ClickCease

דוחות ניהול של אמזון – חלק ב

נתחיל עם דוחות לקמפיינים ממומנים: 

דוח תנאי חיפוש

הדוח עוקב אחר מונחי החיפוש שהלקוחות משתמשים בהם ולוחץ על רובם כדי למצוא את המוצרים שלכם. הוא כולל את המדדים הבאים:

  • מיקוד לפי מילות מפתח וסוג התאמה
  • מונח חיפוש בשימוש
  • שיעור מכירות והמרה לתנאים ספציפיים
  • שיעור קליקים
  • מחיר לקליק
  • התרשמות/חשיפות

הסוחרים יכולים לבדוק את מילות המפתח הכי רבות לחיפוש כדי להגדיל את ההוצאה או למקד יותר לקוחות.

לדוגמה, אתם יכולים לחקור ולהשתמש במילות מפתח עם זנב ארוך, שהן מונחים ספציפיים יותר כדי למקד לקהל צר יותר.

הטבה נוספת בדוח זה היא לזהות מונחים בעלי ביצועים גרועים ולסמן אותם כמילות מפתח שליליות.

דוחות מיקוד

דוחות מיקוד עוקבים אחר מילות המפתח הכוללות שלכם, ASIN וקטגוריות. בעוד מונחי חיפוש מונפקים עבור מילות מפתח ספציפיות, דוח זה מציע מבט רחב על כל מילות המפתח בכל מסעות הפרסום שלכם.

שני שימושים מצוינים לדוח המיקוד הם:

איתור מילות מפתח כפולות. לאחר מכן תוכלו להחליף אותם במונחים חדשים.

גישה לתשואה על הוצאות פרסום (RoAS), יחד עם עלות הפרסום שלכם למכירה (ACoS).

דוח מוצר שנרכש

דוח זה מדרג את ביצועי מילות המפתח בהתאם למכירות. מוצר רכישה מפרט את מילות המפתח המיוחסות למכירות ספציפיות.

הסוחרים יכולים להקצות מילות מפתח יעילות יותר להתאמת ביטויים למוצרים שאינם מוכרים. תוכלו להכיל את מונחי הראש הרלוונטיים ביותר שלכם להגדלת המכירות וההכנסות.

דוח מוצר מפורסם

כאן תוכלו לראות את הביצועים של כל ASINs ו- SKUs המפורסמים שלכם. זה בעצם מספר את הפריטים המקודמים שמקבלים הופעות מהלקוחות.

הסוחרים יכולים למיין את כל רבי המכר שלהם כדי לתכנן מראש לעונה עמוסה, או כדי לשפר את הביצועים של הפריטים הפופולריים ביותר שלכם. לאחר מכן תוכלו להקצות הוצאות פרסום נוספות כדי להגדיל את ההמרות והמכירות.

דוחות מיקום

דוח זה כולל נתוני ביצועים לפי מיקום מודעות עבור כל מסעות הפרסום של הסוחר.

הדוח האחרון עסק בנושא ASINs ממומנים. מצד שני, דוחות המיקום בוחנים את כל מסעות הפרסום של המודעות שלכם.

הנתונים יאפשרו לכם לחדד כל קמפיין לפי טווח מחירים, דירוגים או משלוח. זה יאפשר לקמפיינים שלכם להגיע ולשמח את הקהלים הנכונים.

כל דו"ח מכיל מספר לא מבוטל של דמויות וגרפיקה. זה יכול להיות קצת מרתיע בהתחלה, במיוחד כשאתם לא יודעים מה לחפש.

למרבה המזל, אמזון מציעה את התכונה "קח סיור", שעוזרת לסוחרים להבין טוב יותר מה כל דו"ח משקף.

דוחות אמזון בסלר סנטרל

סביר להניח שראיתם את לשונית דוחות במרכז הסוחר, אבל אולי אינכם בטוחים מאיפה להתחיל. לשונית זו מכילה סוגים שונים של דוחות אמזון. כפי שצוין קודם לכן, אלה מספקים לסוחרים נתונים מרכזיים לבחינת אסטרטגיות המכירה והפרסום שלהם.

הדוחות שלכם מייצגים את הסיפור של חנות אמזון שלכם. כל אחד מהם מגלה כיצד לקוחות מתקשרים עם המותג שלכם.

סוגי דוחות אמזון

דיווחים אלה מצביעים על מגמות מכירות ותנועה ספציפיות. הם יכולים גם לתת לכם תובנה רבה יותר לגבי מצב המלאי וביצועי המכירות שלכם, ותמצאו אותם מוצגים כדלקמן:

  • דוח תשלומים
  • דוח מאמן מכירות באמזון
  • דוחות עסקיים
  • דוחות הַגשָׁמָה fulfillment
  • דוחות החזר 
  • דוחות מותאמים אישית
  • ספריית מסמכי מס

נתחיל לפרט: 

דוחות תשלומים או יותר נכון לוחות מחוונים של תשלום

לוח המחוונים של התשלומים משקף, כפי ששמו מרמז, מידע חשוב אודות התשלומים שלכם.

לוח מחוונים זה מכיל את התצוגות הבאות:

תצוגת הצהרות – שם תמצאו מידע כללי על התמורה נטו שלכם (סכום נטו מיתרה התחלתית ומכירות בניכוי החזרים, הוצאות, החזרי הלוואות וסכום בעתודה בחשבון.)

תצוגת עסקאות – היא מאפשרת לכם לעקוב אחר כל העסקאות שלכם ולסנן אותן לפי סוג

כל ההצהרות – דוח שמספק מידע כללי אך בו זמנית מפורט אודות דוחות חשבונכם לפי תקופת הסילוק

משלמים

ts – תוכלו לראות רשימה של התשלומים שלך לפי תאריך / תקופה

טווח תאריכים – על ידי הזנת מספר הזמנה, כלי זה מאפשר לכם לעקוב אחר עסקה וליצור דוח המבוסס על התאריך שסימנת את ההזמנות כשנשלחות.

דוח מאמן מכירות אמזון

לוח המחוונים של Selling Coach מחולק כדלקמן:

מכירת אילך

מכירת דוחות מאמנים – תוכלו למצוא המלצות כיצד לשפר את ניהול המלאי, המוצרים, הגשמה והפרסום שלכם.

העדפות – הוא מציג לכם רשימה של מוצרים פופולריים שאולי יש להם זמינות מוגבלת באמזון ומאפשר לכם לדעת אילו הזדמנויות יש לכם למלא את השוק הזה.

תקשורת – תהיה לכם גישה להודעות האימייל, לתקשורת ולטיפים שלכם למאמן מכירות מוצלח וכיצד תוכלו לעזור ללקוחות שלכם למצוא את המוצרים שלכם.

המלצות לחיפוש – דף זה מאפשר לכם לחפש המלצות לפי שם המוצר, המותג, הקטגוריה או ASIN.

הזדמנויות מעודנות – רשימה זו מכילה את כל הפריטים שבחרתם ממאמן מכירה.

הגדרות דוא"ל – מאפשר לכם לערוך העדפות שפה, כתובת דוא"ל והתראות.

דיווחים עסקיים

הנתונים בדוחות אלה זמינים למשך עד שנתיים:

לוח מכירות

דיווחים עסקיים לפי תאריך

דוחות עסקיים מאת ASIN

אמזון מצביעה על כך שבסוגים אלה של דוחות, אתם עשויים להבחין בפערים בין סוגי הדוחות השונים עקב האופן שבו הנתונים מסתובבים ומבוססים על מטרת הדוח, ומכיוון שיש להם פיגור של 24 שעות בהשוואה לאמיתי – נתוני זמן.

דוחות הגשמה fulfillment

דוחות הגשמת אמזון הם אחד הסעיפים הנרחבים ביותר במדור הדוחות של הסלר סנטרל. כל אחת מחולקת לקטגוריות משנה עם מספר רב של דוחות הקשורים לכל קטגוריית הורים.

אבל, בקצרה, הם מחולקים ל – 6 קטגוריות עיקריות:

  1. מלאי
  2. מכירות
  3. תשלומים
  4. ויתורי לקוחות
  5. הסרות
  6. אמזון לוגיסטיקה גלובליסטית

אחד העדכונים האחרונים בפרק זה הוא שעכשיו תוכלו לעיין ולהוריד מידע בנוגע לדמי אחסון לטווח ארוך עם תקופה של 6 עד 12 חודשים.

הפורמטים שבהם תוכלו להוריד דוחות אלה הם הבאים:

.csv – אתם יכולים לפתוח אותם גם באקסל רק שימו לב כי אפסים מובילים לא יהיו גלויים. 

דוח החזר 

fba_customer_returns

כלי זה מאפשר לכם ליצור דוחות הקשורים להחזרים של לקוחות. תוכלו לנתח נתונים חשובים בתוך השדות הבאים:

  • תאריך החזרה
  • מספר הזמנה
  • מק"ט סוחר
  • ASIN
  • FNSKU
  • כותרת
  • כַּמוּת
  • FC
  • מֶזֶג
  • סיבה החזרת לקוחות

דוחות מותאמים אישית

בווידג'ט זה תוכלו ליצור דוחות מותאמים אישית משלכם בערכים המופרדים בפסיקים (CSV) לצפייה באמצעות Excel, כולל הצעות של אמזון לשיפור המדדים שלכם.

הם מתחלקים לשתי קטגוריות:

  • דוחות פעילים: דוחות שפורסמו לאחרונה ועם תאריכי הקבצים הנוכחיים
  • דוחות מאוחסנים בארכיון: דוחות ישנים, שמורים בארכיון עצמי על ידי אמזון, שנמחקים לאחר 45 יום

ספריית מסמכי מס

באמצעות ספרייה זו, תהיה לכם גישה לתצוגות הבאות:

  • חשבוניות מס דמי הסוחר
  • תעודות פטור ממס
  • חשבוניות מס

באמצעות דוח מס מכירה, תוכלו ליצור 3 סוגי דוחות:

  1. דוח חישוב מס מכירה
  2. דוח גביית מס שוק
  3. דו"ח מס מכירה משולב

בעת ההרשמה לשירותי חישוב המס של אמזון, יסופק לכם מילון מונחים של שמות ותיאורים שיפורטו בדוח מס המכירה שלכם. תוכלו לגשת למילון מונחים זה על ידי לחיצה על "למידע נוסף", לצד הכותרת ספריית מסמכי מס.

מילים אחרונות, 

למדו את המידע שיש לכם גישה אליו בתוך דוחות אמזון שלכם ובדקו אותם כל הזמן כדי לדעת היכן עומד החשבון שלכם. הם יעניקו לכם תובנות יקרות לגבי מה שאתם צריכים לשפר.

כלל האצבע הוא: אם אתם רוצים לדחוף את הצמיחה שלכם קדימה, עיינו בדוחות אמזון שלכם כדי לשפר את המכירות שלכם.

זה עלול לקחת קצת זמן לדעת את המדדים הכי מועילים עבורכם. לכל סוחר יש צרכים שונים. אבל אם אתם יודעים איך לחפש, תגבירו את העסק שלכם תוך זמן קצר.

הבנת הדוחות של אמזון תעניק לכם תובנה לגבי בריאות החשבון שלכם. בקיצור, הם יכולים לראות ללמוד ולהבין, כיצד לייעל את העסק שלכם.

זכרו, נתוני סוחרים מעולים שווים ביצועי מכר מעולים!

*קרדיוט לאתר datafeedwatch 

אהבתם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח