במהלך השנים האחרונות, צץ סוג חדש של עסקי אמזון – שמו: קונסולידטור ה-FBA או אגרגטורים. בעצם אלה עסקים גדולים, עם הרבה כסף שגייסו במטרה להוציא אותו על רכישת עסקי FBA והגדלתם. חלק מהשמות המובילים כוללים חברות כמו:
- Foundry Brands
- Factory 14 Thrasio
- Heyday Intrinsic
- Perch
- Boosted Commerce
- SellerX
- Elevate Brands
- Heroes Technology
- Moonshot ו-Goja
בסך הכל הם מייצגים כמעט 4 מיליארד דולר של הון שמחפש בית. Boosted Capital לבדה גייסה כמעט 400 מיליון דולר במימון.
אז אם בניתם עסק משגשג של FBA, אחד מחברות הללו יכולות בהחלט להיות מעוניינות לרכוש אותו. עם זאת, שימו לב שרבים מהאגרגטורים מתמקדים בנישות ספציפיות: Elevate להוטה במיוחד במוצרי יופי, תינוקות, גינה וחיות מחמד, היידיי מעדיף להשקיע במותגים שכבר התרחבו, ו-Factory 14 פעילה במיוחד בספורט, חוץ , שיפוץ בית ומטבח.
היתרון שיש לאגרגטורים עליכם הוא שיש להם צוות ראשי של מומחים שהם יכולים להשתמש בהם כדי להגדיל את המוצרים מהר יותר. למשל, הם יעסיקו מומחי SEO שיכולים לעבוד על אסטרטגיית התוכן ומילות המפתח עבור כל המוצרים שהם מוכרים, כמו גם צוות פרסום שיוכל להחליט אילו מוצרים לקדם וכיצד. זה מאפשר להם להכפיל את ההכנסות של חלק מהעסקים בשנה הראשונה לבעלות.
אם הגעתם לנקודה שבה אתם צריכים להחליט האם להמשיך להיות המנכ"לים של העסק FBA שלכם ולהגדיל את הפעילות שלכם עוד יותר, או לעשות משהו אחר במקום זאת, אתם כנראה הולכים לעניין קונסולידטור.
יש לא מעט סיבות שבעלי מוצרי FBA מוכרים: האם אחת מאלה חלה עליכם?
- אתם אוהבים לעצב מוצרים ואתם רוצים לחפש את הפרויקט הבא
- אתם יזמים סדרתיים ויש לכם רעיון אחר שאתם רוצים לעבוד עליו
- נמאס לכם לעקוב אחר כל הפרטים ותהפוכות והשינויים התכופים במדיניות של אמזון
- אין לכם את הכספים שאתם צריכים להשקיע בקידום העסק הלאה (למשל אם השתמשתם ברווחים שלכם כדי לשלם חובות)
- אתם רוצים להשיג עצמאות כלכלית ואתם כמעט שם
- אתם לא רוצים לקלוט עובדים ואתם כבר מוציאים את כל מה שאתם יכולים למיקור חוץ
מצד שני, אם אתם שבויים באופטימיזציה של אמזון, או אם תמיד רציתם לנהל עסק משלכם, כנראה שתשארו ב-FBA לטווח ארוך.
נניח שאתם רוצים להפסיק. עד לאחרונה, זה היה אומר לסגור את העסק שלכם. אבל עכשיו, אתם יכולים למכור אותו! אפילו טוב יותר, אם תנקטו את הפעולות הנכונות עכשיו, העסק שלכם יכול להיות הרבה יותר אטרקטיבי עבור קונים בעוד 6 חודשים או שנה.
לעסקים שרוצים לקנות יש מספר מאפיינים מאחדים. הם רוצים עסק שיש לו רקורד – שנתיים או שלוש של הגדלת הכנסות ורווחים. הם גם רוצים עסק שיש לו מותג; הם לא מעוניינים במשווקים טהורים. אם אתם מוכרים באמצעות מותג פרטי, וביליתם זמן בהקמת מותג וחיבור ללקוחות, זה עסק אטרקטיבי. אם יש לכם מוצר קנייני, אפילו טוב יותר.
אז בניית עסק של מותג פרטי על ידי שיפור המוצר שלכם באופן עקבי, ובכך לסיים עם מוצר קנייני כאחוז מהעסק שלכם, היא אסטרטגיה מצוינת למימוש מכירה. זה אמור לשפר את ההכנסות והרווחים שלכם, כמו גם את הסיכויים שלכם למכור את העסק.
הספקים שלכם הם חלק מהעסק שנרכש – אם יש לכם 3 או 4 ספקים מצוינים ויחסים מצוינים איתם, העסק שלכם יהיה מאוד אטרקטיבי, אם אתם קונים מכל מקום, עם עשרות ספקים קטנים, זה יהיה פחות אטרקטיבי.
אז כמה העסק שלכם עשוי להיות שווה?
המפתח להערכת שווי הוא בדרך כלל רווחים לפי שיקול דעת המוכר (SDE) – הכנסות בניכוי עמלות FBA, עלויות מוצר ומשלוח, עלויות העסקה ועלויות של תוכנות וכלים כמו CashCowPro לדוגמא. בדרך כלל, חברות רוכשות תשלמנה פי 2-3 SDE. למרות שיש כבר דיבורים על מכפילים הרבה יותר גבוהים, ככל שעולה הביקוש.
עם זאת, אזהרה, רוב המשקיעים מחפשים להוציא מיליון דולר בערך על כל עסק. אז אלא אם כן אתם מרוויחים מעל 300,000 דולר בשנה, לא סביר שתהיו בליגה שלהם. (זה יכול להפוך אתכם ליעד שימושי להשגה בשנה הבאה, כמובן!)
אנו ממליצים "להעמיד פנים" שאתם רוצים למכור את העסק שלכם כדרך לשיפור הרווחים, המערכות והמבנה. תגלו שניהול עסק FBA שהוא רווחי – עם צוות טוב – הוא למעשה אחד מכלי ההשקעה הטובים ביותר, כך שכנראה עדיף שתחזיקו בו, או שלא (-: דילמה לא קטנה עבורכם אמזונים.
*קרדיט לאתר cashcowpro