מציאת איזון בריא בין מכירות אורגניות למכירות בתשלום ממסעות פרסום היא המצב האופטימלי עבור כל מותג או קמעונאי. אם המכירות שלכם בתשלום עולות על המכירות האורגניות שלכם, אתם מסתכנים בהסתמכות יתרה על מודעות כדי להניב הכנסה. אם המכירות האורגניות שלכם עולות באופן דרסטי על המכירות בתשלום, אתם מתחילים לתהות אם מסעות הפרסום שלכם מותאמים ויעילים מלכתחילה.
כדי לעזור לכם להבין עד כמה אפקטיבי מסע פרסום ביחס להוצאה על המודעות שלכם, אתם משתמשים במדד עלות הפרסום של המכירות ACoS. ACoS הוא % המכירות שהוצא על פרסום ומחושב על ידי לקיחת הוצאות הפרסום הכוללות, חלקה בסך מכירות המודעות והכפלה ב-100. ACoS נמוך יותר מציין בדרך כלל שאתם מוציאים % נמוך יותר מהמכירות על פרסום.
כדי להבין אם אתם מרוויחים יותר ממה שאתם מוציאים מדד ההחזר על הוצאות פרסום (ROAS) מזהה את היחס בין הכנסות ממודעות להוצאה על מודעות. זה מחושב על ידי חלוקת סך המכירות בהוצאות הכוללות על מודעות והוא הפוך ל-ACoS – כלומר, החזר על הוצאות פרסום שווה ערך לאחד חלקי ה-ACoS הנתון. בניגוד ל-ACoS, עם זאת, ROAS מיוצג כמדד ולא באחוז.
בעוד ששני המדדים הללו מספקים תובנות חשובות שיעזרו לכם לנתח את הוצאות הפרסום שלכם ולהבין את ההחזר על ההשקעה שלכם, מדד ביצועים ייחודי חדש צובר אחיזה באקוסיסטם של אמזון – עלות הפרסום הכוללת של המכירות הלא היא TACoS.
אמזון TACoS הגדרה
בעוד ACoS ו-RoAS מוגבלים אך ורק למאמצי הפרסום שלכם, TACoS שופך אור על כל הביצועים העסקיים שלכם. המטרה של הפרסומות שלכם, אחרי הכל, היא לא רק להניע מכירות באמצעות מודעות אלא לשמש כזרז לתנועה אורגנית ולצרכנים המחפשים את המוצר שלכם ישירות.
המדד מודד את הוצאות הפרסום שלכם ביחס לסך ההכנסות שנוצרו, ומאפשר לכם להבין בצורה מפורטת כיצד הקמפיינים שלכם משפיעים ישירות על צמיחת ההכנסות הכוללת של החברה שלכם, כולל מכירות אורגניות. אתם יכולים למדוד TACoS ביחד עם ACoS, RoAS, הכנסות ורווח גולמי כדי לתאר בצורה מדויקת יותר את הביצועים העסקיים ואת השורה התחתונה שלכם.
כדי לחשב TACoS, חלקו את סך ההוצאה על המודעה בסה"כ הכנסות המכירות שלכם ולאחר מכן הכפילו את זה ב-100. מידע זה ירכז את ההוצאה על המודעה שלכם עם תצוגה רחבה יותר, יספק בהירות לגבי כל הגבולות הקשים להוצאות הפרסום שלכם, ויאמוד כיצד העסק שלכם באמת משתמש בפרסום כדי להגביר את המכירות.
שימוש ב-Amazon TACoS למדידת צמיחה עסקית הוליסטית
בעוד שה-TACoS שלכם ישתנה בהתאם לתעשייה והרכב החברה שלכם, ישנם תרחישים שונים ש-TACoS יכול לעזור לכם להבין. בדרך כלל, אם ה-TACoS שלכם יורד או נשאר שטוח, זהו אינדיקטור לכך שהמוצר המפורסם שלכם מייצר מכירות חזקות, או לפחות יציבות. המכירות האורגניות שלכם, אם כן, הופכות להיבט חשוב יותר של סך ההכנסות שלכם ותוכנית הפרסום שלכם משחקת תפקיד מוחשי בצמיחת המותג שלכם.
אם ה-TACoS שלכם גדל, זהו אינדיקטור לכך שהמודעות שלכם אינן גורמות לעלייה במכירות או מיקומים אורגניים וייתכן שמסעות הפרסום או דפי פרטי המוצר שלכם מניבים ביצועים נמוכים. אתם יכולים לקחת את המידע הזה ולבצע אופטימיזציה של הליסט ולשפר את אסטרטגיית ה-SEO שלכם באמזון.
כשאתם מסתכלים על ה-ACoS וה-TACoS שלכם בו-זמנית, הישארו ערניים לירידה ב-ACoS והגדלת ה-TACoS. בעוד שבנסיבות אחרות ACoS נמוך יותר הוא סימן חיובי, בתרחיש זה, זה מסמל שהוצאות המודעות שלכם משפיעות יותר ויותר על סך ההכנסות שלכם, מה שרומז על האנטיתזה: המכירות האורגניות שלכם הופכות לפלח מתכווץ מסך ההכנסות שלכם. כמו התרחיש לעיל, אם זה קורה, עליכם לתעדף אופטימיזציה בדף כדי להבטיח שהליסטים שלכם ברורים ומשכנעים.
מחשבות אחרונות
מינוף של ה- TACoS יצייד אתכם בפרטים יקרי ערך להערכת ההשקעה הכוללת שלכם במודעות באמזון, תקצוב יעיל והבנה באיזו מידה המודעות שלכם פועלות בפועל. אם תדעו איזה % מסך ההכנסה מייצרת הוצאת המודעה שלכם, תוכלו לזהות נקודות עיוורות ואזורים עם פוטנציאל צמיחה וכן להבין אם המודעות שלכם, למעשה, מתדלקות את גלגל התנופה ומקדמות צמיחה אורגנית.
*קרדיט feedvisor.com