ClickCease

וריאציות באמזון: מה מותר ואסור?

האם יצא לכם אי פעם לקבל הודעה על הפרת מדיניות רישום או על שימוש לרעה בווריאציות? או שגרוע מכך, האם חשבונכם הושעה או הושבת?

אנו שומעים יותר ויותר סיטואציות כאלה שקרו לסוחרים ומבינים את התסכול שלהם – יצירת וריאציות באמזון עשויה להיות מבלבלת וייתכן שגם אתם פועלים במשך שנים ללא בעיה עד שפתאום יונפו לכם דגלים אדומים.

החדשות הטובות הן שאנחנו פה בשבילכם, קראו את הכתוב במאמר זה, כדי להבין טוב יותר את מערכות היחסים בין מוצרים הורים לילדים, כולל מתי להשתמש בהם ואת המדיניות של אמזון, כדי לשים לב אליה מקרוב. כמו כן, תקבלו עצות נהדרות כיצד להתמודד עם מצבים אלה וטיפים אחרים שאסור לפספס.

מהם קשרי וריאציה?

ישנם יתרונות רבים ביצירת וריאציות מוצרים אך, כידוע, זה יכול להיות קשה לעשות זאת בפועל. ייתכן גם שאתם עושים את אותה טעות שוב ושוב בלי לדעת.

הבנה עמוקה של יחסי וריאציה ומה הם בעיני אמזון חשובה ביותר, לא משנה אם אתם סוחרים מתחילים או ותיקים. אולי אתם רואים דברים אחרת, אבל במקרה הזה, זה לא משנה – חשוב שתפעלו לפי הכללים של אמזון. 

כך מגדירה אמזון יחסי וריאציה:

וריאציות (המכונות גם יחסי הורים וילדים) הן קבוצות של מוצרים שקשורות זו לזו מבחינת גודל, צבע, טעם וכו. קשרי וריאציות טובים מאפשרים לקונים להשוות ולבחור מוצרים בהתבסס על מאפיינים שונים כגון גודל, צבע, או מאפיינים אחרים מהאפשרויות הזמינות בדף פרטי מוצר יחיד.

יתר על כן, ישנם שלושה מרכיבים ליחסי וריאציה נאותים שעליכם לקחת בחשבון:

מוצר אב: ההורה הוא מוצר שאינו ניתן לרכישה המשמש אב למוצרי ילדים. תחשבו על זה כעל אזור האחזקה הכללי עבור צאצאיו הקרובים. 

מוצר ילד: מוצר ילד קשור למוצר האב אך משתנה באופן כלשהו, ​​כמו בגודל או בצבע (או לפעמים גם וגם). ילדים הם הפריטים שכן ניתן לרכוש.

נושא וריאציה: נושא וריאציה מגדיר כיצד המוצרים הנלווים נבדלים זה מזה. הנושאים ישתנו בהתאם לקטגוריית המוצרים (ניתן לעיין בכרטיסייה "ערכים תקפים" בקובץ המלאי שלכם כדי לראות באיזה סוג קשרים הקטגוריה שלכם תומכת). כל ליסט מקושר לנושא וריאציה יחידה, אך קטגוריות מסוימות מקבלות וריאציות כפולות או היברידיות. 

מתי להשתמש ביחסי הורים וילדים

אם קיים נושא וריאציה מתאים ליצירת קשר תקף בין הורה לילד, אמזון תדרוש מכם להשתמש בו. אך בהתחשב בכך שלא כל המוצרים הנלווים הם וריאציות תקפות, מה המשמעות של נושא "מתאים" ויחס "תקף" בכלל?

כשאתם יוצרים וריאציות באמזון, הנה השאלות שעליכם לשאול את עצמכם:

  • האם המוצרים זהים ביסודם?
  • האם הם יכולים לחלוק את אותה הכותרת?
  • האם הם משתנים רק בכמה דרכים ספציפיות שאינן משנות את השימוש המרכזי במוצר?
  • האם הלקוחות יצפו למצוא אותם יחד בדף מוצר יחיד?

בעיקרו של דבר, אינכם יכולים לרשום מוצרים שונים מטבעם יחד, זה כמו להחזיק מזוודה עם גלגלים בצד אחד ורצועת כתף בצד השני. למרות שהם עשויים להיות דומים בתיפקודם, אם לא הצלחתם לענות "כן" לאף אחת מהשאלות שלמעלה, הם לא יכולים להיחשב בוריאציות.

זה נהיה מורכב יותר ויותר, כאשר אתם מוכרים מספר מוצרים עם מספר וריאציות סגנון וצבע. יתכן שאתם לא מזהים את ההבדלים (הם בעצם אותו מוצר, נכון?) אבל הלקוח כן. זה משפיע ישירות על חווית הקנייה שלו, וזה מה שאמזון דואגת לגביו. 

לדוגמא, דמיינו שאתם מוכרים ספלי קפה בצבעים שונים ועם אמירות שונות. אם כל האמרות הוצעו באופן אוניברסלי עבור כל וריאציית צבע, תוכלו ליצור משפחת וריאציות לכל אמירה באמצעות נושא וריאציית הצבעים. עם זאת, אם רק על הספל הכחול כתוב "האבא הטוב ביותר" ורק על הוורוד כתוב "האמא הטובה ביותר", לא יכולתם להגדיר זאת באופן חוקי כווריאציה של נושא צבע פשוט. 

טיפים מובילים ליצירת וריאציות באמזון

יש הרבה מה לקחת בחשבון כשאתם יוצרים וריאציות באמזון, אז הנה כמה מהדברים החשובים ביותר: 

  • הקפידו לתאר באופן מלא כל מוצר ילד כך שהוא ייכלל בעיון ובחיפוש
  • הוסיפו את ערך הווריאציה המתאים, כמו גודל או צבע, לכותרת של כל ילד 
  • אל תיצרו משפחות וריאציות גדולות עם יותר מ – 2,000 ילדים, המהווה את מקסימום שאמזון תציג, או בקיצור אל תהיו סינים (-:
  • אל תיצרו משפחות וריאציות או תוסיפו משפטים לילדים השייכים למשפחות וריאציות שאינן מאותו המותג או סוג המוצר
  • אל תכללו ערכי מחיר וכמות עבור מוצרי האם
  • אל תכללו את ערך הווריאציה בכותרת מוצר האם
  • אל תשתמשו בנושא וריאציה מחוץ לנושא המאושר המוצע
  • אל תשייכו יותר ממאפיין מוצר אחד בתכונה של וריאציה
  • חשוב שתבינו כיצד הוריאציות מופיעות בתוצאות החיפוש ובדפי המוצרים – זה לא תמיד אותו דבר, מה שגורם לחלק מהסוחרים לחשוב שמשהו לא בסדר.

קטגוריות ביגוד, אביזרים, מזוודות, מוצרי ספורט ויופי מציגות את מוצרי ההורה הנמכרים ביותר בתוצאות החיפוש ובדפי המוצר ומציגים אלמנטים לתצוגה (כלומר כותרת ותיאור) שנלקחו ממוצר האם. כל קטגוריה אחרת תציג את מוצר הילד הנמכר ביותר בתוצאות החיפוש ובדפי המוצר ותציג רכיבי תצוגה ספציפיים המשוייכים ל- ASIN זה.

הבנה בסיסית של מדיניות הוריאציה של אמזון כוללת הבנת הקשרים הבאים:

  • כיצד לקבוע וריאציות מוצרים: מתי להשתמש בהם ובעיצות של אמזון לנושא הזה
  • כיצד להוסיף וריאציות באמזון: שימוש בקבצי מלאי או העלאות XML ליצירת יחסי הורים וילדים
  • שימוש באשף הווריאציה כדי להוסיף וריאציות: כיצד ליצור יחסי וריאציה בין הורה לילד בכמות גדולה

שימוש לרעה בשינויים: טעויות נפוצות

מדיניות הווריאציות של אמזון מתארת 4 דרכי שימוש לרעה בווריאציות שעלולות להוביל להסרה באופן זמני או לצמיתות של הליסטים שלכם, והם:

  • שינוי דף הפרטים של ההורה או הילד כך שהוא שונה במהותו מהמוצר שרשום במקור.
  • שינוי עמוד הפרטים של מוצר האב כך שהוא לא יתאים למוצרי הילד.
  • הוספת מוצרי ילדים שאינם גרסאות חוקיות של המוצר האב. זה כולל הוספת גרסאות או דגמים חדשים יותר של ה- ASIN ההורה בהמשך, וזה דבר שרואים קורה כל הזמן כשסוחרים מנסים לחזור על ביקורות של פריט קיים.
  • הוספת וריאציות מרובות חבילות שלא נוצרו על ידי היצרן למוצר אב קיים.

שימוש לרעה בווריאציות נחשב מבחינת אמזון למערכתי כלמור לכלל חשבונות הסוחר. לעיתים נדירות רק ליסט יחיד יקבל אזהרה. אמזון מצפה מכם הסוחרים שתבדקו את כל הליסטים שלכם לוודא שלא מבוצע שימוש לרעה בווריאציות בעוד שהם שולחים לכם אזהרת מדיניות. לזכותה של אמזון יאמר שהיא שולחת מספר לא מבוטל של אזהרות לפני שהיא משעה חשבון. 

הקפדה על כך שכל הווריאציות מוגדרות כראוי צריכה להיות חלק מתוכנית העבודה שלכם בשוטף. 

לסיכום, 

אנחנו לא אוהבים לעבוד עם ווריאציות, אבל מבינים שיש נישות, קטגוריות ומוצרים שזה must במסגרתם. מקווים שהפוסט יסייע לכם להבין קצת יותר איך המערכת הזאת עובדת. 

אהבתם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

בואו נקדם אתכם - טכניקות להזנקת מכירות באמזון

בחירת שם מותג

אנו דוגלים מאוד בשיטת מכירה בפרייבט לייבל, על כל המשתמע מזה.  ניסיון אישי שלנו, ולא

המשך קריאה »

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח