ClickCease

השקת מותג והשקת מוצר

האמר הזה נכתב אנחנו בדיוק בסיומן של 10 ימי התשובה. ימים של חשבון נפש קולקטיבי ופרטני אשר עוברים מידי שנה על העם היהודי. הימים הללו מתוארים כימים בהם נפתחים שערי שמיים, לשמוע, לקבל, להעריך ולהתארגן. לדעתי התהליך הזה מקביל קצת לתהליך של השקת מותג. הרי שבזמן תהליכי השקה, אנחנו נתונים ללא מעט "חשבונות נפש" והרבה הרבה תהליכי למידה. 

במאמר הזה בחרנו לנכון לשתף אתכם בתהליכי הלמידה האינסופיים שלנו, גם לאחר 8 שנים בתחום, בכל פעם שאנו משיקים מותג חדש. 

נתחיל בהבחנה בין השקת מותג להשקת מוצר. כשאנחנו משיקים מותג חדש, ההשקה בפועל מתבצעת בעת השקת המוצר הראשון במסגרת המותג. 

קודם כל אנחנו נסגרים על הנישה הרלוונטית שבה אנו רוצים לפעול, לאחר מכן אנחנו מתחילים לאתר מוצר מנצח. אנחנו בוחנים בדרך כלל 20 מוצרים מהם אנו בוחרים את הפוטנציאלי ביותר לפי הבדיקות והכלים שלנו (שאכן לאורך הדרך לא אכזבו). 

לאחר איתור המוצר, מתחילים בסיעור מוחות בנוגע לשם המותג, והשפה שלו. יוצרים בעזרת צוות מקצועי את הלוגו (חשוב לוודא כי אכן אנחנו משתמשים בשם מקורי שאין לו רישום כלשהו, ויש כלים מאוד פשוטים לדעת את זה). השפה כוללת צבעים, פונט, קהל יעד, בחינת מתחרים, איך אנחנו מבחינה עיצובית לעומת המתחרים. 

כעת אנחנו פונים להתעסק עם המוצר עצמו, בידול, זהו שם המשחק, המוצרים שלנו לרוב כבר קיימים באמזון, ומה שיבדיל אותנו מהמתחרים הוא הבידול, גם פה מתבצע סיעור מוחות לא קטן, עם כל הנוגעים בדבר, האם הבידול הוא ברמה של המוצר או הליסט. אם מדובר בבידול ברמה של המוצר, מדובר כבר בפיתוח. הפיתוח מתבצע מול הספק, איתו בחרנו לעבוד (הרחבה לגבי איתור ספק מנצח ועבודה שוטפת מוצלחת מולו, אשמח לשתף בפוסט אחר, תכתבו בתגובות אם אתם מעוניינים). 

אז יש לנו שפה עיצובית ויש לנו מוצר ראשון. מתחילים לתכנן את ההשקה! 

מי שמכיר אותנו יודע שאנחנו תומכים נלהבים בתנועה חיצונית גם במהלך ההשקה, אבל לא רק. וגם מאמינים גדולים בקמפיינים של PPC, לווא דווקא למטרת המכירות עצמם, אלא יותר כתהליכי למידה, מהקמפיינים של ה – PPC אנו לומדים ולומדים הרבה. לאורך כל הדרך, באמצעות מילות המפתח אנו מבינים מה עוד יותר ומה עובד פחות, ולכן במהלך ההשקה אנו משקיעים המון בקמפיינים PPC ולוקחים את זה בחשבון בתכנון התקציב המקורי של ההשקה. 

בגלל שמדובר בהשקה גם של המוצר אבל גם של המותג, הכלים החיצוניים לתנועה חשוב שיהיה מוכנים ויבדקו בלייב עוד מבעוד מועד: אתר תומך, עמוד חנות, דף פייסבוק, דף אינסטגרם, ערוץ יוטיוב, חשבון טיקטוק, כמובן הכל בהתאמה לשוק הלקוחות מולו אתם עובדים. 

אחרי שהכל מוכן והמוצר שלנו הגיע לאמזון, רק אז אנחנו מעלים את הליסט למערכת עצמה, המטרה שלנו היא לנצל את זמן "הירח דבש" שנותנת אמזון למוצר שלנו, בתקופה הזאת עדיין אין עליו שום היסטוריה ואמזון מתחילה איתנו טאבולה ראסה לשם קידום. אני אוהב את התקופה המאתגרת הזאת, זה כמו תינוק בן יום כאשר כל שעה הוא גדל ומתפתח, ככה גם המוצר שלנו, כל שעה שבה הוא מקודם באופן ממומן, משווק דרך הכלים החיצוניים שבחרנו, הוא משתנה, הוא מתפתח, הוא גדל. ואנחנו שם לאורך הדרך לתמוך, להאכיל, לתקן אם צריך, לסייע לתהליך הגדילה הנכונה שלו. 

ההשקה שלנו לוקחת בדרך כלל 3 חודשים, במהלכה אנחנו משנים קמפיינים, מוסיפים ומורידים כלים, משתמשים בכל הידע שאנחנו צוברים לאורך הדרך בשביל לדעת מה הכי טוב להמשך. 

לקראת סיום נחזיר אתכם רגע אחורה, ההשקה היא חשובה, התהליך שלה חשוב, אבל הפרמטר הכי חשוב, שנמצא למעשה בתחילת הדרך, הוא איכות המוצר שאנחנו מוכרים. אחרי שאיתרנו מוצר פוטנציאלי, האיכות שלו היא קריטית להצלחה שלו לאורך זמן, והטיפ הכי טוב בנושא הזה, זה סבלנות, כמה שיותר סבלנות בשלב הזה, בשביל לספק ללקוחות את המוצר האיכותי ביותר שאתם יכולים, זה משתלם לזמן הארוך. 

אהבתם? שתפו...

אולי יעניין אותך גם...

הערך המוסף לסוחר באמזון - את זה לא כדאי לכם לפספס

Amazon launchpad

באמצעות השירות הזה אמזון מציעה לבעלי מותגים להיות חשופים לרעיונות גדולים ומתייחסת בעיקר למותגים בעלי

המשך קריאה »
בואו נקדם אתכם - טכניקות להזנקת מכירות באמזון

Amazon IPI Score

למי שלא מכיר קצת היסטוריה:  אמזון יישמה את ציון מדדי ביצועי המלאי (IPI Score) בשנת

המשך קריאה »

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • בדיקות ואישורים למוצרים
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח