מדובר נושא שמעסיק לא מעט מאיתנו: אלגוריתם Buy Box של אמזון
בשביל להבין מהו אלגוריתם של ה – Buy Box של אמזון? בואו נפרט קודם מה היא ה – Buy Box:
אם אתם מסתכלים על מוצר באמזון, סביר להניח שתבחינו בקטע סרגל צד בצד ימין המציג אפשרויות רכישה ומשלוח שונות, עם כפתור הוסף לעגלה ולחצן קנה עכשיו. כל הקופסה הזו היא ה – Buy Box של אמזון, מה שמקל על הלקוחות לרכוש פריטים במהירות.
במוצרים ללא Buy Box במקום כפתורי הוסף לעגלה וקנה עכשיו, הלקוחות יראו קופסה לבנה כתומה הכוללת כפתור אחד בלבד – ראה את כל אפשרויות הקנייה, אשר מעביר אותם לדף המציג את כל הסוחרים שמוכרים את המוצר המסוים הזה, את מחיריהם ואת אפשרויות המשלוח שלהם.
מדוע ה – Buy Box כל כך חשוב?
עם כ – 83% ממכירות אמזון – סך של 190 מיליארד דולר של 233 מיליארד דולר במכירות, זו ללא ספק הדרך המובילה שבה מתבצעות המרות לרכישה באמזון.
מה עם ה – 17% הנותרים מהמכירות אתם שואלים? ובכן, זו חתיכה מהעוגה די דלה שאפשר לקחת ממנה פרוסה. אבל אם בסופו של דבר אם תקבלו אפשרות להיות חלק מה – Buy Box בליסט של המוצרים שלכם, תוכלו לצפות לראות יותר תנועה ואולי גם קפיצה במכירות.
עם זאת, אמזון מעניקה את ה – Buy Box רק רק לליסטים שלדעתה עומדים במדיניות שלה מול הלקוחות, ולכן יש לפניכם עבודה אם אתם רוצים שתופיע בדף המוצר שלכם. להלן כמה טיפים שיכולים לעזור:
- וודאו כי אתם זכאים לזכות ב – Buy Box : ראשית, עליכם לוודא שאתה אכן זכאי ל – Buy Box לפני שתנסו להרוויח אחת. ולשם כך, יש כמה דברים שצריך להסתכל עליהם:
- אם אתם סוחרים במסלול ב- FBA, הסיכויים שלכם הטובים ביותר. אתם עדיין יכולים לזכות באחת אם אתם סוחרים במסלול ב- FBM או ב- Seller-Filled Prime) SFP), אך נראה ש – FBA היא הדרך הישירה ביותר.
- זמן המשלוח הוא קריטריון נוסף וחשוב ביותר, מכיוון שככל שתוכלו לשלוח פריט מהר יותר (במיוחד עבור דברים כמו כרטיסי אירוע מיוחדים ופריטים מתכלים), כך אתם נוטים יותר לזכות ב – Buy Box.
- אתם חייבים להחזיק מלאי הגון מכיוון שאמזון לא תעניק את ה – Buy Box לסוחרים ללא מוצרים זמינים למכירה. המוצר צריך להיות חדש. לא ניתן לשפץ אותו ובמצב כמעט חדש, הוא צריך להיות חדש.
- מדדי הסוחר האחרים שלכם באמזון (למשל, שיעור פגמים בהזמנה, קצב מעקב תקף, קצב משלוחים מאוחרים וכו') צריכים לעמוד לפחות בסף המינימלי של אמזון, אך העלאתם לגבוהה יותר משפרת כמובן את הסיכויים שלכם.
- מחיר תחרותי: מחיר המוצר הסופי שרואים הלקוחות, שכולל משלוח ומע"מ (בריטניה / האיחוד האירופי בלבד), וזה אחד הגורמים החשובים ביותר לזכייה ב- Buy Box.
אל תשתתפו במרוץ לתחתית, אך וודאו שאתם גם לא המחיר הגבוה ביותר בבלוק. תמחור תחרותי חשוב בהרבה מתמחור נמוך, במיוחד אם המדדים שלכם באזורים אחרים הם יוצאי דופן.
- ציוני משוב הלקוחות צריכים להיות לפחות 90%: אמזון תבחן את המשוב (חיובי, ניטרלי ושלילי) במהלך 30 הימים, 90 הימים וה 365 ימים האחרונים. אם מדובר ב -90% לפחות, יש לכם את הסיכויים הטובים ביותר לזכות ב- Buy Box.
- באיזו מהירות אתם מגיבים לשאילתות לקוחות?
אם אתם עונים על שאלות הלקוח תוך 24 שעות, אתם מסודרים, אבל אם אתם מגיבים מחוץ לטווח הזמן הזה – או בכלל לא – אתם פוגעים משמעותית בסיכויים שלכם לזכות ב- Buy Box.
אז למה אתם מחכים, מי שעדיין אין לו Buy Box זה הזמן שלכם. בהצלחה!