ClickCease

Search Find Buy | Browse Find Buy

סוחר ותיק באמזון, בוודאי מכיר את הביטוי "Search Find Buy" או כפי שהוא ידוע בקיצורו SFB.

השאלה היא מי מכם מכיר את הביטוי "BFB "Browse Find Buy?

במאמר זה, בחרנו להרחיב בנושא BFB על מנת שתבינו את המשמעות ותוכלו להשתמש בטכניקה הזאת בשביל למקסם את יכולות החיפוש של המוצרים שלכם מזווית נוספת.

מה זה SBF?

אז בדיוק כמו שזה נשמע- טכניקה המאפשרת לסוחרים להתמקם גבוה יותר באמצעות מילות מפתח מתאימות, וגם עוזרת להם להקטין את ה BSR של המוצרים.

האסטרטגיה עובדת בדרך הזאת: לקוח פותח את האתר או את האפליקציה של אמזון, ומקליד מילות מפתח בחיפוש אחר מוצרים. יש מצב שאלו מילות מפתח שהסוחר שתל בליסט במטרה שבעת החיפוש יעלו המוצרים שלו. ברגע שנמצא המוצר שהלקוח חיפש הוא מקליק על דף המוצר, מעיין בליסט, קורא ביקורות ואז מחליט האם לרכוש.

אם מספר גבוה של לקוחות מבצעים את אותו הדבר בנוגע למוצר ספציפי, דף המוצר הזה יתוגמל בכך שיעלה גבוה יותר ויתקדם בהצגה ללקוחות, מה שיביא בסופו של דבר אחוזי המרה גבוהים יותר ובכך יותר מכירות, וחוזר חלילה.

מה זה BFB?

אין ספק שהרבה לקוחות משתמשים בסרגל החיפוש של אמזון כדי לאתר מוצרים שהם רוצים, עם זאת יש עוד דרכים להגיע למוצרים באמזון ולא רק בדרך הזאת.

כדי להמחיש כיצד עובדת טכניקת SFB להלן דוגמא:

לקוח מחפש מעיל לכלב באמזון גרמניה, הוא נכנס לסרגל חיפוש באמזון ומקיש את המונח. מהסתכלות על שורת החיפוש בדפדפן אנו יכולים לראות את מילות המפתח המחופשות:

k=dog+coat

https://www.amazon.de/s?k=dog+coat&crid=1ZBQ297KH9X6I&sprefix=dog+caot%2Caps%2C207&ref=nb_sb_ss_sc_1_8

אם הלקוח החליט לרכוש את המוצר הזה, האלגוריתם ישר יקשר את מילות המפתח שחופשו עם המוצר.

מה יקרה כאשר במסגרת החיפוש עבור מעיל לכלב קופץ הלקוח במודע או שלא במודע מחוץ לחיפוש ונכנס לקטגוריות אחרות?

בואו נחזור לדוגמא: לקוח נכנס לאמזון ומחפש מעיל לכלב, אבל הוא רואה פתאום משהו אחר בדף שמושך את תשומת ליבו (זה קורה הרבה, גם לנו הסוחרים, בתור קונים) והלקוח החליט להיכנס תוך כדי החיפוש לקטגוריה אחרת קשורה ולא קשורה בעקיפין, לדוגמא: קטגוריית תינוקות.

מה אתם חושבים שיקרה בשורת החיפוש?

בשורת החיפוש לא נראה יותר את מילות החיפוש המקוריות:

https://www.amazon.de/b?node=355007011

בנוסף שימו לב כי האות S הוחלפה באות B, מה שאומר שאלגוריתם כבר לא מזהה את זה כחיפוש מוצר אלא יותר כדפדוף – BROWSE. מילות החיפוש שהוגדרו הופכות להיות חסרות משמעות.

עכשיו נניח והלקוח החליט שהוא מקיש על המבצעים בתוך הקטגורייה הזאת מה שנקרא DEALS

שורת החיפוש היא:

https://www.amazon.de/-/en/Babyartikel-Restposten/b/…

ה B מעיד על כך שאנחנו עדיין בתצורה של דפדוף מבחינת האלגוריתם, המספר הארוך שמופיע (672908011) מתקשר לחיפוש שלנו עבור DEALS, האות s עדיין נראית כאן והיא מעידה על חיפוש אבל לא על חיפוש של מילות מפתח. במקרה הזה האלגוריתם מזהה חיפוש כללי ביותר עבור מוצרים בתצורה של דפדוף בלבד.

מדוע חשוב להכיר ולהבין את טכניקת BFB?

מילות מפתח הן לא הדרך היחידה שבה מתבצע חיפוש באמזון, סוחר שמעוניין למקסם את הליסט שלו חייב להשקיע גם בחיפוש בטכניקת ה"דפדוף" ולא רק בטכניקת "חיפוש". חשוב לשייך את המוצרים לקטגוריות מבחינת אסטרטגית שמתאימות למוצרים שלכם ויכולות לעזור לכם לקדם את המוצר למול המתחרים.

התאמת לטכניקות BFB ממקדת ומדייקת את החיפוש עבור המוצרים ואת קהל היעד הרלוונטי.

לסיכום

בדקו שסלר סנטר שלכם מעודכן בכל הפרטים הרלוונטיים, ניתן כמובן להשתמש בעזרה מקצועית יותר במטרה לוודא כי אכן מילות המפתחת וטכניקות החיפוש עבור המוצרים שלכם ממוקסמים גם בטכניקת "חיפוש" וגם בטכניקת "דפדוף".

אהבתם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח