מטרת הפי'צר היא לאפשר לכם הסוחרים למקסם את המכירות באמצעות ניתוח נתונים אפקטיביים.
מי שזכאים להשתמש בפי'צר הזה הם המנויים בתוכנית Amazon Brand Registry.
במהלך מספר השנים האחרונות, אמזון מנסה כל הזמן לפתות עוד ועוד מותגים להיות חלק מהפלטרפורמה שלה, לפתוח חנויות ולמכור דרכן את המותג שלכם. במסגרת המאמצים הללו הנגישה אמזון את הכלים הכי חזקים שלה למעקב אחר המרות עבור מנויי תוכנית Amazon Brand Registry שלה.
מהו הפיצ'ר Brand Analytics
פיצ'ר זה מכיל תובנות יקרות ערך כדי להעצים את היכולת של בעלי המותגים לקבל החלטות מושכלות, ולבנות אסטרטגיות נכונות למוצרים שלהם ולבצע פעולות שיווק פרסום בהתאם. הנתונים המסופקים ב- Analytics Analytics הם שילוב של נתונים ספציפיים למותג עצמו ונתונים כללים מהמערכת של אמזון.
נתונים מתוך המערכת של אמזון כוללים:
- מונחי החיפוש הפופולריים ביותר
- מוצרים בעלי מספר ההקלקות הגבוה ביותר ביותר עבור כל מונח חיפוש
- דמוגרפיה של לקוחות
- מיפוי דפוסי התנהגות לקוחות
הדרך להיכנס לפיצ'ר
הוא יופיע אוטומטית בחשבון אמזון למי שמנוי ל – Amazon Brand Registry ב- Vendor Central וב- Seller Central, Analytics Analytics הפיצ'ר מופיע תחת תפריט דוחות.
להלן סקירת הדוחות שמאפשר הפי'צר
דוח מונחי החיפוש של אמזון
בדוח ניתן לקבל את הנתונים הבאים: ביטויים נוספים למילות מפתח, פופולריות של מונחי חיפוש ספציפיים, לאילו מוצרים יש יותר הקלקות עבור כל מונח חיפוש.
דוח זה הוא כלי עוצמתי להפליא שיכול לעזור לכם הסוחרים במחקר מילות המפתח ולראות מי מהמתחרים שלכם מקבל את ההקלקלות הראשונות בעמוד הראשון.
חשוב לציין, בעוד הדוח הזה אינו חזק כמו כלים המיועדים לחקר מילות מפתח לדוגמא Helium10 ו- Merchantword, הוא עדיין יכול לעזור לכם ליצור מילות מפתח נוספות שתוכלו למקד אליהן בליסט ובפרסום. הדוח הזה מאפשר לזהות באילו מוצרים של מתחרים עלינו להתמקד בפוסטים ממומנים קשורים.
הדוח גם ממפה נושאים פוטנציאליים לכותרת ולתמונה הראשית שלנו.גם עוזר לנו לזהות כיצד לקוחות מוצאים את המוצרים שלנו, כמו גם את מוצרי המתחרים שלנו. בנוסף ניתן לחפש מונח ספציפי כדי לראות את המוצרים שלקוחות אמזון מקליקים עליהם לאחר חיפוש למונח זה.
חשוב להדגיש את הנקודה שמילת מפתח היא מילה או ביטוי שאליו אתם ממקדים, ואילו מונח חיפוש הוא מה שהלקוח מכניס לסרגל החיפוש. בנוסף, דירוג החיפוש פועל באופן דומה לדירוג המכירות. ככל שדירוג החיפוש קרוב יותר ל -1, כך תוצאת החיפוש פופולרית יותר.
דוח דפוסי התנהגות לקוחות
דוח זה נועד לעזור לכם בבניית אסטרטגיה טובה יותר כיצד להניע עסקאות חוזרות של לקוחות. ניתן להשתמש בו גם כדי לקבוע אם הפרסום שלנו מניע לקוחות ייחודיים או רכישות חוזרות מלקוחות שכבר רכשו.
דוח ניתוח הסל
דוח מעולה שמאפשר לכם לראות באופן ספציפי אילו מוצרים אחרים ונוספים הלקוחות שלך קונים כאשר הם רוכשים את המוצרים שלכם ובכך ניתן לזהות הזדמנויות פוטנציאליות למכר.
מכיוון שהדוח אינו מוגבל למוצרים שנמצאים בתוך המותג שלכם, תוכלו גם לזהות באיזה ASIN כדאי להתמקד לפרסום. אם אתם רואים שלקוחות קונים מוצר של מתחרה ספציפי באופן קבוע יחד עם המוצר שלכם, אתם עשויים לגלות שיש הזדמנות להוסיף מוצר דומה לקו המוצרים שלכם. זה יכול לסייע למותגים קטנים בקביעת האפשרויות שלהם להגדלת תמהיל המוצרים הכללי שלהם.
דוח השוואת פריטים והתנהגות רכישה אלטרנטיבית
הדוח הזה מביא נתונים בנוגע לאותם לקוחות שמסתכלים על המוצר שלכם באמזון ואז בסופו של דבר מחליטים לרכוש מוצר אחר. אתם יכולים למפות באמצעות הדוח הזה את הבעיות שגרמו ללקוחות שלכם לפנות לדפי למתחרים.
שימוש בנתונים הללו יכול להיות אפקטיבי במחקר המוצרים שלכם, כדי לשדרג מוצרים הקיימים. הדוח הזה מציג לכם את 3 המוצרים המובילים שלקוחות השוו או רכשו במקום המוצר שלכם בעת ביקור בדף מוצר ספציפי. בנוסף, אתם מקבלים נתונים ספציפיים ב – % על תדירות ההשוואה של המוצר שלך ל 3 המוצרים המובילים. נתונים שמאוד מאוד כדאי לכם לדעת.
הדוח הזה מפיל אסימונים רבים ומאפשר להבין באיזה ASIN צופים הלקוחות ובאיזה קצב הם רוכשים את המוצר המתחרה. זה מאפשר לכם לשפר את הליסט שלכם על ידי הבנה מהי התחרות הישירה שלכם.
דוח דמוגרפיה
היכרות דמוגרפית עם הלקוחות שלכם היא קריטית להצלחת החנות ודיוק המסר שאתם מעבירים באמצעות הליסט. ניתוח דמוגרפי של הלקוחות הרוכשים הוא חלק הכרחי לצורך שיפור מתמשך. הדוח כולל את הנתונים הבאים:
- גיל
- הכנסה ממוצעת למשק בית
- רמת משכל
- מין
- סטטוס משפחתי
כמובן שיש לקחת בחשבון שלרוב החשבון הוא על שם לקוח אחד מסוים, אולם כלל בני המשפחה מבצעים רכישות באמצעותו.
לאחרונה מנסה אמזון לקבל מלקוחות נתונים גם על שאר בני המשפחה שמבצעים רכישות, ואנו מקווים שהנתונים הללו גם יכנסו לדוחות של הפיצ'ר הזה.
אם המותג שלכם חדש יותר באמזון או שאתם מותג קטן יחסית, לפעמים אין מספיק נתונים ברמה שבועית או חודשית כדי להפיק דוח שכזה. במקרה הזה כדאי להשתמש בדוחות רבעוניים.
דוח ייחוס (בטא)
הדוח הזה רלוונטי מאוד למי שמביא תנועה חיצונית שזה רובנו למעשה. הדוח מאפשר לכם לעקוב אחר האופן שבו לקוחות מגיעים למוצרים שלכם ממקורות חיצוניים כגון לדוגמא מודעות הפייסבוק שלך. לצורך הפעלת הדוח הזה תקבלו מאמזון קישורים אותם תצטרכו לשלב בפרסומים החיצוניים.
Dashboard – גישה למרכז שליטה
בתוך הסלר סנטר ניתנת גישה למרכז שליטה ייחודי הכולל את הנתונים הבאים בנוגע למוצרים שלכם:
- מוצר עם פחות מ – 5 ביקורות
- מוצרים שחסרים פרטים עבורם בסלר סנטר ואיזה פרטים חסרים
- אילו מוצרים עדיין זקוקים לתוכן A +
- כל המוצרים ללא הצגת מודעות
- מיפוי ביקורות שליליות על מוצרים שלך
לסיכום, אין ספק שלהיות חלק מתוכנית Amazon Brand Registry חשובה בלי קשר.
עם זאת, הערך המוסף שמקבלים פה דרך הפיצ'ר Amazon Brand Analytics הינו נדיר ובעל ערך מוסף.