היכולת להתבלט בין מיליוני המוצרים המשווקים באמזון היא מאתגרת. בעיקר כאשר המחיר ומהירות המשלוח הם הקריטריונים המובילים, על פיהם מקבלים לקוחות החלטות. יכול להיווצר מצב שלקוחות חיפשו בדיוק את המוצר שלכם, אבל לא ידעו בכלל על קיומו ולכן רכשו מהמתחרים בסופו של דבר. זה קורה הרבה.
המטרה של כלי הפוסטים באמזון היא לקדם לקוחות להשוות בין מספר מוצרים לפני קבלת ההחלטה. החל מחודש יולי השנה, יכולים סוחרים לתזמן מספר פוסטים במקביל, ואף להפיק דוחות לבחינת האפקטיביות של המהלכים שביצעו.
מהם הפוסטים באמזון?
מדובר על דרך חדשנית לאפשר ללקוחות לדפדף ולאתר מוצרים בפלטפורמה של אמזון. התהליך הוא בדומה לכל רשת חברתית אחרת, כל מותג ראשי לפרסם מספר פוסטים (תמונה בלבד כרגע) כאשר כל תהליך יצירת הפוסט ופרסומו הוא בשליטת הסוחר עצמו.
למה כדאי לסוחרים להצטרף לפוסטים באמזון?
הכלי הזה מאפשר לסוחרים לשכפל את מה שהם עושים ברשתות החברתיות לדוגמא הפוסטים אותם הם מעלים לאינסטגרם בתוך המערכת של אמזון עצמה. זה גם יכול לעזור למותגים להתבלט לעומת המתחרים ולהצליח למשוך תשומת לב של לקוחות פוטנציאלים.
בצורה מסוימת מדובר בכלי שלעיתים אפילו אפקטיבי יותר עבור הסוחרים מאשר השימוש ברשתות החברתיות עצמם, בשל העובדה שפה הסוחרים יכולים לשתף פוסטים ממותגים בפלטפורמה מובנית בדיוק לצורך הזה – המכירות. והכי טוב, ניתן להצטרף לכלי הזה נכון לעכשיו בחינם, יכול להיות שזה עוד ישתנה, לכן רוצו והירשמו כבר עכשיו, כל עוד יש לכם את האפשרות.
יתרונות שימוש בכלי הזה:
- העלאת מודעות למותג
- יכולת החשיפה (הופעה פיזית) בדף של המתחרים
- הגנה על דף פרטי המוצר שלכם
- תנועה לדף המוצר בחינם אין כסף
חידושים החל מיולי 2020: כפי שציינו קודם, ניתן להעלות במקביל מספר פוסטים, לתזמן אותם מראש, ואז להפיק את דוחות לניתוח:
- פוסטים מרובי מוצרים: ניתן להציג וריאציות של המוצר או אוסף של מוצרים משלימים למוצר שלכם באותו הפוסט, ניתן לערוך ולפרסם מספר פוסטים במקביל
- תזמון פוסטים מראש: מאפשר מיקוד לשעות ולימים בהם כדאי לפרסם את הפוסט וליכולת לבחון תהליכים מראש, וגם בזמן אמת
- הפקת דוחות: ניתן לנתח אחוזי חשיפות ומעורבות לאורך זמן, ניתן מראש לבחור טווח תאריכים מסוימים להפקת הדוחות
איך נרשמים?
כרגע יכולים להירשם לכלי הזה מי שיש לו חנות פעילה (AmazonStore) באתר של אמזון ארצות הברית בלבד. להלן תהליך ההרשמה:
- יש להיכנס לאתר: posts.amazon.com
- כניסה באמצעות פרטי ההרשמה הרגילים למערכת הפרסום של אמזון
- צרו פרופיל
- אשרו את שם המותג שלכם
- העלו למערכת את הלוגו של המוצר שלכם
ברגע שביצעתם את 5 הצעדים הללו תוכלו להתחיל לפרסם פוסטים, להעלות תמונות ולתייג מוצרים רלוונטיים.
כמה תובנות בנוגע לכלי הזה:
- כותרות קצרות מביאות למעורבות גבוהה יותר של לקוחות (4-5 מילים באופן כללי)
- כדאי לבצע A/B טסט על מנת לראות מה עובד יותר טוב ומה עובד טוב פחות מבין הפוסטים
- ניתן לערוך פוסטים גם אחרי שכבר פורסמו, שזה מעולה
- אין שום הגבלות בנוגע לעריכה, אתם יכולים לשנות את התמונה, את הכותרת, ואפילו את מספר ה ASIN
- אם קורה ונגמר המלאי, המערכות פה מסונכרנות והפוסטים יפסיקו לרוץ באופן אוטומטי