ClickCease

דוחות אמזון שכל סוחר כדאי שיכיר – חלק א'

מדדי סוחרים גדולים שווים ביצועי מכר מעולים. אם אתם רוצים לדחוף את הצמיחה שלכם קדימה, עליכם להיות מודעים לדוחות הזמינים של אמזון לכל הסוחרים. 

חשוב לעקוב אחר המודעות ונתוני המכירות שלכם, בעצם, אינכם יכולים לשפר את אסטרטגיית המכירה שלכם מבלי לעקוב אחר מדדי הביצועים שלכם.

מכיוון שהמידע בנוגע לדוחות אמזון הוא די נרחב, נחלק מאמר זה לשני מאמרים שונים, דוחות עסקיים שיוצגו במאמר הזה ודוחות פרסום יוצגו במאמר הבא.

דוחות עסקים ופרסום (סקירה כללית)

ניתן לחלק את דוחות אמזון באופן גס לדוחות עסקיים ופרסומיים. הם מכילים נתוני מפתח, כגון:

  • יחידות שהוזמנו
  • סך המכירות
  • צפיות בדף
  • הפעלות (או תנועה)
  • % המרה או % הפעלה יחידות
  • % Buy Box

יש גם 6 מדדים חיוניים לבדיקה בדוחות המודעות שלכם:

  1. תנאי חיפוש
  2. מיקוד
  3. מוצר מפורסם
  4. מיקום
  5. מוצר שנרכש
  6. ביצועים לאורך זמן

הדוחות העסקיים של אמזון

דוח יחידות שהוזמנו

כפי ששמו מרמז, דוח זה מפרט את מספר המוצרים שהלקוחות מזמינים. זהו דו"ח אידיאלי לזהות את הפריטים שהניבו את הרווח הגבוה ביותר ואלו שעשויים להזדקק לדחיפה. ככל שתמכרו יותר יחידות כך הדירוג שלכם כמובן יהיה טוב יותר. בדיוק כמו סך המכירות, מחסור ביחידות שהוזמנו נגזר מתצוגות הדף וההפעלה שלכם, עליהן נדבר בהמשך.

דוח סך המכירות

דוח זה מורכב ממכירות המוצרים שהוזמנו ומכירות המוצר ברוטו. המדד הראשון הוא מחיר הפריט מוכפל ביחידות שהוזמנו.

המדדים האחרונים מורכבים ממכירת פריטים, תוספות ועלות משלוח. בכמה מילים, זה הכסף שלקוח הוציא על קבלת המוצר.

ההכנסות משפיעות על הדירוג בשוק, ולכן חשוב לדעת בדיוק כמה כסף אתם מרוויח מהחנות.

סך המכירות המדווחות מהוות אבן יסוד למדדים הבאים. מה שמצביע על השיפורים שעליכם לבצע כדי לשפר את ההצלחה שלכם באמזון.

דוח צפיות בדף

אלה הם מספר הביקורים בדפי המוצרים. הליסטים נספרים בנפרד. לכן, אם לקוח צופה ביותר מפריט אחד, כל אחד מהם ייחשב כתצוגת דף בודדת.

התובנה הגדולה של תצוגות דף היא שאתם יכולים לראות דפים עם ביקורים מופחתים באופן מהיר. אתם יכולים לזהות שפל מוקדם ולייעל את הליסט באופן מיידי.

עליכם לקבוע מדוע דף אינו נראה. הסיבה יכולה להיות תמחור גרוע או מחסור בקידום, ואפילו חוסר במילות מפתח ממוקדות.

עיינו במדדי המוכר שלכם באמזון כדי לזהות מדוע אינכם מקבלים צפיות בדף. לאחר מכן, תקנו את הבעיה כדי להפוך את המגמה.

דוח הפעלות

דוח זה עוקב אחר הפעלות של לקוחות וצפיות בדפים. הוא קובע מהם המוצרים הנצפים ביותר שלכם בשוק. הדוח מודד ביקורים ותצוגת דפים

דמיינו את התרחיש הזה: לקוח צופה במוצר אחד, אך לא הוסיף אותו לעגלת הקניות. ואז הוא מוצא את המוצר השני שלכם וכן מוסיף אותו לעגלה. ואולי הוא בודק פריט שלישי, מוסיף אותו לעגלה, אך לאחר מכן משנה את דעתו ומסיר אותו.

כל אינטראקציה של מוצר שווה תצוגת דף, אבל הייתה רק המרה אחת לחנות שלכם. המשמעות היא שללקוח הייתה הפעלה אחת בלבד.

הפעלות נמוכות פירושם שהמוצרים שלכם אינם משרתים את האינטרסים של הלקוחות. דוח התעבורה הזה מאפשר לכם לתקן את הבעיה. לאחר מכן תוכלו לבצע את השיפורים שיגדילו את התעבורה שלכם.

דוח שער חליפין

הדוח הזה מסמן את % הקונים שמוסיפים את המוצר לעגלות שלהם.

הנתונים מחלקים את ההזמנות שבוצעו על ידי ההפעלות הייחודיות מהלקוחות. אם 100 לקוחות צופים באחת הליסטים שלכם, אך רק 34 ביצעו הזמנה, למוצר זה יחס המרה של 34%.

הסכום הוא % הפעלות היחידה שלכם.

השיעור הממוצע הוא 9.7%, ו – % טוב עובר מ  – 10% ל  – 15%, על פי אמזון. % הפעלה נמוך מתורגם לדירוג מוצרים נמוך.

שקלו את השלבים הבאים להגדלת שיעור המרות ירוד:

  • בצעו אופטימיזציה של הליסטים שלכם עם תמונות באיכות גבוהה ותיאורים מפורטים. 
  • תנו ללקוחות את כל המידע שהם רוצים בשביל לבצע רכישה מהירה.
  • השתמשו במבצעים כמו הנחות עונתיות ומשלוח חינם כדי להגדיל את מספר ההמרות.
  • עודדו ביקורות על מוצרים, מכיוון שלקוחות מעריכים את דעתם של לקוחות אחרים, קונים מרוצים הם תמיד אסמכתא מצוינת עבור המותג שלכם.

(למי שרלוונטי) דוח % Buy Box 

Buy Box היא רק המחיר והאזור "הוסף לעגלה" בדף המוצר.

כל סוחר יכול לזכות בה אך המקום חולק למעשה בין המותגים המדורגים גבוה ביותר.

לכן, דוח Buy Box מראה באיזו תדירות המוצר שלכם קיבל מקום ב – Buy Box . % גבוה פירושו שאתם מנצחים באופן קבוע את המתחרים בזכייה ב – Buy Box. זה מתורגם למכירות והמרות גבוהות. אם % ה – Buy Box שלכם נמוך, צפיות בדף, הפעלות ומכירות עלולים להיפגע.

הדוח הזה יכול גם לספר לכם אילו מוצרים זקוקים לדחיפה. ישנם גורמים רבים שמשקללים את הזכייה ב – Buy Box. הקפידו תמיד לבדוק את הדברים הבאים:

  • שפרו את שירות הלקוחות ותעריף האספקה ​​בזמן.
  • שנו את המחיר שלכם ושמרו על רמות מלאי טובות.
  • בדקו תמיד את מדד ביצועי המלאי שלכם (IPI) והעריכו את ניהול המלאי לאורך זמן.

לסיכום, הבנת הדוחות של תעניק לכם תובנה לגבי בריאות החשבון שלכם. בקיצור, הם יכולים להראות לכם כיצד לייעל את העסק.

נתוני סוחרים מעולים  = ביצועי מכר מעולים! 

*קרדיוט לאתר datafeedwatch 

אהבתם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח