ישנן כמה אפשרויות שיעזרו לכם להימנע ממגבלות אחסון ודמי אחסון לטווח ארוך. השלב הראשון הוא בדרך כלל להוריד את המחיר שלכם כדי לראות אם אתם יכולים למכור את המלאי. אולי כדאי למכור בהפרש קלוש ביותר או אפילו בהפסד כדי להגדיל את קצב המכירות, שמשפיע על ציון ה- IPI שלכם.
אם זה לא עובד, נסו לעדכן את הרישום, הפרסום או שילוב כלשהו של שלושתם. אמזון אאוטלט יכול להיות גם אפשרות טובה.
ואז מה? ובכן, תמורת תשלום תוכלו להסיר את המלאי שלכם מ- FBA ולפנות אותו או להחזירו אליכם. אבל יש גם אפשרות נוספת: תוכנית FBA Liquidations.
כעת נחקור כיצד התוכנית עובדת:
FBA Liquidations – פירוק FBA
תוכנית אמזון זו מסייעת לסוחרים להחזיר ערך ממלאי עודף כמו גם מפריטים שהוחזרו תוך הימנעות מדמי אחסון ומניעת סילוק מלאי. במקום לשלם אגרה להסרת מלאי FBA או להיפטר ממנו, אתם יכולים פשוט למנף את פירוק ה- FBA לשימוש במפרק סיטונאי מטעמכם. תוכנית זו פתוחה לסוחרים בארה"ב וגם לסוחרים שאינם אמריקאים שמוכרים בארה"ב.
המפרקים הסיטונאים משווקים מלאי בבעלות אמזון ומוצרי FBA, בדרך כלל דרך פלטפורמות מסחר אלקטרוני אחרות או חנויות. הם אינם רשאים למכור מוצרים מחוסלים FBA ישירות באמזון. הם גם לא יכולים להחזיר לכם מלאי שחוסל.
פריטים שנזכרו או מסוכנים (סחורות מסוכנות) אינם זכאים לחיסול (liquidated). אם ברשותכם מלאי שאינו ניתן למימוש, שימו לב שרק פריטים מהסיבות הבאות זכאים: הלקוח נפגע, המוביל פגום או המפיץ ניזוק. אם המלאי שלכם פג, או פגום, לא ניתן לחסל אותו.
במהלך התקופה הקצרה שבין הגשת הזמנת פירוק לבין העברת המלאי למצב שמור, עדיין תוכלו למלא את הזמנות הלקוחות באמצעות המלאי. אם המלאי שלכם משמש למימוש הזמנה בזמן הפירוק, אתם תקבלו את מכירות המכירה במקום תשלום פירוק.
לאחר הגשת המלאי הזכאי לפירוק, הוא יפסיק לצבור דמי אחסון חודשיים וארוכי טווח. חשוב לדעת כי אינכם יכולים לבטל בקשת פירוק לאחר הגשתה. אתם יכולים לשלוח רק בקשת פירוק אחת עבור אותו פריט.
ערך הבראה נטו ודמי חיסול
מלאי חיסול מאפשר לכם להחזיר חלק מעלות המלאי (ערך הבראה נטו) תוך הימנעות מדמי אחסון. ערך ההחלמה הנקי מופיע בדף התשלומים בחשבון אמזון שלכם תוך 60 יום לאחר הגשת צו פירוק.
ערך ההחלמה הנקי מחושב על סמך מחיר המכירה הממוצע של המלאי שלכם (ASP). אמזון מחשבת ASP על סמך היסטוריית המכירות שלכם, היסטוריית המכירות של ASIN ומחיר המכירה הממוצע של ה- FBA. מפרקים סיטונאיים רוכשים מלאי מאמזון תמורת ערך התאוששות ברוטו, כ 5-10% מ- ASP של המלאי. אמזון מנכה דמי עיבוד וכן דמי הפניה ואז משלמת לכם את שווי ההחלמה הנקי עבור כל פריט שתחסל.
דמי העיבוד של פריטים בגודל סטנדרטי נעים בין $ 0.25 – $ 0.40. עמלת הפניה לחיסול FBA תלויה בקטגוריית הפריט. שכר טרחה זה נע בין 6-45%.
כיצד ליצור צו פירוק FBA
באפשרותכם ליצור בקשת הסרה לשליחת מלאי לחיסול מדף תכנון מלאי בסלר סנטר או מדוח ההסרה המומלצת.
- צרו הסרה
מדף תכנון מלאי בחרו ASIN אחד או יותר. לחצו על פעולה בפריט שנבחר כדי לפתוח את התפריט הנפתח ובחרו צור הזמנת הסרה.
מדוח ההסרה המומלץ: לחצו על התחלת תהליך ההסרה.
- לחצו על חיסולים
הזינו את כמות המלאי שניתן למלא או שלא ניתן למילוי שברצונכם לחסל.
- בדקו ואשרו את צו הפירוק
יש גם אפשרות ליצור צו פירוק בתפזורת במידת הצורך.
פירוק ה- FBA וה- IPI
כאמור לעיל, שיעור המכירה של FBA הוא מרכיב חשוב בציון ה- IPI של אמזון. מלאי עודף מוריד את הציון שלכם. אם תבחרו להגיש צו הסרה באמצעות FBA Liquidations, ציון ה- IPI שלכם לא יושפע בזמן שהמלאי ממתין להסרה. (זה נכון גם לגבי אפשרויות הסרה אחרות).
עם זאת, לאחר חיסול המלאי או הסרתו, שיעור המכירה שלכם אמור להשתפר מכיוון שמלאי עודף / מיושן מופחת. שיעור מכירה משופר מוביל לציון IPI טוב יותר!
אתם יכולים לעזור במניעת עודף מלאי ולשמור על קצב המכירה שלכם יציב באמצעות תוכנת ניהול מלאי המיועדת לסוחרי FBA, כמו RestockPro by eComEngine. RestockPro התוכנה עוזרת לכם לשמור על ציון ה- IPI שלכם מעל לסף המינימום בכך שהיא מקלה על התמקדות במשימות מפתח כדי להישאר במלאי.
התנסו גם ביצירת ערכות או חבילות כדרך נוספת לטפל במלאי עודף.
שורה התחתונה,
מלאי FBA שלא מוכר ממשיך לעלות כסף כל עוד הוא נמצא במרכזי של אמזון. לא רק זאת, זה מונע מכם למקסם את שטח האחסון ב- FBA עבור פריטים שמוכרים היטב.
שימוש באופציה לחיסול FBA להסרת מלאי לא יביא לכם רווח, אך ייתכן שזו אפשרות טובה לעצור את הפסד פוטנציאלי ולהשיב ערך כלשהו. זה נכון במיוחד אם יש לכם מלאי בכמות גדולה שאתם לא יכולים למכור.
ככל שאמזון וחברות אחרות מתמקדות יותר ויותר ביוזמות קיימות, זה נראה כמו צעד סביר כדי למנוע מלאי שלא נמכר בסופו של דבר להטמנה והפיכתו לזבל.
עם זאת, חלק מהסוחרים הביעו חשש מפירוק. ההנחיות של אמזון קובעות כי מפרקי FBA מוגבלים באופן חוזי ממכירת מוצרים מחוסלים של FBA ישירות באמזון. אבל אין שום דבר שמונע מלרכוש לשחזר או לארוז מחדש מלאי מחוסל של FBA ולהופיע שוב באמזון. בעלי מותגים בוודאי ירצו לשקול כל השלכה על גישה זו לפני שיחליטו האם לחסל מלאי או לא.