ClickCease

7 מדדי מפתח להצלחה באמזון

כדי להגדיל את מכירות החנות שלכם באמזון אתם צריכים להבין מהבסיס איך היא מתפקדת. על ידי שימוש במדדי המפתח הבאים, תוכלו לבחון ולמפות מגמות ו/או מוצרים שניתן להתמקד בהם. 

במאמר זה אנו מכסים את 7 המדדים המובילים באמצעותם תוכלו לפקח על העסק שלכם באמזון: 

טיפ 1: מכירות כלליות

באותה שעה בכל שבוע, בצעו ניתוח של המכירות שעברו, לתקופה של 7 ו – 30 יום. מומלץ להשתמש ביום שני באופן קבוע, כדי לבדוק את כל סטטיסטיקות המכירות עבור המוצרים והחשבונות.

חשוב לזכור, יש לבדוק את מגמות המכירות שלכם תוך התחשבות במכירות עונתיות אותן יש לנטרל.

כדי לדעת בדיוק מה קורה עם חשבון הסוחר שלכם באמזון, עליכם לבדוק כל מק"ט באופן פרטני. חפשו אחר מוצרים עם גידול או ירידה במכירות.

המוצרים שלכם עשויים באופן טבעי לעלות ב -10% או לרדת ב -10% בכל יום נתון באמזון , בדקו את הסיבות לתנודות גדולות יותר במשך 7 או 30 יום. בצעו התאמות למוצרים שלכם בהתאם לאופן שבו הם מוכרים. בדרך כלל ירידת מחירים קטנה או אפילו עלייה יכולה להגביר את המכירות פלאים.

טיפ 2: שיעורי המרה

הורידו דוח שיעור המרות עבור החנות שלכם, עקבו אחר שינויים משבוע לשבוע בשיעור ההמרות.

אתם צפויים לראות תנודות למעלה ולמטה די הרבה, ולכן אתם רוצים לבדוק את המגמה הכללית במשך 7 ימים ומעלה. המשכו לבצע אופטימיזציה של המוצרים שלכם כדי להגיע לשיעורי ההמרה שלך מעל 20%.

שימו דגש על מק"ט שיש לו יחס המרה של 10% או פחות. כל דבר מתחת ל -5% הוא קריטי. יש סוחרים שמסוגלים להשיג 30% או אפילו 40% + שיעורי המרה! ככל שיחס ההמרה שלך גבוה יותר – כך תדורג טוב יותר במערכות של אמזון לאורך זמן.

טיפ 3: מספר מוצרים

ברגע שאתם מייעלים את הליסט שלכם, הדרך הקלה ביותר להרוויח יותר כסף באמזון היא פשוט להוסיף מוצרים נוספים.

אם אתה עוברים מ – 5  מוצרים ל – 10  מוצרים אתם למעשה מכפילים את כמות המכירות שלכם תוך הפחתת התלות במוצר אחד בלבד. חקרו ללא הרף מוצרים חדשים והגדילו את כמות הפריטים שאתם מוכרים כל הזמן. 

טיפ 4: זמן תגובה ליצירת קשר

וודאו שאתם או איש צוות מטעמכם בודקים את הודעות המייל של שירות הלקוחות לפחות פעמיים ביום בשעות קבועות. תוכלו לבדוק את זמן התגובה שלכם ב – Amazon Seller Center.

שמרו על זמן מענה לשירות לקוחות לכל היותר של 24 שעות, עם עדיפות לתת מענה  תוך 12 שעות בממוצע. ככל שהשירות שלכם יהיה טוב יותר כך הסיכוי שלכם לקבל ביקורות חיוביות ולמנוע ביקורות שליליות גדל.

טיפ 5: בריאות חשבון

כל שבוע, יש להיכנס ל- Amazon Seller Center ולבדוק את כל הנתונים הסטטיסטיים העיקריים בנוגע לתקינות החנות.

שימו לב במיוחד לכל החלקים הצהובים או האדומים, והקפידו לתקן אותם באופן מיידי. ביצועים גרועים ברצף עלולים לגרום לחסימת חשבון המוכר שלכם ע"י הענקית אמזון.

טיפ 6: משוב סוחר

בדקו מעת לעת את משוב הסוחר הכללי שלכם. נסו להסיר את כל הביקורות השליליות המתייחסות למוצרים.

מומלץ גם להסיר כל ביקורת של 4 כוכבים ומטה בכדי לשמור על ממוצע גבוה. אם ביקורת שלילית היא בשל מסירה מאוחרת של אמזון או פגיעה באריזה, בדרך כלל ניתן להסיר כאלה ביקורות מהחשבון, יש לפנות לאמזון עצמה בבקשה כזאת. 

טיפ 7: רווחים

אחרון חביב, בדקו את הרווחים של כל מק"ט ומק"ט וכן את סך הרווחים שלכם מהחנות.

קחו בחשבון את כל התקורות שלכם, כולל עלויות שיווק מחוץ לאמזון, עלויות הובלה וכל ההוצאות האחרות הקשורות לחנות. בדקו זאת בפירוט, לפחות פעם בחודש. הגדירו לעצמכם יעדים למשך 3 ו – 6 חודשים ועבדו בעקביות בכדי לממש אותם.

עקבו אחרי 7 מדדים אלו והקפידו ליישם אותם ולהתמיד, ואתם בדרך המובטחת להצלחה.

אהבתם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח