ClickCease

תם ונשלם עידן מגבלות האחסון של אמזון

אמזון מסיימים את עידן מגבלות כמות המוצרים, ומתחילים במגבלות מלאי מחדש, והפעם ברמת סוג האחסון. האם מגבלת הכמות של 200 מוצרים במלאי לחנות/מוצרים חדשים הולכת להיעלם? מהם הגבולות החדשים אם כך? 

בקיץ האחרון גרמה אמזון לגלי הלם רבים בקרב קהילת הסוחרים שלה כאשר יצאה עם ההודעה הבאה:

"כדי למקסם את הבחירה ללקוחות במהלך השיא, אנו מכניסים מגבלות כמות ברמת ASIN על מוצרים ב- FBA. ברוב המוצרים יהיה מספיק מקום פנוי למשך יותר משלושה חודשים של מכירות."

משמעות הדבר הייתה, שלכל המוצרים החדשים היו מגבלות של 200 יחידות. זה שינה את הדרך בה רבים מסוחרי אמזון עשו עסקים, ואף גרם לרבים לעכב השקת מוצרים חדשים.

עד לשנה שעברה, סוחרים רבים היו שולחים את ההזמנות הראשוניות שלהם של בכמויות של בין 500 ל – 1000 יחידות מוצרים ישירות מהמפעל שלהם למחסנים של אמזון, מבלי אפילו לגעת במוצרים בדרך. עקב ההנחייה החדשה הם יכלו לשלוח רק 200 יחידות לכל היותר. מספר הנמוך בהרבה מכמות ההזמנות המינימלית הרגילה.

מכיוון שכך היה, יותר סוחרים מאי פעם התחילו להשתמש במחסנים חיצוניים כדי לשלוח את המשלוחים שלהם. באופן זה, הסוחרים יכלו לאט לאט להעביר את המלאי שלהם לאמזון כאשר הם מכרו את המוצר שלהם. זו הפכה לדרך חיים עבור סוחרי אמזון.

לאורך השנה, היו הרבה השערות שלא מדובר במהלך קבוע של אמזון, ואכן, אין ספק שמגבלות הכמות הללו ברמת ASIN הולכים להיעלם כעת. 

בתאריך 22.4.21 יצאה אמזון בהודעה הבאה:  

"החל מה- 22 באפריל 2021, מוצרי FBA כבר לא יהיו כפופים למגבלות כמות ASIN. במקום זאת, מגבלות המלאי ייקבעו ברמת סוג האחסון, ויציעו לכם הסוחרים גמישות רבה יותר בניהול המשלוחים שלכם."

לפני שנתחיל לחגוג עקב הסרת הגזירה, עליכם לדעת שבעוד שבמקרים מסוימים מדובר בבשורה נהדרת, ישנם סוחרים שעבורם זהו למעשה צעד שלילי נטו, בגלל מגבלות המלאי החדשות שקיימות כעת.

מהם מגבלות המלאי החדשות? 

בקצרה, מגבלות המלאי שלכם הן ברמת החשבון כעת, ולא ברמת ASIN והן לפי "סוג אחסון". לדוגמא וזה תלוי בסוג המוצרים, סוגי האחסון השונים שעליהם חלות המגבלות יכולים להיות אחסון בגודל סטנדרטי, אחסון גדול, אחסון הלבשה ואחסון נעליים.

איך אתם יכולים לראות מה המגבלות שלכם? 

  • התחילו בתור המשלוחים שלכם בסלר סנטר.
  • גללו עד למטה ותראו כרטיסיות זעירות אל תפספסו אותן, שכן קל מאוד לפספס אותן. 
  • לחצו על מגבלות המלאי מחדש, הכותרת תתרחב ותראה לכם את המגבלות שלכם.

ההשלכות השליליות של השינויים של אמזון

קיבולת מלאי זו כוללת גם את המשלוחים הנכנסים שלכם. סוחרים שעושים מכירות במספרים גדולים, עלולים בשל המהלך, להיפגע משמעותית ביכולת להשקת מוצרים חדשים. 

קחו לדוגמא, סוחר שמוכר מוצר אחד בלבד, ומוכר אותו בשיעור גבוה מאוד, עם זאת, נכון להיום הוא אינו מסוגל ליצור משלוחים נוספים, או להשיק מוצר חדש. מכירותיו כה גבוהות, עד שאמזון אומרת לו שהוא "במלאי נמוך".

מדוע אם כן אינו יכול ליצור משלוחים חדשים?

זה בגלל כל המשלוחים במעבר לאמזון. הוא נפגע עם מגבלת מלאי של מלאי אחסון מלאי של 6,200 יחידות. בגלל כל המלאי שעומד בהמתנה או במשלוח, מדובר בסך הכל ב 13,000 יחידות.

עד שהמלאי הידני והמעברי שלו יגיע לפחות מ – 6,200 יחידות, הוא אפילו לא יכול ליצור משלוח של יחידה אחת יותר עם המוצר הקיים שלו (או עם מוצרים חדשים).

לאחרונה לא מעט סוחרים מתלוננים על אותו דבר, שמוביל לתקווה שאמזון עשויה לשנות את אופן הביצוע של המגבלה החדשה הזו.

באם המגבלה לא תוסר, מהן האפשרויות עבור סוחרי אמזון?

סוחרים כמו זה שהוזכר לעיל, ללא ספק, לא ירצו שיגמר להם המלאי לחלוטין לפני שיצרו משלוח חדש מסין. מה שהם יצטרכו לעשות זה לשלוח את ההזמנה הבאה שלהם מהמפעל שלהם למחסן החיצוני שלהם במקום ליצור משלוח שיגיע לאמזון.

הם פשוט צריכים "לשחק במשחק ההמתנה" עד שהם מוכרים עוד 7,000 יחידות כדי להגיע למגבלת 6,200. ואז באותו פרק זמן, הם יכולים להתחיל לטפטף מלאי מהמחסן החיצוני שלהם לאמזון.

על ידי יצירת משלוח ממחסן מקומי, זמן המעבר אמור להיות רק כשבוע ברוב המקרים, לעומת 1-2 חודשים מסין. ובכל זאת, פתאום נוצרים עוד הוצאות עבור סוחרים שצריכים לעשות זאת ולא עשו שימוש במחסן חיצוני בעבר.

משלוח מוצרים למחסן חיצוני זה בדיוק כמו לשלוח אותו ישירות לאמזון, כל מחסן יגבה כסף לקבלת מלאי זה ואחסונו. לאחר מכן, יתכן והמחסן יגבה תשלום נוסף לבחירתו ושליחתו לאמזון, בתוספת דמי משלוח משטחים וציוד. 

מבט מקרוב על השינויים של אמזון:

לאמזון יש דף שאלות ותשובות מפורט מאוד אודות העניינים והתקנים של תקן חדש זה. בואו נעבור על כמה מהשאלות כדי לראות מה אנחנו יכולים ללמוד: 

קודם כל, אמזון מציעה אזהרת טקסט מודגשת גדולה לסוחרים שם, כמו בדומה למגבלות המגפה בשנה שעברה, המטרה היא שהסוחרים לא יחשבו לנסות לעקוף את המערכת באמצעות טריקים בדפדפן או פריצות אחרות כדי לקבל מלאי נוסף.

  • כיצד נקבעים מגבלות מלאי מחדש לפי סוג אחסון?

באמזון מסבירים, כי המגבלות מבוססות על מכירות בעבר ועל מכירות צפויות. לכן, במקרים רבים, אתם אמורים להיות בסדר אם היו לכם מכירות קבועות, ואין לכם יותר מדי מלאי בהישג יד ובדרך.

  • איך מחשבים ניצול מלאי?

כפי שצוין קודם לכן, השימוש שלכם אינו מורכב ממלאי ידני בלבד. כמו עם מגבלות המלאי הקודמות ברמת ASIN, כל המשלוחים הנכנסים שלכם, כולל משלוחים במצב עבודה, מעבר או קבלה כלולים גם כן. מה שלא נכלל בשימוש, הם מלאי בהמתנה להסרות ומלאי שמור.

  • האם מגבלות המלאי שלכם ב- FBA ישתנו?

אמזון אומרת כי הם "יעדכנו את גבולות המלאי באופן קבוע" כמה באופן קבוע, אנחנו לא בטוחים. זה נראה כאילו לגבי מגבלות רמת ה- ASIN הם יעדכנו ברמה יומית. 

  • כיצד תוכלו לצמצם את השימוש שלכם ליצירת משלוחים נוספים?

ישנן דרכים שונות לעשות זאת. מכירת מוצר נוסף, משיכת מלאי מחוץ לאמזון למחסן המקומי שלכם, או ביטול משלוחים פתוחים שיש לכם שאינכם מתכננים להשתמש בהם.

  • כיצד משפיעות הזמנות רב-ערוץ שלכם (MCF) על מגבלות המלאי שלכם מחדש?

האם אתם מוכרים ב- Shopify או באתרים אחרים ומשתמשים ב- MCF כדי למלא את ההזמנות האלה? תשמחו לדעת שהמשלוחים הללו כלולים במכירות שלכם בעבר ובתחזית, ובאופן מוחלט ישפיעו על מגבלות המלאי החדשות שלכם.

לסיכום, 

השינוי שאמזון מבצעת מביא עימו סוג שונה מאוד של מגבלת מלאי בהשוואה למגבלות הכמות הישנות של רמת ASIN. עם זאת, למגבלת המלאי החדשה של סוג האחסון החדש יש השפעה דומה מאוד על אסטרטגיית הסוחר. אם אתם קרובים למגבלות אלו ובשל מהירות המכירה וזמן ההובלה שלכם אתם מתקשים להישאר מתחת למספר, עליכם להשתמש במחסן של צד שלישי כדי לייבא את המוצר שלכם.

אם אתם נמצאים באופן משמעותי מתחת למגבלת האחסון שלכם, אתם יכולים להיות מאושרים מהמהלך החדש הזה של אמזון, מכיוון שכעת אתם כבר לא מוגבלים ל- 200 יחידות להשקות חדשות.

אהבתם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח