ClickCease

דינמיות של דירוגי מילות מפתח

בטח קרה לכם לא אחת ולא פעמיים שאתם מקבלים דיווח מהכלי הניהולי שמסייע לכם למדוד את מיקום המוצר שלכם למול מילות מפתח חשובות, ומשתגעים! הכלי טוען שאתם הראשונים בחיפוש, אתם רצים לחפש ומגלים שלא היה ולא נברא, למה זה? 

אז קבלו תשובה ל: למה המיקום האורגני של מילות המפתח בחודש הראשון של המוצר קופץ באופן לא הגיוני, ולמה מיקום של מילה מסוימת שונה בהליום 10 לעומת החיפוש הרגיל בדפדפן כלשהו.

לפני שנתחיל אני מזכיר כמה הגדרות בסיסיות: 

מהו CSM באמזון?

מדובר במנהל פתרונות הלקוח, מנהל תכניות טכניות ואסטרטגיות ייעודיות, השותף עם צוותי AWS הרחבים כדי להבטיח שהלקוח ישיג את התוצאות הרצויות במסע שלו בענן.

מהו אמזון AWS? 

מדובר בפלטפורמת הענן המקיפה והרחבה ביותר בעולם, המציעה למעלה מ  – 200 שירותים מובילים ממרכזי נתונים ברחבי העולם. מיליוני לקוחות – כולל הסטארטאפים שצומחים הכי מהר, ארגונים גדולים וסוכנויות ממשלתיות מובילות, כולם משתמשים ב- AWS כדי להוזיל עלויות, להפוך לזריזים יותר ולחדש מהר יותר.

וכעת לתכלס, חשוב לזכור, כי הפעלות של דפדפן, אינן מקור אמין לדירוג של המוצר שלכם באמזון מכיוון שהמערכות של Amazon משתמשות ב – IP שמקורו ברכיב תצוגה של דירוג גיאוגרפי ודירוג CMS.

כלומר, תלוי עד כמה המוצר שלכם קרוב ורלוונטי לחיפוש, לדרישה ולהזמנות של הלקוחות, וכי רצף הדפים משתנה באופן דינמי. CMS עצמו הורכב מראש באופן דינמי, תורגל ופותח לעשות זאת במשך כמעט עשור. וכעת בשנת 2021, הוא מופעל במלואו, ולמרות שאמזון לא יצאה בהכרזה רשמית בנושא, מבחן המציאות הוכיח זאת ללא צל של ספק.

שימו לב, כי ההפעלה המלאה גורמת לכך שהתוצאות תמיד מעורבבות. זה פשטני ומורכב כאחד. זה אומר שהמערכת יכולה, לפי דרישה, לערבב כל הנתונים שברשותה בשביל לחשב את ההתאמה הטובה ביותר. וכמה שזה נשמע הזוי, זה נותן תמונה נורמלית לחלוטין.

מה לגבי מערכת ה – PPC 

מערכת ה – PPC מנוהלת כישות נפרדת לחלוטין מבחינת האמור לעיל, למרות שההגיון אומר שגם המערכת הזאת אמורה לפעול כמו ה – CSM אבל זה לא כך. מבחינת ייצוב, דירוגי מילות המפתח הם ריקוד דינמי, המתנדנד כל הזמן. לא מאגר או אובייקט סטטי שיכולנו לתאר כיציב. עם זאת, נתוני הדירוג (בהתאם למקור) צריכים בדרך כלל להתחיל להראות פחות תנודתיות ולהגדיר עקומות עם מגמות בתוך 30 הימים הראשונים.

חשוב לזכור, כי נתונים אלו גם מאוד מושפעים מהמוצר והקטגוריה. אין דרך או שיטה פשוטה להשפיע על זה מכיוון שזה פונקציה של תחרות וחישובים מתנגשים בתוך תוכניות הליבה של Amazon.

ושוב, רק לסיום, שום דבר לא מוצג כאינדקס באופן בלתי פוסק, פשוט לא כך פועלת הפלטפורמה בה אנו סוחרים, בשנת 2021. העולם שלנו ישאר דינמי לנצח נצחים. 

אהבתם? שתפו...

אולי יעניין אותך גם...

להצליח ובגדול - טיפים לסוחרים מתחילים באמזון

דרופשיפינג

#דרופשיפינג  מזה דרופשיפינג? מדובר על טכניקה למכירת מוצרים מבלי לשאת באחריות לרכישה וניהול המלאי. יש

המשך קריאה »

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • בדיקות ואישורים למוצרים
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח