ClickCease

האלגוריתם של אמזון A10 וכל מה שרציתם לדעת עליו

חלק ניכר בהישגי מכירות באמזון הם בזכות דירוג גבוה בתוצאות החיפוש. אחרי הכל, אם הלקוחות רואים את המוצרים שלכם בעמוד הראשון, הם נוטים יותר לקנות, מכיוון שהם פשוט לא סבלניים ולרוב לא ימשיכו לנפות 10 עמודים הלאה…. אבל כדי להגיע לשם, לעמוד הראשון, עליכם להישאר בראש האלגוריתם של אמזון. 

מהו אלגוריתם אמזון A10?

לאמזון יש אלגוריתם חיפוש משלו שקובע למעשה אילו מוצרים עולים לראש תוצאות החיפוש. בעבר, האלגוריתם נקרא A9, אמזון A10 עובד בערך באותה צורה, אך עם כמה הבדלים מרכזיים: 

  • אמזון A10 לוקח בחשבון את חיפושי הלקוחות בצורה משמעותית יותר ועם רלוונטיות רבה יותר מאשר עם אמזון A9. עם אמזון A9, האלגוריתם דחף את הלקוחות לכיוון מוצרים רווחיים יותר, בעוד ש – A10 העביר את הפוקוס לממצאים מדויקים יותר, גם אם התוצאה הסופית אינה רק רווחית יותר. 
  • קישורים ממומנים לא מייצרים יותר חשיבות או הצלחה רבה עם A10 כפי שעשו עם A9, ולכן שימוש בקמפיינים של תשלום לקליק (PPC) לשם הקפצת הדירוג, מאתגר יותר משהיה בעבר. זה לא אומר שקמפיינים של PPC אינם רלוונטיים, הם עדיין רלוונטיים מאוד, רק שעליכם להיות יותר אסטרטגיים ומתוחכמים בגישה שלכם אליהם.
  • דירוג הסוחר היא אחד הגורמים החשובים ביותר עבור ה – A10, מה שאומר שביקורות חיוביות חשובות יותר מאשר ב – A9. המשמעות היא גם כי גיל הסוחר באמזון וותק החנות הפכו לפרמטרים חשובים. בנוסף נלקחים בחשבון עוד פרמטרים כמו גם שיעור החזרים נמוך וטיפול יעיל בפניות הלקוחות. 
  • היבט נוסף של דירוג הסוחר הוא עושר החנות. האלגוריתם מפענח מגוון רחב של מוצרים בכך שניתן לפנות ליותר לקוחות ולענות על צרכים רבים יותר. דרך אחרת להסתכל על זה היא כמה קטגוריות המוצרים שלכם יכולים להשתלב בהן. זה לא אומר שאתם צריכים לשים משחת שיניים באלקטרוניקה, אלא לראות כמה שימושים או משותפים יש למוצר שלכם. לדוגמא, פריטים שניתן לאגד יחד, כמו חומר כביסה ומרכך כביסה, יכולים לעזור לכם להיות מדורגים גבוה יותר עם A10.

10 טיפים לדרג גבוה יותר עם אלגוריתם החיפוש של Amazon A10

  1. השתמשו בקישור חיצוני לחנות שלכם שיובילו תנועה חיצונית לתוך הליסט, כדי לנצל את המנגנון של  A10, תנועה חיצונית יעילה הרבה יותר מקמפיין פרסום של PPC (שוב אני מתזכר זה לא אומר שיש לוותר על הפרסום באמצעות קמפיין PPC). האלגורתים A10 מעניק עדיפות למשתמשים שמגיעים מבחוץ, לכן כדאי להוסיף קישורים לחנות באמזון לאתר שלכם, לבלוג אם יש לכם, ללוחות ההודעות ולכל פלטפורמות אחרות בהן אתם משתמשים.
  2. עוד מטרה שעליכם לשמור היא היסטוריית מכירות טובה, A10 רואה בכך גורם מפתח בדירוג חיפוש כגבוה יותר. 
  3. מכירות אורגניות חשובות גם מכיוון שאמזון רואה שאתם עובדים חזק ללא סיוע של שיווק ומבצעים ונוטה לתגמל את המאמצים הללו.
  4. תחום נוסף שיש להתמקד בו הוא שיעור הקליקים (CTR), המושפע מדברים כמו תמונות איכותיות ותיאור מוצר מפורט ושיווקי. ככל ששיעור הקליקים שלכם גבוה יותר, כך אתם תהיו מדורגים גבוה יותר בחיפושים. 
  5. אל תעצרו רק ב- CTR, כיוון שגם יחס ההמרה חשוב. אם הקונים לוחצים על המוצרים שלכם אך לא מבצעים המרה קרי רכישה, נסו לזהות מה המחסום ותקנו אותו, כדי שתוכל לדרג גבוה יותר.
  6. צלמו תמונות מקצועיות שעומדות בדרישות התמונה של אמזון. תמונות יוצאות דופן יגרמו ללקוחות לעצור להסתכל שוב, ולהיכנס דוקא לליסט שלכם, שימו לב כפי שציינתי קודם, שיעור הקליקים הוא אחד הגורמים העיקריים ב – A10 להעלאת דירוג החיפוש.
  7. מקדו את הטקסט שלכם כך שהוא יהיה קריא מובן וברור, ועדיין יכיל גם את מילות מפתח רלוונטיות. אם כבר מדברים על מילות מפתח, תעשו בהן שימוש בצורה טובה וחכמה. המטרה שלכם היא לספק כמה שיותר מידע רלוונטי לתיאור המוצר כדי לעזור ל- A10 להתאים את המוצרים שלכם בצורה מדויקת לחיפושי הלקוחות. 
  8. חשבו פעמיים לפני שימוש בהנחות ומבצעים במטרה להשיג דירוג גבוה יותר ולהגדיל את התנועה. במקום זאת, התמקדו בתנועה מחוץ לאמזון ובדירוגים אורגניים טובים של גוגל. דרך טובה לעשות זאת היא על ידי שימוש במשפיענים או בלוגרים שיציגו קישור בדפים שלהם ברשתות החברתיות למוצרים שלכם כדי ליצור מקור מגוון של תנועה חיצונית.
  9. קבעו מחירים נכונים ומדויקים, תחרותיים האטרקטיביים ביותר. אתם הרי לא רוצים לעסוק במירוץ לתחתית וגם לא רוצים להציע עסקאות To good to be true (מוצר שנמצא בשיעור של 75% הנחה יראה חשוד יותר מאשר מפתה).
  10. חשוב להיות עקשנים ולהילחם על השגת ביקורות. זה יכול להיות מתסכל לרדוף אחרי לקוחות בשביל שישאירו לכם ביקורות, אבל זה משפיע מאוד על תהליך הקנייה של לקוחות חדשים ולכן חשוב מאוד. אמזון רוצה להפנות לקוחות למוצרים שהם חושבים שהם הכי תואמים את החיפושים שלהם, ושיש מוצר שמרמז על אמון עם טונות של ביקורות חיוביות פירושו שהוא כזה. 

עכשיו אתם מכירים קצת יותר טוב את מה שעומד מאחורי באלגוריתם A10 נצלו זאת החכמה ושיהיה בהצלחה במכירות! 

אהבתם? שתפו...

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

חיפוש ופניה לספקים

מה זה כולל?

  • הכרות עם אתרים למציאת ספקים
  • קריטריונים לספק שנרצה לעבוד איתו
  • משלוחים (סוגי שילוח: אויר, ים , DDP) 
  • חישוב ריווחיות מוצר
  • פניה לספקים, איך נכון לדבר איתם ועל מה להתמקח
  • תשלום לספק  
  • הוזלת מחירים
  • הזמנת סחורה – כמה להזמין ומתי על מנת לא לצאת ממלאי


למי זה מתאים?

סוחרים מתחילים.

אורך השיעור: 55 דקות.

עלות: 250 ש"ח