ClickCease

תכנית Transparency Program של אמזון

התוכנית הוקמה ע"י אמזון בחודש מרץ שנת 2017. מטרת התוכנית היא הגנה מזיופים.

הדרך שבה מתבצעת ההגנה היא באמצעות הצמדת ברקוד שניתן לסריקה לכל מוצר מקורי שרשום בתוכנית.

כולנו מכירים את אותן חנויות פיראטיות, שלעיתים מצליחות להשתלט על ה- Buy Box ומציעות את אותן המוצרים במחיר נמוך ומפתה יותר. אגב, אמזון מעודדת מלחמת מחירים ובכך גם מאפשרת לתופעה הזאת לחיות.

במכירה ורכישה של מוצר מזויף הפגיעה היא כפולה:

פגיעה בסוחרים – באה לידי ביטוי בטווח הקצר בהפסד כספי על מוצר שלא נרכש בסופו של דבר. באה גם לידי ביטוי בטווח הארוך – לקוחות לא מרוצים שמשאירים ביקורות נמוכות למוצר, למרות שבכלל קיבלו מוצר אחר.

פגיעה בלקוחות עצמם – אשר רכשו מוצר שאינו אותנטי ובכך בזבזו את כספם לשווא. בנוסף, יכולים להיות מקרים בהם הלקוחות מסכנים את בטיחותם בשימוש במוצר לא מקורי.

איך עובדת התוכנית?

  • כאשר שוכר נרשם לתוכנית הוא מקבל סדרה של ברקודים ייחודיים למותגים ולמוצרים שלו. את הברקודים הללו יש להדביק על האריזה.
  • חשוב לציין, כי התוכנית הזאת היא המקור היחיד לקבל את הברקודים המיוחדים הללו, וככה למעשה הם בלתי ניתנים לחיקוי. בעת חשד לזיוף, החוקרים יוכלו לבצע הצלבת נתונים ולדעת האם הקוד מקורי של התוכנית או שהוא חיקוי.
  • מוצרים רשומים לתכנית עוברים סריקה מיוחדת לאיתור הברקוד טרם יציאתם ממחסן, במידה ומתגלה שהברקוד אינו מקורי או שלא קיים ברקוד בכלל על גבי המוצר, נחשף למעשה החיקוי. במקרה כזה מתחילה חקירה משמעתית ופעולות להשבתת החנות.
  • לקוחות ארצות הברית יכולים להוריד לנייד אפליקציה המאפשרת להם לסרוק את הקוד בעצמם, ולגלות את כלל הפרטים הרלוונטיים הקיימים במערכת לגביו כמו: תאריך ייצור, ארץ ייצור, מרכיבים ועוד כל שאר הפרטים שהוכנסו למערכת על ידי בעל החנות.

כמה עולה הצטרפות לתוכנית?

אמזון עדיין לא פרסמה מחירים גלויים למוצר, עם זאת, העלות היא בין 0.01$ ל– $0.05 למוצר.

מכיוון שכל קוד הוא ייחודי, משלוח של כ – 5,000 מוצרים יכול לעלות עד ל-250$. אפשר להגיד מהבחינה הזאת שזה דיי משתלם בהשוואה לכמות הפוטנציאל הגלום בהפסד למוצרים מזויפים לאורך זמן.

איך נרשמים לתכנית?

סוחר שמעוניין להצטרף לתכנית צריך לעמוד בקריטריונים הבאים:

  1. על המוצר להיות בעל סימון מסחרי רשמי קרי Trade Mark. יש כאן חשיבות לסוג של הסימון הוא חייב להיות ברמה Principal Register ולא Secondary. חשוב לציין, שזאת רמה שיותר קשה לקבל, יש צורך ואף כדאי להשתמש בעזרה מקצועית של עורך דין מתמחה לצורך קבלת הסימון המסחרי הזה.
  2. על המותג להיות בעל אחד מהסמלים המסחריים העולמיים (GTIN) כמו UPC או EAN. אשר נרכשו באתרים רשמיים שאושרו על ידי אמזון.
  3. יש להירשם ולקבל אישור בתוכנית Amazon Brand Registry.
  4. צריכה להיות יכולת לוגיסטית לעדכן את הקוד של התכנית על כל מוצר ומוצר.
  5. עמידה בדרישות שונות לבקרת איכות מטעם אמזון.
  6. התוכנית לא ניתנת עדיין לעסקים שרשומים בישראל, אלא רק במדינות מסויימות, ולכן יש לפתוח llc בארה"ב על מנת להירשם לתוכנית.

להצטרף לתוכנית כן/לא  

האתגר:

משום שמדובר כאן בהוצאות נוספות (לא מעטות), כדאי לחשוב טוב לפני שנכנסים לתהליכים של קבלת האישורים הנדרשים הכרוכים בהוצאות נוספות ובזמן נוסף. ואגב, לא תמיד מקבלים את האישורים בסופו של התהליך.

אנו ממליצים כן להצטרף במידה ומדובר במוצרים שהסיכון לגבי חיקויים גבוה, וכי ההשקעה אכן משתלמת לטווח הרחוק לגביהם מבחינה תקציבית. אם החנות שלכם כוללת מספר מוצרים, ניתן לבצע תעדוף, מה להכניס לתכנית ומה לא.

ישנן עוד הוצאות נוספות – בנוגע לקוד הייחודי שיש לצרף לכל מוצר בנפרד. פתרון לזה הוא להדפיס את אותו ברקוד על גבי האריזה של המוצר כחלק מתהליך ייצור האריזה וזה יכול לחסוך את כלל העלויות הכרוכות בייצור והדבקה של הקודים באופן חיצוני.

מי שיצליח להיכנס לתכנית יזכה לשקט נפשי בכל הקשור לזיופים של המוצרים שלו, שכן התכנית אכן מספקת את ההגנה הנדרשת, ובכך לטווח הארוך, הלקוחות יהיו ויישארו מרוצים וההכנסות לא יפגעו. אגב, אמזון מציעים את השירות הזה כפלטפורמה גם לזירות מסחר אחרות ולא רק למוצרים שנמכרים באמזון.

לתוכנית יוכלו להצטרף אלו שסוחרים בזירות ארה"ב, קנדה, גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, אנגליה והודו.

אהבתם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח