ClickCease

כיצד לבנות מותג אונליין באמצעות אינסטגרם כשאין עוקבים

יש המון עצות לגבי השימוש באינסטגרם ככלי שיווק מקוון יעיל, אבל זה יכול להיות מאתגר להעלות את מותג המסחר האלקטרוני שלכם באינסטגרם אם אתם מותג חדש ללא עוקבים רבים עדיין.
לרוב, חשבונות חדשים הם בעלי שיעורי מעורבות נמוכים, וזה עשוי להרתיע, אך ישנן דרכים לנווט בתקופה זו בצורה אסטרטגית.
בואו נדבר על הסיבה שחשוב לאינסטגרם להיות כלי שיווקי, איך זה יכול לעזור לכם להצמיח את העסק שלכם, ונראה אסטרטגיות יעילות להגדלת מותג המסחר האלקטרוני שלכם – גם כשאין לכם עוקבים.

מדוע אינסטגרם הוא כלי עוצמתי למסחר אלקטרוני? 

נכון להיום, 81% מהאנשים משתמשים באינסטגרם כדי לחקור מוצרים ושירותים טרם החלטת רכישה. לכן, שימוש באסטרטגיות כדי להתבלט מול המתחרים ולמשוך לקוחות פוטנציאליים לדף המסחר האלקטרוני שלכם באינסטגרם יכול להגיע לקהל רחב יותר.
לשם כך עליכם להבין מה הופך את אינסטגרם לכלי מסחר אלקטרוני רב עוצמה.
מחקרים מראים שאנחנו זוכרים יותר ממה שאנחנו רואים דרך תמונות וסרטונים מאשר מה שאנחנו קוראים בטקסט רגיל. זה הופך פלטפורמות בעלות אוריינטציה ויזואלית כמו אינסטגרם לכלי עיקרי לשיווק.
אינסטגרם מאפשרת לכם להעלות תמונות מוצרים, לשתף סרטוני הדגמה, להפעיל שותפויות עם משפיעים, ליצור קשר עם עוקבים מעורבים ולהגדיל את החזר ה- ROI שלכם.
זה יכול לעזור לכם להגדיל את עסק המסחר האלקטרוני שלכם מהר יותר משיווק רק באמצעות פייסבוק וטוויטר (שיש להם פחות ממחצית משיעור מעורבות המותג של אינסטגרם).
לאינסטגרם יש יותר מכפול מעורבות של מותגים בהשוואה לפייסבוק וטוויטר.

קבלו 11 דרכים להגדיל את המותג באינסטגרם 

כעת אנו יודעים שיש לאינסטגרם המון מה להציע למשווקים בכל הרמות, אך כיצד אתם מנצלים את היתרונות הללו כשאין לכם עוקבים?
אל דאגה, להלן אסטרטגיות ניתנות לביצוע שתוכלו להשתמש בהן כבר היום כדי להתחיל לצמוח בעקבות האינסטגרם שלכם.

1. לעסוק בהערות ובדיקות משוב  

מותג בעל המון עוקבים הוא חסר תועלת אם אינו מעורב. הדרך הטובה ביותר להשיג ולתחזק מספר רב של עוקבים היא להתקשר עם לקוחות פוטנציאליים.
ההתקשרות עם המשתמשים אורכת דקות ספורות אך יש בה כדי להגביר את ההכנסות שלכם באופן משמעותי.
הנה איך כדאי להתחיל: 
  • שלבו הפעלת הודעות מסחר אלקטרוני באינסטגרם
  • הפעילו התראות לכל ההערות
  • הגיבו לכל תגובה שאתם מקבלים, בין אם היא חיובית או שלילית. זה יעזור להגביר את המעורבות בפוסטים שלכם.
  • בדקו את המשוב ובדקו אם ישנם תחומים שבהם אתם יכולים להשתפר.
  • הודו למשתמשים שפינו זמן לאינטראקציה עם הפוסטים שלכם.
  • הימנעו מדיאלוגים שליליים עם עוקבים, גם אם אינכם מסכימים עם נקודת המבט שלהם. זה יעזור לכם לשמור על רושם חיובי ברשת.

2. מחקר מתחרים 

אם אינכם בטוחים כיצד להתחיל, בדקו מה המתחרים שלכם עושים. המתחרים שלכם כבר עשו המון ואספו בסיס עצום של עוקבים. אתם יכולים להשתמש בזה לטובתכם.
ממחקר כזה אתם אמורים כבר לקבל מושג די טוב מי הם המתחרים שלכם. אם לא, נסו להשתמש בכלי הגילוי של אינסטגרם כדי למצוא חשבונות פופולריים בענף שלכם.
ניתן לגשת לכלי גילוי מסחר אלקטרוני באינסטגרם דרך התפריט.
תוכלו גם לחפש מילות מפתח ותגי hashtags הקשורים למותג שלכם כדי להתחיל. החשבונות המובילים המתייחסים לאותה מילת מפתח צריכים להופיע. לדוגמא: Fashion# מציג מספר האשטגים הקשורים לאופנה.

3. מתנות אינסטגרם  

מתנות יכולות להיות דרך מצוינת לייצר מעורבות משתמשים. יתכן שראיתם כמה כאלה בפיד שלכם. הם בדרך כלל אומרים, "אהבת את הפוסט הזה? תייג חבר כדי לזכות במוצר בחינם", אך אסטרטגיה זו לא בהכרח הדרך היעילה ביותר להשיג עוקבים אמיתיים. פוסטים כאלה בדרך כלל מושכים אנשים שרוצים דברים בחינם ומוכנים לשתף פעולה רק כדי לקבל את זה.
במקום זאת, דרך איכותית יותר לחלק מתנות היא לבקש מהמשתמשים להעלות תמונות אינסטגרם של מותג המסחר האלקטרוני שלכם או לעקוב אחר הדף שלכם. אם אתם מבקשים ממשתמשים לפרסם תוכן, הקפידו לשתף hashtag ממותג כדי שיתגלה על ידי משתמשים נוספים.

4. שימוש בטכניקת התחרויות

כדי להתחיל נכון, הודיעו על תחרות עם פוסט באינסטגרם. כללו בפוסט את הכללים בסעיף התיאור כדי שאנשים יידעו להיכנס.
אם אתם זקוקים לעזרה רעיונית, נסו כלי כמו Woobox. הכלי מסייע למותגים מכל הסוגים והגדלים ליצור תחרויות במדיה חברתית שמניעות מכירות, מגדילות עוקבים ואוספות לידים.
שקלו להציע מוצרים משלכם בחינם במקום פרסים שאינם קשורים לנישה או למותג שלכם. אחרת, אנשים עשויים לעקוב אחריכם רק בעקבות הפרס ולא מסיבה אמיתית, ככה שאין להם עניין במותג שלכם.

5. פרסמו תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC) 

אם ברצונכם לקדם מעורבות, כדאי לתרגל פרסום של תוכן שנוצר על ידי משתמשים. זה יכול להיות פשוט כמו לבקש מהמשתמשים לבדוק את המוצר שלכם בתמורה לדוגמא בחינם.
תוכן שנוצר על ידי משתמשים יכול לעזור להגביר את המעורבות של מותג המסחר האלקטרוני שלכם באינסטגרם. אתם יכולים גם לבחור לארח תחרויות UGC גדולות יותר שבהן עשרות (או מאות) משתמשים משתפים את חוויותיהם הקשורות למוצר ולתעשייה שלכם. זה יכול לעזור לכם להגיע למשתמשים חדשים שלא הייתם מוצאים בדרך אחרת.

6. התאימו והתאימו את החנות שלכם

מתנות והאשטאגים עשויות להיות קלות יותר מחנות מותאמת ומותאמת היטב, אך הן אינן חשובות יותר.
למעשה, חזית חנות קלה לניווט ובלתי נשכחת עשויה להגדיל את המכירות שלכם.
להלן מספר דרכים להתאים אישית ולייעל את חנות המסחר האלקטרוני שלכם באינסטגרם לנראות מירבית:
  • הציעו מבצעים ישירות בתמונה או בשורה הראשונה של התיאור, כך שהמשתמשים לא יגללו על פניו.
  • הוסיפו קישורים לחנות, לתמונות שלכם כדי שלקוחות יוכלו לקנות את המוצר שלכם ישירות.
  • שמרו על התיאורים שלכם פשוטים, נקיים וקלים להבנה, כך שמשתמשים חדשים יוכלו לקבל מושג במהירות על מה מותג המסחר האלקטרוני שלכם באינסטגרם מדבר.
  • הוסיפו קישורים לחנות שלכם בערוצים אחרים, כולל תיאור האינסטגרם שלכם (או ביו), אתר אינטרנט, דפי מדיה חברתית אחרים וחתימת דוא"ל.

7. צרו Hashtag ממותג  

דרך פשוטה לעקוב אחר מי שמתעניין בחנות המסחר האלקטרוני שלכם באינסטגרם היא ליצור האשטאג ממותג. אתם יכולים להשתמש בשם העסק שלכם, בסיסמה קיימת או בביטוי יצירתי אחר.
לאחר מכן, יידעו את הלקוחות שלכם מה התג על ידי הוספתו לביו שלכם ועידוד עוקבים להשתמש בו בפוסטים שלהם.
מאוחר יותר, אתם יכולים לחפש את ההאשטאג שלכם כדי למצוא ולשתף במהירות תוכן שנוצר על ידי משתמשים. עליך להוסיף תגים אלה לתמונות שלכם כדי להזכיר לעוקבים שלכם על כך.
למשל, כשאתם מחפשים בתגית "topshop#", מיליוני תוצאות תמונות מציגות UGC פופולרי הקשור למותג.
תמונות שנוצרו על ידי משתמשים לא רק מעניקות למותג שלכם חשיפה רבה יותר, הם גם נותנים למשתמשי אינסטגרם אחרים חשיפה כדי שיוכלו גם להשיג יותר עוקבים. זה מצב של win-win.

8. תעדוף חווית לקוח 

לפעמים אתם יכולים לעשות את כל הדברים הנכונים ועדיין לא להשיג תוצאות משביעות רצון. השתמשתם בכל ההאשטגים הנכונים, התעסקתם עם הלקוחות שלכם ויצרתם טונות של תוכן שנוצר על ידי משתמשים, אך אתם עדיין לא רואים יותר מכירות מזה. למה? זה יכול להיות בגלל שחווית הלקוח שלכם לוקה בחסר. ככל שתוכלו לגרום למשתמשים למצוא, לדפדף ולקנות מהחנות שלכם בצורה קלה יותר, כך תוכלו להגיע ליותר מכירות.
האם אתם מקלים על משתמשי אינסטגרם למצוא את האתר שלכם או לקנות את המוצרים שלכם? האם קל לנווט בחזית החנות שלכם? האם יש לכם טקסט חלופי לתמונות שלכם? האם אתם מציעים מענה מהיר לשאלות?
אלה אולי נראים כמו דברים של מה בכך, אך חוויית לקוח טובה יכולה לעזור לכם למצוא לקוחות לכל החיים.

9. שותפות עם משפיענים בנישה שלכם 

משפיענים באינסטגרם הם משתמשים עם מספר עוקבים גדול ושיעור מעורבות גבוה. מדוע הם חשובים לעסקי המסחר האלקטרוני שלכם באינסטגרם? הם יכולים לעזור לכם להרחיב את טווח ההגעה של המותג שלכם. לאנשים האלה יש מאות, אלפים, לפעמים מיליוני עוקבים שמעוניינים לשמוע מה יש למשפיעים האלה לומר.
אז אם הם ממליצים על המוצר שלכם בחשבון שלהם, סביר להניח שתראו עלייה במכירות. משפיענים יכולים לסייע בהעלאת מכירות המסחר האלקטרוני שלכם באינסטגרם.
 
כיצד תוכלו לשתף פעולה עם משפיענים כדי להרחיב את עסק המסחר האלקטרוני שלכם באינסטגרם? 
קודם כל, עליכם למצוא משפיענים וחשבונות גדולים בנישה שלכם. לדוגמה, אם אתם חברת יופי, פנו לבלוגרים של יופי ובקשו מהם לפרסם מוצר שלכם.
אם המשפיענים מפרסמים שם וכתובת דוא"ל בפרופיל שלהם או כותבים משהו כמו "DM לשאלות עסקיות", זה בדרך כלל אומר שהם מעוניינים לשתף פוסטים ממומנים.
שלחו דוא"ל לחשבונות אלה ושאלו אותם מה התמחור הסטנדרטי שלהם לפוסטים ממומנים. נסו ליצור קשר עם משתמשים אלה. אם הם מוכנים לעבוד עם המתחרה שלכם, הם עשויים להיות מוכנים לעבוד איתכם.
לאחר מכן, הכינו גיליון אלקטרוני המשווה את העוקבים של כל חשבון, מחיר לפוסט, מחיר לאלף הופעות, ממוצע לייקים לפוסט ועוקבים חלקי ממוצע לייקים לפוסט.
כך תצרו לכם גיליון אלקטרוני פשוט המשווה חשבונות עבור שותפויות מסחר אלקטרוני באינסטגרם.
ואז בחרו את החשבונות עם התמורה הגדולה ביותר והמחיר הנמוך ביותר.
אם אתם מוכרים מוצר מקורי או ייחודי, עדיף לבקש ביקורת מהם.
אל תחשבו שאתם צריכים ללכת על השמות הגדולים ביותר. לפעמים מיקרו-משפיענים עם כמה אלפי עוקבים בלבד הם בעלי החזר ROI טוב יותר מכיוון שיש להם קהל ממוקד יותר.

10. השתמשו בתיוג מוצר 

דרך נוספת להגביר את נוכחות הלקוחות היא להשתמש בתיוגי מוצרים לצורך העצמה. תיוגי מוצרים מאפשרים למשתמשים לקנות מוצרים ישירות מהאפליקציה. זה מקל עליהם את הרכישה, במיוחד אם הם גולשים בדרכים (כמו רובנו).

11. צרו אוספי מוצרים 

אינסטגרם עבדה קשה כדי ליצור ממשקי חנות ידידותיים למשתמש כדי להגדיל את פעילות המסחר האלקטרוני.
לצד תכונות שימושיות כמו תגיות מוצרים, אינסטגרם השיקה אוספי מוצרים, שבהם המשתמשים יכולים לדפדף בין מוצרים מקטגוריה דומה.
תמונה מהבלוג העסקי באינסטגרם מראה כי אוספי המוצרים מאפשרים למצוא את מבוקשכם תוך כדי גלילה בין תמונות אטרקטיביות של המוצרים.
לסיכום,   
לרוב אנו נתקלים בסוחרים שרצים לשווק בעולם הפייסבוק ופחות מתעכבים על האינסטגרם, אבל בגלל שאנחנו מוכרים מוצרים פיזיים, סביבם ניתן להרים תמונות איכותיות ובאז, אנו ממליצים ללכת גם בכיוון של קידום המותג באינסטגרם וזה עובד! 

אהבתם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

להצליח ובגדול - טיפים לסוחרים מתחילים באמזון

תוכנת KEEPA 

מהי Keepa מדובר בכלי שידוע בעיקר בשל יכולתו לבצע מעקב אחר היסטוריית מחירי פריטים באמזון

המשך קריאה »

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח