ClickCease

תוכנת KEEPA 

מהי Keepa

מדובר בכלי שידוע בעיקר בשל יכולתו לבצע מעקב אחר היסטוריית מחירי פריטים באמזון ושל דירוג המכירות שלהם. באמצעות תוסף Chrome תוכלו לקבל מידע שיטען אוטומטית בדף המוצר באמזון עבור כל פריט בו אתם צופים. המידע נטען ממש מתחת לאזור תמונות המוצר בדף. בנוסף לטבלת דירוג המכירות של Keepa ותרשימי היסטוריית המחירים, אתר האינטרנט שלהם מספק כלים נוספים לחקר מוצרים, גילוי והערכה. אתם יכולים גם לחפש מוצרים מובילים לפי קטגוריות, Keepa מסוגלת לספק מידע זה, כי היא אוספת נתוני משתמשים בכל פעם שהם צופים במוצר.

הכלי הנהדר הזה הצליח לייצר את אחת הרשימות הרחבות ביותר של מוצרים וחנויות באמזון. Keepa נחשבת גם כחברת נתונים המספקת תובנות מעבר לרק הצגת תרשימי תמחור.

איזה מידע מספקת Keepa?

Keepa מספקת נתונים על דירוג מכירות של מוצרים באמזון, היסטוריית המחירים, מחירי הצעה חדשים, מחירי הצעה היסטוריים, מחירים של אמזון עצמה ומספר ההצעות הכולל, כמו גם מידע על המוצרים הנמכרים ביותר חנויות ומותגים מובילים.

הרשימה מאוד ארוכה ומפורטת, והיכולת שיש שלכם לנווט בכלי הזה מסוגלת להגדיל את הסיכויים שלכם למצוא מוצרים באיכות טובה שיימכרו במהירות.

חשיבות המידע ב – Keepa 

המחיר הנוכחי של פריט ודירוגו הם רק שני נתונים מתוך מערכת נתונים כוללת ומורכבת שמספקת Keepa. אמנם דירוג המכירה והמחיר הנוכחי עשויים לשקף במדויק תנאי מכירה רגילים של פריט, אך ישנם נתונים רבים נוספים שיכולים לעזור בהערכה עתידית של המכירות למוצרים הללו, כמו: 

  • עונתיות
  • מחסור באספקה זמני
  • עודפים באספקה זמניים
  • שינויים בהיצע של מוצרים מתחרים
  • ביקוש גבוה ברבעון הרביעי
  • אקטואליה

אלה רק כמה מהנתונים שגורמים לשינוי לטווח קצר בדרגת המכירה ובמחיר, בנוסף לזה, גישה לנתונים היסטוריים מאפשרת לכם להבין טוב יותר למה לצפות בעתיד הדרך. 

שימוש בתוסף Google Chrome של Keepa

בתוסף Google Chrome של Keepa ניתן להשתמש עבור ניתוח הנתונים הבאים: 

  • לקבוע דרגות מכירה ממוצעות – אחד המאפיינים החשובים ביותר של Keepa הוא היסטוריית דירוג מכירות שהם מספקים באמצעות התוסף של Google Chrome
  • להעריך את היסטוריית המחירים והיציבות שלהם – אנו נוטים להתמקד במחיר הממוצע לאורך זמן וכיצד הוא משתנה בתוך המערכת של אמזון. בנוסף לזה חשוב גם להבין כיצד מספר הצעות או מספר חנויות יכולים להשפיע על יציבות התמחור לאורך זמן
  • מספר הצעות – אנו משתמשים בכלי זה בכדי לראות כיצד נראית סביבת המכירה, זה גם מאפשר לנו להניח כמה הנחות ביחס ליציבות התמחור בשילוב עם מידת העקביות שלו לאורך זמן
  • בחינת תמחור נוכחי –  בעזרת כל המידע הזה אנו יכולים להעריך היכן המחיר הנוכחי ביחס לנתונים וכיצד הוא עשוי להתקיים לאורך זמן. לדוגמא, האם כדאי להוריד מחיר או להחזיקו יציב בהתבסס על ביצועי העבר? אנו יכולים לענות טוב יותר על שאלה זו באמצעות הנתונים מתוך המערכת. אם המחירים נוטים לעלות כאשר המלאי נגמר בחנויות מקבילות ואנחנו בוחנים מוצר עונתי, אז זה יכול להיות פריט שנרצה לשמור עליו במחיר מבוקש גבוה ולחכות לעונת המכירות הבאה. בדוגמה אחרת, נוכל לבחון גם גרף תמחור להיווכח כי פריט עשוי להיות במחיר גבוה מדי בהשוואה לעבר כאשר דירוג המכירות היה טוב יותר. בהנחה שההחזר על ההשקעה עדיין הגיוני, הפחתת המחיר עשויה להיות שינוי שנרצה לעשות בתקווה להגדיל את המכירות שלנו – בידיעה שסביר להניח שהוא ימכור במחיר נמוך יותר בכל מקרה.
  • לקבוע את פרופיל סיכון של מוצרים מסוימים ביחס למספר חנויות האחרות 
  • לקבוע דרגות מכירות

מחקר באמצעות אתר Keepa (גילוי מוצרים, קטגוריות חדשות, מוכרים אחרים)

עד כה כיסיתי את היכולות של תוסף Google Chrome. בחלק זה, אני הולך לסקור כיצד להשתמש באתר של Keepa לחקר מוצרים, קטגוריות ומותגים, אגב, זוהי דרך טובה מאוד לאתר מוצרים פוטנציאליים ולהבין מה עובר על מותגים מצליחים אחרים על בסיס יומי.

גילוי מוצרים

יש לבחור נתונים – Data ולבחור רשימות הנמכרים ביותר Best Seller Lists. זה יביא אתכם לדף שבו תוכל לצפות במוצרים הנמכרים ביותר בכל קטגוריה שתבחרו. כעת אתם יכולים פשוט לגלול בין המוצרים הנמכרים ביותר בקטגוריה זו ולבחון אותם. 

חיפוש מוצרים בקטגוריות חדשות

יש לבחור שוב נתונים Data ואז לבחור במציאת מוצרים Product Finder . משם תוכלו לבחור כמות מוצרים להצגה. השימוש במסננים מאפשר לכם לצמצם את החיפוש למוצרים חדשים או מוצרים הקשורים למוצרים שאתם כבר מוכרים. זה יכול לעזור לכם לזהות ספקים חדשים, הזדמנויות לארביטראז' קמעונאי, או ארביטראז' אונליין, או אפילו רעיונות למותגים פרטיים.

זיהוי מוכרים מובילים אחרים

כאן יש לבחור בנתונים ואז ללחוץ על רשימת מוכרים מובילים – Top Seller List. תובלו למסך שבו תוכלו לצפות בחנויות המובילות באמזון מבחינת המספר הכולל של ביקורות. מתוך הנחה שככל שיש יותר ביקורות, נמכרים יותר מוצרים. זו לא מערכת מושלמת, אבל היא יכולה לקרב אתכם למצב האמיתי. 

יתרון גדול הוא שאתם יכולים למיין חנויות לפי קטגוריות אם תרצו. אם אתם מוכרים סוג מסוים של מוצר, זה יכול לעזור לכם למצוא חנויות וליסטים שברצונכם לחקות.

אתם יכולים לצפות בליסטים באמצעות לחיצה על שמות החנויות וזה יכול לעזור לכם לזהות הזדמנויות חדשות ונתיבים אפשריים עבורכם להרחבת העסק, מידע חיוני מאוד לסוחרים חדשים. 

טיפים נוספים

אחד הדברים האחרונים שרציתי להציג הוא "Tree Tree", שנמצא מתחת לקטגוריית הנתונים Data באתר Keepa. אם תלחצו על האפשרות למיין לצד שמות הקטגוריות תוכלו לצפות גם בקטגוריות המשנה שלהן. שוב, זה אולי לא מידע מדויק, אבל קרוב למידע האמיתי ומאפשר לכם להתבסס על נתונים כאלה לצורך קבלת החלטות. 

למי נבנה הכלי הזה?

Keepa בנויה לכל הסוחרים. החל ממתחילים שמוכרים את המוצר הראשון שלהם ועד לסוחרים מנוסים שמוכרים במאות אלפי דולרים לחודש. זה פשוט התוכנה הטובה ביותר למחיר ולבחינת מדרג מכירות. הכלי הזה יעיל לכל הסגנונות או שיטות מכירה שונות עבור העוסקים באמזון. ניתן להשתמש בכלי זה לארביטראז' קמעונאי, ארביטראז' מקוון, סיטונאי ותווית פרטית. 

כמה עולה Keepa?

15 יורו בחודש, שהם קצת פחות מ – 17 דולרים לחודש וזאת החל מאוקטובר 2019 ונכון ליום כתיבת פוסט זה (לפני אוקטובר 19, הכלי הזה היה חינמי). המחיר הוא עבור תוכנית הפרימיום עם כל הפיצ'רים שלה. יש גם תוכנית חינמית המספקת מידע מסוים אך לא שלם. 

אילו זירות אמזון נתמכו ע"י Keepa?

Keepa עוקבת אחר המוצרים של חנויות אמזון בארה"ב, גרמניה, בריטניה, צרפת, איטליה, ספרד, קנדה, יפן, הודו ומקסיקו. תוכלו לבחור את הזירה שלכם בתפריט. שם תוכלו גם לבחור את שפת האתר, לא חייבת להיות בשפת הזירה.

כפי שנוכחנו לדעת Keepa הינה כלי זול יחסית שיכול להזניק את העסק שלכם למעלה במהירות הבזק. 

אהבתם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח