תוהים מה עוד אתם יכולים לעשות כדי להימנע מהשעיית חשבון אמזון שלכם? במאמר הזה נשתף אתכם ברשימה של 30 המלצות שתוכלו לנקוט בהן, כדי שלעולם לא תצטרכו להגיש ערעור לאמזון בגין השעיית חשבון.
קיים לא מעט מידע ברשת בנוגע לדרכים הרבות שבהן בסופו של דבר מושעה את חשבון אמזון, עם זאת, ככל שמדיניות המכירה הפכה מחמירה יותר עם השנים, רשימת האסורים גדלה, הרבה יותר קל להשעות חשבונות בימים אלו.
להלן רשימה של טעויות מוכרות נפוצות שיכולות להוביל להשעיית חשבון, נכון ליום כתיבת מאמר זה:
30 כללים שכל סוחר אמזון צריך לדעת בשביל למזער את האופציה להשעיית החשבון שלו
- אל תפתחו מספר חשבונות באותו מקום, אלא אם הם מיועדים לחברות שונות, למותגים שונים, או שיש לכם אישור של אמזון לבצע זאת מראש.
- השתמשו רק המערכת המקורית של אמזון כדי לרשום את הפריטים שלכם בליסט
- אל תנסו למכור מותג אייקוני ללא מכתב אישור מבעל הזכויות עליו, מומלץ לבצע מחקר מותגים באתר האינטרנט הרלוונטי של משרד ה-IP (למשל, USPTO, EUIPO).
- הימנעו מהסתמכות על חברות או אנשים הטוענים שיעזרו לכם להתעשר באמזון.
- אל תעתיקו רישום של מוצר אחר. רשמו מחדש תמיד את הליסט למוצר שברשותכם.
- רשמו את המותג הפרטי שלכם בתוכנית ברנד רג'יסטרי .
- תמיד דווחו באם יש חוסר התאמה של דף הפרטים לסלר סנטרל והמתינו לתשובה.
- אל תכתבו בליסט שום דבר שלא מותר לכתוב מבחינת הקטגוריה בה אתם נמצאים.
- חפשו בקביעות מילות מפתח ונפח מכירות של מתחרים באמצעות כלי ASIN הפוכים.
- הסירו ליסטים לא פעילים כדי למנוע בעיות תאימות עתידיות.
- שמרו על מדדי ביצועים 'ירוקים'. היזהרו מדרישות עקב ציון IPI עונתי לא טוב.
- כדי למזער את הסיכון של ערבובים, סמנו משלוחי FBA ושלחו קופסאות מק"ט בודדות.
- כל פריט שנשלח ל-FBA צריך להיות עמיד בפני טמפרטורה, לחות ונזקי מזיקים.
- פריטים שנשלחים לאמזון חייבים גם להיות מסוגלים לעמוד במבחן נפילה. יש לדרוש מהספק לבצע זאת טרם שליחות הארגזים.
- השתמשו ב-Profit Bandit כדי לסמן פריטים אסורים או שמגיעים עם הגבלות במסגרת קטגוריה. שימו לב, צעצועים מגיעים גם עם דרישות תאימות למוצרים.
- מכירת פריטים מזויפים אסורה וכמעט בלתי אפשרית הודות ל-Brand Registry. אבל תביעה בודדת יכולה להוביל להשעיית חשבון, אז בדקו את האותנטיות של המוצרים שלכם.
- אל תטענו שהפריט שאתם מוכרים מרפא, מטפל או מונע חולי. זה כולל טענות כמו "אושר על ידי ה-FDA" בקשר לתוספי תזונה.
- אל תשתמשו בהטבות החברות שלכם ב-Amazon Prime כדי לשלוח משלוחים ללקוחות.
- שימרו חשבוניות מפורטות, לא קבלות, כהוכחה לאותנטיות עבור פריטים שנמכרים כחדשים.
- אתם יכולים להשתמש בקבלות רק אם הן מגיעות מסיטונאים.
- חשבוניות מאתר של קמעונאי אינן מעניקות לכם סמכות למכור מחדש באמזון.
- פרטי החברה חייבים להתאים בכל החשבוניות שלכם ובניירת שאתם מגישים.
- כדי להימנע מהפעלת סקירות מהירות, הגדילו את חידוש מלאי ועקבו אחר המכירות.
- הזהרו עם עליות מחירים. אמזון אוכפת 3 כללים למלחמה בעליית מחירים.
- שימרו תיעוד של ההתנהלות שלכם עם ספקים, שותפים ונותני שירות למקרה ומשהו יקרה.
- השאירו הוראות למישהו או הגדירו את החשבון שלכם למצב חופשה במידת הצורך.
- הגבילו את מספר ה-P. שאתם או הנציגים שלכם משתמשים בהם כדי להיכנס לחשבון שלכם.
- שתמיד תהיה לכם תוכנית גיבוי למקרה שלא תוכלו למכור יותר באמזון.
- אתם יכולים להגיש הרבה ערעורים, לשלוח מספר לא מבוטל של מיילים ולבקש כמה שיחות עם שירות הלקוחות של אמזון שאתם רוצים. אולם לאחר שעשית אחד מהדברים האלה פעם אחת, המתנו לתשובה לפני שתמשיכו הלאה.
- כאשר יש ספק, אל תפרטו זאת. אתם צריכים את אמזון יותר ממה שהיא צריכה אתכם. לכל הפחות, חפשו את השאלות שלכם ב-Seller University לפני שתחליטו איך להתקדם.
אנו מקווים שרשימה זו תעזור לכם להימנע מתהליך הערעור האימתני של אמזון.
*קרדיט לאתר sellerengine