב חוויות לקוחות. הימים של חוויות מקוונות "boilerplate" מבוססות אישיות ומגזרים חלפו; מה שאנחנו צריכים זה חוויות אינדיבידואליסטיות, אחד לאחד. תעשיית המדיה והבידור היא מהראשונות שעוברות מהפצה אחת לרבים ליחסים ישירים, אחד לאחד עם צופיהם. עם זאת, ארגונים רבים עדיין מבלבלים בין "חוויות אישיות" לבין פנייה ללקוחות בשמם הפרטי. אמנם זה צעד ראשון חשוב, אך חוויות אחד לאחד עשירות הרבה יותר מזה. חוויות אינדיבידואליות באמת הן קונטקסטואליות, מונחות נתונים ומבוססות במחקר.
מקרה לדוגמא: דומינו'ס, אחת מחברות הפיצות הגדולות בעולם שיש לה חזון להיות המובילה במשלוחים בכל שכונה. דומינו משתמשת בלמידת הלקוח כדי להשיג התאמה אישית בקנה מידה רחב, וליישם את הקשר עם לקוחות בודדים ועל נסיבותיהם, ולהעביר תקשורת מותאמת אישית כגון מבצעים ומבצעים מיוחדים בערוצים דיגיטליים.
כלל 4: השתמשו בנתונים לטובתכם
נתונים, כאשר משתמשים בהם בצורה יעילה ומתאימה, הופכים כל החלטה למושכלת יותר. רוב הארגונים שומרים על שפע של נתוני לקוחות שיכולים לשמש לתמיכה בפתרון התאמה אישית. זה כולל CRM, קידום מכירות, דוא"ל ונתוני צד שלישי שיכולים לעזור לצייר תצוגה של 360 מעלות של לקוח בודד. אך למרבה הצער, מרבית הנתונים הללו ממוסגרים ומפורקים. כדי להציע חוויות מותאמות אישית, ארגונים צריכים לראות את כל נקודות הנתונים הקשורות להתנהלויות שונות של לקוחות בחלונית אחת, לאחסן נתונים בפורמטים פתוחים, לפרק נתונים או ללמוד אותם כדי להשתמש בהם על מנת לקבל תובנות מעשיות. כדי להעביר את החוויה הנכונה ללקוח הנכון בזמן הנכון, על הארגונים לחרוג ממידע בסיסי של לקוחות – ללכוד ולשלב נתונים התנהגותיים בזמן אמת ובקנה מידה מתאים.
מקרה לדוגמא: Zappos.com לאחרונה שיפר במידה ניכרת את חוויית הלקוחות באמצעות פתרונות ניתוח ולמידה ממוחשבת להתאמה אישית של תוצאות החיפוש עבור משתמשים בודדים תוך שמירה על חוויית משתמש קולחת ומגיבה ביותר.
גל ההתאמה האישית החדש כבר כאן. טכנולוגיות מתקדמות כגון שיווק במיקום גיאוגרפי, AI ואלגוריתמים מונעי למידה מלאכותיים, ותובנות ניבוי מעניקות לארגונים יותר שליטה על מנת להציע חוויות מקוריות.
ההתאמה האישית היא כיצד ניתן לעבור מעבר לפרסום ולהתחבר לצרכנים ברמה האישית. אם עדיין לא עשיתם זאת, הגיע הזמן להתמקד בהתאמה אישית ולאמץ אותה כציווי עסקי, ולא כמחשבה אחרונה.