ClickCease

שיטות עבודה מומלצות לצילום מוצרים לשנת 2021

זה ידוע שאנשים בדרך כלל לא קוראים כשקונים אונליין – הם סורקים. על פי סקר שבוצע לאחרונה 53% מהצרכנים העידו על כך שתמונות חשובות יותר מביקורות. ו -67% ציינו שתמונות חשובות מאוד בקבלת החלטת הרכישה שלהם.

בעולם של לקוחות סורקים, צילום המוצרים הוא ללא ספק גורם ההמרה החשוב ביותר. עם זאת, עדיין אנו רואים לא מעט מוצרים שהצילומים שמציגים אותם לא מחמיאים להם בכלל. 

במאמר הזה נדון בסוגי התמונות שעליכם לכלול בליסט וכיצד לבצע אותן נכון. אתם יכולים ליישם טיפים אלה על התמונות שלכם גם בפלטפורמות אחרות כגון eBay ו- Shopify.

נתחיל בסקירה – מהן דרישות התמונה של אמזון?

לפני שתתחיל אפילו לחשוב היכן להשיג דגמים או כיצד למצוא את התאורה הטובה ביותר, עליכם לוודא שאתם מכירים את דרישות התמונה של אמזון.

להלן תמצית מה שחשוב: 

עיצוב: JPEG (מועדף), TIFF, PNG ו- GIF (לא מונפש)

מידות: לפחות 1,000 פיקסלים להפעלת זום, אך לחוויית זום אופטימלית השתמשו ב – 1,600 פיקסלים

הכללות את תמונת המוצר הראשי בלבד, על רקע לבן. 

חשוב לציין, כי עדיין יש הרבה ליסטים המפרים את דרישות תמונת המוצר. אחת ההפרות הנפוצות ביותר היא הוספת חפצים מלבד המוצר בתמונה הראשית. התגובה הלא רשמית של אמזון לזה, היא שהיא בדרך כלל מאפשרת לתמונות המפרות את ההנחיות שלהן להמשיך להופיע אם הן מועילות לצרכן, בדרך כלל מדובר במותגים מובילים. 

אם המוצר שלכם נמצא בקטגוריה שכזאת יהי כך, עם זאת, עדיין מומלץ לוודא שעובדים לפי הדרישות של אמזון לתמונות, במקרה שתזמינו איש מקצוע לטיפול בצילומי המוצרים שלכם, וודאו שהוא מודע למה שמותר ולמה שלא, כדי שלא תתקלו בצרות במהלך ההעלאה לפלטפורמה.

מהם ממדי התמונה המומלצים?

כאמור, התמונות שלכם צריכות להיות לפחות 1,600 פיקסלים כדי להעביר את החוויה האופטימלית. באשר ליחס הגובה-רוחב, מומלץ לעמוד ב  – 1: 1, מה שמביא לתמונה מרובעת. תמונה מרובעת מאפשרת לנו להפיק את המרב מהנדל"ן שיש. 

אילו סוגים של תמונות אתם יכולים לכלול בליסט?

ככל האפשר, עליכם לכלול את התמונות הבאות:

  • תמונה ראשית (חובה)
  • אינפוגרפיקה
  • תמונת מפרט המוצר
  • צילום לייף סטייל
  • מוצר עם האריזה
  • תמונות לפני ואחרי

אתם יכולים להעלות לכל היותר 9 תמונות מוצר לליסט. עליכם לנסות כמיטב יכולתכם לכלול את כל ה – 9. ישנם סוחרים שמעלים רק 7 תמונות מכיוון שהם היחידות שהלקוחות יראו מבלי ללחוץ על החץ כדי להציג תמונות נוספות. לא מומלץ להעלות פחות מ – 6, זה ידוע באופן לא רשמי, כי כמות הצילומים מהווה גורם דירוג ישיר (אם כי קטן) עבור אמזון

כעת, נצלול פנימה ונבחן מהן התמונות האלה וכיצד תוכלו לבצע אופטימיזציה של כל אחת מהן לצורך המרה מוגברת.

תמונת הרישום הראשית

התמונה הראשית היא החשובה ביותר מבין תמונות המוצרים שלכם. זו התמונה הראשונה שרואים קונים פוטנציאליים. אז שימו את הדגש על התמונה הזאת והפכו את התדמית הראשית שלכם למיטבית שיכולה להיות. רק אל תשכחו על הדרך את הדרישות של אמזון: 

  • אין לכלול שום אביזר בתמונה הראשית (גם לא סימני מים או לוגו)
  • הרקע צריך להיות לבן, הסיבה לכך היא שהתמונה הראשית תופיע בתוצאות החיפוש, ואם הרקע אינו לבן, היא לא תשתלב עם הדף
  • הראו את הזווית הטובה ביותר של המוצר. ניתן להציג עומק, אתם יכולים גם להוסיף צללים
  • כמו כן, יש לוודא שאתם מצלמים את המוצר בפועל, אין שם מקום לציורים לדוגמא, ולא משנה כמה הם חמודים ומותגיים, הם לא יכולים להחליף את התמונה בפועל בכל הנוגע לתמונה הראשית

אינפוגרפיקה

התמונה הראשית שלכם מעניקה ללקוחות סקירה כללית של המוצר שלכם. סוג התמונה הזה יידע אותם אילו יתרונות הם יקבלו כאשר הם קונים את המוצר.

אינפוגרפיקה תכיל תמונה של הפריט שלכם יחד עם 3 עד 6 מאפיינים עיקריים של המוצר. מאפיינים עיקריים אלה הם נקודות מכירה חשובות בהן תוכלו לדון גם בנקודות התבליט שלכם. אל תפחדו לחזור על מידע זהה המופיע בבולטים או בתיאור המוצר שלכם בליסט מכיוון שרוב האנשים לא יקראו אותם בכל מקרה, אבל את מה שכתוב בתמונה הם כן יקראו .

מומלץ לשלב לא יותר ממשפט אחד או שניים בכל תמונה. אתם יכולים להשתמש ברקע לבן, או להשתמש ברקע אחר שלא מפריע ומשקף את המותג שלכם. אתם יכולים לשלב גם חצים המפנים לחלקים שונים בתמונה כדי להדגיש את תכונותיה העיקריות.

אתם יכולים לכלול גם תמונות שמספרות ללקוחות כיצד הם יכולים להשתמש במוצר בצורה נכונה. זה מקל על הלקוחות לדעת ולאמוד מה עליהם לעשות וכמה זמן זה יקח להם.

תמונת מפרט המוצר

לא משנה כמה המוצר בסיסי, יש בו תמיד כמה מימדים קריטיים שחשוב שיבואו לידי ביטוי בתמונות. לרוב הגולשים באינטרנט בפלטפורמה של אמזון לא קוראים את כלל הטקסט בתיאור המוצר שלכם, אז וודאו שיש לכם תמונה המציגה את המדדים החשובים. זה חשוב מכיוון שהיא אמורה להפיג כל אי בהירות מצד הלקוח.

צילום לייף סטייל

צילום לייף סטייל קרי סגנון חיים הוא תצלום של המוצר שלכם המשמש בפעולה יומיומית. אם אתם מוכרים כותשי שום לדוגמא, אז בתמונה לדוגמא יהיה השום והמכתשה ומסביב המטבח. אם אתם מוכרים מחצלות יוגה, אז תהיה תמונה של שטיח יוגה המשמש בסטודיו ליוגה או בבית. צילום לייף סטייל מתקשר ומאשר בפני הצרכן מחדש את המצבים בהם ניתן להשתמש במוצר שלכם.

שאלה שהרבה סוחרים (בעיקר מתחילים) שואלים את עצמם: האם אוכל לעשות בעצמי את תמונות המוצר שלי באמזון?

אלא אם כן אתם צלמים מקצועיים או שיש לכם כישרון לצילום תמונות ברמה מסחרית, כדאי לכם להשאיר את המשימה הזאת למקצוענים. תמונות הליסט שלכם הם אחד הפרמטרים החשובים ביותר בדרך להמרה למכירה.

אולי שמעתם על הנתון המצוטט לעתים קרובות לפיו 90% מהנהגים חושבים שהם נהגים מעל הממוצע. אותו דבר נכון גם עבור צלמי עשה זאת בעצמך.

ניתן כמובן לפנות לצלמים מקצועיים או שניתן להשתמש גם בשירותים צילום ייעודיים לדוגמא , Product Photo.com. מדובר בעלות כוללת בסכום של כ – $ 100 למוצר עבור כמה תמונות שונות לאחר כל דמי המשלוח (אתם צריכים לשלם כדי לשלוח אליהם את המוצר).

עוד דרך יעילה היא לבצע את הצילומים בארץ הייצור לדוגמא בסין כדי לחסוך זמן. אמזון עצמה פרסמה מדריך של שירותי צד ג', כולל צילום בארצות הייצור. אם אתם מייצרים את המוצרים שלכם בסין, הצילום שם יחסוך לכם זמן רב, ככה שברגע שהסתיים שלב הייצור ניתן לשלוח את המוצר לצלם הסיני או למשלוח אוויר לצלם בארצות הברית.

טריק המשמש את רבים ממותגים באמזון, שימוש בתמונות מתוך מאגרי תמונות קיימים (חינמיים ללא זכויות יוצרים או בתשלום, כגון: unsplash.com או freeimages.com או אפילו canva.com). הטריק הוא לצלם תמונה חינמית של סיטואציה בה המוצר שלכם משמש ולהעלות אחת מתמונות המוצר שלך מעל.

נגיד ואתם מוכרים מזרן יוגה, היכנסו לאתר התמונות המועדף עליכם ומצאו תמונה של סצנה שבה המוצר שלכם יכול לשמש. למזרן יוגה ניתן לבחור בסטודיו ליוגה. ברגע שאיתרתם את התמונה המתאימה, אתם פשוט מעלים את תמונת המוצר שלכם על גבי זה.

האם זה מושלם? ברור שלא. אבל זה טוב יותר מאשר תמונה פשוטה של ​​המוצר, והתקציב אם בכלל, מזערי.

חשוב שלא תחשבו שזה מובן מאליו שאנשים יודעים כיצד משתמשים במוצר שלכם, אפשרו לצילום המוצרים שלכם לגרום ללקוחות להבין עד כמה החיים יראו אידיאליים יותר עם המוצר שלכם.

מוצר עם אריזה

בדיוק כמו שהתמונה הראשית בליסט שלכם באמזון מעבירה את הרושם הראשוני כאשר הלקוחות מחליטים לבצע את הרכישה, האריזה מעבירה את הרושם הראשוני כאשר הם מקבלים אותה בפועל. מלבד תחושת הפרימיום, האריזה היא גם נקודת מכירה מצוינת.

זיכרו, אנשים לא קונים דברים באינטרנט רק לעצמם. לפעמים הם קונים מתנות. אז אם יש לכם אריזה נעימה מבחינה אסתטית (זה כל מה שצריך בעצם), שלבו אותה בתמונות שלכם.

תמונות לפני ואחרי

אם זה רלוונטי למוצר שלכם, צילומים לפני ואחרי הם דרך נהדרת להציג עד כמה הוא יעיל. זה מדגיש את היתרונות (התוצאות) של השימוש במוצר.

לסיכום, 

תמונות המוצר שלכם באמזון חשובות מאוד לשיעורי המרה גבוהים. חשוב שתעלו רק תמונות איכותיות שלא רק מושכות אלא מודיעות לקונים שאת המוצר שלכם הם חייבים לקנות. חשוב, כי תשלבו את כלל החוקים שדברנו עליהם בפוסט בשביל שהשלב הבא של הלקוח יהיה ללחוץ על רכישה ומשם לעוד ועוד רכישות. 

אהבתם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

בואו נקדם אתכם - טכניקות להזנקת מכירות באמזון

בחירת שם מותג

אנו דוגלים מאוד בשיטת מכירה בפרייבט לייבל, על כל המשתמע מזה.  ניסיון אישי שלנו, ולא

המשך קריאה »

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח